Przedstawiam regulamin walk traktatowych organizowanych przez Fabrykê Rycerzy w trakcie naszego turnieju.Wszelkie pytania kierowaæ do nich /www.facebook.com/fabrykarycerzy?fref=ts. Je¿eli bêdzie problem, to ¶lijcie pytania na adres g.drezek@mdk.szczytno.pl.
1.) Sprzêt wymagany
● Przeszywanica minimum do pó³ uda
● rêkawice na OBIE d³onie
● He³m zamkniêty z wizur± nie szersz± ni¿ 2 cm / He³m otwarty ( w tym przypadku zakaz pchniêæ ) *
2.) Broñ
● Ca³y sprzêt bojowy ( puklerz oraz drewniany miecz ) jest zapewniany przez organizatora
3.) Pole i zasady trafienia :
● Polem punktowanym jest ca³e cia³o
● Liczymy jedynie wyra¼ne czyste trafienia ( nie licz± siê obcierki, dotkniêcia, przebicia zas³on oraz spadniêcia z puklerza na pole punktowane )
● Trafienia zaliczamy jedynie w przypadku trafienia g³owni± miecza , trafienia g³owic± nie bêd± zaliczane
● W przypadku he³mów otwartych istnieje zakaz trafiania na twarz oraz bok g³owy / szyjê *
● Rozbrojenie nie liczy siê jak trafienie, po udanym rozbrojeniu trzeba jeszcze trafiæ przeciwnika mieczem.
● Zakazuje siê stosowania d¼wigni , jednocze¶nie zezwala siê na stosowanie technik zapa¶niczych prowadz±cych do obalenia / rozbrojenia przeciwnika.
● Trafienia w krocze oraz w gard³o zarówno ciêciem jak i pchniêciem s± zakazane
● W przypadku z³amania broni zawodnicy maj± obowi±zek natychmiast przerwaæ walkê (nawet w przypadku braku komendy od sêdziego)
● Trafienie obopólne nastêpuje w przypadku kiedy obaj zawodnicy trafiaj± siê w czasie nie przekraczjacym jednego tempa (je¿eli w momencie trafienia przeciwnik wykonywa³ ju¿ akcjê powoduj±c± nastopne trafienie sytuacja taka uznana jest za trafienie obopólne, trafienie nie musi wiêc nast±piæ dok³adnie w tym samym momencie).
● Po ka¿dy trafieniu nastêpuje zatrzymanie walki przez sêdziego i rozej¶cie zawodników, a nastêpnie wznowienie walki
● Walczymy tak by zadaæ trafienie i nie zostaæ trafionym, a nie by wgnie¶æ przeciwnika w glebê, zawodnicy walcz±cy bardo brutalnie mog± zostaæ usuniêci przez sêdziego z zawodów
4.) System zawodów
a) faza grupowa
● Walki tocz± siê do trzech lub piêciu staræ w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników
● za starcie rozumie siê ka¿d± akcjê, która koñczy siê jakimkolwiek trafieniami (trafienie jednego, drugiego zawodnika, lub obopólne)
● Za ka¿de trafienie nieobopólne przyznawany jest jeden punkt, punkty z poszczególnych walk s± sumowane, a na podstawie uzyskanej sumy sporz±dzany jest ranking zawodników z którego uk³adana jest drabinka turniejowa do fazy pucharowej
● Zawodnicy podzieleni s± na grupy licz±ce 4-5 osób, w ramach grupy zawodnik walczy z ka¿dym przeciwnikiem
b) faza pucharowa
● Drabinka pucharowa uk³adana jest tak by najlepszy zawodnik, który zdoby³ najwy¿sz± ilo¶æ punktów w fazie grupowej walczy³ z tym z najni¿sz± ilo¶ci± punktów i tak dalej. W przypadku je¶li liczba zawodników nie jest wielokrotno¶ci± liczby 8, kilku zawodników z najwy¿sz± liczb± punktów przechodzi od razu do fazy drugiej pucharu.
● Walki toczone s± do piêciu punktów, za ka¿de trafienie nieobopólne przyznawany jest jeden punkt, trafienia obopólne nie powoduj± przyznania punktów.
● Zwyciêzca walki przechodzi do kolejnej fazy pucharu, a przegrany odpada z zawodów
5.) Zachowania sêdziego oraz zawodnika
a) zawodnik
● Wulgarny jêzyk, lub agresywne zachowanie powoduje natychmiastow± dyskwalifikacjê
● Zawodnik nie ma prawa odzywaæ siê niepytany do sêdziego, chyba ¿e chce zakomunikowaæ uszkodzenie sprzêtu swojego, b±d¼ przeciwnika, lub przyznaæ siê do otrzymanego trafienia (NIE ZADANEGO !!!)
● Zawodnik musi zakomunikowaæ sêdziemu ka¿de opuszczenie pola zawodów (tyczy siê g³ównie fazy grupowej (ma to na celu zapobie¿eniu szukania zawodników, którzy "skoczyli gdzie¶ na chwilê")
● Zawodnicy na polecenie sêdziego STOP maj± obowi±zek natychmiast zatrzymaæ walkê i rozej¶æ siê
● Zawodnicy maj± obowi±zek okazywaæ szacunek zarówno sêdziemu jak i sobie nawzajem (sêdziowie po¶wiêcaj± ca³y swój wolny dzieñ na to by sêdziowaæ walki i nic z tego nie maj± – oczywi¶cie oprócz satysfakcji, oprócz tego staraj± siê sêdziowaæ jak najlepiej, jednak ka¿dy mo¿e pope³niæ b³±d i nale¿y to wybaczyæ
)
b) sêdzia
● Sêdzia zobowi±zany jest sêdziowaæ bezstronnie, najlepiej jak potrafi
● Sêdzia ma obowi±zek zatrzymaæ walkê w przypadku trafienia, pro¶by którego¶ z zawodników, uszkodzenia sprzêtu, nieregulaminowego zachowania, lub wyst±pienia sytuacji gro¿±cej ¿yciu, lub zdrowiu zawodników
6.) Prawo startu
● W zawodach maj± prawo startowaæ tylko osoby pe³noletnie.
● Ka¿dy startuje na w³asn± odpowiedzialno¶æ (brak przeciwwskazañ zdrowotnych itp.)
● Ka¿dy walczy na w³asn± odpowiedzialno¶æ (wedle prawa polskiego gdy zrobimy krzywdê przeciwnikowi ma on prawo dochodziæ odszkodowania drog± s±dow±)
* tutaj zasady mog± siê zmieniæ , w zale¿no¶ci od tego czy startuj± tylko rycerze ( posiadaj±cy he³my zamkniête ) czy te¿ startuj±cy s± wyposa¿eni w he³my otwarte.
REGULAMIN OPRACOWANY PRZEZ Copyrajt O’rajt !
FABRYKÊ RYCERZY
Dodatkiem do turnieju ³uczniczego bêdzie walka trójek ³uczniczych - swoisty bohurt dla ³uczników.