Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Pro¶ba do rycerzy o pomoc dla studentki etnologii :)
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Og³oszenia
Hobbitka
Mo¶ci Rycerze i Damy dworu! smile.gif

Jestem studentk± etnologii i zwracam siê z uprzejm± pro¶b± o pomoc w zrealizowaniu badañ do licencjatu. Obrona zbli¿a siê wielkimi krokami a mnie nadal brakuje lwiej czê¶ci wywiadów. Wesprzyjcie i wype³nijcie poni¿ej zamieszczony kwestionariusz, a zyskacie moj± dozgonn± wdziêczno¶æ, z kolei wyniki badañ roze¶lê do wszystkich chêtnych:)

Mail:
hobbitka@interia.eu

Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

W za³±czniku:
Kwestionariusz wywiadu
Bractwa rycerskie, jako fenomen spo³eczny i kulturowy.
Opracowa³a Anna Sro¶lak

*Dopisek: W wywiadzie mog± wzi±æ udzia³ osoby niezrzeszone w bractwach oraz osoby, które zajmowa³y siê rekonstrukcj± kilka/kilkana¶cie lat temu (tylko prosi³abym o zaznaczenie kiedy to by³o:))
Nikodem
Czy wype³niæ mog± te¿ osoby niezrzeszone? nie wszyscy dzia³aj± w ramach bractwa (a jest to nawet spory odsetek).
Reenactors
Proponuje zmianê okre¶lenia "bractwo rycerskie" na "projekt / grupa rekonstrukcji historycznej" - to pierwsze brzmi dzisiaj do¶æ groteskowo.

Ciê¿ko pisaæ pracê licencjack± na temat, w którym nie mamy ¿adnego do¶wiadczenia i wiedzy.
Mam nie odparte wra¿enie, ¿e Twoje wyobra¿enie tego, o czym piszesz - owszem jest prawdziwe, ale od dobrych kilku lat nie aktualne - kanony archeologii do¶wiadczalnej i rekonstrukcji historycznej od czasów "bractw rycerskich", wielkich ideologii z nimi zwi±zanych, "dam i rycerzy" - zmieni³y siê (na szczê¶cie) diametralnie.

Du¿o szybciej ju¿ by³oby napisaæ pracê o kulturze rdzennych mieszkañców jakiego¶ odleg³ego kraju - ni¿ o rekonstrukcji. smile.gif

Tak, czy inaczej - powodzenia.
brat Bule
Niestety nie mogê pomóc. W bractwie by³em na pocz±tku lat 90...
Czcibor