Bractwo Rycerskie Zamku Bêdzin z ogromn± rado¶ci± zawiadamia, ¿e tegoroczny XI Turniej Rycerski na Zamku Królewskim w Bêdzinie odbêdzie siê w dniach 23-25.05.2014.
Turniej datowany 1350-1450.
Prosimy o nadsy³anie zg³oszeñ - ode¶lemy zaproszenie wraz z programem turnieju, zasadami, wymogami itd. W zg³oszeniach prosimy o okre¶lenie te¿ ilo¶ci i wielko¶ci namiotów.
Ci, którzy pragn± zawitaæ do nas po raz pierwszy proszeni s± o przesy³anie swoich fotek w strojach, a walcz±cy tak¿e w uzbrojeniu.
Prosimy zg³aszaæ siê tu lub zg³oszenia nadsy³aæ na adres: brzamkubedzin@o2.pl.
Telefon do mnie: 0663 782274.
Rzemie¶lników chêtnych do przyjazdu prosimy o do³±czenie opisu swego kramu i wyrobów, asortymentu, informacjê czy maj± w³asny kram i najlepiej zdjêcia kramu i swoich strojów.
Oczekujemy na Was z ogromn± rado¶ci±.
Niepo³omickie Bractwo Rycerskie planuje sie zjawiæ. wstêpnie w 5 osób
BRKSR tradycyjnie ju¿ zawita zbrojnie i strojnie, liczbê podamy niebawem : )
Dru¿yna Rycerska Czarny Kruk z Czêstochowy chcia³a by wreszcie zawitaæ do Bêdzina
MZG Bohurt Team z P³ocka te¼ "uprasza" siê o zaproszenie..:-)
Tomku do kiedy mo¿emy przesy³aæ zg³oszenia?
Zg³oszenia ju¿ nap³ywaj±. Niestety oczywi¶cie mamy limit miejsc, wiêc nie jestem w stanie powiedzieæ kiedy lista nam sie wype³ni.
CYTAT(Tomko Konopczyc @ 11:43 10.02.2014)
Zg³oszenia ju¿ nap³ywaj±. Niestety oczywi¶cie mamy limit miejsc, wiêc nie jestem w stanie powiedzieæ kiedy lista nam sie wype³ni.
Bractwo Rycerskie Grodu Boronowskiego sie zg³asza - 7 osób :-)
Cieszymy siê, ale przeczytaj proszê 1 post-prosimy o zg³oszenie na maila z podanymi informacjami.
Lucek
Impreza jest datowana 1350-1450.
Z tego co wiem, wasze uzbrojenie to bardziej XII/XIII ni¿ prze³om XIV-XV, ze wzgledu na formu³ê turnieju wymagamy lepszego opancerzenia i os³ony g³owy.
Kogo jak kogo, ale ¦KN'u zabrakn±æ nie mo¿e :D
Zg³oszenie posz³o równie¿ na maila ;)
Hej...kiedy ew. mo¿na siê spodziewaæ info zwrotnego ..:-)
Po naszej rocznicy na pocz±tku marca bêdziemy odpisywaæ.
S±siedzi z Zabrza te¿ siê stawi±
Bractwo Rycerskie Grodu Boronowskiego te¿ bêdzie :-)
CYTAT(Igor z Bêdzina @ 08:14 22.02.2014)
Lucek
Impreza jest datowana 1350-1450.
Z tego co wiem, wasze uzbrojenie to bardziej XII/XIII ni¿ prze³om XIV-XV, ze wzgledu na formu³ê turnieju wymagamy lepszego opancerzenia i os³ony g³owy.
wiem, ale damy rade :-)
CYTAT(Lucek @ 01:53 01.03.2014)
wiem, ale damy rade :-)
Fajnie ¿e bedziecie
Gryfici wys³ali zg³oszenie
zg³oszenie wys³ane
PLAN TURNIEJU
23.05.2014 – pierwszy dzieñ turnieju.
20.00 - turniej rzutu w³óczni±.
21.00 - rozgrywki szachowe - na dziedziñcu zamkowym.
24.05.2014 – drugi dzieñ turnieju.
10.00 – Otwarcie targowiska historycznego rzemios³ dawnych i warsztatów rzemios³ dawnych.
10.00 - oficjalne otwarcie turnieju.
