Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: I Otwarte Mistrzostwa Walk Rycerskich Polski Po³udniowej - Liga BHP
> Inne > Kalendarium 2014
Mirek z BRZB
Witam Wszystkich serdecznie.

W imieniu Bractwa Rycerskiego Zamku Bêdzin i Bojowego Hufca Po³udnia zapraszam wszystkich zainteresowanych na I Jarmark ¦redniowieczny w Bytomiu. Impreza datowana bêdzie na XIII -XV wiek.
Badzie to szczególna impreza ,gdy¿ miasto Bytom bêdzie obchodziæ 760 rocznice nadania mu praw miejskich.W zwi±zku z tym park miejski przemieni siê w wielki obóz rycerski. By szczególnie uczciæ tak zacn± okazje zostan± rozegrane I Otwarte Mistrzostwa Polski Po³udniowej w walkach dru¿yn rycerskich 3/3 zgodnych z regulaminem Bojowego Hufca Po³udnia.

Turniej ten zakoñczy równie¿ zmagania ligowe BHP na 2014 - rozdanie nagród.
https://www.facebook.com/Bhp.BojowyHufiecPo...cation=timeline

Organizator zapewnia,mo¿e to oczywiste,ale w praktyce ró¿nie to bywa:) :
- wygrodzony obóz rycerski
- wy¿ywienie w dniach 13.09 (¶niadanie,obiad, uczta,du¿o z³ocistego napoju ) i 14.09(¶niadanie )
- pe³ny wêze³ sanitarny (prysznice)
- opiekê medyczn±
- wodê dla walcz±cych
- s³omê
- ochronê
- profesjonalne szranki rycerskie i równy teren
- wynagrodzenie finansowe dla najlepszych zawodników w nastêpuj±cych konkurêcjach:
Miecza i tarczy
Miecza d³ugiego
Walki dru¿yn rycerskich 3/3
Zapasy
Turniej ³uczniczy

Interesuj± Ciê kwoty? Napisz do mnie ( ginewra1 @o2.pl) dostaniesz odpowied¼ na maila.

Na tym turnieju nagrody s± wy³±cznie dla zdobywców I miejsc w powy¿szych konkurencjach.
Uwa¿asz siê za Mistrza lub najlepsz± dru¿ynê 3/3 w Polsce , nie mo¿e Ciê zabrakn±æ na naszej imprezie.

Program imprezy ju¿ nied³ugo.

Informacja dla rzemie¶lników,gastronomi historycznej: Impreza bêdzie nie biletowana,miejsca do handlu za darmo,zapewniony bezpieczny parking,wy¿ywienie.Park im Franciszka Kachla https://plus.google.com/1158602968839338906...l=pl,umieszcony jest po³o¿ony prawie w samym centrum miasta,bez imprezy w weekend przebywa w nim kilka tysiêcy ludzi. Do oko³a mamy dzielnice Bytomia,a dalej same wielkie miastaaglomeracji ¶laskiej. Impreza bêdzie bardzo mocno reklamowana w mediach i na bilbordach.
Ilo¶æ miejsc ograniczona.Liczy siê szybko¶æ zg³oszenia smile.gif

Zg³oszenia rzemie¶lników przyjmuje wy³±cznie drog± telefoniczn±.
Miros³aw Markowski 517558162


Wa¿ne utrudnienie, nie bêdzie mo¿na wjechaæ samochodem do parku!!!!!!!- zapewniamy pomoc

Przybycie rzemie¶lników 13.09 od godziny 15.00 do 14.09 do godziny 11.00
Nie zd±¿y³e¶ przykro nam.

Impreza bêdzie trwa³a do 15.09 do godziny 20.00.


Do mi³o¶ników Tañca z Ogniem- specjalnie dla Was odbêdzie siê festiwal Ognia i zwi±zane z nim warsztaty .
Zdradzê tylko ¿e pula nagród to kilka tysiêcy z³otych.
Kategorii solistów i grup. Strona i kontakt mailowy z prowadz±cymi festiwal ju¿ nie bawem.

Wymagania od w³adz miasta.

Wszystkie zg³oszone do turnieju osoby musz± wzi±æ udzia³ w uroczysto¶ci nadania praw miejskich oraz w pochodzie historycznym który odbêdzie siê 14.09 na rozpoczêcie imprezy dlatego wa¿ne aby wszyscy zd±¿yli dojechaæ na czas.

