Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: VII Turniej £uczniczy o Puchar Juranda
> Inne > Kalendarium 2014
greg36
Jak zwykle w dni grodu Szczytno.

Termin 18-20 lipca

Szczegó³y w trakcie ustalania bigsmile2.gif

g.drezek@mdk.szczytno.pl - meil do dowódcy Dru¿yny £uczniczej Szczytno.
¯yrafa
Zachêcam do wys³ania szczegó³ów i wpisania turnieju do kalendarza imprez ³uczniczych. Poni¿ej link do strony.
http://www.lucznicytradycyjni.org/kalendarz-lucznika/
greg36
Wreszcie mamy konkrety na temat turnieju.

VII Turniej £uczniczy o Puchar Juranda w Szczytnie 2014

Turniej odbêdzie siê w dniach 18-19 lipca 2014.
Organizator: Dru¿yna £ucznicza Szczytno

Strzelamy w ruinach Zamku Krzy¿ackiego.
Przyjazd najlepiej w pi±tek przed godzin± 17-st±.
Meldujemy siê w MDK w Szczytnie ul. Polska 12.
Rozpoczynamy przemarszem jako ¦wita Jurandowa.
¦pimy w schronisku, czyli jak rok temu i wyje¿d¿amy w niedzielê 20 lipca.

Dodatkow± atrakcj± bêdzie Traktatowy Turniej Miecza, organizowany przez Fabrykê Rycerzy i na ten temat kontak z nimi: https://www.facebook.com/fabrykarycerzy?fref=ts
(podobny turniej FR ma przeprowadziæ u Efendiego na majowej Byczynie)
Regulamin miecza wkrótce.

Pi±tek:
18-sta przemarsz ulicami miasta, udzia³ w rozpoczêciu "Dni i Noce - Szczytno 2014", przenosimy siê w ruiny i siê integrujemy przy muzyce dawnej (zespó³ muzyki dawnej MANDRAGORA) i ognisku (mo¿e bêdzie pogoda na strzelanie ogniowe wiêc warto mieæ strza³y do podpalenia).

Sobota
Zaczynamy o godzinie 10-si±tej (rano, nie myliæ z 22.00), obiad w przerwie, po drodze miecz siê bêdzie potyka³ smile.gif.

Eliminacje 20m (normalna punktacja)
- trzy strza³y - przodem
- trzy strza³y - ty³em
- trzy strza³y - z przyklêku

Odleg³o¶æ 15m
- 6 strza³ - przodem
- 6 strza³ - ty³em
- 6 strza³ - zwierz±tko (tarcza 2D)

Odleg³o¶æ 20m
- 6 strza³ - odwrócona punktacja
- 6 strza³ - po³owa tarczy normalna punktacja, po³owa odwrócona
- 6 strza³ - w dzwonek - celem jest wydobycie d¼wiêku z zawieszonego na tarczy dzwonka
- ka¿de wydobycie d¼wiêku 5 pkt.
- 4 strza³y - strzelanie precyzyjne (sêdzia okre¶la, który cel ma byæ trafiony)

Odleg³o¶æ 25m
- 6 strza³ - normalna punktacja
- strzelanie bojowe na czas ? 30s (ka¿da w tarczy 5 pkt)
- tropienie (trzy strza³y z ró¿nych wyznaczonych odleg³o¶ci ? tarcza 3D)
- saracen, kto pierwszy, maksymalnie 3 strza³y - szybszy ³ucznik 10 pkt.

Dodatkowo
- obrona murów (tarcza s³oma 80 trafiona 5 pkt)
- niespodzianka

Tarcza:
- Fita 80, pola punktowane od ¶rodka tarczy: 5,4,3,2,1 pkt.
£uki:
- wszystkie historyczne oraz stylizowane na historyczne (Bisok,Grozer,drewno)
- strza³y drewniane, osady tak,
Strza³y:
- lotki i promienie z materia³ów naturalnych
- osady wyciête, wklejone (z ko¶ci,rogu itp.) powinny byæ z materia³ów naturalnych
Groty:
- toczone, bojowe kute itp. (wy³±czamy do przecinania lin i z zadziorami).

