Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Turniej Bojowy na Miecz i Tarcze Grunwald 2012 (8 edycja) / Sword and Shield Combat Tournament
> Inne > Kalendarium 2012 > Grunwald 2012
Dentysta
English text below...

Witam,
W imieniu Polskiego Stowarzyszenia Walk Rycerskich i w porozumieniu z Organizatorem historycznej czê¶ci „Dni Grunwaldu” mam zaszczyt zaprosiæ na ósmy Grunwaldzki Turniej Bojowy na Miecz i Tarczê, bêd±cy jednocze¶nie II Otwartymi Mistrzostwami Polski w Walkach Rycerskich.
Podobnie jak w latach ubieg³ych turniej odbêdzie siê w czwartek i pi±tek w szrankach przy ma³ej scenie.
Wkrótce pojawi± siê informacje szczegó³owe: sposób rejestracji uczestników, godziny rozpoczêcia turnieju, zaktualizowany regulamin (nie przewidujemy rewolucji w stosunku do lat ubieg³ych) oraz nagrody.
Pozdrawiam
Maciej Janiszewski („Dentysta”)

On behalf of Polish Association of Medieval Combat and in coordination with Organizer of historical part of “Grunwald Days” I am honored to invite you to participate in Grunwald Sword and Shield Combat Tournament.
This Tournament is 2nd Open Polish Championships.
Traditionally the Tournament will be held on Thursday and Friday in the tiltyard close to the small stage.
Soon I will share with you more details: registration procedure, starting hours, updated regulations (no revolutionary changes to previous years regulations) and prizes.
Regards,
Maciej Janiszewski („Dentysta”)
Ryba
Piêknie ;)
Widzê, ¿e "stara gwardia" powraca.

Powodzenia zatem ¿yczê,
Dentysta
English text below...

Informacji o turnieju ci±g dalszy...

Osoby zainteresowane udzia³em w turnieju proszone s± o wys³anie zg³oszenia na adres bojowy2012@gmail.com do dnia 4 lipca 2012. W zg³oszeniu proszê podaæ imiê i nazwisko, grupê/ bractwo oraz chor±giew w jakiej siê jest, ewentualnie przydomek po jakim zawodnik ma byæ wywo³ywany do turnieju.
Wys³anie zg³oszenia bêdzie traktowane jako akceptacja regulaminu turnieju.

Zgodnie z zapowiedzi± w tym roku zostaj± wprowadzono zmiany do regulaminu:
1. Zmniejszona zostaje maks. szeroko¶æ tarczy do 60 cm (mierzone po krzywi¼nie) - to najpowa¿niejsza zmiana sprzêtowa. Do turnieju pozosta³ ponad miesi±c, powinno wiêc wystarczyæ czasu na ewentualne przygotowanie nowej tarczy.
2. Dopuszczamy tarcze okr±g³e zgodne z pierwowzorem historycznym - wygiête lub wypuk³e. Maks. ¶rednica 65 cm (mierzone po krzywi¼nie).
3. Tolerancja na wadze miecza -30gr (z uwagi na niedok³adno¶æ wagi).
4. Poza czepcami kolczymi dopuszczamy równie¿ czepce z metalowej ³uski.
5. Uzbrojenie ³okcia pod tarcz± nie jest wymagane (chyba ¿e ³okieæ wystaje poza obrys tarczy).
6. Spod os³on nóg nie mo¿e wygl±daæ go³a skóra.
7. Wizury w he³mach zamkniêtych nie mog± byæ ra¿±co wiêksze od wizur w pierwowzorach historycznych. W szczególno¶ci sêdziowie bêd± skrupulatnie analizowaæ he³my, w których krótszy z boków otworu wzrokowego ma wiêcej ni¿ 2 cm (ten punkt w³a¶ciwie nie powinien byæ traktowany jako zmiana, poniewa¿ wymóg historyczno¶ci uzbrojenia obowi±zywa³ ju¿ w latach poprzednich).
8. Alokacja zawodników do grup (faza eliminacji): do ka¿dej grupy najpierw przydziela siê po jednym zawodniku spo¶ród znajduj±cych siê na najwy¿szych miejscach w rankingu RR PSWR. Po uzupe³nieniu wszystkich grup zostaje przydzielony drugi zawodnik z kolejnych miejsc rankingu. Dopiero po tym nastêpuje uzupe³nienie grup w drodze losowania.
9. Sêdziowie licz± wy³±cznie mocne uderzenia (nawet je¶li uderzenie wchodzi czysto, ale jest s³abe lub ¶rednie, nie jest liczone).
10. Cios, który przebije siê przez zastawê (tarczê lub miecz) nie jest liczony.
11. Niezamierzone (wg oceny sêdziów) uderzenie w d³oñ lub nadgarstek nie jest traktowane jako faul.
12. Wykre¶lamy jeden z fauli - atak ³okciem na g³owê lub szyjê - innymi s³owy mo¿na atakowaæ ³okciem zarówno w korpus jak i g³owê (atak ³okciem i tak zwykle sprowadza siê do przepychania).
13. Je¿eli zawodnik odniesie kontuzjê uniemo¿liwiaj±c± dalsz± walkê, a kontuzja ta jest wynikiem faulu (np. uderzenie w krocze), to przeciwnik przegrywa walkê.
14. Po uszkodzeniu sprzêtu zawodnik ma 2 minuty na jego naprawê. Je¶li po dwóch minutach newralgiczny element wci±¿ nie jest naprawiony, zawodnik przegrywa.