Regulaminy poszczególnych konkurencji ju¿ wkrótce.

Na zg³oszenie grup Rekonstruktorów czekam pod adresem mailowym
ginewra1@o2.pl

Pozdrawiam i Zapraszam
Miros³aw Markowski
ginewra1@o2.pl
517 558 162
MKlein
Liczba miejsc jest ograniczona? - trzeba siê ¶pieszyæ z wysy³aniem zg³oszeñ?
Mirek z BRZB
Czym szybciej tym lepiej,bo chêtnych grup jest sporo.

Pozdrawiam Mirek
Mirek z BRZB
Regulaminy Turniejów Bojowego Hufca Po³udnie
Postanowienia ogólne
Do walk dopuszczone s± tylko osoby nie znajduj±ce siê pod wp³ywem alkoholu lub ¶rodków odurzaj±cych.
Udzia³ w walkach jest ca³kowicie dobrowolny, uczestnik bior±cy udzia³ w walkach podchodzi do walk na swoj± odpowiedzialno¶æ. Aby startowaæ w konkurencjach wymagane jest aby mieæ ukoñczone minimum 16 lat. (w razie nie ukoñczenia 18 roku ¿ycia lub ubezw³asnowolnienia wymagana jest pisemna zgoda opiekunów prawnych Zgoda powinna zawieraæ wszelkie dane personalne ( imiê nazwisko, nr Pesel, Adres zamieszkania oraz zameldowania nr Dowodu osobistego) opiekuna prawnego oraz dane kontaktowe, dane osoby której dotyczy, datê zgody na wziêcie udzia³ w konkurencjach, datê oraz miejsce jej sporz±dzeni oraz podpis opiekuna prawnego oraz informacjê i¿ opiekun prawny zapozna³ siê z regulaminem imprezy.)
Zalecane jest dodatkowe ubezpieczenie na wypadek kontuzji odniesionej w trakcie walk.
Ka¿da osoba bior±ca udzia³ w konkurencji wyra¿a zgodê na przetwarzanie jej danych osobowych oraz wizerunku w celach promuj±cych imprezê oraz Ligê BHP co po¶wiadcza podpisuj±c regulamin.
Organizator nie ma obowi±zku zapewniæ opieki medyczne podczas trwania imprezy.
Organizatorzy nie ponosz± ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakikolwiek uszczerbek na zdrowiu fizycznym oraz psychiczny podczas ¿adnego Turnieju wchodz±cego w sk³ad Ligi BHP oraz w trakcie dojazdu na imprezê czy powrotu do miejsca zamieszkania uczestników.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za szkody wyrz±dzone w mieniu nale¿±cym do uczestników imprezy.

Kary za nie przestrzeganie zasad
Zawodnik za nie przestrzeganie zasad mo¿e byæ ukarany (¿ó³ta kartka) lub wydalony z turnieju (czerwona kartka). Za dwie ¿ó³te kartki zawodnik automatycznie otrzymujê czerwon± kartkê.
Kartka mo¿e zostaæ przyznana za decyzj± sêdziów za:
Brak spójno¶ci historycznej uzbrojenia i w wypadku u¿ywania elementów wspó³czesnych
U¿ywanie zakazanych ciosów
Nie przestrzeganie zasad „fair play” przez zawodników

Uzbrojenie
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± XIII - XV wieku. Uzbrojenie musi byæ spójne historycznie w ramach maksymalnie 50 lat.

G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem – he³m musi byæ zabezpieczony przed ewentualnym ¶ci±gniêciem z g³owy.
Szyja; przeszywany kaptur i czepiec kolczy
Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Wybór przeciwników
Ka¿dy z zawodników przy zg³oszeniu do turnieju dostaje przydzielony numer startowy , który bêdzie wrzucony do wspólnego koszyka, wybór przeciwnika nastêpuje przez losowanie.
Numer ten zostaje mu do koñca rywalizacji.




Regulamin turnieju miecza i tarczy


- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 75 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), profilowane (nie mo¿e byæ to prosta deska).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki rantem tarczy i w przypadku powalenia przeciwnika sêdziowie przyznaj±  2 punktani
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Zabronione s± sztychy i uderzenia g³ow± .
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania. Jego przeciwnik decyzja sêdziów , mo¿e zostaæ .zdyskwalifikowany.