11.00 - turniej bojowy pieszy.
15.00 - turniej ³uczniczy – w fosie pod zamkiem.
17.00 - turniej zapa¶niczy.
18.00 – Turniej tañców dawnych - na placu turniejowym pod zamkiem.
19.30 - wielka bitwa o zamek.
20.00 - turniej dru¿ynowy ( buhurt ) – pod zamkiem.
21.00 - koncert zespo³u muzyki dawnej.
22.00 - biesiada - na dziedziñcu zamkowym (teatrzyk kukie³kowy, wystêp zespo³u muzyki ¶redniowiecznej .
25.05.2014 – trzeci dzieñ turnieju.
11.00 - turniej dla bia³og³ów-„Bieg po sukno” – pod zamkiem.
12.00 – Turniej: „Bieg rycerza i giermka”- na placu turniejowym pod zamkiem.
13.00 – Fina³ turnieju bojowego pieszego- na placu turniejowym pod zamkiem. Fina³ walk rozpoczêtych w dniu poprzednim.
14.00 - zakoñczenie turnieju, wrêczenie nagród turniejowych – na placu turniejowym pod zamkiem.
Moi drodzy,
dzi¶ wys³a³em potwierdzenia, zaproszenia i zg³oszenia dla Was. Wybaczcie oczekiwanie.
Jak pisa³em w mailu tegoroczny turniej bêdzie siê nieco ró¿ni³ harmonogramem od poprzednich. M.in. du¿y nacisk k³adziemy na turniej tañca, wiec liczymy na Wasze do niego zg³oszenia.
Czekam na wymagania co do turnieju tañca
REGULAMIN TURNIEJU TAÑCÓW DAWNYCH NA XI TURNIEJU NA ZAMKU KRÓLEWSKIM W BÊDZINIE
1. Na turnieju nale¿y zaprezentowaæ tañce ¶redniowieczne i renesansowe.
2.Obowi±zkowo ka¿da grupa ma zaprezentowaæ 3- 4 tañce, w tym 2 z nich maj± byæ tañcami baletu dworskiego.
3. Grupy bior±ce udzia³ w turnieju maj± prezentowaæ siê w stroju adekwatnym do tañczonego przez nich tañca.
4. Przed zatañczeniem nale¿y przedstawiæ krótk± informacjê o tañczonym tañcu.
5. Podczas wykonywania tañca wa¿na jest rytmika, równo¶æ wykonania oraz gra aktorska (taniec ma o czym¶ opowiadaæ, przedstawiaæ emocje).
6. Tañce bêd± oceniane skal± od 1 do 5 punktów.
7. W sk³ad jury wchodz± reprezentanci grup rekonstrukcyjnych bior±cych udzia³ w turnieju oraz Justyna z Dru¿yny Bractwa Bia³ej Bramy.
8. Oceniane bêd±:
a) Ogólne wra¿enia artystyczne (mimika, gra aktorska);
b) Równe i rytmiczne wykonanie;
c) Strój;
d) Wiedza o tañczonych tañcach;
e) Historyczno¶æ tañców.
9. Punkty bêd± przyznawane przez ka¿dego jurora indywidualnie na wcze¶niej przygotowanych przez organizatorów kartkach, wrzucane do wyznaczonego miejsca i zliczane.
10. NIE MO¯NA ODDAWAÆ G£OSU NA SWOJ¡ GRUPÊ!
11. Wygrywa grupa taneczna, która zdobêdzie najwiêcej punktów.
Ogólne zasady turnieju ³uczniczego"Mieszkañcy Bêdzina i przybyli go¶cie. W zwi±zku ze zbli¿aj±c± siê armi± nieprzyjaciela niemi³osiernie nam panuj±cy comes palatinus wraz z za³og± zamkow± og³asza turniej ³uczniczy maj±cy wy³oniæ zdolnych do obrony miasta! Ci którzy siê wyka¿± mêstwem i Bóg pob³ogos³awi ich strza³om dost±pi± wielu zaszczytów i nagród."
ETAP I
2 tory
6 strza³ do ma³ej tarczy z pozycji stoj±cej oraz 6 do du¿ej z pozycji klêcz±cej.
