Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Nowa konkurencja bojowa 2vs2
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Szermierka
Ryba
2vs2

No có¿...podczas pewnej upojnej nocy, wraz z Mand¿urem wpadli¶my na pomys³ "o¿ywienia" konkurencji bojowych i rado¶nie stwierdzili¶my, ¿e jako bracia "¦niadeccy" icon_cool.gif spróbujemy przetestowaæ konkurencjê bojow± dwóch przeciwko dwóm.

Zamierzamy po³±czyæ zasady pojedynkowe z bohurtowymi z wprowadzeniem pewnych nowych, sensownych elementów, aby stworzyæ mo¿liwo¶æ zabawy zarówno dla "techników", jak i walcz±cych bardziej si³owo.

Pierwszy raz zamierzamy pomys³ przetestowaæ 18-19 sierpnia na naszym turnieju w Liwie. Nied³ugo pojawi± siê informacje o tym w temacie turniejowym.

Proponowane przez nas zasady walki "2 vs 2":

1. Walkê wygrywa siê przez zdobycie wiêkszej ilo¶ci punktów
2. Walka trwa 1,5 minuty
3. Dopuszczone s± nastêpuj±ce punktowane zagrywki:
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej kostki - 1 pkt
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej nadgarstka - 1 pkt
- uderzenia mieczem w ca³y korpus przeciwnika (poza pachwinami, kroczem) i w g³owê - 1 pkt
- przewrócenie przeciwnika - 3 pkt
- wytracenie broni przeciwnikowi - 2 pkt
4. Dozwolone jest:
- wszelkie techniczne uderzenia mieczowe
- wszelakie uderzenia tarcz± (od ty³u nie mo¿na, poza wjechaniem ca³± powierzchni± tarczy w celu przewrócenia)
- kopanie powy¿ej pasa od przodu
- podhaczenie w celu przewrócenia
- rzut w celu przewrócenia
- zblokowanie rêki z broni± lub tarcz± w celu zadawania ciosów
- walka bez tarczy
5. Zabronione jest
- ataki od ty³u (poza wywróceniem "tramwajowym" oraz obaleniem przeciwnika po ówczesnym podhaczeniu, np. podstawienie nogi i ¶ci±gniêcie za ramiona przeciwnika na glebê)
- sztychy
- bicie w krocze, pachwiny, palce, stopy
- wieszanie siê
- misiowanie siê
- stosowanie d¼wigni
- kopanie poni¿ej pasa

W konwencji 2vs2 przeciwnik po obaleniu mo¿e ponownie wróciæ do walki, jest wtedy chroniony przez wytyczonego specjalnie do tej roli "pi±tego" sêdziego - a¿ to pe³nego powstania (sêdzia okre¶la kiedy to nast±pi), oczywi¶cie traci 3 pkt na rzecz przeciwnej dru¿yny.
Walkê sêdziuje 4 sêdziów, ka¿dy zawodnik na swojego sêdziego licz±cego jego punkty wchodz±ce w innych przeciwników.
Kiedy walcz±cy utraci broñ mo¿e podbiec do swojego pitstopu po now± broñ, jest wtedy chroniony przez "pi±tego" sêdziego a¿ do momentu pozyskania broni.
W tym czasie 2 zawodników jednej dru¿yny ma szansê nadrobiæ wiêcej pkt atakuj±c jednego przeciwnika.

Ok, to s± wstêpne zasady, które stworzy³em wraz z Mand¿urem, zobaczymy jak to wypadnie na Liwie i najwy¿ej je nieco zmodyfikujemy po przetestowaniu.

My¶leli¶my równie¿ o podziale zawodników na giermka i rycerza, aby osadziæ konkurencjê w realiach ¶redniowiecznych, ale jest to jeszcze kwestia do przedyskutowania.
Je¶li kto¶ ma jakie¶ sugestie i pomys³y to zapraszamy do tematu.

Pozdrawiam
Jack
Konkurencjê tak± widzia³em chyba w 2010r na Raciborzu ? Nie pamiêtam dok³adnie zasad itp, ale walki by³y efektowne, a stosowana strategia (np zawodnik wiêkszy przytrzymuje "gro¼niejszego" przeciwnika/szybki podwójny atak tramwajem w jednego przeciwnika) by³a lepiej widoczna ni¿ w 5v5 smile.gif.