Turniej bojowy na miecz d³ugi – regulamin

- Czas walki 90 sekund
- Broñ; dopuszczalny jest jedynie miecz d³ugi, broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1700g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika z wy³±czeniem goleni, stóp, krocza, karku ,przedramion i d³oni.
Zezwala siê na :
- ciêcie
- r±banie
- zadawanie ciosów g³owic±.
- chwytanie przeciwnika za rêce.
- chwytanie przeciwnika za nogi.
- zwarcie.
- uderzenie przeciwnika piê¶ci± nie trzymaj±c± miecza (podczas zwarcia) - niepunktowane
- odepchniêcie przeciwnika.
- rzuty zapa¶nicze , obalenie.
- podstawienie nogi.
- kopanie w obszar dozwolony-wyj±tek stanowi g³owa i kolano od frontu.(Kopanie jest nie punktowane.)
- stosowanie metody "pó³miecza".
- rozbrojenie.
Zabrania siê :
- pchniêcia sztychem
- zadawania ciosów jelcem
- zadawania ciosów w wyniku których powstan± kontuzje , w obszary dozwolone niepunktowane.
(przedramiona , ³ydki , golenie.)
- zadawania ciosów w d³onie i stopy.
- zadawania ciosów w kark.
- zrywania he³mu przeciwnika i/lub otwierania jego zas³ony, szarpania za he³m przeciwnika.
- zak³adania d¼wigni na szyjê.
- ataku na przeciwnika pozbawionego broni.
- ataku na le¿±cego przeciwnika.
- ataku na krocze.
- wi±zania/przymocowywania miecza do rêki.
- zabrania siê kontynuowania walki po komendzie - stój , sêdziego g³ównego i po pro¶bie o przerwê zg³oszonej przez przeciwnika.

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, Jego przeciwnik decyzja sêdziów , mo¿e zostaæ .zdyskwalifikowany.

Walki Dru¿yn Rycerskich (3vs3)
Do walk dopuszczane s± Dru¿yny w których sk³ad wchodzi od 3 do 5 zawodników
W ramach rywalizacji w Lidze BHP, niezbêdne jest aby w dru¿ynie pod t± sam± nazw± by³o minimum 3 zawodników którzy wchodzili w sk³ad pierwotnej Dru¿yny.

Formu³a walki
Walki WDR s± walkami kontaktowymi 3vs3, lecz z pewnymi ograniczeniami. Walkê sêdziuje przynajmniej 3 sêdziów których decyzje s± niepodwa¿alne w czasie walki. Po walce kapitan dru¿yny mo¿e siê odwo³aæ do g³ównego sêdziego, je¶li ma odpowiednie powody i dowody.
Walka trwa do 2 wygranych staræ. Starcie jest wygrane je¶li wszyscy przeciwnicy s± pokonani. Za pokonanie uznaje siê: upadek, 3 punkty podparcia, strata newralgicznej czê¶ci uzbrojenia, opuszczenie pola walki, poddanie siê.
Walka nie jest ograniczona czasowo. Trwa do momentu po³o¿enia wszystkich przeciwników, lub poddania siê przeciwników. Poddanie sygnalizujemy uklêkniêciem z podniesionymi rêkoma.
Wiêkszo¶æ zawodników jest przyzwyczajona ¿e przewaga 3 do 1 przerywa walkê. W Walkach Dru¿yn Rycerskich je¶li zostanie pojedynczy zawodnik naprzeciw trzem nastêpuje zatrzymanie walki. Ostatni zawodnik podejmujê walkê z najbli¿szym przeciwnikiem, wtedy 2 pozosta³ych czeka na wynik tego pojedynku. Je¶li jednak ich zawodnik polegnie, mog± zaatakowaæ równocze¶nie, czyli walka 2vs1. W przypadku gdy zawodnicy jednej dru¿yny zostan± powaleni niemal¿e jednocze¶nie, w/w zasada nie obowi±zuje.
Je¶li zostanie po jednym zawodniku w ka¿dej dru¿ynie, którzy w czasie akcji przewróc± siê obaj, to zostan± podniesieni, a walka zostanie wznowiona. Zawodnik wygranej dru¿yny musi staæ na nogach. Uniknie to niepotrzebnych nieporozumieñ typu „kto spad³ na kogo”, czy „kto pierwszy wykona³ akcjê” a „kto pierwszy dotkn±³ ziemi”.
Walka trwa do momentu kiedy ostatni przeciwnik zostanie powalony na ziemie.
Dozwolone akcje
Uderzenia broni±
Uderzenia tarcz± w dowolny sposób
Chwyty zapa¶nicze
„Tramwajowanie”
Kopniêcia frontalne
Uderzenia woln± piê¶ci± (bez tarczy)
Misiowanie (krótsze ni¿ 10 sekund) – je¶li niema akcji, sêdzia rozdziela zawodników i wznawia akcje.
Kopniêcie kolanem
 
