Elo, jako, ¿e pogoda p³ata figle i po dzisiejszej odwil¿y ¶nieg znika w zastraszaj±cym tempie zmianie ulegnie nieco pi±tkowy program imprezy na Polach Grunwaldu. Wszelkie ¶nie¿ne zabawy - kuligi ect. przechodz± do historii
Turniej sobotni w Nidzicy zostaje bez zmian
.
Pi±tkowy program po zmianach (1.02.2013) - Pola Grunwaldu
16:00 - Turniej bojowy na miecz i puklerz 1/1
17:00 - Pokaz tañca z ogniem
17:30 - Ognisko, przejazd do zamku w Nidzicy
• sobota (2 luty 2013) Zamek Nidzica
13:00 - Turniej bojowy na miecz jednorêczny i tarcze 1/1; dziedziniec zamkowy
14:00 - Turniej ³uczniczy - przedzamcze
15:00 - Bohurt 2/2 - dziedziniec zamkowy
17:00 - Uczta, wrêczenie nagród; sala rycerska nidzickiego zamku
REGULAMINY POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI
Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i tarcze - regulamin.
- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), profilowane (nie mo¿e byæ to prosta deska).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i puklerz
- Puklerz; musi mieæ okr±g³y kszta³t, maksymalna ¶rednica 40 cm i wyra¼ne umbo.
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Przebiegu walki pilnuje 1 sêdzia g³ówny
- Punkty liczone s± przez 3 sêdziów punktowych
- Sêdzia punktowy po zauwa¿eniu trafienia przerywa walkê komend± -stop-, trafienie zostanie zaliczone je¶li potwierdzi je jeden z pozosta³ych sêdziów punktowy
- Trafienia obopólne s± przez sêdziów ignorowane
- Po ka¿dym przerwaniu walki jest ona wznawiana przez sêdziego g³ównego komend± -walka-.
- Ka¿da walka trwa do zdobycia przez jednego z zawodników 5 punktów.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ, uderzanie piê¶ci±, g³ow±, ³okciem, g³owica miecza, próby obaleñ, sztychy, zak³adanie d¼wigni. Zabronione s± wszelkie ataki puklerzem na g³owê przeciwnika.
- W przypadku klinczu sêdziego powinien przerwaæ walkê po 3 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika od ³okci i kolan w górê (z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni).
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Bohurt 2/2 - obowi±zuje regulamin PSWR
Turniej £uczniczy - regulamin zostanie przedstawiony przed turniejem w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników.