Turniej jednodniowy (sobota 6.07.2013) oczywi¶cie mo¿na a nawet trzeba przyjechaæ ju¿ w pi±tek (05.07). W niedziele tylko ¶niadanie zwijanie obozu i odjazd. Noclegi na sali rycerskiej zamku. Je¶li kto¶ ¿yczy sobie spaæ w namiocie to bêd± wydzielone miejsca na namioty pod zamkiem.
XIV Turniej Rycerski na Zamku w Nidzicy (06.07.2013).
Datowanie 1350-1492
Wpisowe 10 z³, wp³ata na miejscu przed odbiorem kartek na ¿ywno¶æ.
Zapewniamy s³omê do namiotów, wy¿ywienie (sobota: ¶niadanie od 8.30, obiad od 14.00, uczta 22.00, niedziela: ¶niadanie od 8.30), atrakcyjne nagrody (rynsztunek rycerski), dobr± zabawê. Noclegi na Sali rycerskiej lub w namiotach pod zamkiem.
Turniej przewidziany jest dla 120 uczestników. Z czego 40 osób jest ju¿ zaproszonych, tak¿e dla osób zg³aszaj±cych siê z frehy pozostaje 80 miejsc, zasada kto pierwszy ten lepszy.
Turniej na zaproszenia (po zg³oszeniu siê drog± internetow± trzeba uzyskaæ zaproszenie organizatora).
Zg³oszenia uczestników i rzemie¶lników drog± internetow±:
Piotr Cherkowski; email: piotr.cherkowski@gmail.com
KA¯DA OSOBA ZG£OSZONA NA TURNIEJ ZOBOWI¡ZANA JEST WZI¡Æ UDZIA£ W INSCENIZACJI BITWY, B¡D¬ TO JAKO WALCZ¡CY, LEKKOZBROINY, £UCZNIK, LUB OSOBA ROBI¡CA ZAMIESZNIE:-)
Program
Pi±tek 06.07.2012
- od 12:00 przyjazd i logowanie na zamku
Sobota 07.07.2012
- 10:00 Turniej ³uczniczy - przedzamcze
- 12:00 Oficjalne rozpoczêcie turnieju - dziedziniec zamkowy.
- 12:15 Turniej bojowy na miecz jednorêczny i tarcze (1/1) (kategoria open i podstawowa)
- 13:30 Turniej bojowy na miecz d³ugi (1/1) – dziedziniec zamkowy
- 15:00 Bieg dam – przedzamcze
- 16:00 Rzut toporem do saracena - przedzamcze
- 17:00 Bohurt 5/5 - przedzamcze
- 21:30 Bitwa - ruiny murów obronnych
- 22:30 Pokaz tañca z ogniem – ruiny murów obronnych
Nagrody: w turnieju 1/1 kategoria open bêd± to nagrody pieniê¿ne, podobnie jak w walkach bohurtowych 5/5 pozosta³e nagrody to nagrody rzeczowe. Spis poszczególnych nagród pojawi siê najbli¿szym czasie.
REGULAMINY POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI
Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i tarcze - regulamin.
- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), profilowane (nie mo¿e byæ to prosta deska).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Turniej bojowy na miecz d³ugi - regulamin
- Czas walki 90 sekund
- Broñ; dopuszczalny jest jedynie miecz d³ugi, broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1700g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika z wy³±czeniem stóp, krocza, karku i d³oni.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; przeszywany kaptur i czepiec kolczy
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Bohurt 5/5 – regulamin
Obowi±zuje Regulamin PSWR
Walki Grupowe 5 na 5 obejmuj± walki prowadzone zgodnie Przepisami Miêdzynarodowymi HB¦ „Historycznej Bitwy ¦redniowiecznej”.
Turniej ³uczniczy - regulamin.
2 tory ³ucznicze, max odleg³o¶æ strza³u 25 mb. Maty s³omiane o ¶rednicy 110 cm. Tarcze trójpolowe i ewentualnie z sylwetk± zwierz±t.
£uk: o wygl±dzie historycznym (³uki d³ugie, refleksyjne) drewniany lub typu bisoka,
Strza³y: promieñ drewniany, lotki naturalne, groty toczone lub typu bodkin, minimum 6 szt.
Konkurencje:
1. Szybkie eliminacje:
- 3 strza³y- odleg³o¶æ 15 m,
- 3 strza³y odleg³o¶æ 25 m.
Suma punktów decyduje o wej¶ciu do najlepszej 12 - stki (w razie remisu- dogrywka 2 strza³y).
2. Najlepsza 12-stka. Wygibasy:
- Strzelanie w pozycji ty³em do tarczy- 3 strza³y z 25 m,
- Strzelnie w pozycji klêcz±c- 3 strza³y z 15 m.
3. Strzelanie do ruchomej tarczy. Tarcza powieszona na stojaku wprawiona bêdzie w ruch wahad³owy. Mo¿na oddaæ 5 strza³ów w czasie 20 sekund z odleg³o¶ci 25 m.
4. Strza³ Mini - Max.
Na matach s³omianych umieszczone bêd± kolorowe kr±¿ki o ró¿nej ¶rednicy, im mniejszy kr±¿ek tym wy¿sza liczba punktów do zdobycia. Bêd± te¿ kr±¿ki z ujemn± liczb± punktów (te najwiêksze). Zawodnicy oddadz± strza³y z odleg³o¶ci 15 m.
Organizator zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany regulaminu turnieju ³uczniczego, w zale¿no¶ci od warunków pogodowych i ilo¶ci zawodników.
Bieg dam
Bieg sprawno¶ciowy na czas
Bitwa
Zdobywanie murów obronny. Walcz±cy bêd± podzieleni na grupê inscenizacyjn± i walcz±c± bohurtowo. Udzia³ w inscenizacji bior± udzia³ wszyscy uczestnicy turnieju.
---
zg³oszenia, pytania: piotr.cherkowski@gmail.com