Poni¿ej za³±czam pe³ny tekst regulaminu.

Wszelkie pytania proszê zadawaæ w tym temacie na forum lub przesy³aæ na emaila: bojowy2012@gmail.com.

Pozdrawiam
Dentysta


More info about the tournament...

All participants are requested to send a notification to the tournament to bojowy2012@gmail.com till 04.07.2012.
In the notification please include: your first name and surname, medieval club/society, Grunwald company you belong to, optionally your nick name (if you prefer to be called by a herald by your nick name).
If you send your notification you are assumed to accept the rules of the tournament.

As notified earlier rules of the tournament are changed in comparison to the previous years - the changes listed below:
1. Max width of a shield decreased to 60 cm (measured on convex surface).
2. Round shields (based on historic originals) are accepted (they must not be totally flat, need to be convex / cambered). Max diameter 65 cm.
3. Tolerance of max weight of a sword -30 gr.
4. Apart chainmail aventails, metal scale aventails are accepted.
5. An elbow below a shield does not need an armour (as long as it is fully protected by a shield).
6. Your armour and clothes need to cover your legs fully - bare skin cannot be visible.
7. Visors in closed helmets cannot be significantly larger than in original historic helmets (assessment by judges; special attention will be paid to the visors with the shorter side greater than 2 cm).
8. Allocation of participants to the groups in the first phase of the tournament: first two combatants allocated to each group based on PSWR ranking of combatants, rest of participants allocated to the groups randomly.
9. Only strong hits are taken into accounts by judges.
10. If a hit breaks through the defence (an opponent's shield or sword) and reaches opponent's body it is not counted as a point.
11. Unintended hit in a hand or wrist of an opponent is not considered as a foul.
12. Attacking an opponent with an elbow is acceptable.
13. If a combatant is no longer able to fight due to the foul of his opponent (e.g. hitting the groin), the opponent fighter loses the fight.
14. If a weapon or an element of equipment of a combatant is damaged, a combatant is granted 2 minutes to bring his weapon/equipment to order. If after 2 minutes a weapon or a relevant element of an armour is still out of order, a combatant loses a fight.

Below full text of the rules attached.

If you have any questions you may ask them in this topic or send to bojowy2012@gmail.com.

Regards,
Dentysta

REGULAMIN Turnieju Bojowego na Miecz i Tarczê
Wstêp

Niniejszy regulamin powsta³ na bazie regulaminu Grunwaldzkiego Turnieju Bojowego na Miecz i Tarczê z roku 2011, opracowanego przez Martina Garcia D±browska oraz zmian zaleconych przez Polskie Stowarzyszenie Walk Rycerskich.

