Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Z³amana broñ
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Szermierka
Diaal
Witam. Je¿eli choci o szermierke jestem amatorem za¶ je¿eli chodzi o wytwarzanie broni wiem jeszcze mniej - czytaj nic. Mam jednak pewne pytanie co do jako¶ci pewnego rzemie¶lnika. Jaki¶ czas temu podczas walki , mojemu koledze ( który walczy³) z³ama³a siê szabla. Z³amanie nas±pi³o w wyniku ciosu ¶redniej si³y samym koñcem , który oponent przyj±³ ( zapewnie niezamierzenie) na kab³±k szabli. Szabla z³ama³a siê tu¿ przy rêkoje¶ci. Szable od wspomnianego pana mi³em w rêkach t± i inne , i co do wywarzenia s± OK ( pomijaj±c fakt ¿e niewiele siê znam) , natomiast wiem ¿e zawala co do historyczno¶ci. Wspomniana szabla byla raczej lekka - bynajmniej w porównaniu z innymi jego szablami , jak równie¿ stara. Mia³a za soba kilka lat ciê¿kiej ekspatacji przez szermierzy o szermierce pojêcia nie maj±cych ( w tym tak¿e mnie). Mam jednak pytanie. Czy z³amanie szabli w tym miejscu mo¿e ¶wiadczyæ o kiepskiej jako¶ci stali b±d¼ ¿le wykonanej broni? Czy to raczej efekt "maltretowania" orê¿a? Pytam poniewa¿ wie¿ ¿e ów rzemie¶lnik z historycznymi szablami wiele wspólnego nie ma. Za¶ co do mechanicznej czê¶ci dowiedzia³em siê te¿ ¿e pojedyñæze zbrocze obecne we wszystkich jego szablach te¿ nie jest dobrym rozwi±zaniem technicznym. Mam wiêc podstawy by w±tpiæ w jako¶æ broni przez niego wytwarzanej ( do czego ostatecznie przekona³o mnie z³amanie szabli) , jednak wa³czy³em jego szablami i w rêkach dob¿e le¿±. Chocia¿ innej szabli w rêkach nie trzyma³em by porównaæ....
Ogólnie poprostu mam w±tpliwo¶ci do do szabli wytarzanych przez ów jegomo¶cia. Do szanownych za¶ Frehowiczów zwracam siê z pro¶b± by pomogli mi oceniæ czy s³usznie.

Ps. Je¶li umie¶ci³em w z³ym dziale proszê Moderatora o przeniesienie
Pinior
Pewno trzpieñ zosta³ wyciêty szlifierk± k±tow±, a nie spêczony, jak byc powinno, to i trzasn±³.
Viator