- ¿adnych przyrz±dów celowniczych,
- ¿adnych mechanizmów spustowych innych ni¿ naturalne (palce, rêkawiczki pier¶cienie ³ucznicze)
- ka¿dy startuj±cy ma minimum 6 strza³ przy sobie
- strój historyczny, spójny z ³ukiem

Po eliminacjach co rundê dwóch z najmniejszymi wynikami siê ¿egna z turniejem.

Kontakt i zg³oszenia jak na pocz±tku tematu

Pozdrawiam i do zobaczenia u nas.
greg36
Zapomnia³em cool.gif, datowanie to okres oko³ogrunwaldzki, choæ g³ównie chodzi o ³uk, wiêc i wcze¶niejsze datowania dozwolone.
greg36
smile.gif
greg36
Przedstawiam regulamin walk traktatowych organizowanych przez Fabrykê Rycerzy w trakcie naszego turnieju.
Wszelkie pytania kierowaæ do nich /www.facebook.com/fabrykarycerzy?fref=ts. Je¿eli bêdzie problem, to ¶lijcie pytania na adres g.drezek@mdk.szczytno.pl.

1.) Sprzêt wymagany
● Przeszywanica minimum do pó³ uda
● rêkawice na OBIE d³onie
● He³m zamkniêty z wizur± nie szersz± ni¿ 2 cm / He³m otwarty ( w tym przypadku zakaz pchniêæ ) *

2.) Broñ
● Ca³y sprzêt bojowy ( puklerz oraz drewniany miecz ) jest zapewniany przez organizatora

3.) Pole i zasady trafienia :
● Polem punktowanym jest ca³e cia³o
● Liczymy jedynie wyra¼ne czyste trafienia ( nie licz± siê obcierki, dotkniêcia, przebicia zas³on oraz spadniêcia z puklerza na pole punktowane )
● Trafienia zaliczamy jedynie w przypadku trafienia g³owni± miecza , trafienia g³owic± nie bêd± zaliczane
● W przypadku he³mów otwartych istnieje zakaz trafiania na twarz oraz bok g³owy / szyjê *
● Rozbrojenie nie liczy siê jak trafienie, po udanym rozbrojeniu trzeba jeszcze trafiæ przeciwnika mieczem.
● Zakazuje siê stosowania d¼wigni , jednocze¶nie zezwala siê na stosowanie technik zapa¶niczych prowadz±cych do obalenia / rozbrojenia przeciwnika.
● Trafienia w krocze oraz w gard³o zarówno ciêciem jak i pchniêciem s± zakazane
● W przypadku z³amania broni zawodnicy maj± obowi±zek natychmiast przerwaæ walkê (nawet w przypadku braku komendy od sêdziego)
● Trafienie obopólne nastêpuje w przypadku kiedy obaj zawodnicy trafiaj± siê w czasie nie przekraczjacym jednego tempa (je¿eli w momencie trafienia przeciwnik wykonywa³ ju¿ akcjê powoduj±c± nastopne trafienie sytuacja taka uznana jest za trafienie obopólne, trafienie nie musi wiêc nast±piæ dok³adnie w tym samym momencie).
● Po ka¿dy trafieniu nastêpuje zatrzymanie walki przez sêdziego i rozej¶cie zawodników, a nastêpnie wznowienie walki
● Walczymy tak by zadaæ trafienie i nie zostaæ trafionym, a nie by wgnie¶æ przeciwnika w glebê, zawodnicy walcz±cy bardo brutalnie mog± zostaæ usuniêci przez sêdziego z zawodów