1. Rozgrywanie turnieju.

I etap: Grupy ? ELIMINACJE.
Do ka¿dej grupy najpierw przydziela siê po jednym ze zg³oszonych zawodników ujêtych w rankingu RR PSWR (rozpoczynaj±c od najwy¿szego miejsca w rankingu).
Nastêpnie, w analogiczny sposób przydzielony zostaje drugi zawodnik do ka¿dej grupy (z kolejnych miejsc rankingu).
Kolejni zawodnicy zostaj± przydzieleni do grup w drodze losowania.
Ilo¶æ zawodników wychodz±cych z grup, uzale¿niona bêdzie od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych.
W wyniku remisu dochodzi do dogrywki. Czas jednej walki ? pó³torej minuty, dogrywki ? 30 sekund.

II etap: PUCHAROWY.
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wy¿ej.
Czas jednej walki ? dwie minuty, dogrywki ? 30 sekund.

2. Dopuszczenie do walki.
Do walk dopuszczone s± osoby p³ci obojga, pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat. Zawodnicy musz± posiadaæ aktualny "BOJOWY" identyfikator potwierdzaj±cy ich uczestnictwo w inscenizacji Bitwy Grunwaldzkiej w danym roku.

Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja ? decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± skonsultowaæ siê z organizatorem turnieju.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).

Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. ?polska krata? nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Wizury w he³mach zamkniêtych nie mog± byæ ra¿±co wiêksze od wizur w pierwowzorach historycznych; w szczególno¶ci sêdziowie bêd± skrupulatnie analizowaæ he³my, w których krótszy z boków otworu wzrokowego ma wiêcej ni¿ 2 cm. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;
- os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy lub czepiec z metalowych ³usek. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;
- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z dodatkow± okr±g³± os³on± chroni±ce palce. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem ³okcia, przedramienia i rêkawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej os³ony przedramienia oraz ³okcia rêki trzymaj±cej tarczê (pod warunkiem, ¿e ³okieæ nie wystaje poza obrêb tarczy). W przypadku rêkawicy pod tarcz±, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana.
- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony.
- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek. Trzewiki nie s± wymagane. W ¿adnym wypadku spod os³on nóg nie mo¿e wystawaæ go³a skóra.
- wymagana os³ona krocza ? suspensor sportowy.

Broñ: Musi byæ sieczna, czyli miecz, kord, tasak. D³ugo¶æ broni dowolna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1200g (tolerancja 30g). Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.

Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. P³askie tarcze nie s± dopuszczane. Wymiary: wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 75cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 60cm (mierzone po krzywi¼nie).
Dopuszczane s± tarcze okr±g³e maj±ce pierwowzory historyczne. Tarcze okr±g³e równie¿ nie mog± byæ p³askie. Maks. ¶rednica tarcz okr±g³ych 65 cm (mierzone po krzywi¼nie).

3. Sprawdzanie zawodników.
Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.

4. Zasady rozstrzygania pojedynków.
Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: ?Walcz± panowie A i B, przygotowuj± siê panowie C i D?. Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.

Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk ?stop!? i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.

Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane ze znaczn± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê (najpierw uderzy w miecz lub tarczê, a dopiero potem w pole trafienia), nie jest liczony jako trafienie.

Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.

Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.

Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek, sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.

Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- ciosy rantem tarczy w g³owê przeciwnika. Uderzenia p³ask± powierzchni± tarczy s± dozwolone, ale nie punktowane. Uderzenia tarcz± (te¿ rantem) w broñ lub tarczê przeciwnika s± dozwolone.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze, przy czym niezamierzone (wg oceny sêdziów) uderzenie w d³oñ lub nadgarstek nie jest traktowane jako faul.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.

Kary:
Upomnienie ? s³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja ? zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.

Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.

Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego. Je¿eli jednak zawodnik odniesie kontuzjê uniemo¿liwiaj±c± dalsz± walkê, a kontuzja ta jest wynikiem faulu (np. uderzenie w krocze), to przeciwnik przegrywa walkê.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki
Uszkodzenie newralgicznego sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma 2 minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. Je¶li po tym czasie newralgiczny element wci±¿ nie jest naprawiony, zawodnik przegrywa walkê. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.

