Zapraszam Wszystkich m³odych na kolejn± edycjê turnieju bojowego
REGULAMIN I TURNIEJU BOJOWEGO DLA M£ODZIE¯Y
1. TERMIN I MIEJSCE:
Inscenizacja „Dni Grunwaldu” 13.07. 2013. Plac turniejowy. Godzina???
2. ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH:
Aby wzi±æ udzia³ w Turnieju, nale¿y przedstawiæ organizatorom pisemn± zgodê rodzica/opiekuna prawnego na udzia³ dziecka w turnieju bojowym. Na zgodzie musi byæ widoczny numer telefonu do rodzica/opiekuna prawnego.
3. SPRZÊT DLA WALCZ¡CYCH:
3.1. Uzbrojenie ochronne zawodników stanowiæ ma przeszywanica, nogawice pikowane, czapka pikowana (kaptur pikowany) oraz rêkawice ochronne.
3.2. Sprzêt ochronny ma byæ kompletny historycznie i pozbawiony wystaj±cych elementów metalowych.
3.3 Broñ do walki oraz tarcze i miêkkie kaski dostarcza organizator turnieju. Zawodnicy pos³uguj± siê jedynie sprawdzonym i atestowanym sprzêtem sportowym.
3.4. Ostateczn± decyzjê o dopuszczeniu zawodnika do turnieju podejmuj± sêdziowie.
4. KATEGORIE WIEKOWE I ZG£OSZENIA:
4.1. Przewidziane s± nastêpuj±ce kategorie wiekowe:
10-11 lat, 12-13 lat, 14-15 lat oraz 16-17lat.
4.2. Kategorie wiekowe nie przewiduj± rozdzia³u p³ciowego.
4.3. Je¶li zg³osi siê ma³o (minimum trzech) zawodników w danej kategorii, sêdziowie wraz z organizatorem mog± po³±czyæ kategorie wiekowe w dowolny sposób.
4.4. Zg³oszenia przyjmowane s± pod adresem: stowarzyszeniehanza@gmail.com oraz osobi¶cie w Chor±gwi Podolskiej- szukaæ ¯ió³ko.
4.5. Ostateczna weryfikacja listy uczestników odbêdzie siê na dzieñ przed turniejem, na polach Grunwaldu.
5. SÊDZIOWIE I PUNKTOWANIE:
5.1. Ka¿da walka sêdziowana jest przez sêdziego g³ównego oraz dwóch sêdziów punktowych.
5.2. Sêdziowie punktowi licz± trafienia. Walkê wygrywa osoba, która zdoby³a wiêcej punktowanych trafieñ.
5.3. Niedozwolone s± ataki na kark, krocze i stopy oraz uderzenia rantem (krawêdzi±) tarczy. Zabronione jest tak¿e uderzanie piê¶ci±, g³ow±, ³okciem, g³owic± miecza, próby obaleñ, sztychy, zak³adanie d¼wigni.
5.4. Atakowaæ mo¿na jedynie broni±, krawêdzi± „tn±c±” miecza. Dozwolony jest atak p³ask± czê¶ci± tarczy.
5.5. Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem karku, d³oni, krocza i nóg poni¿ej kolan.
5.6. W konkurencji miecza d³ugiego liczone s± jedynie ciosy zadane obur±cz.
6. WALKA:
6.1. Rozgrywane bêd± dwie konkurencje: miecza i tarczy oraz miecza d³ugiego. Ka¿dy z zawodników walczy w obu konkurencjach z wylosowanym przeciwnikiem.
6.2. Walki dla kategorii m³odszych (10-11 lat i 12-13 lat) bêd± jednorundowe.
6.3. Walki dla kategorii starszych (14-15 lat i 16-17 lat) bêd± dwurundowe z jedn± przerw±. Przerwa trwa ok 30 sekund. S³u¿yæ ma odpoczynkowi, konsultacji z trenerem zawodnika oraz zapisaniu liczby trafieñ przez sêdziego g³ównego.
6.4. Ka¿da runda walki trwa 30 sekund. Mo¿e byæ przerwana w ka¿dej chwili przez ka¿dego sêdziego, z przyczyn technicznych (problem ze sprzêtem) lub zdrowotnych (kontuzja, poddanie walki)
6.5. Ka¿d± rundê rozpoczyna sêdzia g³ówny, po sprawdzeniu czy zawodnicy s± do walki gotowi, komend± „WALKA” a przerywa komend± „STOP”.
6.6. Walkê wygrywa osoba, która zdoby³a wiêcej punktowanych trafieñ.
7. POZOSTA£E:
7.1. Wszyscy zawodnicy zobowi±zani s± do startowania w stroju historycznym (nie, sama bielizna nie wystarczy). Zawodnikiem mo¿e byæ jedynie rekonstruktor, rezyduj±cy w jednej z chor±gwi grunwaldzkich w obozie rycerskim (czyli musi posiadaæ identyfikator).
