Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: IV Turniej Rycerski Jana z Go¶ciañczyc
> Inne > Kalendarium 2014
Maciej Dmowski
Witam.

Bractwo Rycerskie Ziemi Miñskiej zaprasza na:

IV Turniej Rycerski w Miñsku Mazowieckim

Turniej Rycerski Jana z Go¶ciañczyc


Turniej odbêdzie siê w ostatni weekend czerwca: 28 - 29 czerwca.

Miejsce: teren taki jak w poprzednich latach: teren wokó³ Muzeum 7 Pu³ku U³anów Lubelskich w Miñsku Mazowieckim - ul. G. Sosnkowskiego 4 - ciekawy teren blisko stacji PKP. Mapa miejsca. (dostêpny jest tak¿e Street View)
Datowanie turnieju: XIII - XV w. (wymagany spójny strój)

Planowane jest przeprowadzenie konkurencji:
- Turniej Bojowy (w tym roku oddzielnie miecz+tarcza oraz miecz d³ugi)
- Turniej £uczniczy
- Turniej dru¿ynowy (w zale¿no¶ci od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych bêdzie to 2vs2, 3vs3 b±d¼ 5vs5)
- Bitwa
- Turniej Fire dance
- Biegi: rycerski oraz dam


Wieczorem po sobotnich zmaganiach odbêdzie siê biesiada. (zamkniêta, tylko dla Ruchu Rycerskiego)

Zapewniamy:
- ogrodzony bezpieczny obóz wraz z drewnem i s³om±
- wy¿ywienie: sobota (¶niadanie, obiad, biesiada), niedziela (¶niadanie)
- sanitariaty (tak¿e z ciep³± wod±)
- parking
- opiekê medyczn±
Oraz przede wszystkim mi³± atmosferê i dobr± zabawê. smile.gif

Harmonogram imprezy oraz regulaminy poszczególnych konkurencji uka¿± siê niebawem.
Mo¿liwo¶æ przyjazdu ju¿ w pi±tek 27 czerwca.
Odno¶nie nagród - w ka¿dej konkurencji (oprócz bitwy oczywi¶cie) bêd± nagrody warto¶ciowe - najprawdopodobniej tak jak w popszednich latach - srebrne podkowy oraz inne rekwizyty zwi±zane z Ruchem Rycerskim.
Mamy nadziejê, ¿e w tym roku tak¿e pogoda dopisze i bêdziemy siê ¶wietnie bawili.

Zg³oszenia proszê przesy³aæ mailowo. Proszê o zamieszczenie w nich informacji na temat ilo¶ci osób, namiotów, specjalizacji itd.
W temacie maila proszê dopisaæ: [TURNIEJ] <nazwa grupy>
(w przypadku osób niezrzeszonych proszê temacie zamiast: nazwa grupy podaæ imiê i nazwisko) (np. [TURNIEJ] Jan Nowak)
Zainteresowanych rzemie¶lników tak¿e proszê o kontakt.

Dane kontaktowe:
Maciej Dmowski
e-mail: m.dmowski@o2.pl
tel: 697 98 96 15

PS. Dla osób, które nigdy nie by³y na turnieju w Miñsku i boj± siê nieznanych turniejów polecam lekturê relacji z poprzednich turniejów. I Turniej oraz II Turniej, III Turniej . Ogólnie przyje¿d¿a ponad 70 osób. Na III turnieju by³o 20 walcz±cych. W tym roku mam nadziejê, ¿e bêdzie jeszcze wiêcej.