W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.

5. Arbitrzy
Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu).
Dwaj sêdziowie licz±cy punkty danego zawodnika zliczaj± trafienia zadane temu zawodnikowi i podaj± wynik tego zliczania sêdziemu g³ównemu uprzednio siê ze sob± nie komunikuj±c.
Ka¿dy z sêdziów ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy.

6. Zapisy koñcowe.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.
Dentysta
Full text of the Regulations:

SWORD AND SHIELD TOURNAMENT - REGULATIONS
Introduction.

These regulations have been based on the rules of Grunwald 2011 Sword and Shield Tournament (prepared by Martin Garcia D±browska) and amendments by Polish Association of Medieval Combat.

1. Tournament.

Phase 1: Groups – Qualifying Round.
Allocation of participants to the groups: first two combatants allocated to each group based on PSWR ranking of combatants, rest of participants allocated to the groups randomly.
The number of contestants that qualify to the finals will depend on the number of people who will sign up. In the case of draw, there will be extra time. The time of one fight – 1 minute 30 seconds; the extra time – 30 seconds.

Phase 2: Single-elimination Tournament.
The contestants that will pass the first phase will be put onto the single-elimination tournament bracket. The one who wins goes higher in the bracket. The time of 1 fight – 2 minutes; extra time – 30 seconds.

2. Admission to the tournament.

People admitted to tournament must be over 18 years old. Both men and women are admitted.
Participants are required to have “combat” identification badge confirming their participation in Grunwald Battle of this year.

The historically correct protective armament from 1350-1420 is required. It will be checked by referees board – the final decision will be announced by the main referee. The elements of historical armament cannot be made of fabrics/materials which were not available in 14th-15th century. If one wants to make sure that his/her armament will meet the regulations, s/he can consult the organiser of the tournament. Armament as well as the look of the contestant has to be neat (the garments on the armament cannot be dirty or torn; armament cannot be rusty; mail parts of the armament cannot be torn). Contemporary elements of clothing cannot be visible (e.g. crotch protections, lycra underwear).

Armament has to be composed of:
- closed helmet (covering the face, occiput) – so called “Polish grating” is not acceptable. The cover has to be down through all of the fight time (in the case of a helmet with the cover). The contestant whose cover will jump loosely will be disqualified. Visors in closed helmets cannot be significantly larger than in the original historic helmets (assessment by judges; special attention will be paid to the visors with the shorter side greater than 2 cm). Kettle hat must have chin cover. If the referees decide that the hole between the kettle hat and the chin cover is to wide, such helmet will not be accepted.
- neck protection – it has to be more protective than simple quilted garment. Any helmet with cover must have mail or metal scale protection for the neck. Bare skin of the neck which is visible disqualifies the contestant immediately.
- arms and hands protection – must consist of: mail on arms (at least), elbows and forearms protections, and metal gloves. For safety reasons, the gloves can have round metal protection for fingers. Symmetrical armour is required (excluding elbow, forearm and glove). No additional protection for the elbow forearm holding the shield is acceptable (as long as (as long as elbow and forearm are fully protected by a shield). In the case of the glove behind the shield, a quilted glove is acceptable.
- the torso has to be protected with a gambeson with chain-mail at minimum, metal plates or plate armour. Metal plates do not have to be placed on the back – plate armour alone is acceptable.
- legs protections – has to consist of: thigh protection, knee protection, and calf protection. Feet protection is not required. In any case bare skin cannot be visible.
- sport crotch protection is required.

Weapons: has to be cutting-type like sword, cutlass, cleaver. The weapon can be of any length. The weight of the weapon must be over 1200g (tolerance 30g). The edges of the weapon must be at least 2mm thick and cannot have sharp splinters. The sharp point has to be blunted.

Shield: has to be based on wood, leather, fabric. Steel or laminated (e.g. from fiberglass) shields are not acceptable. Metal fitting on the edge of the shield is not acceptable.
Size of the shield: length – 75cm at maximum, width – 60cm at maximum.
Round shields (based on historic originals) are accepted. Max diameter 65 cm.
No shield (triangle, rectangular or round) can be totally flat – it needs to be convex / concave / cambered (depending on its historic original).
Shields are measured on their convex surface.