Strzelanie do tarczy. Do nastêpnego etapu przechodzi 20 zawodników z najwy¿szymi Wynikami. Gdy strza³a trafi pomiêdzy okrêgi i nast±pi± trudno¶ci ze sprecyzowaniem gdzie dok³adnie (przez co rozumiemy to czy trafienie nast±pi³o bli¿ej wy¿szego, czy ni¿szego punktowo okrêgu), punkty zostan± naliczone na korzy¶æ zawodnika. Je¶li oka¿e siê ¿e jest wiêcej zawodników ex aequo na miejscu 20, zostanie rozegrany etap dogrywkowy.
ETAP DOGRYWKOWY
Tarcza zostaje oddalona o oko³o 10 kroków. Do pozosta³ych zawodników wytypowanych po pierwszym etapie, przechodzi tylko jeden z najwy¿szym wynikiem. W momencie gdy na pierwszym miejscu etapu dogrywkowego bêdzie kilku zawodników z tak± sam± ilo¶ci± punktów, tarcza zostanie oddalona o kolejne 5 kroków.
ETAP II
1 tor
6 strza³ tarcza ma³a z pozycji stoj±cej
Tarcza zostaje oddalona o oko³o 10 kroków w porównaniu ze swoj± lokalizacj± z etapu I. Do etapu II przystêpuje 20 najlepszych zawodników z etapu I. Do etapu III przechodzi tylko 12 najlepszych. Mo¿liwe rundy dogrywkowe.
ETAP III-IV
1 tor
2-3 strza³y
Strzelanie precyzyjne. Te etapy pozostan± tajemnic±, albowiem nie chce wam psuæ zabawy
Pozdrawiam i zapraszam w imieniu Mariana z Bêdzina.
W ramach konkurencji turniejowych proponujemy kolejna "edycjê" dla lekkiej piechoty:
POTYCZKI PIECHOTY
1. Uzbrojenie ochronne:
a) ochrona tu³owia – przeszywanica
b) ochrona g³owy – kapalin
(oczywi¶cie z odpowiedni± wy¶ció³k±, kapturem, czepkiem pikowanym, ew. koszem)
c) ochrona ramion i barków: naramienniki stalowe/¿elazne + ko³nierz (lub kreza kaptura) – grubo przeszywany/wypychany – chroni±cy szyjê i barki z ko³nierzem (kapturem,
czepcem) kolczym.
d) ochrona d³oni – rêkawice p³ytowe
e) ochrona stawów – nakolanniki i na³okietniki (blacha gr min 1,5 mm)
zalecana ochrona przedramion - ze wzglêdów ...bhp
2. Broñ
a) miecz jednorêczny, tasak lub kord
b) puklerz (¶rednica max 40 cm) stalowy – o grubo¶ci min 2 mm, lub drewniany z
umbem stalowym (gr czê¶ci drewnianej min 6 mm)
3. Zasady cz1.:
a) walka 1/1 do 3 trafieñ (trafienia rozumie siê jako wyra¼ne uderzenia czê¶ci± tn±c±
miecza/tasaka/korda) w dopuszczalne pola trafieñ. Pchniêcia (sztychy) s± zabronione.
b) dopuszczalne i JEDYNE pola trafieñ: he³m i opancerzona czê¶æ ramion, barków
c) ka¿da potyczka sêdziowana jest przez trzech sêdziów
d) po ka¿dym wyra¼nym trafieniu sêdzia przerywa walkê, a adwersarze odchodz±
od siebie na odleg³o¶æ 5 kroków, chyba ¿e sêdzia uzna ¿e jest to niewystarczaj±ce.
e) decyzja o tym, czy trafienie jest wyra¼ne podejmowana jest przez sêdziów
wiêkszo¶ci± g³osów.
f) ten piechociarz zwyciê¿a, który pierwszy zada trzy wyra¼ne ciosy w pola dozwolone
g) wyra¼ne trafienie to takie, które uderza w dozwolone pola ataku w ten sposób, ¿e je¶li walka odbywa³aby siê na serio, doprowadzi³oby to do uszkodzenia cia³a. Na przyk³ad lekkie
dotkniêcie, obcierka nie liczy siê i Sêdziowie powinni je zignorowaæ. Ciosy p³azem,
ze¶lizgniêcia broni po pancerzu nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i
nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.
