Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Rycerska Liga Turniejowa 2014
> Inne > Kalendarium 2014
Patryk
Wzorem roku 2011, kiedy to na Warmii i Mazurach a tak¿e Powi¶lu zorganizowali¶my czy te¿ po³±czyli¶my w Ligê 4 turnieje w Nidzicy, Prabutach, Biskupcu i Dzia³dowie tak teraz idziemy o krok dalej organizuj±c Rycersk± Ligê Turniejow± z³o¿on± z 13 turniejów. W lidze sumowane bêd± punkty z Turnieju bojowego 1/1, Turnieju bojowego 2/2, Turnieju ³uczniczego.

Rycerska Liga Turniejowa
1. 8/9.02.2014; Zimowa Rejza na Zamek w Nidzicy i Pola Grunwaldu (pocz±tek)
2. 11/13.04.2014; Turniej w Kownie (Litwa)
3. 10/11.05.2014; Turniej w Kêtrzynie/Wop³awki
4. 24/25.05.2014; Turniej w Prabutach
5. 21.06.2014; Turniej w Mr±gowie
6. 29.06.2014: Turniej w Ostródzie
7. 05.07.2014; Turniej w Nidzicy
8. 06.07.2014; Turniej w Lubawie
9. 19/20.07.2014; Turniej w Kurzêtniku
10. 02.08.2014; Turniej w Olsztynku
11.09/10.08.2014; Turniej w Dzia³dowie
12.23/24.08.2014; Turniej w Dryga³ach
13.20/21.09.2014; Turniej w Grunwaldzie - Jesieñ ¦redniowiecza (zakoñczenie)

Organizatorem samej Ligi jest Muzeum Bitwy pod Grunwaldem w Stêbarku a wspó³organizatorami i zarazem organizatorami pojedynczych turniejów poszczególne bractwa z Warmii i Mazur.
- Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
- Bractwo Rycerskie Ziemi Dzia³dowskiej
- Rota Zaciê¿na Stra¿nicy Sensburg w Mr±gowie
- Dru¿yna Rycerska Komturii Ostródzkiej
- Bractwo Rycerskie Zamku Kurzêtnik
- XXVI Chor±giew Zamku Bratian
- Bractwo Rycerskie Konwent ¶w. Piotra z Olsztynka
- Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn

Patronem przedsiêwziêcia jest Samorz±d Województwa Warmiñsko - Mazurskiego w Olsztynie.

Ka¿dy z wy¿ej wymienionych turniejów ma inny charakter, formu³ê, konkurencje i przebieg poza 3 konkurencjami (Turniej bojowy 1/1, Turniej bojowy 2/2,Turniej ³uczniczy), które s± tak samo sêdziowane i punktowane. Zg³oszenia do pojedynczych turniejów przyjmowaæ bêd± organizatorzy poszczególnych turniejów w momencie pojawienia siê ich na freha.

Wkrótce zacznie dzia³aæ strona internetowa ligi, gdzie umieszczony bêdzie aktualny ranking uczestników ligi w 3 konkurencjach, regulaminy ect.

Regulaminy poszczególnych konkurencji i sposób naliczania punktów pojawi± siê wkrótce. Ogólnie rzecz ujmuj±c turnieje bojowe bêd± odbywa³y siê w oparciu o znane ju¿ regulaminy funkcjonuj±ce podczas turniejów odbywaj±cych siê w lipcowe Dni Grunwaldu. Mog± pojawiæ siê jedynie niewielkie ich modyfikacje.

Pula nagród w chwili obecnej dla zwyciêzców Ligi wynosi 10.000 z³. Czê¶æ nagród bêdzie ufundowana w postaci rzeczowej czê¶æ pieniê¿nej. Nagrodzone zostan± pierwsze 3 miejsca w 3 wymienionych konkurencjach a tak¿e dodatkowo zostanie nagrodzonych kilku najlepszych walcz±cy i ³uczników z Warmii i Mazur z bractw organizatorów Ligi.
Liczymy równie¿ na to, ¿e liczna rzesza rzemie¶lników bêdzie chcia³ równie¿ zareklamowaæ swoje wyroby poprzez nasze przedsiêwziêcie funduj±c dla zwyciêzców Ligi nagrody?
Chc± uzyskaæ wiêcej informacji o Lidze proszê pisaæ na: rycerze@muzeumgrunwald.pl, kpatryk79@o2.pl
Patryk
REGULAMINY LIGI W TRZECH KONKURENCJACH

Regulamin 1 vs 1
Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i tarcze.

- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), ¶rednica tarczy okr±g³ej nie mo¿e przekraczaæ 65cm.
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Regulamin 2 vs 2
Zasady walki Turnieju bojowego 2vs2 "SAMOCZWART"


1. Walkê wygrywa siê przez zdobycie wiêkszej ilo¶ci punktów
2. Walka trwa 1 minutê
3. Dopuszczone s± nastêpuj±ce punktowane zagrywki:
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej kostki - 1 pkt
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej nadgarstka - 1 pkt
- uderzenia mieczem w ca³y korpus przeciwnika (poza pachwinami, kroczem) - 1 pkt
- przewrócenie przeciwnika - 3 pkt
- wytracenie broni przeciwnikowi - 2 pkt
4. Dozwolone jest:
- wszelkie techniczne uderzenia mieczowe
- wszelakie uderzenia tarcz± (od ty³u nie mo¿na, poza wjechaniem ca³± powierzchni± tarczy w celu przewrócenia)
- kopanie powy¿ej pasa od przodu
- podhaczenie w celu przewrócenia
- rzut w celu przewrócenia
- zblokowanie rêki z broni± lub tarcz± w celu zadawania ciosów
- walka bez tarczy
5. Zabronione jest
- od ty³u czyli: ataki rantem tarczy oraz uderzenia broni± poni¿ej pasa
- sztychy
- bicie w krocze, pachwiny, palce, stopy
- wieszanie siê
- misiowanie siê
- stosowanie d¼wigni
- kopanie poni¿ej pasa

W konwencji 2vs2 przeciwnik po obaleniu mo¿e ponownie wróciæ do walki, jest wtedy chroniony przez wytyczonego specjalnie do tej roli "pi±tego" sêdziego - a¿ to pe³nego powstania (sêdzia okre¶la kiedy to nast±pi), oczywi¶cie traci 3 pkt na rzecz przeciwnej dru¿yny.
Walkê sêdziuje 4 sêdziów, ka¿dy zawodnik na swojego sêdziego licz±cego jego zdobyte punkty na przeciwnikach.
Kiedy walcz±cy utraci broñ mo¿e podbiec do swojego pitstopu po now± broñ lub podnie¶æ utracon±, jest wtedy chroniony przez "pi±tego" sêdziego a¿ do momentu pozyskania broni.
W tym czasie 2 zawodników jednej dru¿yny ma szansê nadrobiæ wiêcej pkt atakuj±c jednego przeciwnika.

I. Dopuszczenie do walki

Do walk dopuszczone s± osoby p³ci obojga, pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.

Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdz± sêdziwie decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± skonsultowaæ siê z organizatorem turnieju.

Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).

Uzbrojenie musi zawieraæ:

- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. polska krata nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Wizury w he³mach zamkniêtych nie mog± byæ ra¿±co wiêksze od wizur w pierwowzorach historycznych; w szczególno¶ci sêdziowie bêd± skrupulatnie analizowaæ he³my, w których krótszy z boków otworu wzrokowego ma wiêcej ni¿ 2 cm. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;
- os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy lub czepiec z metalowych ³usek. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;
- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z dodatkow± okr±g³± os³on± chroni±ce palce. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem ³okcia, przedramienia i rêkawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej os³ony przedramienia oraz ³okcia rêki trzymaj±cej tarczê (pod warunkiem, ¿e ³okieæ nie wystaje poza obrêb tarczy). W przypadku rêkawicy pod tarcz±, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana.
- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony.
- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek. Trzewiki nie s± wymagane. W ¿adnym wypadku spod os³on nóg nie mo¿e wystawaæ go³a skóra.
- wymagana os³ona krocza suspensor sportowy b±d¼ inne zabezpieczenie spr. i zaakceptowane przez sêdziów

Broñ: Nie ma ograniczenia w rodzaju u¿ywanej broni. Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.

Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. P³askie tarcze nie s± dopuszczane. Wymiary: wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 75cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 60cm (mierzone po krzywi¼nie).

Dopuszczane s± tarcze okr±g³e maj±ce pierwowzory historyczne. Tarcze okr±g³e równie¿ nie mog± byæ p³askie. Maks. ¶rednica tarcz okr±g³ych 65 cm (mierzone po krzywi¼nie).

SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW

Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.

