Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Dymy Pogranicza 1474
> Inne > Kalendarium 2013
Micha³_80
W imieniu Chor±gwi Rycerstwa Ziemi Lubelskiej mam przyjemno¶æ og³osiæ, ¿e w dniach 23.08-25.08.2013 r., w Kalwarii Pac³awskiej k/Przemy¶la, bêdzie mia³a miejsce II edycja imprezy "Dymy Pogranicza 1474". Osoby które go¶ci³y u nas w zesz³ym roku wiedz± czego siê spodziewaæ smile.gif Dla tych którzy bêd± pierwszy raz kilka podstawowych informacji.

- Datowanie: 1450 – 1500;
- Termin: 23-25.08.2013 (pi±tek – niedziela). Bez problemu mo¿na jednak przyjechaæ w czwartek;
- Impreza jest niekomercyjna - bez udzia³u publiczno¶ci i ma charakter obozowo-militarny;
- Wydarzenie jest fabularyzowan± zabaw± odbywaj±c± siê w piêknych plenerach Pogórza Przemyskiego, a t³em historycznym s± wojny polsko - wêgierskie z lat 1471-1474 i dzia³alno¶æ rabusiów na obszarze Podkarpacia w tych¿e latach;
- Sprzêt nale¿y przygotowaæ jak na przemarsz. Warunki terenowe s± wymagaj±ce;
- Nastawiamy siê na imprezê mo¿liwie jak najbli¿sz± realiom historycznym, nie tylko pod wzglêdem strojów czy uzbrojenia (np. nie ma Toi Toi, parkingu w pobli¿u obozu, a wodê czerpiemy z okolicznych ¼róde³).

W razie pytañ proszê pisaæ tutaj na FREHA lub na: schrzl@gmail.com
Niebawem wiêcej informacji oraz regulamin.

Serdecznie zapraszamy!
Micha³_80
Zapraszamy
Micha³_80
REGULAMIN IMPREZY - DYMY POGRANICZA 1474

1. Za³o¿enia wstêpne
Impreza ma charakter obozowo-militarny. Nie organizujemy turnieju, nie robimy jednej du¿ej bitwy. Zale¿y nam na rekonstrukcji ¿ycia obozowego. "Dymy Pogranicza 1474" s± wydarzeniem dla rekonstruktorów i nie ma kontaktu z publiczno¶ci±. Zajmujemy siê rekonstrukcj± 24 godziny na dobê. W trakcie trwania imprezy ka¿dy uczestnik ma obowi±zek braæ udzia³ w ¿yciu i pracach obozowych (warta dzienna i nocna, zbieranie drewna na opa³, donoszenie wody pitnej, budowa umocnieñ obozu, gotowanie posi³ku).

2. Strój
Strój uczestników imprezy powinien byæ spójny pod wzglêdem historyczno¶ci, terytorium oraz statusu spo³ecznego odtwarzanej osoby, a przede wszystkim zgodny z datowaniem imprezy, czyli powinien siê zawieraæ miêdzy 1450 a 1500 r. Osoby które chc± przyjechaæ pierwszy raz, przysy³aj± zdjêcia na adres: schrzl@gmail.com. Pewne niedoci±gniêcia s± oczywi¶cie akceptowane, ale zale¿y nam by osi±gn±æ przyzwoity poziom imprezy i podnosiæ go z roku na rok. Absolutne minimum to:
- zestaw lnianej bielizny (koszula i gacie)
- dublet/suknia dla kobiet
- nogawice wi±zane w kilku miejscach lub spodnie z saczkiem
- nakrycie g³owy
- pasek cywilny
- torba lniana, worek lniany, skórzany, wiklinowy plecak itp.
- skórzane buty na skórzanych podeszwach
W obozie chodzimy w kompletnym stroju.

3. Uzbrojenie
Uzbrojenie i ekwipunek bojowy u¿ywany przez uczestnika imprezy powinien byæ spójny ze strojem cywilnym odtwarzanej postaci, a tak¿e mieæ podstawê historyczn±. Wymagamy, aby ca³y sprzêt by³ zadbany, pozbawiony niebezpiecznych zadziorów i w¿er. U¿ytkownicy broni bia³ej typu: miecz, tasak, kord, szabla - musz± mieæ do niej pochwê. Broñ drzewcowa koniecznie musi mieæ zabezpieczone ostrze. Preferujemy skórzane nak³adki. Broñ tego typu nie mo¿e byæ improwizowana!
Strzelamy z ³uków wy³±cznie drewnianych, za¶ pacynki powinny byæ wykonane z materia³ów naturalnych.

4. Obozowisko
Na terenie obozowiska nie powinny siê znajdowaæ wspó³czesne rzeczy. Sugerujemy zaopatrzyæ siê w odpowiedni± ilo¶æ p³aszczy, we³nianych koców aby mieæ czym siê przykryæ w nocy. Narzêdzia obozowe powinny byæ replikami znajduj±cymi uzasadnienie historyczne. Prosimy o zaopatrzenie siê w odpowiedni± ilo¶æ naczyñ do przenoszenia wody (drewnianych beczek, wiader, cynowych/ceramicznych dzbanów oraz buk³aków). Nalegamy na maksymalne ograniczenie palenia papierosów w trakcie trwania imprezy. Równocze¶nie prosimy ograniczyæ korzystanie z telefonów do absolutnego minimum, tylko w namiotach lub w bardzo ustronnym miejscu.