h) przed walk± zawodnicy staj± w gotowo¶ci w naro¿nikach i czekaj± na sygna³ do walki dany przez Sêdziego Pola (Sêdziego g³ównego).
i) ka¿dy z sêdziów w ka¿dej chwili mo¿e przerwaæ starcie (aby udzieliæ upomnienia, aby
przyznaæ punkt, aby interweniowaæ itp.)- zawodnicy musz± przerwaæ walkê i po decyzji
sêdziów powróciæ do naro¿ników, czekaj±c na ponowny sygna³
j) trzykrotne upomnienie w czasie walki oznacza jej przegranie przez
sprawcê, niezale¿nie od uzyskanego wyniku
k) ewidentnie agresywny lub nie przestrzegaj±cy zasad zawartych w tym regulaminie
zawodnik mo¿e byæ usuniêty przez sêdziów bez upomnienia i prawa do jakichkolwiek
roszczeñ do turnieju.
4. Zasady – cz.2.:
a) Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i
bezpieczeñstwa.
b) Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych bractw/stowarzyszeñ, zawodnicy
powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego
bractwa/stowarzyszenia.
c) Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w przyzwoitym stanie. Puklerze
powinny byæ sprawdzone przed pojedynkiem. Wymagane jest usuniêcie wszelkich
niebezpiecznych szczerb, drzazg i innych ewidentnych uszkodzeñ lub ostrych
kantów. Puklerze nie mog± posiadaæ wystaj±cych haków lub
szpiców, nawet zatêpionych. Krawêdzie tn±ce miecza (tasaka/kordu) musz± mieæ co
najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów i ¶ladów rdzy.
Sztych ma byæ zatêpiony.
d) Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Sêdziów.
e) Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew czy z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest
prawdziw± walk± „ na ¶mieræ i ¿ycie”. Powinna byæ przyjemno¶ci± i
odpowiedzialnym zajêciem. Nale¿y pamiêtaæ, ¿e przy tak skromnym opancerzeniu powinna byæ to walka bardziej „techniczna” ni¿ „si³owa”
f) Je¶li podczas pojedynku, dojdzie do powa¿nego uszkodzenia broni, powinna ona
byæ ona natychmiast usuniêta z walki.
g) Kategoryczny zakaz atakowania twarzy, szyi , krocza i miejsc nieuzbrojonych.
h) Powtarzaj±ce siê ataki na kolana, ³okcie i d³onie bêd± karane (1 raz zwrócenie
uwagi, ka¿dy nastêpny raz – formalne i odnotowywane ostrze¿enie).
i) Mo¿na wytr±ciæ lub z³amaæ broñ przeciwnika swoj± broni±, lub w kleszczach broni i
puklerza, ale tylko je¶li nie dotykamy broni przeciwnika swoim cia³em - wtedy o
przyznaniu punktu lub podjêciu dalszej walki z now± broni± decyduje
zawodnik, który pozosta³ bez uszczerbku w tej sytuacji.
j) Kategoryczny zakaz, kopania, popychania, ataków puklerzem bezpo¶rednio na cia³o
przeciwnika, podcinania, deptania oraz przytrzymywania lub przechwytywania
rêkami broni przeciwnika i jego samego.
k) Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego, chyba ¿e do kontuzji dosz³o w wyniku uderzenia w pola
niedozwolone- w takim wypadku zawodnik winny takiego uderzenia zostaje
zdyskwalifikowany.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki.
Zawodnik ma pó³ minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie
Sêdziowie.
1. Sêdzia Pola (Sêdzia g³ówny) jest osob± odpowiedzialn± za:
Sprawdzenie szranek (ziemi, oraz wewnêtrznego i zewnêtrznego ogrodzenia)
Sprawdzenie broni zawodników, wliczaj±c w to sprawdzenie wy¶ció³ek w he³mach , he³mów, rêkawic, ochrony szyi, barków, ³okci, kolan jako¶ci przeszywek i replik broni.
2. Sêdzia Pola jest osob± odpowiedzialn± za:
Usuniêcie z pojedynku z³amanej lub uszkodzonej broni.
Upominanie zawodników nie walcz±cych wed³ug zasad.
Usuniêcie z pojedynku zawodników zachowuj±cych siê niebezpiecznie, lub nie zwracaj±cych uwagi na upomnienia.