Co do punktacji, to czy nie ³atwiej by³o by sêdziom liczyæ tylko punkty UJEMNE dla ka¿ego zawodnika, a potem je sumowaæ i wygrywa dru¿yna z ich mniejsz± liczb±? (jeden sêdzia na jednego zawodnika tak jak pisa³e¶ Ryba). Sêdziemu mo¿e byæ ³atwiej skupiæ siê na liczeniu, ka¿dy skupia siê na swoim i pamiêta ile razy siê wywróci³ czy ile razy wypad³a mu broñ itp, a najlepiej ¿eby ka¿dy z nich sobie zapisywa³ ka¿dy punkt smile.gif...

Powodzenia, bo wiêksza ró¿norodno¶æ w walkach na pewno siê przyda smile.gif.
IzaK
Formu³a na pewno przypadnie do gustu braciom Sz. ;)
Ryba
Jack - Faktycznie Twój pomys³ jest godny przemy¶lenia, w sumie by³oby ³atwiej sêdziom.

Iza - No w³a¶nie, braciom Sz. faktycznie bêdzie ta formu³a odpowiada³a.... co bêdzie jak ja i Mand¿ur wyjdziemy jako jeden zespó³? icon_cool.gif

Tak, czy siak 2vs2 daje szanse równie¿ tym szybkim, zwinnym i technicznym, zatem generalnie, zgranie i my¶lenie bêdzie do¶æ znacz±cym elementem w tej konkurencji.
Viator
CYTAT
co bêdzie jak ja i Mand¿ur wyjdziemy jako jeden zespó³?
No, je¶li Bracia Sz. wyjd± jako drugi to bêdzie ciekawie smile.gif Chcia³bym to obejrzeæ.
£ukasz P

CYTAT(IzaK @ 21:39 18.07.2012) *
Formu³a na pewno przypadnie do gustu braciom Sz. ;)



CYTAT(Ryba @ 20:17 18.07.2012) *
Je¶li kto¶ ma jakie¶ sugestie i pomys³y to zapraszamy do tematu.


Zasada : "Zawodnicy nie mog± byæ spokrewnieni" sprawi ¿e bêdzie wiêcej chêtnych. smile.gif
Krzysiek Boroñ
CYTAT(Jack @ 21:25 18.07.2012) *
Co do punktacji, to czy nie ³atwiej by³o by sêdziom liczyæ tylko punkty UJEMNE dla ka¿ego zawodnika, a potem je sumowaæ i wygrywa dru¿yna z ich mniejsz± liczb±? (jeden sêdzia na jednego zawodnika tak jak pisa³e¶ Ryba). Sêdziemu mo¿e byæ ³atwiej skupiæ siê na liczeniu, ka¿dy skupia siê na swoim i pamiêta ile razy siê wywróci³ czy ile razy wypad³a mu broñ itp, a najlepiej ¿eby ka¿dy z nich sobie zapisywa³ ka¿dy punkt smile.gif...


No generalnie je¶li chodzi o sêdziowanie to system by³by taki jak na turnieju grunwaldzkim miecza i tarczy. Ka¿dy sêdzia ma jednego zawodnika i liczy ile ciosów w niego wesz³o (w³a¶nie tak napisa³ Ryba) i chyba w³a¶nie to masz na my¶li smile.gif
Pó¼niej punkty s± sumowane z drugim sêdzi± i wiemy ile punktów dana dru¿yna zdoby³a na swoich przeciwnikach. Czy to bêd± liczone jako ujemne czy dodatnie to nie ma znaczenia, zasada jest ta sama smile.gif
Wiadomo, ¿e nie chcieliby¶my przesadzaæ z ilo¶ci± sêdziów, dlatego jeden sêdzia na zawodnika na pocz±tek. Bêdzie to mniej obiektywne ni¿ w 1 vs 1 ale wszystko wyjdzie w praniu smile.gif

Co do braci to bracia ¦niadeccy (czyt. ja i Ryba) always ready do walki :D
Jak by to by³o gdyby¶my siê sami nie sprawdzili w nowej formule ? ;)
Jack
CYTAT(Ryba @ 19:17 18.07.2012) *
[sêdziego licz±cego punkty wchodz±ce w zawodnika.


Rzeczywi¶cie ¼le cu¶ przeczyta³em smile.gif. W ka¿dym razie powodzenia, spróbujcie nagraæ filmy z walk 2v2 w Liwie smile.gif
Dentystek
Co¶ czujê, ¿e bêdzie to niemo¿liwe do liczenia smile.gif Przy pojedynkach sêdziowie potrafi± siê myliæ, a co dopiero tutaj. Na legendarnych turniejach w I³¿y (2004-2007 chyba) by³y oprócz turniejów samojeden turnieje samowtór (2vs2). Zasady by³y, hmm... Wczesnobohurtowe. Tj nie by³o jeszcze regulaminów bohurtowych, wiêc by³y stworzone trochê na czuja. Ogólnie nie by³o w nich kontrowersji odno¶nie 3pkt podparcia bo walczy³o siê do ca³kowitego wyglebania (klêcz±cy nie le¿y i mo¿na go biæ smile.gif ) Nie jestem pewiem czy to zaleta, aczkolwiek na XIII ubiera siê g³ównie miêkk± ochronê (przeszywka + kolcza) wiêc du¿a czê¶æ 'pokonanych' sama siê k³ad³a od uderzeñ dlatego nie by³o to tempe misiowanie. Oczywi¶cie walki nie mia³y limitu czasowego :D
Ryba
Damy radê Dentystek icon_wink.gif
Tyle, ¿e sêdziowie musz± byæ konkretni, powinni mieæ do¶w. w walce i oczywi¶cie mieæ podobne podej¶cie do punktowania ciosów.

Ale wiem, o co Ci chodzi.
Mo¿liwe, ¿e Ci szybcy z niez³± kondycj± odpuszcz± sobie uniki i zastawy i bêd± atakowaæ na maxa (ja bym tak pewnie robi³ :P). Ale to mo¿na szybko przerwaæ - do¶w. walcz±cy mo¿e zblokowaæ rêkê, próbowaæ technicznie przewróciæ, lub naskoczyæ na drugiego napastnika, aby we 2 przewróciæ jednego.

Ale tak jak napisali¶my, najpierw chcemy to przetestowaæ na turnieju i najwy¿ej co¶ zmodyfikujemy.
Mo¿e szczepimy zawodników link± 2 metrow± za kostki devil.gif
Mateusz z Grójca
je¶li ju¿ to za paski. pls
brat Bule
\ryba czy przewidujecie aby mo¿na by³o walczyc szabl± lub d³ugim/poltorakiem ? Skoro mozna bez tarczy.
Ryba
Admirallo: jakie " za paski"? :P

Bu³czyñski: s±dzê, ze wchodza wszelkie miecze , szable i bron sieczna ;)
Gregor z Krakowa
Mateunio jak s±dze, my¶la³ by nie wi±zaæ zawodników za kostki, a dowi±zywaæ linkê ³±cz±c± za pasy zawodników... - tak ja to zrozumia³em w tej jak¿e bujnej i kwiecistej mowie homeryckiego zdania z³o¿onego :P

pomys³ i formu³a mi sie bardzo podobie smile.gif chêtnie sie tak pobawiê jakem emeryt
Mateusz z Grójca
Gregor prawid³owo odczyta³ moje my¶li.

yes.gif
Robert Szatecki
Co do turnieju to fajna idea:)
Adrian £uczak
Przy okazji moim zdaniem, gdyby mia³by to byæ bohurt (w czystej lub bardzo zbli¿onej formie) to siê zastanawiam czy nie warto spróbowaæ to trochê w nowej konkurencji:
3 dru¿yny po 2 osoby
3 dru¿yny po 3 osoby

Oczywi¶cie, wszystkie grupy przeciwko sobie. To by by³o wyzwanie dla wspó³pracy zawodników oraz umiejêteno¶ci czytania pola smile.gif
Sowa
oj ju¿ dawno nie widzia³am na turniejach krêgu zdrady, tym bardziej 2kowego
Ryba
Ja z Mand¿urem jednak pozostaniemy przy naszym pomy¶le 2 vs 2, co z reszt± jak ju¿ napisa³em nie posiada formu³y bohurtowej, a raczej techniczn±.
Ale je¶li kto¶ chce siê zabawiæ we wspomniany "Kr±g zdrady" to ¿yczê powodzenia ;)
Mateusz z Grójca
kr±g zdrady to zupe³nie inny pomys³ i szkoda ¿e zosta³ jako¶ zarzucony.
tu jednak gadajmy o 2v2 Ryby

ale chêtnie bym wyszed³ na kr±g zdrady na jakim¶ turnieju
PSWR
warto pracowaæ nad przeró¿nymi formu³ami walk rycerskich, super ¿e pojawiaj± siê takie inicjatywy, kto wie, mo¿e dwójki wróc± na turnieje w glorii i chwale? ¿yczymy tego Rybie i Man¿urowi z ca³ego serca smile.gif
Nomen illi Mors
Mnie zastanawia jeszcze jedna sytuacja, kiedy po³o¿y sie jednego zawodnika i nastêpnie si³± rzeczy bije dwóch jednego, jest du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e i tego po³o¿±. Co bêdzie gdy obaj zawodnicy bêd± na ziemi? wygrana zespo³u stoj±cego?
brat Bule
Ja bym obstawia³ raczej za sêdziami - to oni wtedy wygrywaj± :P.
Mateusz z Grójca
walka trwa 1,5 minuty.
wstaj± i lej± dalej.
Ryba
o, co¶ siê poruszy³o w temacie icon_wink.gif

No w³a¶nie, Mateusz i Bu³a dobrze prawi±.
Je¶li jeden padnie, i ca³y impet dwóch przeniesie siê na jednego, to ten "padniêty" wstanie przecie¿ w ci±gu 3 sekund i pomo¿e kumplowi, zatem nie bêdzie tak ¼le.
Tyle, ¿e istnieje wiêksze ryzyko utraty punktów z racji przewrócenia.

Je¶li z kolei 2 padnie (choæ liczê na to, ¿e tak ³atwo do tego nie dojdzie) to mog± wstaæ i po chwilowej sêdziowskiej ochronie, bêd± walczyæ dalej....jak w boksie ;)
Ryba
Ok, przetestowane ;)
Bali¶my sie, ¿e sêdziowie nie bêd± w stanie podliczaæ punktów, a jednak wszysrko posz³o g³adko i bez przeszkód.
Konkluzje...w praktyce nasza nowa konkurencja bojowa sprawdzi³a siê, zasady równie¿ okaza³y siê trafne.
Oczywi¶cie wprowadzili¶my kilka ulepszeñ na podstawie tego, co sie dzia³o na polu walki.

1. Kiedy dwóch z jednej dru¿yny le¿y to dru¿yna przegrywa nokautem
2. Mo¿na uzywac low kicków
3. mamy 4 sêdziów naliczaj±cych punkty, dwóch pilnuj±cych podczas walki (interwencje w pewnych sytuacjach) oraz sêdzia g³ówny, który pilnuje czasu.

Walki wed³ug nas (sêdziów i zawodników) przebiega³y sprawnie, czysto, bez konfliktów.
Szranki mog± mieæ wielko¶æ 4 x przeciêtnych szranek w 1 vs1.
Dziêki zasadom 2vs2 mo¿na sporo kombinowaæ taktycznie i w sprytnie wygraæ.

Mam nadziejê, ¿e wszyscy dobrze siê bawili i bêdzie mo¿na rozpowszechniæ tê konkurencjê bojow±, która daje wiêksze mo¿liwo¶ci zarówno technicznie walcz±cym, jak równie¿ tym, którzy lubi± biæ mocno acz z g³ow± na karku devil.gif

Dziêki wszystkim sêdziom, którzy mieli okazje posêdziowaæ tê konkurencjê na turnieju w Liwie.

Pozdro
Viator
Dziêki, Piotrze, za zaproszenie, i ja jeszcze parê uwag z punktu widzenia widzów:

1. Szranki musz± byæ solidniejsze - "koñski p³ot" (drewniane) albo mocno napiêty sznur - tak ¿eby fizycznie nie pozwoli³y zawodnikom wypchn±æ przeciwnika poza pole lub cofaj±c siê wej¶æ w publiczno¶æ. Buforowa strefa wyznaczona dwiema ta¶mami w odstêpie 1,5 metra nie sprawdza siê w tej roli, a i dwóch porz±dkowych nie jest w stanie si³± powstrzymaæ czterech rozpêdzonych blaszaków. Ze dwa razy dosz³o do sytuacji jeszcze nie niebezpiecznych ale ryzykownych, a ta¶my bez przerwy siê rwa³y.

Oczywi¶cie incydent ze z³amanym pó³torakiem, którego koñcówka polecia³a z impetem w stronê t³umu (na szczê¶cie zabrak³o dos³ownie metra) to ju¿ zdarzenie losowe i nieuniknione, na takie ewentualno¶ci mo¿na tylko mieæ w zanadrzu ubezpieczenie.

2. Najlepiej by³oby wyznaczyæ herolda który pe³ni³by tylko tê rolê, tu Ryba jako organizator mia³ za du¿o naraz na g³owie (np. w pierwszej parze dwójek nie poda³ przez mikrofon kto z kim walczy); lepiej by³oby te¿ przypominaæ imiona i herby walcz±cych przed ka¿dym starciem, a nie tylko skróty my¶lowe ("Bracia KiJ kontra RR"), tak, ¿eby nie tylko fighterzy wiedzieli kto ma wyj¶æ, ale i publiczno¶æ wiedzia³a kogo dopinguje (mnie np. co raz to kto¶ z ty³u pyta³ "A kto to jest króliczek?"). A do tego potrzebna jest osobna (spokojna) g³owa. To tak dla klimatu smile.gif

3. A na koniec du¿e brawa: walkê 2 vs 2 ogl±da siê bardzo przyjemnie, dla widza widok jest klarowny, mo¿na ¶ledziæ na zmianê obie pary je¶li walcz± niezale¿nie albo podejrzeæ taktykê walki w parach je¶li dwójki trzymaj± siê w "szyku", o wiele lepiej nad±¿a siê za tym ni¿ przy pi±tkach, które s± dla publiczno¶ci trochê zadym± i ba³aganem. Tak jak i sêdziowie i sami zawodnicy, tak i widzowie byli bardzo zadowoleni, obawy co do trudno¶ci w punktowaniu przez sêdziów siê nie potwierdzi³y, a nowe podej¶cie niew±tpliwie uatrakcyjni³o walki. Wymaga te¿ ono (i to dobrze) pewnego przestawienia siê my¶lowego, zw³aszcza u buhurtowców - niejedna para by³a przekonana, ¿e wygrywa a tu okaza³o siê, ¿e przegra³a (i to na punkty), wiêc bêdzie siê na pewno du¿o dzia³o: najbli¿sze parê turniejów poka¿e jakie wnioski wyci±gnêli kombatanci i jaka taktyka ostatecznie oka¿e siê najlepsza.
Hub
ja bym tylko jeszcze podda³ pod rozwagê skrócenia czasu walki do 1 minuty. przy wiêkszej ilo¶ci par po prostu widowiskowo¶æ staræ bêdzie spadaæ. a w tej formule zawodnicy siê mêcz± jeszcze bardziej ni¿ w pwrach, bo nie ma sekundy na odpoczynek, bo jak zostawi Ciê na chwilê przeciwnik, lecisz pomagaæ koledze..
Hub
a tak w ogóle to wielkie brawa panowie, super konkurencjê wymy¶lili¶cie, me gusta :D
Ryba
W sumie mo¿e masz racjê Hubciu...choæ ³adnie sobie wszyscy radzili, nie by³o przestojów, kondycyjnie nikt nie wymiêka³. Najwy¿ej fina³y zrobimy 1,5 minuty, a nastêpny raz ew. bêdzie okrojony o te magiczne 30 sekund...tyle ¿e ta konkurencja mia³a byæ g³ównie przeznaczona dla ludzi faktycznie trenuj±cych, maj±cych dobr± kondycjê, st±d mój dysonans w tej kwestii icon_cool.gif
A.Fran
Istnieje szansa obejrzenia video z walk? Ciekawi mnie bardzo jak wysz³o smile.gif
Mateusz z Grójca
¶wietnie siê bawi³em na tym turnieju.

i te¿ jestem ciekaw filmów
£ukasz P³aza
Fajny pomys³ - mo¿e zrobimy co¶ takiego w Austrii? Chêtnie bym spróbowa³.
Szymon z Gdañska vel. ¦wiñski Ksi±¿e
Hej hej. Super temat na razie jestem w pracy nie mam za bardzo czasu ¿eby bardziej poczytaæ ale jak byli¶my na Ukrainie w Kijowie to ¶winki bra³y udzia³ w takim czym¶.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=xxgyaxSdMyg...;feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=voYR3eI_fzU...;feature=relmfu

Pozdro

PS. Kr±g zdrady te¿ ekstra pomys³ a ostatnio na s³upsku turniej na w³óczniê wygl±da³ spoko w full plate smile.gif
Robert Szatecki
tak to wygl±da³o w liwie: http://www.youtube.com/watch?v=sR-fciqoOuU&feature=plcp

a swoja droga uwa¿am ze nie ma sensu skracaæ czasu walki. Nie trzeba ca³y czas naparzaæ, mo¿na taktycznie rozegraæ walkê.
Mateusz z Grójca
ale w Kijowie nie by³o liczenia punktów, walka od pocz±tku polega³a na tym ¿e pokonaæ przeciwnika mo¿na by³o tylko uk³adaj±c go na ziemi
Jack
Nie ma bezsensownego misiowania jak na filmach z Rusi Kijowskiej dziêki punktowaniu trafieñ, co przek³ada siê na naprawdê ³adnie wygl±daj±ce walki =).

Najwiêkszy problem z tego co widzia³em to szranki, a w³a¶ciwie ich brak =).

Ogólnie fajna inicjatywa, a w jej szybkim spopularyzowaniu pomóg³ by IMO sta³y i klarowny regulamin, taki jak te z BN =).
Ryba
Z góry przepraszam za brak porz±dnych szranek i z te straszn± ta¶mê...
By³em tak zaabsorbowany samym wydarzeniem, ¿e zapomnia³em o zbudowaniu solidnego ogrodzenia.
co do wielko¶ci pola by³o idealne...przynajmniej tak walcz±cy twierdzili.
Co do wprowadzenia tego na innych turniejach lub na BN..no có¿, skoro zechcecie to macie od nas b³ogos³awieñstwo ;)

Poni¿ej zamieszczamy zebrane i poprawione zasady walki "2 vs 2":

1. Walkê wygrywa siê przez zdobycie wiêkszej ilo¶ci punktów
2. Walka trwa 1,5 minuty lub minutê (to zale¿y od organizatorów turnieju)
3. Dopuszczone s± nastêpuj±ce punktowane zagrywki:
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej kostki - 1 pkt
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej nadgarstka - 1 pkt
- uderzenia mieczem w ca³y korpus przeciwnika (poza pachwinami, kroczem) i w g³owê - 1 pkt
- przewrócenie przeciwnika - 3 pkt
- wytracenie broni przeciwnikowi - 2 pkt
- powalenie dwóch zawodników z jednej dru¿yny skutkuje ich przegran±
4. Dozwolone jest:
- wszelkie techniczne uderzenia mieczowe
- wszelakie uderzenia tarcz± (od ty³u nie mo¿na, poza wjechaniem ca³± powierzchni± tarczy w celu przewrócenia)
- kopanie powy¿ej pasa od przodu
- kopanie okut± nagolennic± (low kick)
- podhaczenie w celu przewrócenia
- rzut w celu przewrócenia
- zblokowanie rêki z broni± lub tarcz± w celu zadawania ciosów
- walka bez tarczy
- zwarcie max ok 3 sekund
5. Zabronione jest
- ataki od ty³u (poza atakami mieczem w ty³ g³owy, wywróceniem "tramwajowym" oraz obaleniem przeciwnika po ówczesnym podhaczeniu, np. podstawienie nogi i ¶ci±gniêcie za ramiona przeciwnika na glebê)
- sztychy
- bicie w krocze, pachwiny, palce, stopy
- wieszanie siê
- "misiowanie siê"
- stosowanie d¼wigni
- kopanie od ty³u

