2vs2
No có¿...podczas pewnej upojnej nocy, wraz z Mand¿urem wpadli¶my na pomys³ "o¿ywienia" konkurencji bojowych i rado¶nie stwierdzili¶my, ¿e jako bracia "¦niadeccy" spróbujemy przetestowaæ konkurencjê bojow± dwóch przeciwko dwóm.
Zamierzamy po³±czyæ zasady pojedynkowe z bohurtowymi z wprowadzeniem pewnych nowych, sensownych elementów, aby stworzyæ mo¿liwo¶æ zabawy zarówno dla "techników", jak i walcz±cych bardziej si³owo.
Pierwszy raz zamierzamy pomys³ przetestowaæ 18-19 sierpnia na naszym turnieju w Liwie. Nied³ugo pojawi± siê informacje o tym w temacie turniejowym.
Proponowane przez nas zasady walki "2 vs 2":
1. Walkê wygrywa siê przez zdobycie wiêkszej ilo¶ci punktów
2. Walka trwa 1,5 minuty
3. Dopuszczone s± nastêpuj±ce punktowane zagrywki:
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej kostki - 1 pkt
- uderzenia mieczem w przeciwnika powy¿ej nadgarstka - 1 pkt
- uderzenia mieczem w ca³y korpus przeciwnika (poza pachwinami, kroczem) i w g³owê - 1 pkt
- przewrócenie przeciwnika - 3 pkt
- wytracenie broni przeciwnikowi - 2 pkt
4. Dozwolone jest:
- wszelkie techniczne uderzenia mieczowe
- wszelakie uderzenia tarcz± (od ty³u nie mo¿na, poza wjechaniem ca³± powierzchni± tarczy w celu przewrócenia)
- kopanie powy¿ej pasa od przodu
- podhaczenie w celu przewrócenia
- rzut w celu przewrócenia
- zblokowanie rêki z broni± lub tarcz± w celu zadawania ciosów
- walka bez tarczy
5. Zabronione jest
- ataki od ty³u (poza wywróceniem "tramwajowym" oraz obaleniem przeciwnika po ówczesnym podhaczeniu, np. podstawienie nogi i ¶ci±gniêcie za ramiona przeciwnika na glebê)
- sztychy
- bicie w krocze, pachwiny, palce, stopy
- wieszanie siê
- misiowanie siê
- stosowanie d¼wigni
- kopanie poni¿ej pasa
W konwencji 2vs2 przeciwnik po obaleniu mo¿e ponownie wróciæ do walki, jest wtedy chroniony przez wytyczonego specjalnie do tej roli "pi±tego" sêdziego - a¿ to pe³nego powstania (sêdzia okre¶la kiedy to nast±pi), oczywi¶cie traci 3 pkt na rzecz przeciwnej dru¿yny.
Walkê sêdziuje 4 sêdziów, ka¿dy zawodnik na swojego sêdziego licz±cego jego punkty wchodz±ce w innych przeciwników.
Kiedy walcz±cy utraci broñ mo¿e podbiec do swojego pitstopu po now± broñ, jest wtedy chroniony przez "pi±tego" sêdziego a¿ do momentu pozyskania broni.
W tym czasie 2 zawodników jednej dru¿yny ma szansê nadrobiæ wiêcej pkt atakuj±c jednego przeciwnika.
Ok, to s± wstêpne zasady, które stworzy³em wraz z Mand¿urem, zobaczymy jak to wypadnie na Liwie i najwy¿ej je nieco zmodyfikujemy po przetestowaniu.
My¶leli¶my równie¿ o podziale zawodników na giermka i rycerza, aby osadziæ konkurencjê w realiach ¶redniowiecznych, ale jest to jeszcze kwestia do przedyskutowania.
Je¶li kto¶ ma jakie¶ sugestie i pomys³y to zapraszamy do tematu.
Pozdrawiam