Turniej ³uczniczy - regulamin

- 2 tory ³ucznicze, maksymalna odleg³o¶æ strza³u 25 m
- maty s³omiane o ¶rednicy 110 cm, tarcze trójpolowe lub z sylwetk± zwierz±t oraz inne przygotowane przez organizatora
- ³uk: o wygl±dzie historycznym (³uki d³ugie i refleksyjne) drewniane typu bisok
- strza³y: promieñ drewniany, lotki naturalne, groty toczone tub typu bodkin, minimum 6 sztuk.
- konkurencje:

1. Strzelanie z pozycji stoj±cej;
- 3 strza³y z 15 m
- 3 strza³y z 25 m
2. Wygibasy:
- 3 strza³y z pozycji ty³em do tarczy z odleg³o¶ci 25 m
- 3 strza³y z pozycji klêcz±cej z odleg³o¶ci 15 m
3. Strzelanie do sylwetki biegn±cego dzika:
- 3 strza³y z odleg³o¶ci 15 m
4. Strzelanie z pieñka:
- 3 strza³y z odleg³o¶ci 15 m, zawodnik strzela stoj±c jedn± lub dwoma stopami na pieñku
5. Strzelanie z 3 dystansów czasie 30 sekund:
- zawodnik strzela 2 strza³ami z odleg³o¶ci 10 m, nastêpnie 2 strza³ami z 15 m i 2 strza³ami z 25 m, w czasie 30 sekund.
6. Strzelanie do biedronki;
- strzelanie 3 strza³ami z odleg³o¶ci 15 m do tarczy pokrytej kolorowymi kó³kami o warto¶ci od -5 do 5 pkt. Strza³y poza tarczê karane s± odjêciem 5 punktów.

Patryk
Sposób naliczania punktów w lidze


Turniej bojowy 1/1

1 miejsce – 10 pkt.
2 miejsce – 8 pkt.
3 miejsce – 6 pkt.
4 miejsce – 4 pkt.
5,6,7,8 (ogólnie runda przed pó³fina³owa) – 2 pkt
wszyscy pozostali, którzy brali udzia³ od miejsca 9 – 1 pkt.

Turniej bojowy 2/2

1 miejsce – 10 pkt.
2 miejsce – 8 pkt.
3 miejsce – 6 pkt.
4 miejsce – 4 pkt.
5,6,7,8 (ogólnie runda przed pó³fina³owa) – 2 pkt
wszyscy pozostali, którzy brali udzia³ od miejsca 9 – 1 pkt.

Wa¿na informacja: przez wszystkie turnieje ligowe mo¿na walczyæ w jednej ekipie 2/2, której naliczane s± punkty. Podczas trwania ligi do ekipy mo¿e do³±czyæ jeszcze jedna osoba, rezerwowy zawodnik. Czyli ekipa mo¿e liczyæ przez ca³± ligê max. 3 zawodników. Je¶li zawodnik wyst±pi w innej dwójce lub innej konfiguracji taka ekipa traktowana jest jako nowa i nie dodawane s± dla takiej ekipy punkty z poprzednich turniejów. Powinno siê walczyæ przez wszystkie turnieje ligowe w jednym sk³adzie dwuosobowym plus ewentualnie zawodnik rezerwowy.

Turniej ³uczniczy

1 - 25
2 - 18
3 - 15
4 - 12
5 - 10
6 - 8
7 - 6
8 - 4
9 – 2
10 - 1

Strona ligi, na której znajduje siê aktualny ranking: http://www.gam.rycerze.org/
Smolares
My¶la³em ¿e te walki 2 na 2 to bêdzie bohurcik icon_sad.gif
Macko
...Patryku...Mr±gowo Ostróda i Nidzica "jednodniowe"...czy uchylisz z czasem r±bka tajemnicy?👿
£ukasz Piech
W sprawie turnieju w Ostródzie czujê siê wywo³any do tablicy.Niestety turniej siê nie odbêdzie.Pewnych rzeczy nie przeskoczymy w tym roku.Zapraszamy w przysz³ym roku:)
Jasió
Czy kto¶ zna szczegó³y turniejów w Nidzicy (5 lipca) i Lubawie (6 lipca)? Wzmianka o nich jest tylko w tym temacie i nigdzie wiêcej na forum ani w Internecie.
Patryk
Dzi¶ b±d¼ jutro wrzucamy info o turnieju w Nidzicy i Lubawie smile.gif
Heller
Turniej w Dryga³ach organizowa³a GRH Viri Misericordiae z Pisza. Za uczestnictwo Wszystkim serdecznie dziekujemy.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.