4.) System zawodów
a) faza grupowa
● Walki tocz± siê do trzech lub piêciu staræ w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników
● za starcie rozumie siê ka¿d± akcjê, która koñczy siê jakimkolwiek trafieniami (trafienie jednego, drugiego zawodnika, lub obopólne)
● Za ka¿de trafienie nieobopólne przyznawany jest jeden punkt, punkty z poszczególnych walk s± sumowane, a na podstawie uzyskanej sumy sporz±dzany jest ranking zawodników z którego uk³adana jest drabinka turniejowa do fazy pucharowej
● Zawodnicy podzieleni s± na grupy licz±ce 4-5 osób, w ramach grupy zawodnik walczy z ka¿dym przeciwnikiem
b) faza pucharowa
● Drabinka pucharowa uk³adana jest tak by najlepszy zawodnik, który zdoby³ najwy¿sz± ilo¶æ punktów w fazie grupowej walczy³ z tym z najni¿sz± ilo¶ci± punktów i tak dalej. W przypadku je¶li liczba zawodników nie jest wielokrotno¶ci± liczby 8, kilku zawodników z najwy¿sz± liczb± punktów przechodzi od razu do fazy drugiej pucharu.
● Walki toczone s± do piêciu punktów, za ka¿de trafienie nieobopólne przyznawany jest jeden punkt, trafienia obopólne nie powoduj± przyznania punktów.
● Zwyciêzca walki przechodzi do kolejnej fazy pucharu, a przegrany odpada z zawodów

5.) Zachowania sêdziego oraz zawodnika
a) zawodnik
● Wulgarny jêzyk, lub agresywne zachowanie powoduje natychmiastow± dyskwalifikacjê
● Zawodnik nie ma prawa odzywaæ siê niepytany do sêdziego, chyba ¿e chce zakomunikowaæ uszkodzenie sprzêtu swojego, b±d¼ przeciwnika, lub przyznaæ siê do otrzymanego trafienia (NIE ZADANEGO !!!)
● Zawodnik musi zakomunikowaæ sêdziemu ka¿de opuszczenie pola zawodów (tyczy siê g³ównie fazy grupowej (ma to na celu zapobie¿eniu szukania zawodników, którzy "skoczyli gdzie¶ na chwilê")
● Zawodnicy na polecenie sêdziego STOP maj± obowi±zek natychmiast zatrzymaæ walkê i rozej¶æ siê
● Zawodnicy maj± obowi±zek okazywaæ szacunek zarówno sêdziemu jak i sobie nawzajem (sêdziowie po¶wiêcaj± ca³y swój wolny dzieñ na to by sêdziowaæ walki i nic z tego nie maj± – oczywi¶cie oprócz satysfakcji, oprócz tego staraj± siê sêdziowaæ jak najlepiej, jednak ka¿dy mo¿e pope³niæ b³±d i nale¿y to wybaczyæ smile.gif )
b) sêdzia
● Sêdzia zobowi±zany jest sêdziowaæ bezstronnie, najlepiej jak potrafi
● Sêdzia ma obowi±zek zatrzymaæ walkê w przypadku trafienia, pro¶by którego¶ z zawodników, uszkodzenia sprzêtu, nieregulaminowego zachowania, lub wyst±pienia sytuacji gro¿±cej ¿yciu, lub zdrowiu zawodników

6.) Prawo startu
● W zawodach maj± prawo startowaæ tylko osoby pe³noletnie.
● Ka¿dy startuje na w³asn± odpowiedzialno¶æ (brak przeciwwskazañ zdrowotnych itp.)
● Ka¿dy walczy na w³asn± odpowiedzialno¶æ (wedle prawa polskiego gdy zrobimy krzywdê przeciwnikowi ma on prawo dochodziæ odszkodowania drog± s±dow±)

* tutaj zasady mog± siê zmieniæ , w zale¿no¶ci od tego czy startuj± tylko rycerze ( posiadaj±cy he³my zamkniête ) czy te¿ startuj±cy s± wyposa¿eni w he³my otwarte.

REGULAMIN OPRACOWANY PRZEZ Copyrajt O’rajt !
FABRYKÊ RYCERZY

Dodatkiem do turnieju ³uczniczego bêdzie walka trójek ³uczniczych - swoisty bohurt dla ³uczników. smile.gif
greg36
Nareszcie, pula nagród w VII Otwartym Turnieju £uczniczym o Puchar Juranda - oko³o 1200 z³.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.