5. Wy¿ywienie
W trakcie trwania imprezy wy¿ywienie bêdzie sk³ada³o siê z produktów i pó³produktów zarówno jarskich jak i miêsnych. Ka¿dy uczestnik uiszcza niewielk± sk³adkê na po¿ywienie. Staramy siê spo¿ywaæ tylko taki alkohol, jaki móg³ byæ wtedy znany i dostêpny (piwo, wino, miód).

6. Regu³y walki
a) Podzia³ walcz±cych i punktowanie:
Walcz±cych dzielimy na:
- ciê¿kozbrojnych (he³m, przeszywanica, p³ytowa lub zbrojnikowa - brygantyna os³ona korpusu, plus minimum os³ona jednej pary koñczyn > 3 ¿ycia
- [¶rednio] zbrojnych (he³m, przeszywanica, os³ona korpusu - napier¶nik; brygantyna lub kolczuga najlepiej nitowana) > 2 ¿ycia
- lekkozbrojnych (he³m, przeszywanica) > 1 ¿ycie
Na pocz±tku imprezy ustalamy, kto kwalifikuje siê do której grupy.
£ucznicy nie posiadaj±cy ¿adnej ochrony traktowani s± jak osoby niewalcz±ce.
Seria trafieñ punktowanych dla strza³: korpus (od linii sutków w dó³), nogi od kolan w górê.
Seria trafieñ punktowanych dla pozosta³ych broni: g³owa (oprócz twarzy i okolic szyi), korpus, nogi od kolan w górê i rêce od ³okci w górê.
Ciosy zabronione: sztychy (z wy³±czeniem broni drzewcowej), uderzenie g³owic± miecza, rantem tarczy.
Szczegó³owe zasady, wszelkie w±tpliwo¶ci (np. co do u¿ycia broni palnej i dotycz±ce samych strzelców prochowych) bêd± ustalone i wyja¶niane tu¿ przed gr± i rozpoczêciem zabawy.
b) Osoby "zabite"
Osoba "zabita" jest wy³±czona z fabu³y na godzinê, za¶ je¶li kto¶ zginie w trakcie walk nocnych do akcji mo¿e wróciæ dopiero o ¶wicie.
Osoby niewalcz±ce gin±, gdy znajd± siê w zasiêgu broni przeciwnika (lub zostan± ni± dotkniêci). Osoba "martwa" trafia na "cmentarz", gdzie ma czas potrzebny do odmówienia 30 razy "Pater Noster..." (1 godz.).
Osoba wy³±czona z zabawy nie ma prawa przekazywaæ informacji, wychodziæ poza wyznaczone miejsce oraz podawaæ przedmiotów osobom walcz±cym.
"Cmentarz" znajdowaæ siê bêdzie na sta³e w neutralnym miejscu.
W przypadku zdobycia obozu wroga (sta³ego lub lotnego) osoby niewalcz±ce, które nie uciekn± mog± zostaæ zabite b±d¼ wziête do niewoli. Uczestnicy, którzy znajduj± siê w namiotach s± nietykalni, dotyczy to równie¿ przedmiotów znajduj±cych siê wewn±trz nich.
c) Bezpieczeñstwo
Ze wzglêdów bezpieczeñstwa wprowadzamy zasady walk nocnych. Broñ drzewcowa i ³uki nie s± dozwolone w czasie walk po zmierzchu. Uczestników prosimy o zachowanie szczególnej ostro¿no¶ci podczas walki w ciemno¶ci. Podstawowym za³o¿eniem jest dobra zabawa dla uczestników, wiêc sugerujemy by walczyæ z g³ow±, dla zabawy, nie dla chêci wy¿ycia siê. Najprostsza zasada: walcz z przeciwnikiem tak, aby nikomu nie sta³a siê krzywda.


Chor±giew Rycerstwa Ziemi Lubelskiej
Micha³_80
Data „Pogranicza” coraz bli¿ej. Zachêcamy osoby jeszcze niezdecydowane do przyjazdu. Gwarantujemy ¶wietn± zabawê w piêknych okoliczno¶ciach przyrody, na jedynej tego typu imprezie (datowanej na pó¼ny XV w.) w Polsce.

Poni¿ej mapa okolicy.
Z miejsca gdzie mo¿na zostawiæ auto do obozu jest 700 m. Od samej Kalwarii Pac³awskiej do miejsca gdzie bêdzie znajdowa³ siê obóz jest oko³o 2,5 km. Granica polsko-ukraiñska w odleg³o¶ci oko³o 1,5 km

Zapraszamy - CHRZL
schrzl@gmail.com
www.facebook.com/choragiewrycerstwa.ziemilubelskiej
Micha³_80
Mam przykry obowi±zek poinformowaæ wszystkich zainteresowanych, i¿ II edycja imprezy „Dymy Pogranicza 1474” (23-25 VIII), zosta³a oficjalnie odwo³ana. Na t± decyzjê z³o¿y³o siê kilka przyczyn, a najwa¿niejsz± z nich by³o ma³e zainteresowanie imprez± ze strony odtwórców II po³owy XV w.
Byæ mo¿e impreza w Kalwarii Pac³awskiej w przysz³o¶ci bêdzie reaktywowana - w takiej czy innej postaci - je¿eli zaistniej± bardziej sprzyjaj±ce okoliczno¶ci ku temu.
W imieniu w³asnym i Chor±gwi Rycerstwa Ziemi Lubelskiej wszystkich zainteresowanych przepraszamy za zaistnia³± sytuacjê.
Tom
No szkoda, a z Chaosem juz nawet zwiedzanie Sandomierza planowali¶my.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.