7.2. Podczas walki obowi±zuje zakaz jedzenia oraz spo¿ywania napojów alkoholowych.
7.3. W turnieju mog± wzi±æ udzia³ osoby niepe³noletnie, organizatorzy nie ponosz± jednak odpowiedzialno¶ci za opiekê nad nimi.
7.4. Za ubezpieczenie zawodników na czas trwania turnieju odpowiedzialni s± sami zawodnicy i/lub ich opiekunowie prawni.
7.5. Za ewentualne zniszczenia mienia organizatorów i/lub innych uczestników ponosz± odpowiedzialno¶æ (prawn± i finansow±) sprawcy owych zniszczeñ i/lub ich opiekunowie prawni.
7.6. Udzia³ w turnieju jest równoznaczny z wyra¿eniem zgody na wykorzystanie swojego wizerunku i danych osobowych (imiê i nazwisko, ksywka, bractwo) przez organizatorów do celów promocyjnych i dokumentacyjnych turnieju.
7.7. Udzia³ w turnieju jest równoznaczny z akceptacj± jego regulaminu.
7.8. Ostateczna interpretacja regulaminu nale¿y do sêdziego g³ównego oraz organizatora g³ównego . Od ich decyzji nie przys³uguje odwo³anie.
Autor: Na podstawie regu³ opracowanych przez Marcina Waszkielisa, £ukasz FLORIDA Sip
Ech, da³em cia³a w 2012. Trochê z organizacj±, prezentacj± darczyñców i podziêkowaniami.
Najpierw muszê podziêkowaæ uczestnikom, których by³o wielu. Nie wiedzia³em, ¿e tylu jest chêtnych aby dostaæ ³omot od rówie¶ników. Gratulujê Wszystkim.
Je¶li chodzi o darczyñców, to ich lista wisi na g³ównej stronie grunwaldzkiej. Przynajmniej wisia³a jaki¶ czas temu. Liczê, ¿e i w tym roku sponsorów nie zabraknie.
Chcê podziêkowaæ osobom, które mnie wspar³y przy organizacji i za³atwianiu tematu:
Orgom, Józefowi, Zió³ku, Ludwisiowi.
Szczególne podziekowania nale¿± siê sêdziom, którzy po skoñczonym turnieju biegli na bitwê: Mordehaj, Siuk, Broku³ i Zychoo.
Podziêkowania dla Marcina Waszkielisa za skorzystanie z opracowanych przez niego zasad.
Mnie niestety ze wzglêdów zdrowotnych nie bêdzie w tym roku na Grunwaldzie. Stery tego ba³aganu przejmuje Zió³ko. Bêdê z Wami wirtualnie.
Okej, poprawione regu³y. Z godzin±.
REGULAMIN II TURNIEJU BOJOWEGO DLA M£ODZIE¯Y
1. TERMIN I MIEJSCE:
Inscenizacja „Dni Grunwaldu” 13.07. 2013. Plac turniejowy. Godzina 11. Na zmianê z Turniejem o Z³ot± Cebulê.
2. ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH:
Aby wzi±æ udzia³ w Turnieju, nale¿y przedstawiæ organizatorom pisemn± zgodê rodzica/opiekuna prawnego na udzia³ dziecka w turnieju bojowym. Na zgodzie musi byæ widoczny numer telefonu do rodzica/opiekuna prawnego.
3. SPRZÊT DLA WALCZ¡CYCH:
3.1. Uzbrojenie ochronne zawodników stanowiæ ma przeszywanica, nogawice pikowane, czapka pikowana (kaptur pikowany) oraz rêkawice ochronne.
3.2. Sprzêt ochronny ma byæ kompletny historycznie i pozbawiony wystaj±cych elementów metalowych.
3.3 Broñ do walki oraz tarcze i miêkkie kaski dostarcza organizator turnieju. Zawodnicy pos³uguj± siê jedynie sprawdzonym i atestowanym sprzêtem sportowym.
3.4. Ostateczn± decyzjê o dopuszczeniu zawodnika do turnieju podejmuj± sêdziowie.
4. KATEGORIE WIEKOWE I ZG£OSZENIA:
4.1. Przewidziane s± nastêpuj±ce kategorie wiekowe:
10-11 lat, 12-13 lat, 14-15 lat oraz 16-17lat.
4.2. Kategorie wiekowe nie przewiduj± rozdzia³u p³ciowego.
4.3. Je¶li zg³osi siê ma³o (minimum trzech) zawodników w danej kategorii, sêdziowie wraz z organizatorem mog± po³±czyæ kategorie wiekowe w dowolny sposób.
