Witam!
Chcia³bym siê spytaæ czy kto¶ móg³by mi podes³aæ linki do stron i jaki¶ obrazków z informacjami o walijskim ³uczniku z XIII wieku? Prawde mówi±c nie wiem gdzie takowych szukaæ. Szczególnie ciekaw jestem stroju takiego ³ucznika, znalaz³em parê rzeczy w oprey'u o angielskich ³ucznikach, ale to trochê ma³o. My¶lê nad rekonstrukcj± walijskiego u¿ytkownika longbow'a, ale próbujê wpierw siê czego¶ wiêcej o tym dowiedzieæ. Z góry dziêkuje za pomoc.
p.s. Szuka³em takiego tematu na forum, ale nie mog³em znale¶æ. Przepraszam je¶li taki jest.
Nie znajdziesz nic bardziej sensownego i na poziomie podstawowy (bo rozumiem, ¿e zaczynasz) ni¿ ju¿ znalazle¶.
Tan ³ucznik - czyj on ma byæ, bo to istotne w XIII wieku - i czy on ma byæ Walijczyk w sensie narodowym czy tylko w sensie "formacji".
Dziêki za odpowied¼. My¶lê, ¿e raczej chodzi, nie o Walijczyka w angielskiej armii (choæ nad tym te¿ siê zastanawiam, chodzi mi po g³owie te¿ ³ucznik angielski wojny stuletniej), chodzi raczej o takiego, który walczy w armii walijskiej, jeszcze przed tym jak Llywelyn ap Gruffydd umar³.
Zaro¶nieta, obdarta, polatan,wiejska kupa nieszczê¶cia z no¿ykiem, w najlichszych butach. P³ócienna torba i worek na strzaly, ³uk. Wszystko w kolorze naturalnych welen i lnów czyli szaro, czarno, brydnobia³o, plus skórzany najlichszy paseczek, sprz±czki ¿elazne, skorzany najprostzy buklak i najbardziej powszechne wiejskie nakrycie glowy w formie dowolnego ówcze¶nie stosowanego "kapturopodobnego".
Zero broni i uzbrojenia ochronnego.
Tak jakbys zerdukowa³ "walijczyka" z Ospreya i wdodatki cofn±³ go o 3/4 pokoloenia.
Wszystko.
Wa¿ne pytanie co znaczy XIII wiek. Bo to jakby nie patrzeæ ca³e sto lat - stwierdzenie "przed ¶mierci± Llywelyna ap Gruffydd" zawê¿a nam to do 80, ale wnioskujê ¿e pewnie jako¶ ko³o po³owy XIII?
I dwa - sk±d jeste¶?