Zapraszamy bardzo serdecznie!
Maciej Dmowski
Witam!
Ju¿ w najbli¿szy weekend odbêdzie siê IV Turniej Rycerski w Miñsku Mazowieckim!
Spó¼nialskich zachêcam do zg³aszania siê: m.dmowski@o2.pl

Plakat oraz harmonogram tegorocznego turnieju:

A tak¿e regulaminy:

TURNIEJ BOJOWY - MIECZ JEDNORÊCZNY + TARCZA
1. Turniej sêdziuje 3 sêdziów: sêdzia g³ówny i dwóch sêdziów licz±cych punkty. W¶ród nich jest sêdzia techniczny sprawdzaj±cy uzbrojenie. Sêdziom towarzyszy osoba mierz±ca czas.
2. Walka trwa 1.5 minuty. Przewidziane s± dogrywki trwaj±ce 30 sekund. Ka¿dy sêdzia ma prawo przerwaæ walkê; wznawia j± sêdzia g³ówny. Ka¿dy zawodnik mo¿e przerwaæ walkê z uzasadnionego powodu (kontuzja, konieczno¶æ poprawy sprzêtu) poprzez podniesienie rêki. Poddanie walki sygnalizuje siê przez uniesienie broni rêkoje¶ci± ku górze lub klêkniecie. Przy zbyt d³ugim zwarciu lub przyparciu do barierki szrank walka jest przerywana i wznawiana na ¶rodku.
3. Decyzjê o zwyciêstwie zawodnika wydaje sêdzia g³ówny po konsultacji z sêdziami punktowymi.
Wygrywa zawodnik, który zdobêdzie wiêksz± liczbê punktów. Ponadto zawodnik, którego kontuzja uniemo¿liwia dalsz± walkê przegrywa i zostaje wys³any do punktu pomocy medycznej
(je¶li kontuzja zosta³a wywo³ana faulem przegrywa jego przeciwnik, a on przechodzi do nastêpnego etapu i po udzieleniu pomocy medycznej mo¿e walczyæ dalej). Trwa³e uszkodzenie sprzêtu, którego nie mo¿na w przeci±gu krótkiej chwili naprawiæ lub wymieniæ, równie¿ powoduje przegranie walki.
4. Punktowane s± tylko czyste ciosy zadane ostrzem g³owni, g³owic± z odpowiedni± si³±
w punktowane pole trafienia. Rantowanie jest dozwolone, lecz nie jest ono punktowane. Utrata broni jest oceniana ujemnie (- 3 punkty), a wytr±cenie broni dodatnio (+ 3 punkty). Upadek wp³ywa negatywnie na ocenê walki (-1), a pozbawienie przeciwnika równowagi (nie fauluj±c) premiowane jest dodatkowym punktem.
5. Punktowane s± trafienia w korpus, g³owê, ramiona, rêce powy¿ej ³okcia, nogi powy¿ej kolana.
6. Zabronione jest: zadawanie ciosów poza pole trafienia w celu wywo³ania kontuzji, sztychy, chwyty zapa¶nicze, ¶ci±ganie he³mu, chwytanie za broñ (mo¿na natomiast odbijaæ ciosy rêk±), uderzanie jelcem, celowe otwieranie (podbijanie) zas³ony he³mu, kontynuowanie walki mimo wstrzymania jej przez sêdziego, atakowanie przeciwnika le¿±cego b±d¼ pozbawionego broni. Kar±
za w/w zachowania mo¿e byæ: upomnienie, odebranie punktu, dyskwalifikacja. Wykluczenie przeciwnika z walki poprzez faul koñczy siê dyskwalifikacj± fauluj±cego.
7. Do walki dopuszczony jest zawodnik pe³noletni, trze¼wy, w uzbrojeniu spójnym historycznie
z okresu XIII-XV w. Powinien posiadaæ os³ony stawów ³okciowych i kolanowych, przynajmniej kolczugê na przeszywanicy, he³m zamkniêty lub z zas³on±, rêkawice kolcze lub p³ytowe. Szyja/kark nie mo¿e byæ ods³oniêta. Broñ bior±ca udzia³ w zawodach to: miecze jednorêczne, miecze d³ugie, szable/tasaki/kordy, toporki. Wspó³czesne formy ochrony musz± byæ schowane pod zbroj± lub ubraniem i pozostaæ niewidoczne przez ca³y czas trwania walki. W razie w±tpliwo¶ci sêdziowie techniczni oceni± czy sprzêt jest bezpieczny i historycznie poprawny.
8. Przed walk± przeciwnicy s± dobierani w pary poprzez losowanie. Je¶li liczba walcz±cych jest nieparzysta, do zawodnika bez przeciwnika jest dolosowywany jeden z zawodników, który przegra³ swoj± walkê. Osoba wywo³ana, która nie stawi siê do walki przegrywa. Podobnie, gdy sprzêt budzi zastrze¿enia sêdziów (technicznych).
9. Turniej sk³ada siê z eliminacji oraz fina³u. Eliminacje mog± byæ podzielone na etapy zale¿nie
od liczby uczestników – tryb pucharowy / grupowy.
10. Wpisanie na listê osób startuj±cych w turnieju bojowym jest równoznaczne z akceptacj± powy¿szego regulaminu.
11. Sêdzia g³ówny zastrzega sobie mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w regulaminie z podaniem
do wiadomo¶ci przed rozpoczêciem turnieju oraz mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w regulaminie
w czasie trwania turnieju bojowego po uzgodnieniu ich z osobami bior±cymi udzia³ w tym turnieju.

TURNIEJ BOJOWY - MIECZ D£UGI
Niniejszy regulamin powsta³ na podstawie regulaminu IV Grunwaldzkiego Turnieju Bojowego Miecza D³ugiego, za zgod± Józefa Majchrzaka.
1. Ka¿dy uczestnik turnieju jest zobowi±zany przestrzegaæ niniejszy regulamin. Nieznajomo¶æ regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialno¶ci.
2. Uczestnikami turnieju miecza d³ugiego mog± byæ osoby pe³noletnie. Je¶li osoba chêtna do wziêcia udzia³u w turnieju nie ma ukoñczonych 18 lat mo¿e w nim partycypowaæ za pisemn± zgod± rodziców lub opiekunów prawnych.
3. Turniej bêdzie sêdziowany przez sk³ad sêdziowski, który bêd± stanowiæ: sêdzia g³ówny, sêdzia czasowy oraz dwóch sêdziów liniowych (licz± ile razy „jego” zawodnik trafi³ w pole punktowane swojego przeciwnika).
4. W zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników turniej bêdzie siê odbywaæ w systemie pucharowym lub ka¿dy z ka¿dym.
5. Czas starcia to 1,5 minuty. Przerwy w starciu nie s± wliczane w czas jego trwania. Za mierzenie czasu walki odpowiada sêdzia czasowy, który informuje sêdziego g³ównego o zakoñczeniu czasu starcia. W razie zakoñczenia czasu starcia w momencie trwania akcji ofensywnej, sêdzia g³ówny koñczy starcie po zakoñczeniu tej¿e akcji.
6. Uczestnicy poszczególnych staræ bêd± powiadamiani o tym fakcie przez jednego z sêdziów.
Po og³oszeniu starcia jego uczestnicy s± zobowi±zani niezw³ocznie stawiæ siê w szrankach.
W razie nie dokonania tego w ci±gu 3 minut, starcie koñczy siê walkowerem. Pojedynek rozpoczyna sêdzia g³ówny.
7. Ka¿dy z uczestników danego starcia ma prawo do uzasadnionego przerwania pojedynku poprzez uniesienie prawej rêki do góry (problem z uzbrojeniem, kontuzja). Przerwanie pojedynku nie jest równoznaczne z poddaniem walki. Nieuzasadnione przerwanie walki przez jednego z uczestników lub obu bêdzie skutkowa³o upomnieniem ze strony sêdziego g³ównego. Po dwóch upomnieniach sêdziowie odejmuj± zawodnikowi jeden punkt.
8. Poddanie walki przez uczestnika starcia bêdzie siê odbywa³o poprzez klêkniêcie na kolano.
Gdy sêdzia g³ówny upewni siê, ze zawodnik poddaje walkê, wówczas og³asza jej zakoñczenie
na korzy¶æ przeciwnika.
9. Sêdzia g³ówny przerwie pojedynek wówczas, gdy zauwa¿y: zakazane akcje, które s± gro¼ne
dla zdrowia lub ¿ycia uczestników starcia, nieregulaminowe zachowanie jednego z uczestników danego starcia, uszkodzenie uzbrojenia (wówczas zawodnik z uszkodzonym uzbrojeniem
ma 2 minuty na jego poprawienie, po ich up³ywie w przypadku, gdy nie naprawiono uzbrojenia zawodnikowi jest odejmowany jeden punkt, w razie nie dokonania naprawy w ci±gu kolejnych dwóch minut, starcie wygrywa przeciwnik), kontuzjê jednego z zawodników lub utratê broni. Starcie jest tak¿e przerywane w przypadku zwarciu lub przyparcia do szranków, które trwa d³u¿ej ni¿ 5 sekund. W takim przypadku walka jest wznawiana na ¶rodku szranków.
10. Dozwolone jest: r±banie, zadawanie ciosów g³owic± miecza, przechwycenia rêk± miecza przeciwnika w zastawie podczas zwarcia, chwytanie przeciwnika za rêce, chwytanie przeciwnika
za nogi, zwarcie, uderzenie przeciwnika piê¶ci± pozbawion± broni podczas zwarcia (niepunktowane), odepchniêcia przeciwnika, rzuty zapa¶nicze, obalenia, kopanie w obszar dozwolony (za wyj±tkiem g³owy i kolan od frontu) podobnie jak uderzenia piê¶ci± (niepunktowane), rozbrojenie.
11. Kategorycznie zabrania siê: stosowania sztychów, zadawania ciosów jelcem, celowego atakowania d³oni, stóp i karku, zrywania he³mu przeciwnika, otwierania jego zas³ony, szarpania za he³m, zak³adania d¼wigni na szyjê, atakowania przeciwnika pozbawionego broni, atakowania le¿±cego przeciwnika, atakowania krocza, wi±zania miecza do rêki, atakowania po komendzie „STÓJ”
i po pro¶bie przerwania walki, wulgarnego zachowania w stosunku do przeciwnika.
W przypadku wulgarnego zachowania wobec sêdziów, uczestnik winny tego czynu bêdzie podlega³ natychmiastowej dyskwalifikacji.
12. Sêdziowie bêd± liczyæ ciosy zadawane mieczem, silne osadzone w strefê punktowan±, które stanowi ca³e cia³o za wyj±tkiem: karku, d³oni, krocza, stóp (strefy zabronione) oraz przedramion
i ³ydek (strefy niepunktowane).
13. Punkty bêd± naliczone w nastêpuj±cy sposób: celne trafienie w pole punktowane – 1 punkt,
rzut zapa¶niczy, obalenie pod warunkiem ustania na nogach obalaj±cego – 2 punkty,
rozbrojenie – 3 punkty, silnie osadzony cios g³owic± w he³m – 1 punkt. Za upadek lub utratê broni bez celowej akcji przeciwnika bêdzie odejmowany 1 punkt.
14. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie liniowi podadz± sêdziemu g³ównemu punktacje poszczególnych zawodników. W razie stwierdzenia remisu bêdzie przeprowadzona
30 sekundowa dogrywka
15. W razie, gdy jeden z uczestników odniesie kontuzjê w efekcie akcji dozwolonej i jest on niezdolny do dalszej walki przegrywa walkê. Jego niezdolno¶æ do dalszej walki ustalaj± sêdziowie. W razie, gdy kontuzja powstanie w wyniku akcji niedozwolonej przeciwnika, winny zostanie zdyskwalifikowany.
Wymogi odno¶nie stroju:
16. Uzbrojenie musi byæ spójne historycznie (XIII – XV wiek)
17. Na os³onê tu³owia musz± sk³adaæ siê: przeszywanica, kirys/p³aty/brygantyna/kolczuga, samurajskie ochrony tu³owia (pod warunkiem, ¿e os³aniaj± klatkê piersiow± oraz plecy).
18. He³m garnczkowy, he³m z zas³on±: psi pysk, kreci pysk, klappenvisier, salada, grand bascinet, armet, he³my samurajskie. He³my musz± byæ z wy¶ció³k± i os³aniaæ kark za po¶rednictwem kryzy, czepca kolczego lub innych stalowych elementów.
19. Os³ona r±k w postaci rêkawic kolczych, p³ytowych (klepsydrowe, ³ychy), zbrojnikowe (Visby), wschodnie oraz samurajskie. Rêkawice tak zwane „bu³y” nie wchodz±. Narêczaki musz± sk³adaæ siê z karwasza, ³okci oraz opach i naramienników.
20. Wymagana jest pe³na os³ona nóg (³ydki, kolana i uda) p³ytowa, zbrojnikowa lub samurajska.
21. Os³ona krocza (suspensor) ma byæ niewidoczna.
22. Miecz musi mieæ historyczny kszta³t, a jelec stêpione ostrze. Krawêd¼ g³owni musi mieæ
co najmniej 2 mm, byæ zaokr±glona, bez zadziorów, w¿erów, mieæ stêpiony sztych i zaokr±glony
do ¶rednicy oko³o 1,5 mm. Wyj±tek stanowi± tylko miecze samurajskie, do których stosuje siê tylko zapis odno¶nie g³owni oraz jelca (tut. Tuba). Rêkoje¶æ musi byæ na tyle d³uga, aby mo¿na by³o chwyciæ miecz w obie rêce. Miecz nie mo¿e byæ ciê¿szy ni¿ 2,5 kg ani l¿ejszy ni¿ 1,5 kg
(dot. tak¿e mieczy samurajskich)
23. Ka¿dy walcz±cy musi przej¶æ przegl±d uzbrojenia, którego wynik niepodleg³a dyskusji. Przegl±d jest dokonywany przez sêdziów liniowych oraz sêdziego g³ównego. Uzbrojenie ka¿dego
z uczestników bêdzie sprawdzane przez ka¿dym pojedynkiem. Nieregulaminowe uzbrojenie powoduje niedopuszczenie do turnieju, o czym orzekaj± sêdziowie w drodze g³osowania.
24. Organizator w porozumieniu z sêdziami zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie
i jednocze¶nie zobowi±zuje siê do niezw³ocznego poinformowania o tym fakcie uczestników turnieju.