Og³oszenie werdyktu.
3. Sêdzia jest osob± odpowiedzialn± za:
Decyzjê, czy trafienie by³o wyra¼ne, czy objê³o dopuszczalne pola trafieñ.
Decyzjê, kto jest zwyciêzc± niekoñcz±cej siê walki, czyli takiej, podczas której zawodnicy wykazuj± ogromne zdolno¶ci lub ich brak, przez co walka zdaje siê nie mieæ koñca.
4. Sêdzia powinien byæ osob± dobrze zapoznan± z metodami walki.
5. Sêdziowie powinni byæ dobrze zapoznani z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
6. S³owo wymienionych wy¿ej sêdziów jest ostateczne. ¯aden z zawodników nie powinien go kwestionowaæ ani komentowaæ publicznie.
Proszê osoby chêtne do udzia³u w potyczkach o zg³aszanie owej „chêci” w miarê wcze¶nie , gdy¿ w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników ustalona bêdzie konwencja klasyfikacji (czy np. losowanie par i system pucharowy, czy „ka¿dy z ka¿dym”, gdy uczestników du¿o nie bêdzie)
Dla przypomnienia zasady (raczej od lat niezmienne)
Zasady obowi±zuj±ce podczas XI Turnieju Rycerskiego na Zamku Królewskim w Bêdzinie.
1. Turniej jest datowany na okres 1350-1450.
2. Uczestników przez ca³y czas trwania turnieju obowi±zuj± stroje, naczynia, uzbrojenie, wyposa¿enie zgodne z w/w okresem.
3. Uczestnicy powinni byæ ubezpieczeni na w³asny koszt.
4. Zabronione jest u¿ywanie przedmiotów wspó³czesnych: elementów stroju, picie z puszek, plastikowych naczyñ itd., u¿ywanie telefonów komórkowych.
5. Strój, uzbrojenie ka¿dego uczestnika winno byæ spójne dla okresu, który odtwarza.
6. Podczas ca³ego turnieju nale¿y przestrzegaæ jego zasad oraz zachowywaæ siê w sposób odpowiedni.
7. Dowódcy poszczególnych bractw s± odpowiedzialni za wygl±d, zachowanie i przestrzeganie zasad przez swoich podkomendnych.
8. Palenie tytoniu w strojach historycznych dozwolone jest wy³±cznie w wyznaczonym
do tego celu miejscu ( palarni ) zwanym „ Marlborkiem”.
9. Wszyscy zaproszeni uczestnicy turnieju zostan± poddani oglêdzinom stroju, które nast±pi± w sobotê o godz. 10.30 w obozie historycznym.
10. Oglêdziny przeprowadzi specjalnie powo³ana w tym celu Szlachetna Rada Obalania Mroku, w skrócie SROM. Rada nie bêdzie stara³a siê doprowadziæ uczestników do depresji i prób samobójczych i nie bêdzie drobiazgowo analizowa³a krojów i rodzajów szwów w szatach, lecz bêdzie sprawdza³a stroje pod k±tem spójno¶ci historycznej i zgodno¶ci z datowaniem turnieju. Stroje musz± byæ wykonane wy³±cznie z materia³ów naturalnych. W tym roku SROM bêdzie równie¿ sprawdza³ obozowiska: wyposa¿enie i sprzêty obozowe, które musz± odpowiadaæ datowaniu turnieju i spe³niaæ kryterium historyczno¶ci. Zakwestionowane przez SROM elementy stroju i wyposa¿enia bêd± musia³y zostaæ usuniête.
11.Byc mo¿e wWybrana i wyró¿niona zostanie grupa lub osoba ( spo¶ród niezrzeszonych ) o najlepszym zdaniem SROMU poziomie rekonstrukcji historycznej.
12. Nale¿y bezwzglêdnie przestrzegaæ poleceñ i uwag Rady pamiêtaj±c, ¿e posiada ona na jedno tylko swoje skinienie specjalny oddzia³ zbrojny sk³adaj±cy siê ze z dawna nie op³acanych, w¶ciek³ych najemników, który tylko czeka, by interweniowaæ.
13. W czasie turnieju w¶ród jego uczestników dzia³aæ bêd± nieoznaczeni tajni agenci SROMU, którzy zg³aszaæ bêd± Radzie lub Namiestnikowi Turnieju przypadki naruszania zasad turnieju.