W konwencji 2vs2 przeciwnik po obaleniu mo¿e ponownie wróciæ do walki, jest wtedy chroniony przez wytyczonego specjalnie do tej roli "pi±tego" sêdziego - a¿ to pe³nego powstania (sêdzia okre¶la kiedy to nast±pi), oczywi¶cie traci 3 pkt na rzecz przeciwnej dru¿yny.
Walkê sêdziuje 6 sêdziów - 4 nalicza punkty, 2 pilnuje przestrzegania zasad, ka¿dy zawodnik na swojego sêdziego licz±cego jego punkty wchodz±ce w innych przeciwników oraz sêdzia licz±cy czas.
Kiedy walcz±cy utraci broñ mo¿e podbiec do swojego pitstopu po now± broñ, jest wtedy chroniony przez "pi±tego" sêdziego a¿ do momentu pozyskania broni.
W tym czasie 2 zawodników jednej dru¿yny ma szansê nadrobiæ wiêcej pkt atakuj±c jednego przeciwnika.
Hub
hm, Robuniu, masz racjê, ale chyba fajniej wygl±da wiêksze tempo walki - wydaje mi siê tak przynajmniej ogl±daj±c ró¿ne nasze PWRy. a przy kilku walkach pod rz±d widowiskowo¶æ mo¿e spadaæ wraz ze zmêczeniem zawodników.
Viator
Widowiskowo¶æ dla publiczno¶ci to nie to samo co widowiskowo¶æ dla Was, obcykanych w taktyce i znaj±cych know-how.

Zw³aszcza m³odsza lub ¿eñska czê¶æ go¶ci ma problem ze ¶ledzeniem przebiegu walki przeprowadzanej w tempie sportowym, nawet przy pojedynku, a tym bardziej przerzucaj±c wzrok z jednej pary na drug±, nie przesadzajmy wiêc z tym tempem, dobrze jest.
Jasiek - Wawa
Tak, tylko je¶li bêdzie 40 uczestników a nie 10 to oka¿e siê ¿e musisz zawalczyæ 3-4 (nie chce mi siê teraz liczyæ ile by to by³o je¶li podzieliæ na grupy, potem fina³y pucharowe) walki na zasadach PWR pod rz±d a to jest niewykonalne dla 90% walcz±cych w Polsce.
Ryba
Jesli bêdzie 40 uczestników to zawsze mozna zrobic pucharówkê ;)
A od pó³fina³ów grupy.
Naprawdê, s±dzê, ¿e mo¿na tak to zorganizowac, ¿eby byli wszysycy zadowoleni.

Pozdro
Krzysiek Boroñ
Hej!
Cieszê siê, ¿e formu³a przypad³a do gustu smile.gif
Mimo braku mojego odzewu tutaj rozmawiali¶my sobie z Ryb± ca³y czas jak to ugry¼æ i zaraz po jakie s± wnioski i wra¿enia.
Niestety z ró¿nych przyczyn nie mog³em byæ na premierze naszego dziecka ;( Na szczê¶cie wszystko siê uda³o i czekamy tylko na mo¿liwo¶æ zorganizowania walk w takiej formule po raz drugi.
Jasiu chyba nie chodzi³o o formu³ê PWR tylko Hubi opisa³ widowiskow¶æ na przyk³adzie walk PWR.
Co do czasu walki my¶lê, ¿e 1,5 min to nie jest ¼le, natomiast je¿eli faktycznie mia³oby byæ du¿o walk z powodu ilo¶ci uczestników, mo¿na zrobiæ jak pisze Ryba pucharówkê lub grupy po 1 min i dopiero fina³y po 1,5.
Podzielam opiniê, ¿e da siê tak to zorganizowaæ ¿eby wszyscy byli zadowoleni smile.gif
jarzyn
Ideê oceniam ¶wietnie! Szybka i widowiskowa konkurencja. Daj±ca sporo zabawy walcz±cym smile.gif Jednak 1,5 to za du¿o. Intensywno¶æ tej konkurencji jest wiêksza nisz PWRu, co nawet najlepszych zawodników mo¿e wycieñczyæ w bardzo krótkim czasie.
Ryba
S±dzê, ¿e je¶li wiêkszo¶æ zawodników faktycznie preferuje 1 minutê to mo¿na im przecie¿ pój¶æ na rêkê.
Wiem jednak z w³asnego do¶wiadczenia, ¿e maj±c ¶wietne przygotowanie techniczno-kondycyjne mo¿na walczyæ w tym tempie nawet 3 minuty icon_wink.gif

Oczywi¶cie to dotyczy g³ównie m³odszych zawodników, którzy maj± czas na trening 3-4 razy w tygodniu.

Jarzyn, tak jak napisali¶my z Mand¿urem, czas walki to ju¿ kwestia zale¿±ca albo od organizatorów danej imprezy, albo od sêdziów, zatem wszyscy maj± woln± rêkê w tym zakresie.
Je¶li kto¶ ma ochotê to ujednoliciæ to tez proszê bardzo icon_cool.gif
Grunt to dobra i zdrowa zabawa.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.