CYTAT(mikolai @ 16:33 17.10.2009)
A ja mam taki dylemat jestem zlotnikiem i wykonuje recznie wzory.
Mam pare projektow z wykozystaniem drewna a ze wszystko recznei to drewno wlasnie tez recznie polerowane...
Jak wykonac polerowanie malych kawalkow drewna np: pierscien o przekroju prostokatnym lub obroza na szyje o tym samym przekroju tylko troche wieksza.
Nastepna sprawa jak zagiac drewno do ksztaltu okregu (luku) wiem ze to juz nie pod ten topik polerowania ale jak juz to juz za jedna droga pytam bo chodzi o ten sam projekt...
Nastepna sprawa czy znacie stolarza ktory moze wykonac takie elementy do bizuterii z wysokiej jakosci drewna...?
Pozdrawiam i mam nadzieje ze nie bedziecie zli za pytanie o zaginaniu/doginaniu drewna w topiku o polerowaniu.
Zacznê od koñca...
Mogê siê podj±æ wspó³pracy, bo o drewnie wiem niemal wszystko...
A teraz trochê z pocz±tku.
Jak wykonywaæ np. polerowanie zle¿y od gatunku drewna, od wielko¶ci elementów, kszta³tu itp.
Zwykle szlifujemy coraz drobniejszymi gradacjami papieru ¶ciernego, lub specjalnych g±bek, a¿ do uzyskania ¿±danego efektu, jeszcze równie¿ nadal stosuje siê skrzyp polny, ale to tylko w technikach konserwatorskich.
Co do giêcia - to te¿ zale¿y od gatunku, przekroju itp. Du¿o czynników wchodzi w grê, aby jednoznacznie odpowiedzieæ. Ja æwiczy³em dwa sposoby giêcia:
- na mokro, drewno gotowane lub parowane i potem giête w formie, pozostawione do wyschniêcia zachowuje nadany mu kszta³t
- na sucho, giêto klejone z kilku warstw drewna, równie¿ w formie
Mniemam, ¿e do bi¿uterii bêdziesz chcia³ u¿yæ drewna egzotycznego, albo o atrakcyjnym rysunku us³ojenia. Niestety nie ka¿de nadaje siê do giêcia na mokro, wiêc pewnie najlepiej sprawdzi siê giêcie z klejeniem jednocze¶nie.
Jednak co do bi¿uterii to nie sposób obróbki bêdzie problemem, lecz wykoñczenie powierzchni!
Ale to ju¿ mo¿e innym razem...
Pozdrawiam!