Zabronione akcje
Walka bez broni (nale¿y udaæ siê do „pit stopu” po zamiennik)
Jakiekolwiek ataki w ty³ przeciwnika – dotyczy to zarówno ataku broni±, jak i kopniêcia – zakaz ten nie dotyczy tzw. Tramwajowania lub rzutu zapa¶niczego
Przytrzymywanie przeciwnika po obaleniu
Uderzenia na krocze, atak jelce
Przytrzymywania siê barierek
Zak³adanie broni na kark i szyjê – z ka¿dej strony
Zrywanie he³mu z g³owy przeciwnika, podwa¿anie zas³ony
Kopniaki z wyskoku na g³owê
Robienie d¼wigni za szyje/kark
W zale¿no¶ci od sytuacji, sêdzia mo¿e zastosowaæ upomnienie lub wykluczenie z dalszej walki b±d¼ zawodów, je¶li uzna akcje zabronion± za umy¶ln±.
Mirek z BRZB
Pi±tek :Rozlokowanie przyby³ych kramów i rekonstruktorów – rozbicie obozu.

Sobota : Rozpoczêcie inscenizacji nadania praw miejskich 11.00 ( Plac Sobieskiego)
Szko³y prosimy o przybycie na godzinê 10.30

Rozpoczêcie turnieju Miecza d³ugiego godzina 12.30

Walki dru¿yn ³uczniczych godzina 12.40 – 15.50

Konkurs tañców ¦redniowiecznych 13.30( muszla koncertowa)

Turniej dla bia³og³ów - „Bieg po Sukno” godzina 14.40( muszla koncertowa)

¦redniowieczny turniej zapa¶niczy godzina 14.30(plac turniejowy)

Oblê¿enie grodu Bytom- inscenizacja Bitwy godzina 15.50 (plac turniejowy)

Otwarte Mistrzostwa Polski Po³udniowej w ¶redniowiecznych walkach pe³no kontaktowych w formule 3/3 godzina 16.30

Bytomski festiwal ognia - godzina 19.45 – oko³o 23.00
Podczas festiwalu wyst±pi± najlepsze grupy tañca z ogniem w Polsce i bêd± walczyæ w swoich kategoriach o nagrody festiwalowe.

Niedziela:

Turniej strzelania z ³uku tradycyjnego godzina 11.00

Turniej rozgrywany jest w kilku konkurencjach strzelañ do ró¿nych celów na ró¿nych dystansach z ³uków tradycyjnych.

Turniej w konkurencji walki na miecz i tarcze godzina 12.00

Pokazy sokolnicze 13.30(muszla koncertowa)

Rozdanie Nagród dla rekonstruktorów godzina 14.00

Rozpoczêcie czê¶ci zabaw i turniejów ¶redniowiecznych dla mieszkañców Bytomia, przyby³ych turystów 14.30- 18.00
turniej rzutu w³óczni±,
turniej ³uczniczy,
tañce,
zawody si³aczy: si³owanie, rzuty belk± i inne,
zawody dru¿ynowe: narty ¶redniowieczne, przeci±ganie liny,
pajêcza sieæ,
m³ynek rycerski,
ciêcie kapusty mieczami i toporami,
Mistrzostwa dzieci i m³odzie¿y w walkach na broñ sportowa Go -now.( zapisy do godziny 14.30 w niedziele),
pokazy strzelania z broni czarno prochowej,

Czê¶æ zabaw bêdzie organizowana w formie turniejów i zawodów . Bêdzie wy³ania³a zwyciêzców, którzy otrzymaj± ciekawe nagrody.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.