Komandoria Projektu Volk Stettin serdecznie zaprasza wszyskich rekonstruktorów na zamkniêt± imprezê wojskow±, fabularyzowana na zmagania oddzia³ów patrolujacych granicê Nowej Marchii i Ksiestwa Szczeciñskiego. Spotkanie bêdzie mia³o równie¿ na celu trening walk lekkozbrojnyvh oraz przeæwiczenie nowego rodzaju musztry.
DATOWANIE
Prze³om XIV i XV wieku.
TERMIN
Na miejsce zje¿d¿amy siê 30 kwietnia, na zabawê mamy czas do 4 maja
MIEJSCE
Pogranicze Nowej Marchii i Ksiêstwa Szczeciñskiego, czyli okolice Pyrzyc
Miejsca parkingowe - niedaleko miejsca obozowania, na parkingu lub drodze dojazdowej.
WY¯YWIENIE i OPA£
Sk³adka na pó³produkty do przygotowywania posi³ków wyniesie od 10 do 15 z³, zbiórka pieniêdzy na miejscu po przyje¼dzie, postaram siê zapewniæ te¿ s³omê gdyby kto¶ bardzo potrzebowa³, drewno równie¿ bêdzie dostêpne na miejscu.
WERYFIKACJA
Cz³onkowie Projektu Volk nie musz± w zg³oszeniu przysy³aæ zdjêæ, robi± to tylko osoby spoza projektu lub te które na forum nie opublikowa³y jeszcze zdjêcia.
Zg³oszenia przysy³amy na ten mail - bracia.wiktualowi@o2.pl
Zg³oszenie wysy³a KA¯DY zainteresowany z osobna, najpó¼niej do 25.04.2014
W zg³oszeniu podajemy: imiê i nazwisko, czym przyjedziemy na imprezê oraz jak± broni± i sprzêtem obozowym dysponujemy, dla osób spoza PV zdjêcie w stroju cywilnym i bojowym ( strój bojowy nie jest obowi±zkowy ale bardzo mile widziany ). Odpowied¼ na maila, bêdzie równoznaczna z przyjêciem do zabawy.
OBÓZ ( ZWIEBELDORF )
G³ówny obóz podzielimy na 2 czê¶ci ( bêdzie mia³o to wp³yw na grê terenow± ), w taki sposób ¿eby wszyscy uczestnicy mogli integrowaæ siê przy jednym ognisku pomiêdzy cyckami. W ka¿dym cycku równie¿ bêd± znajdowa³y siê ogniska, które bêd± roz¶wietlaæ dan± czê¶æ obozowiska. Wartownicy bêd± mieli za zadanie utrzymaæ ogieñ przez ca³± noc, drewna nam nie zabraknie.
Podczas gry terenowej funkcjonowaæ bêd± równie¿ 2 obozy ruchome tzw POSTERUNKI, na wyposa¿eniu ka¿dego z nich bêdzie znajdowaæ siê p³achta ¿o³nierska, chor±giew i bia³a flaga. Teren takiego posterunku ograniczony zostanie s³upkami ( odleg³o¶æ miedzy nimi bêdzie mo¿na zmniejszaæ w zale¿no¶ci od tego czy bêdziemy chcieli fortyfikowaæ posterunek w danym miejscu ). Gra terenowa odbywaæ siê bêdzie pomiêdzy tymi posterunkami. W trakcie zmagañ bêdzie mo¿na odpoczywaæ w g³ównym obozie, tam bêdzie dostêpne równie¿ jedzenie i picie, za które bêdzie trzeba zap³aciæ, w jaki sposób bêdzie siê to odbywaæ opisze pó¼niej.
ZASADY OBOZOWANIA
Oczywi¶cie wszystkich obowi±zuje rekonstrukcyjna bieda, ilo¶æ wniesionego na teren g³ównego obozu sprzêtu bêdzie mi³a wp³yw na przebieg gry terenowej. Bawe³niane namioty absolutnie zakazane, preferowane s± p³achty ¿o³nierskie lub nawet budowanie sza³asów. U¿ywanie latarek, otwarte u¿ywanie telefonów i palenie papierosów zabronione na terenie g³ównego obozowiska. Zdjêcia róbmy w miarê dyskretnie.
PROGRAM
W dniu przyjazdowym oczywi¶cie ogólnoobozowa integracja, noszenie drewna, organizacja obozów.
Rankiem nastêpnego dnia wstêpujemy na wojenn± ¶cie¿kê. Rozbijamy posterunki w nieznanych sobie miejscach nastêpnie wracamy na teren g³ównego obozu. Tutaj zaczniemy od treningu lekkozbrojnych w stylu turnieju grunwaldzkiego ( ca³a walka oparta bêdzie w³a¶nie na tych zasadach ). Czê¶æ osób ju¿ walczy³a w ten sposób, pozosta³± cze¶æ bêdzie trzeba obeznaæ z zasadami. Po treningu rozegramy bitwê. Przegrani rozbiegn± siê w stronê swoich posterunków i od tego momentu zaczynamy grê.
Potrzebny bêdzie mi równie¿ drugi dowódca, ale to ustalimy na miejscu. Przebiegiem zabawy kierowa³ bêdê ja, postaram siê sterowaæ ca³o¶ci± w taki sposób ¿eby zajê³o nam to ca³y dzieñ i w zale¿no¶ci od si³ kawa³ek nocy.
Zasady gry podam bli¿ej terminu imprezy, roze¶lê je równie¿ do uczestników na maila, tak ¿eby ka¿dy dobrze je pozna³.
Podczas ca³ej imprezy nacisk k³adê na u¿ywanie broni bocznej oraz DU¯YCH TARCZ ( jajka, pawê¿e ). Ilo¶æ broni drzewcowej bêdzie ograniczona do wymaganego minimum - 6 sztuk najlepiej odtworzonych.
Celem drugiego i mo¿e trzeciego dnia spotkania jest przeæwiczenie MUSZTRY LEKKOZBROJNYCH Z DU¯YMI TARCZAMI. Musztra taka daje wiele wiêcej mo¿liwo¶ci zabawy ni¿ tylko chodzenie w te i nazad z tyczk±. Na czas KidM! przygotowa³em 3 scenariusze takiej musztry. Oczywi¶cie nic nie mo¿e siê odbyæ bez operatorów kusz, proc i osób pos³uguj±cych siê w walce puklerzami i broni± drzewcow±, oni te¿ odegraj± tam wa¿n± rolê.
W ramach rozgrzewki spróbujemy zrobiæ turniej jedynek oraz dwójek lekkozbrojnych.
Pozosta³y czas, bêdzie mo¿na przeznaczyæ na urz±dzanie mini wypraw ( np wzd³u¿ rzeki Jordan, którêdy szed³ niegdy¶ z misj± chrystianizacyjn± ¶w Otton z Bambergu ), ³owienie ryb itp.
Wiecej szczegó³ów wkrótce
Zapraszam!