TURNIEJ £UCZNICZY
Turniej ³uczniczy ma charakter wspó³zawodnictwa i zabawy, w której obowi±zuje zasada fair-play i równo¶ci wszystkich startuj±cych.

Do turnieju mog± przyst±piæ wszyscy którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki:

• posiadaæ bêd± strój o charakterze historyczno-podobnym lub rekonstrukcyjnym osadzony w ramach czasowych: XIIIw.-XVw.
• posiadaj± ³uk o charakterze historycznym, historyczno podobnym lub rekonstrukcyjnym
• posiadaj± minimum 5 strza³, indywidualnych, rozpoznawalnych bezwzglêdnie przez w³a¶ciciela jako w³asne. Strza³y drewniane z osadami drewniany, opierzenie naturalne.

Nie dopuszcza siê do turnieju ³uków, które:

• maja charakter sportowy, my¶liwski, wyczynowy etc. (nie maj± wymiaru rekonstrukcyjnego lub historyczno podobnego) Podobna sytuacja dotyczy strza³
• posiadaj± jakiekolwiek przyrz±dy celownicze lub u³atwiaj±ce celowanie

G³ówny turniej odbywa siê w systemie jednodniowym (sobota).

Do turnieju mo¿na zg³aszaæ siê osobi¶cie o godzinie 12 w sobotê, od razu oddaj±c dwa strzelania kwalifikacyjne lub czekaj±c na swoj± kolejkê.

