Teoretycznie nic siê nie zmieni³o je¿eli chodzi o informacje zawarte w pierwszym po¶cie.
Mo¿na siê jeszcze zg³aszaæ na turniej. Kontakt do mnie w pierwszym po¶cie.
Dodatkowo za³±czam plakat.
Je¿eli chodzi o regulaminy, to mniej wiêcej podobnie jak w ubieg³ych latach.
Turniej Bojowy:1. Turniej sêdziuje 3 sêdziów: sêdzia g³ówny i dwóch sêdziów licz±cych punkty. W¶ród nich jest sêdzia techniczny sprawdzaj±cy uzbrojenie. Sêdziom towarzyszy osoba mierz±ca czas.
2. Walka trwa 1.5 minuty. Przewidziane s± dogrywki trwaj±ce 30 sekund. Ka¿dy sêdzia ma prawo przerwaæ walkê; wznawia j± sêdzia g³ówny. Ka¿dy zawodnik mo¿e przerwaæ walkê z uzasadnionego powodu (kontuzja, konieczno¶æ poprawy sprzêtu) poprzez podniesienie rêki. Poddanie walki sygnalizuje siê przez uniesienie broni rêkoje¶ci± ku górze lub klêkniecie. Przy zbyt d³ugim zwarciu lub przyparciu do barierki szrank walka jest przerywana i wznawiana na ¶rodku.
3. Decyzjê o zwyciêstwie zawodnika wydaje sêdzia g³ówny po konsultacji z sêdziami punktowymi. Na wynik mo¿e wp³yn±æ styl walki i zachowanie zawodników oceniane dodatnio b±d¼ ujemnie. Wygrywa zawodnik, który zdobêdzie wiêksz± liczbê punktów. Ponadto zawodnik, którego kontuzja uniemo¿liwia dalsz± walkê przegrywa i zostaje wys³any do punktu pomocy medycznej (je¶li kontuzja zosta³a wywo³ana faulem przegrywa jego przeciwnik, a on przechodzi do nastêpnego etapu i po udzieleniu pomocy medycznej mo¿e walczyæ dalej). Trwa³e uszkodzenie sprzêtu, którego nie mo¿na w przeci±gu krótkiej chwili naprawiæ lub wymieniæ, równie¿ powoduje przegranie walki.
4. Punktowane s± tylko czyste ciosy zadane ostrzem g³owni, g³owic± oraz tarcz± z odpowiedni± si³± w punktowane pole trafienia. Utrata broni jest oceniana ujemnie, a wytr±cenie broni dodatnio. Upadek wp³ywa negatywnie na ocenê walki, a pozbawienie przeciwnika równowagi (nie fauluj±c) premiowane jest dodatkowym punktem.
5. Punktowane s± trafienia w korpus, g³owê, ramiona, rêce powy¿ej ³okcia, nogi powy¿ej kolana.
6. Zabronione jest: zadawanie ciosów poza pole trafienia w celu wywo³ania kontuzji, sztychy, chwyty zapa¶nicze, ¶ci±ganie he³mu, chwytanie za broñ (mo¿na natomiast odbijaæ ciosy rêk±), uderzanie jelcem, celowe otwieranie (podbijanie) zas³ony he³mu, kontynuowanie walki mimo wstrzymania jej przez sêdziego, atakowanie przeciwnika le¿±cego b±d¼ pozbawionego broni. Kar± za w/w zachowania mo¿e byæ: upomnienie, odebranie punktu, dyskwalifikacja. Wykluczenie przeciwnika z walki poprzez faul koñczy siê dyskwalifikacj± fauluj±cego
7. Do walki dopuszczony jest zawodnik pe³noletni, trze¼wy, w uzbrojeniu spójnym historycznie z okresu XIII-XV w. Powinien posiadaæ os³ony stawów ³okciowych i kolanowych, przynajmniej kolczugê na przeszywanicy, he³m zamkniêty lub z zas³on±, rêkawice kolcze lub p³ytowe. Szyja/kark nie mo¿e byæ ods³oniêta. Broñ bior±ca udzia³ w zawodach to: miecze jednorêczne, miecze d³ugie, szable/tasaki/kordy, toporki. Wspó³czesne formy ochrony musz± byæ schowane pod zbroj± lub ubraniem i pozostaæ niewidoczne przez ca³y czas trwania walki. W razie w±tpliwo¶ci sêdziowie techniczni oceni± czy sprzêt jest bezpieczny i historycznie poprawny.
