Siema
poni¿ej znajdziecie Program naszego turnieju oraz regulaminy. Wszystkich serdecznie zapraszamy
XI Turniej Rycerski o Miecz ¶w. Katarzyny od 8 -10.08.2014 roku.
W tym roku mamy dwie imprezy, które odbêd± siê w pi±tek i w sobotê na dziedzincu naszego zamku w Dzia³dowie. W pi±tek odbêdzie siê Festiwal Ognia a w Sobotê Turnieje bojowe 1x1, 2x2 i ³ucznicze zaliczane sa do LIGI WIM. Uczestnicy przywo¿± swoje namioty.
Do festiwalu ogniowego organizatorzy zapewniaj± (Ropê, podpa³kê, naftê kosmetyczn±, wêgliki, watê stalow± + sprzêt ga¶niczy).
Program
Pi±tek : Festiwal Ogniowy
przyjazd uczestników
zakwaterowanie (nocleg w namiotach na podzamczu)
19:00 przygotowania grup ogniowych do festiwalu ogniowego.
20:00 kolacja
ok. 21 odprawa dowódców
22:00 Rozpoczêcie Festiwalu Ognia
Sobota
9:00 ¦niadanie
10:00 Otwarcie Turnieju o Miecz ¶w.Katarzyny.
10:30 Turniej ³uczniczy
12:30 Turniej bojowy na miecz i tarcze
14:00 Turniej bojowy na miecz d³ugi (pó³toraki)
15:00 Obiad
15:30 Bieg dam
16:30 Turniej bojowy 2x2
20:00 Inscenizacja bitwy
21:30 Pokaz ognia
22:10 Biesiada (rozdanie nagród)
Niedziela
8:00 Pobudka
9:00 ¦niadanie oraz po¿egnanie uczestników
Regulamin turnieju ³uczniczego:
-Replika ³uku ¶redniowiecznego. Pro¶imy o demonta¿ wszystkich wspo³czesnych elementów.
-Strój z epoki. Nie musi to byæ strój bojowy, jednak poka¿my sie jak najlepiej.
-Komplet 6 strza³. Strza³y daj±ce siê ³atwo zidentyfikowaæ jako komplet. Je¿eli tak nie jest proponujê oznaczyæ swoje strza³y. Promienie drewniane, metalowy grot oraz naturalne opierzenie.
- Ca³y ekwipunek bez wyra¼nych oznak uszkodzenia.
Je¿eli ta sama broñ jest u¿ywana przez wiecej ni¿ jednego uczestnikam, prosimy poinformowaæ o tym przyjmuj±cego zg³oszenia.
Regulaminu bojówek
Podczas turnieju odbeda sie 2 konkurencje bojowe 1 na 1:
- turniej bojowy tarcza miecz
- turniej na miecz d³ugi (pó³toraki)
1. Regulamin turnieji bojowych:
Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i tarcze i miecz d³ugi.
- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), ¶rednica tarczy okr±g³ej nie mo¿e przekraczaæ 65cm.
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Regulamin 2x2
Walkê wygrywa siê przez zdobycie wiêkszej ilo¶ci punktów
2. Walka trwa 1 minutê
3. Dopuszczone s± nastêpuj±ce punktowane zagrywki:
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej kostki - 1 pkt
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej nadgarstka - 1 pkt
- uderzenia mieczem w ca³y korpus przeciwnika (poza pachwinami, kroczem) - 1 pkt
- przewrócenie przeciwnika - 3 pkt
- wytracenie broni przeciwnikowi - 2 pkt
4. Dozwolone jest:
- wszelkie techniczne uderzenia mieczowe
- wszelakie uderzenia tarcz± (od ty³u nie mo¿na, poza wjechaniem ca³± powierzchni± tarczy w celu przewrócenia)
- kopanie powy¿ej pasa od przodu
- podhaczenie w celu przewrócenia
- rzut w celu przewrócenia
- zblokowanie rêki z broni± lub tarcz± w celu zadawania ciosów
- walka bez tarczy
5. Zabronione jest
- od ty³u czyli: ataki rantem tarczy oraz uderzenia broni± poni¿ej pasa
- sztychy
- bicie w krocze, pachwiny, palce, stopy
- wieszanie siê
- misiowanie siê
- stosowanie d¼wigni
- kopanie poni¿ej pasa
W konwencji 2vs2 przeciwnik po obaleniu mo¿e ponownie wróciæ do walki, jest wtedy chroniony przez wytyczonego specjalnie do tej roli "pi±tego" sêdziego - a¿ to pe³nego powstania (sêdzia okre¶la kiedy to nast±pi), oczywi¶cie traci 3 pkt na rzecz przeciwnej dru¿yny.
Walkê sêdziuje 4 sêdziów, ka¿dy zawodnik na swojego sêdziego licz±cego jego zdobyte punkty na przeciwnikach.
Kiedy walcz±cy utraci broñ mo¿e podbiec do swojego pitstopu po now± broñ lub podnie¶æ utracon±, jest wtedy chroniony przez "pi±tego" sêdziego a¿ do momentu pozyskania broni.
W tym czasie 2 zawodników jednej dru¿yny ma szansê nadrobiæ wiêcej pkt atakuj±c jednego przeciwnika.
I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone s± osoby p³ci obojga, pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdz± sêdziwie decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± skonsultowaæ siê z organizatorem turnieju.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).
Miecz d³ugi
Czas 90 sekund punktowane jak wy¿ej.
Potwierdzenia ilo¶ci uczestników grup ogniowych oraz bractw rycerskich, a tak¿e pytañ prosimy pisaæ na maila marona.michal@gmail.com oraz szczenaokrutny@wp.pl ewentualnie na freha.
Serdecznie wszystkich zapraszamy.