14. O przypadkach naruszania zasad turnieju powiadomiony zostanie dowódca bractwa, z którego wywodzi siê delikwent, a osoby takie mog± zostaæ wydalone z turnieju, b±d¼ poddane resocjalizacji przez w/w oddzia³ najemników. Kwesti± ambicji dowódcy bractwa winno byæ to, aby takie przypadki siê nie zdarza³y i on te¿ jest ostatecznie odpowiedzialny za swych ludzi.
15. Pamiêtajcie: SROM czuwa!!!!!!!
16. Pod zamkiem ogrodzony zostanie obóz historyczny, w którym mog± przebywaæ
wy³±cznie uczestnicy turnieju w strojach historycznych. Na terenie obozu bêd± rozbite wy³±cznie namioty historyczne. Obóz bêdzie pilnowany przez wartowników.
17. Obóz jest obozem historycznym i na zewn±trz namiotów mog± znajdowaæ siê tylko wyposa¿enie i przedmioty historyczne. Wszelkie przedmioty wspó³czesne, jak np. karimaty, ¶piwory, plecaki mog± znajdowaæ siê wy³±cznie zakamuflowane i niewidoczne wewn±trz namiotów. Mo¿na bêdzie w tym celu u¿yæ s³omy, aby ukryæ np. karimaty. Standardem jest posiadanie sienników, skór, kufrów, koszy.
18. Uczestnicy turnieju maj± zapewnione wy¿ywienie:
• w sobotê - ¶niadanie, obiad, no i wieczorem tradycyjnie biesiada,
• w niedzielê - ¶niadanie
19. Posi³ki wydawane bêd± na dziedziñcu zamkowym ( obowi±zuj± naczynia historyczne ).
20. Dostêpne bêd± woda z hydrantu, drewno na opa³ oraz s³oma.
Wszystkich ³uczników chc±cych wzi±æ udzia³ w bitwie prosimy serdecznie o zabranie z sob± w³asnych pacyn. Im wiêcej pacyn, tym wiêcej zabawy
Witam
Zagin±³ nó¿ obozowy, ma³y z rogow± rêkoje¶ci±, w br±zowej pochewce z rzemieniem.Je¶li Kto¶ przypadkiem znalaz³ proszê o kontakt , przedmiot posiada wielka warto¶æ sentymentaln± , przewidziana nagroda
Nasi drodzy go¶cie.
Z ca³ej mej grubiañskiej duszy chcê Wam podziêkowaæ za przybycie i wspóln± zabawê i zmagania. Niektórzy przyje¿d¿aj± do nas ju¿ tylê lat, ¿e gdyby nie me grubiañstwo wzruszy³bym siê do ³ez. Staramy siê, aby ka¿dy turniej powodowa³, ¿e bêdziecie chcieli wróciæ za rok. Ja wiem, ¿e jest wiele wspania³ych turniejów, ¿e ich organizatorzy dwoj± siê i troj±, aby zapewniæ Wam wszystko czego zapragniecie : jad³o, trunki, pó³nagie hurysy i tresowane s³onie-elefanty. Ale czy¿ jest na ¶wiecie drugi turniej, gdzie organizator obiecuje na powitaniu burzê i co roku s³owa dotrzymuje? Ile¿ trzeba starañ i samozaparcia, aby wyjednaæ sobie tam na górze takie uk³ady?! Jak±¿ trzeba mieæ moc za sob±?! Ale czego nie robi siê dla Was najmilsi go¶cie!
Cieszy mnie niezmiernie, ¿e ,mówicie o specyficznym klimacie na bêdziñskim turnieju. Mo¿e to magia zamku, mo¿e trochê nasze starania, ale przede wszystkim to Wasza obecno¶æ i wspólna zabawa.
Jako lokalny wata¿ka szczególnie pozdrawiam pewne lokalne bractewko.
Wci±¿ nie mogê och³on±æ po pie¶ni znanego sefardyjskiego barda Halicziego, który swym grubiañskim hymnem Chor±gwii Mazowieckiej ca³kowicie rozszarpa³ najczulsze struny mej wyobra¼ni :-):-):-).
Chwa³a Wam i wielkie dziêki za przybycie!
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.