8. Przed walk± przeciwnicy s± dobierani w pary poprzez losowanie. Je¶li liczba walcz±cych jest nieparzysta, zawodnik bez przeciwnika przechodzi do nastêpnego etapu. Osoba wywo³ana, która nie stawi siê do walki przegrywa. Podobnie gdy sprzêt budzi zastrze¿enia sêdziów (technicznych).
9. Turniej sk³ada siê z eliminacji oraz fina³u. Eliminacje mog± byæ podzielone na etapy zale¿nie od liczby uczestników – tryb pucharowy / grupowy.
10. Wpisanie na listê osób startuj±cych w turnieju bojowym jest równoznaczne z akceptacj± powy¿szego regulaminu.
11. Sêdzia g³ówny zastrzega sobie mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w regulaminie z podaniem do wiadomo¶ci przed rozpoczêciem turnieju oraz mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w regulaminie w czasie trwania turnieju bojowego po uzgodnieniu ich z osobami bior±cymi udzia³ w tym turnieju.
Turniej £uczniczy:1. Bior±cy udzia³ w turnieju ³uczniczym zobowi±zani s± do posiadania:
a. stroju historycznego datowanego na epokê XIII-XV w.,
b. ³uku historycznego b±d¼ tradycyjnego,
c. 5 strza³ z lotkami naturalnymi, grotami tarczowymi.
2. Tarcze FIFA 80 cm, punktacja 1-10, tarcze formatu A4.
3. Dwa tory ³ucznicze, odleg³o¶ci 15-25 m.
4. Turniej odbywa³ siê bêdzie w dwóch etapach:
a. eliminacje:
Pozycja tradycyjna przodem do tarczy:
- 3 serie po 5 strza³ z odleg³o¶ci 20 m,
- 3 serie po 5 strza³ z odleg³o¶ci 25 m,
Pozycja niestandardowa:
- z kolana - 2 serie po 5 strza³ odleg³o¶ci 15 m
- ty³em - 2 serie po 5 strza³ odleg³o¶ci 20 m
b. fina³ (8 najlepszych zawodników):
-strzelanie z 15m do ma³ych tarcz (¶rednica 20 - 30cm) - 5 strza³ do trzech tarcz. Liczy siê najlepszy wynik z ka¿dej tarczy;
- strzelanie na skupienie z 20 m - 5 strza³ (Od ilo¶ci punktów uzyskanych dotychczas odejmujemy tyle punktów, ile wynosi mierzony w calach obwód trójk±ta, którego wierzcho³ki stanowi± wbite w matê 3 po³o¿one najbli¿ej siebie strza³y.) W przypadku trafienia tylko dwoma strza³ami odejmujemy np 100pkt.
5. Organizator zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany konkurencji ze wzglêdów ilo¶ci uczestników oraz atmosferycznych.
6. ¯yczymy powodzenia.
Bieg Dam:Dama… Kobieta… Co powinna potrafiæ prawdziwa kobieta? Pranie, gotowanie, sprz±tanie, szycie, mycie, haftowanie i to wszystko w³a¶nie na jej g³owie. Bieg dam polega na pokonaniu codziennych trudno¶ci czekaj±cych ka¿d± kobietê, w jak najkrótszym czasie.
Konkurencja ma na celu wy³oniæ najlepsz± bia³og³owê, która wyka¿e siê nie tylko sprawno¶ci± w pracach codziennych, ale równie¿ gracj± i delikatno¶ci±. Na samym pocz±tku dama za³o¿y na g³owê wianek, który pod ¿adnym pozorem nie mo¿e spa¶æ!
Bieg Rycerski:Rycerzu sprawnym b±d¼!
Bieg rycerski polega na pokonaniu w jak najkrótszym czasie toru, gdzie na ka¿dego ¶mia³ka czekaæ bêd± ró¿nego rodzaju przeszkody. Konkurencja ma na celu wy³onienie uczestników o najlepszej sprawno¶ci fizycznej: potrafi±cych w³adaæ mieczem, strzelaæ z ³uku, rzucaæ oszczepem oraz zmagaæ siê z wieloma innymi trudno¶ciami jakie napotkaj± na swej drodze.