Konkurencje odbywaæ siê bêd± na dystansach: 20m-25m, oraz bêd± zró¿nicowane ruchowo, oraz czasowo.

Brak osoby w czasie wyznaczonym dla niej na oddanie strza³u oznacza uzyskanie minimalnej liczby punktów w danej konkurencji uzasadniona nieobecno¶æ musi zostaæ zg³oszona i uargumentowana podczas zapisów i dopuszczona na zasadzie wyj±tku przez prowadz±cego turniej

Zapisy punktów oraz ich zliczanie odbywa siê komisyjnie przy obecno¶ci minimum 2ch osób, z których pierwsz± jest prowadz±cy turniej drug± zawodnik strzelaj±cy.

Zapis odbywa siê po uzyskaniu potwierdzenia przyjêcia do wiadomo¶ci wyniku podanego przez sêdziego/prowadz±cego turniej, przez zawodnika i za jego zgod±. Po zapisie wyniku nie przys³uguje odwo³anie. Zasady liczenia punktów i regulamin konkurencji nie podgala negocjacji.

Ktokolwiek, kto w sposób niesprawiedliwy oraz rozumny podwa¿a³by wynik lub bezstronno¶æ sêdziego lub honor lub cze¶æ innych zawodników lub w sposób obra¼liwy i z³o¶liwy ducha fair play wypowiada³by siê na temat zawodników, sêdziego lub punktacji - zostanie w sposób natychmiastowy wykluczony z grona strzelaj±cych
O pozycji po finale decyduje ilo¶æ punktów uzyskana w ca³ym turnieju!

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany czegokolwiek.

Eliminacje

Eliminacje do turnieju rozpoczynaj± siê o godzinie 12.00
Ka¿dy z uczestników eliminacji przystêpuje od oddanie dwóch serii strza³ (jedna po 2)

5 strza³ z odleg³o¶ci 20 metrów do tarczy
5 strza³ z odleg³o¶ci 25 metrów do tarczy

Punktacja, klasycznie (od 1 do 5, linia na korzy¶ci)
Po eliminacjach ³ucznicy s± wolni. Po podliczeniu punktów o 13. Zaczynaj± siê æwieræfina³.

Æwieræ fina³y – wariancje na temat tarczy FITA:

Do æwieræfina³ów przechodzi 12 najlepszych ³uczników z eliminacji.
W æwieræfina³ach ³ucznicy wystêpuj± w 3 konkurencjach.
Strzelanie w kolejnych konkurencjach nastêpuje po sobie (strzelamy w 3).
Kolejno¶æ strzelania (podzia³ na 3) jest zale¿na od wyniku osi±gniêtego w eliminacjach.

„Tarcza Po³ówka”
Punktacja
BIA -1 CZA-2 NIE-3 CZE-5 ¯Ó£-6
Uwagi- je¿eli strza³a zatknie siê z bia³ym pasem po ¶rodku – liczba punktów z tej strza³y jest równa 0

„Tarcza Krzy¿owca”
Punktacja
BIA -2 CZA-3 NIE-4 CZE-5 ¯Ó£-7
Uwagi- je¿eli strza³a zatknie siê z bia³ym krzy¿em po ¶rodku – liczba punktów z tej strza³y jest równa 0
„Odwrotna punktacja”
Punktacja
BIA -5 CZA-4 NIE-3 CZE-2 ¯Ó£-1

Pó³fina³ – zwierzêta z zielonego lasu.

