Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Rekonstrukcja munduru XVIII-wiecznego
> Ubiór i dodatki > Ubiory renesansowe i barokowe > Mêskie ubiory renesansowe i barokowe
Shurtugal
Có¿, napisa³em ju¿ w temacie powitalnym, czas na dalsze pozyskiwanie informacji. smile.gif Oczywi¶cie przepraszam, je¿eli to z³y dzia³, jednak nie znalaz³em adekwatnego. Mianowicie chcia³bym odtowrzyæ mundur piechura szwedzkiego z pocz±tków XVIII wieku - karolinera. Formacje te s³u¿y³y za panowania Karola XI i XII. Jak ju¿ wspomnia³em, w temaie jestem zielony i nie za bardzo wiem, od czego zacz±æ. St±d moja gor±ca pro¶ba o ewentualne rady i linki, jak owy strój przygotowaæ. Czy korzystaæ z us³ug krawców, a mo¿e lepiej pracowaæ nad tym samemu? Z góry bardzo dziêkujê za wszelk± pomoc.
Poni¿ej kilka zdjêæ, jak to wszystko wygl±da.

Karoliner 1
Karoliner 2
Karoliner 3
Józef
CYTAT(Shurtugal @ 13:48 14.01.2013) *
.. czas na dalsze pozyskiwanie informacji. smile.gif Oczywi¶cie przepraszam, je¿eli to z³y dzia³, jednak nie znalaz³em adekwatnego. Mianowicie chcia³bym odtowrzyæ mundur piechura szwedzkiego z pocz±tków XVIII wieku - karolinera.

Karoliner 1
Karoliner 2
Karoliner 3

To chyba tu by³o by lepiej http://www.freha.pl/index.php?showforum=34
pozdrawiam
Shurtugal
Czy móg³bym zatem prosiæ o przeniesienie tematu do odpowiedniego dzia³u? smile.gif
Indar
Proszê bardzo, ale jako pracê domow± sprawd¿ czy nie by³o ju¿ podobnego tematu.
pozdrawiam
Shurtugal
Nie, jedynie jeden link okaza³ siê przydatny, jednak jedynie od strony teoretycznej. Co s±dzicie o wizycie w teatrze? Mo¿e warto zapytaæ, czy istnieje mo¿liwo¶æ wykonania takiego stroju?
Shurtugal
Czy¿by nikt nie by³ w stanie siê wypowiedzieæ? icon_sad.gif
Carrick
Zaiste, by³by w stanie.

Temat bardzo sympatyczny, bo 1/3 Wielkiej Wojny Pó³nocnej to nasze rodzime strony.

Od strony technicznej ubioru mogê powiedzieæ tyle: