Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Wojownik
> Ubiór i dodatki > Ubiory wczesno¶redniowieczne > Mêskie ubiory wczesno¶redniowieczne
Flampard
Witam!
Chcia³bym odtworzyæ wojownika z dru¿ny Henryka Sandomierskiego, która wyruszy³a w 1154 roku( lub innego wojownika z okresu krucjat). Pytanie jak siê za to zabraæ? Gdzie s± takie spotkania? Bêdê móg³ je¼dziæ na turnieje rycerskie? jak to ogarn±c? sorry ale jestem zielony. od czego zacz± kompletowanie ubrania?
Nikodem
Po kolei:

Normalnie - poczytaj, skompletuj strój i wyposa¿enie (w tej kolejno¶ci) i ju¿ - gotowe.

Datowane na XII wiek? mo¿e byæ ciê¿ko o imprezy z takim datowaniem, ale jet spora szansa ¿e by¶ wpasowa³ siê na imprezy XIII wieczne.

Tak,

Po kolei.

Ubrania zacznij kompletowaæ od zapoznania iê z forum i - przede wszystkim - literatur±. Polecam zacz±æ od Gutkowkiej ("Historia ubiorów") oraz TMTA (Sarah Thursfield "The medieval taylor assistant") pozwoli Ci to poczuæ jakiekolwiek podstawy smile.gif.

Flampard
CYTAT(Nikodem @ 22:35 14.09.2013) *
Po kolei:

Normalnie - poczytaj, skompletuj strój i wyposa¿enie (w tej kolejno¶ci) i ju¿ - gotowe.

Datowane na XII wiek? mo¿e byæ ciê¿ko o imprezy z takim datowaniem, ale jet spora szansa ¿e by¶ wpasowa³ siê na imprezy XIII wieczne.

Tak,

Po kolei.

Ubrania zacznij kompletowaæ od zapoznania iê z forum i - przede wszystkim - literatur±. Polecam zacz±æ od Gutkowkiej ("Historia ubiorów") oraz TMTA (Sarah Thursfield "The medieval taylor assistant") pozwoli Ci to poczuæ jakiekolwiek podstawy smile.gif.

Gdzie mogê znale¼æ info o imprezach XIII wiecznych? Jakie bêdê potrzebowa³ ubrania? (gacie nogawice,buty,koszula i co jeszcze ?) z tego co widzê to ksi±¿ka Gutowskiej traktuje od XVI wieku czyli odpada.
Buka
Gutkowska obejmuje równie¿ interesuj±cy Ciebie okres. Przeczytaj, obejrzyj, poszukaj w ju¿ istniej±cych na Freha tematach - to bêdzie dobry wstêp, do którego bêdziesz móg³ zadaæ bardziej prezycyjne pytania.
Nikodem