- Do pó³fina³ów przechodzi 6 najlepszych ³uczników.
- W pó³fina³ach ³ucznicy wystêpuj± w 3 seriach po 5
strza³ ka¿da.
- Strzelanie w kolejnych konkurencjach nastêpuje po
sobie (strzelamy w trójkach).
- Kolejno¶æ strzelania (podzia³ na trójki) jest zale¿na od
wyniku osi±gniêtego w æwieræfina³ach i eliminacjach.
- Strzelamy z 3 ró¿nych stanowisk strzelecki do
dowolnych zwierz±t przygotowanych przez
organizatorów.
-Na oddanie wszyscy 5 strza³ mamy 1,5 minuty.
Punktacja z ka¿dej serii to:
Punktu zdobyte za trafienie wed³ug punktacja na zwierzêciu
+ 1 punkt za ka¿de ró¿ne trafione zwierze.
+ 2 punkt za ka¿de zwierze trafione samodzielnie.

Fina³:

Do fina³u przechodz± 3 najlepsze osoby.
Do dyspozycji ³uczników jest 5 strza³ z 20 metrów.

„Ma³e tarczki”
Punktacja
BIA -1 CZA-2 NIE-3 CZE-4 ¯Ó£-5

Za trafienie w 2 tarcze + 2 punkty
Za trafienie w 3 tarcze +3 punkty

„Czarna tarcza”
Punktacja od 1 do 6. Liczone od zewn±trz

„Ma³e tarczki - czarne”
Punktacja 1-6.

Za trafienie w 2 tarcze + 2 punkty
Za trafienie w 3 tarcze +3 punkty

Wizualizacja regulaminu turnieju ³uczniczego za³±czona zosta³a w za³±czniku.
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

BIEG RYCERSKI
Bieg rycerski polega na pokonaniu w jak najkrótszym czasie toru, gdzie na ka¿dego ¶mia³ka czekaæ bêd± ró¿nego rodzaju przeszkody. Konkurencja ma na celu wy³onienie uczestników o najlepszej sprawno¶ci fizycznej: potrafi±cych w³adaæ mieczem, strzelaæ z ³uku, rzucaæ oszczepem oraz zmagaæ siê z wieloma innymi trudno¶ciami jakie napotkaj± na swej drodze.

BIEG DAM
Dama… Kobieta… Co powinna potrafiæ prawdziwa kobieta? Pranie, gotowanie, sprz±tanie, szycie, mycie, haftowanie i to wszystko w³a¶nie na jej g³owie. Bieg dam polega na pokonaniu codziennych trudno¶ci czekaj±cych ka¿d± kobietê, w jak najkrótszym czasie.
Konkurencja ma na celu wy³oniæ najlepsz± bia³og³owê, która wyka¿e siê nie tylko sprawno¶ci±
w pracach codziennych, ale równie¿ gracj± i delikatno¶ci±. Na samym pocz±tku dama za³o¿y na g³owê wianek, który pod ¿adnym pozorem nie mo¿e spa¶æ!

Dodatkowo odbêdzie siê turniej dru¿ynowy.
Czy bêdzie to 3vs3 czy 5vs5 zdecydujemy na miejscu. (w zale¿no¶ci od ilo¶ci zg³oszonych zawodników). Pó¼niej bitwa w stylu starcie dwóch ekip i/b±d¼ du¿y kr±g zdrady.
Oraz oczywi¶cie pó¼nym wieczorem turniej fire-dance a wszystko przy muzyce zespo³u STOUT.

Do zobaczenia ju¿ w pi±tek/sobotê!
Lady Draconia
Ju¿ trzeci raz mia³am okazjê zawitaæ na turnieju w Miñsku. W porównaniu do poprzednich lat by³o jak na mój gust bardziej kameralnie, a¿ by³am zdziwiona tak ma³± ilo¶ci± ludzi, szczególnie zbrojnych. No có¿, kto nie by³, niech ¿a³uje smile.gif

Z konkurencji zabrak³o mi tylko tradycyjnych ju¿ biegów; Dam i Rycerskiego. Czasu mo¿e by wystarczy³o, jednak dla takiej ilo¶ci ludzi po prostu nie op³aca³o siê go robiæ...

Do zobaczenia za rok smile.gif

Pozdrawiam
Joanna

Nasza skromna galeria: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.7...5999&type=1
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.