4.4. Zg³oszenia przyjmowane s± pod adresem: stowarzyszeniehanza@gmail.com oraz osobi¶cie w Chor±gwi Podolskiej- szukaæ Zió³ko.
4.5. Ostateczna weryfikacja listy uczestników odbêdzie siê na dzieñ przed turniejem, na polach Grunwaldu.
5. SÊDZIOWIE I PUNKTOWANIE:
5.1. Ka¿da walka sêdziowana jest przez sêdziego g³ównego oraz dwóch sêdziów punktowych.
5.2. Sêdziowie punktowi licz± trafienia. Walkê wygrywa osoba, która zdoby³a wiêcej punktowanych trafieñ.
5.3. Niedozwolone s± ataki na kark, krocze i stopy oraz uderzenia rantem (krawêdzi±) tarczy. Zabronione jest tak¿e uderzanie piê¶ci±, g³ow±, ³okciem, g³owic± miecza, próby obaleñ, sztychy, zak³adanie d¼wigni.
5.4. Atakowaæ mo¿na jedynie broni±, krawêdzi± „tn±c±” miecza. Dozwolony jest atak p³ask± czê¶ci± tarczy.
5.5. Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem karku, d³oni, krocza i nóg poni¿ej kolan.
5.6. W konkurencji miecza d³ugiego liczone s± jedynie ciosy zadane obur±cz.
6. WALKA:
6.1. Rozgrywane bêd± dwie konkurencje: miecza i tarczy oraz miecza d³ugiego. Ka¿dy z zawodników walczy w obu konkurencjach z wylosowanym przeciwnikiem.
6.2. Walki dla kategorii m³odszych (10-11 lat i 12-13 lat) bêd± jednorundowe.
6.3. Walki dla kategorii starszych (14-15 lat i 16-17 lat) bêd± dwurundowe z jedn± przerw±. Przerwa trwa ok 30 sekund. S³u¿yæ ma odpoczynkowi, konsultacji z trenerem zawodnika oraz zapisaniu liczby trafieñ przez sêdziego g³ównego.
6.4. Ka¿da runda walki trwa 60 sekund. Mo¿e byæ przerwana w ka¿dej chwili przez ka¿dego sêdziego, z przyczyn technicznych (problem ze sprzêtem) lub zdrowotnych (kontuzja, poddanie walki)
6.5. Ka¿d± rundê rozpoczyna sêdzia g³ówny, po sprawdzeniu czy zawodnicy s± do walki gotowi, komend± „WALKA” a przerywa komend± „STOP”.
6.6. Walkê wygrywa osoba, która zdoby³a wiêcej punktowanych trafieñ.
7. POZOSTA£E:
7.1. Wszyscy zawodnicy zobowi±zani s± do startowania w stroju historycznym (nie, sama bielizna nie wystarczy). Zawodnikiem mo¿e byæ jedynie rekonstruktor, rezyduj±cy w jednej z chor±gwi grunwaldzkich w obozie rycerskim (czyli musi posiadaæ identyfikator).
7.2. Podczas walki obowi±zuje zakaz jedzenia oraz spo¿ywania napojów alkoholowych.
7.3. W turnieju mog± wzi±æ udzia³ osoby niepe³noletnie, organizatorzy nie ponosz± jednak odpowiedzialno¶ci za opiekê nad nimi.
7.4. Za ubezpieczenie zawodników na czas trwania turnieju odpowiedzialni s± sami zawodnicy i/lub ich opiekunowie prawni.
7.5. Za ewentualne zniszczenia mienia organizatorów i/lub innych uczestników ponosz± odpowiedzialno¶æ (prawn± i finansow±) sprawcy owych zniszczeñ i/lub ich opiekunowie prawni.
7.6. Udzia³ w turnieju jest równoznaczny z wyra¿eniem zgody na wykorzystanie swojego wizerunku i danych osobowych (imiê i nazwisko, ksywka, bractwo) przez organizatorów do celów promocyjnych i dokumentacyjnych turnieju.
7.7. Udzia³ w turnieju jest równoznaczny z akceptacj± jego regulaminu.
7.8. Ostateczna interpretacja regulaminu nale¿y do sêdziego g³ównego oraz organizatora g³ównego . Od ich decyzji nie przys³uguje odwo³anie.
Autor: Na podstawie regu³ opracowanych przez Marcina Waszkielisa, £ukasz FLORIDA Sip
Jedn± z nagród jest miecz wykuty przez Pana Dariusza Maciejkê z Army. Dok³adniej, jest to tzw. miecz grunwaldzki. Mo¿na zerkn±æ na stronê:
http://miecze.pl/jednoreczne/250-grunwald-kuty.html
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.