3. Contestants checking.

Contestants will be generally checked before the tournament. During the tournament, each contestant has the right to question the armament of the opponent. When s/he does so, the referees will check the armament. If they find any deviations from the tournament’s rules/regulations, the contestant is removed from the tournament and the opponent wins the fight as walk-over.
After the tournament is finished, no complaints will be accepted.

4. The rules of fights.

The contestants will be announced one fight before their fight, for example: “Contestants A and B are fighting now; contestants C and D are now preparing for the fight”. The contestant must be prepared one minute after s/he is summoned. If the contestant does not show up after one minute in full armour, s/he will be announced as defeated.

The fight will be paused only because of some technical problems or to the contestants wish (not after a hit). The contestant signalizes the wish of pausing the fight by shouting “stop!” and raising his/her hand. This signal does not mean the end of the fight but only a technical break. The contestant can surrender in a fight by getting on one of his knees. The referees has the obligation to ask the contestant if he really wants to surrender.

Winning contestant is the one that gains more points. The hits that count are so called “set” hits which reach the proper hit-field. Set hits are the ones which are done with substantial force and with the cutting edge of the weapon. Hits with the flat part, the ones that slip from the opponent’s armour, or light or medium force hits will not be counted. A hit that will be blocked will not be counted as a proper one (even if retains the impetus).

Proper hit-field: head, torso, legs (excluding feet), all arms (excluding wrists and hands).

Loosing a weapon is counted as one hit. Triple loosing of a weapon means loosing the fight.

If the contestant is pressed against the fence, the referees may stop the fight. The fight will be started again in the middle of the fighting field. This is done to keep the audience safe.

Fouls:
- stabs, cross-guard and hilt hits.
- hits with the edge of the shield in opponent’s head. The hits with the front, flat part of the shield is acceptable but will not be counted as a point. A hit with the shield (including the edge) into the weapon or shield of the opponent are acceptable.
- flipping the cover of the opponent’s helmet.
- kicks, knee- and fist-hits.
- hits outside the proper hit-field, i.e. feet, hands or crotch; however, unintended hit in a hand or wrist is not considered as a foul.
- body throwing, low-kicks to put the opponent down, limbs twisting and other wrestling techniques such as catching the head, pulling the opponent’s helmet off.

Penalties:
Reprimand – oral reprimand for the contestant, does not involve any consequences.
Warning – the contestant loses 1 point.
Disqualification – the contestant is removed from the fight and from the tournament. His/her opponent is announced winner and gets to the further round.

Each foul can lead to disqualification if the referees see that it was done on purpose.
The disqualified contestant is removed from the tournament.
If any of the referees has doubts if the foul was done on purpose or not, the fight is paused and there is the referees deliberation. Their collective decision is unquestionable and final.

Injuries, wounds, armament damage:
If an injury, a damage to the body or the armament of the contestant happens, the fight is paused. If the contestant is not able to fight any more, he loses the fight. However, if a combatant is no longer able to fight due to the foul of his opponent (e.g. hitting the groin), the opponent fighter loses the fight.
In case of open wound, the contestant is directed to the medical help point. The medical along with the referees decide if the contestant is or is not able to continue fighting.
Damage to protective armament, weapon or the shield results in stopping the fight. The contestant has 2 minute to fix the problem or exchange the damaged equipment for a proper one. If the problem with the relevant element of the armament persists, the contestant is disqualified due to failing armour.

In case of any controversial situations, the final word belongs to the referees.

5. Referees.
There are 6 referees: 1 main referee (who conducts the tournament); 4 referees that count points (two referees for each of the contestants); 1 technical referee (who writes the points down and watches the time).
Judges counting hits on particular combatant report scores to the main referee without consulting each other.
Each of the referees has the right to stop the fight if s/he sees a good reason for that. The fight is started by the main referee.

6. Final regulations.
The organizers reserve the right to change the rules/regulations of the tournament.
The organizers do not hold any responsibility for the injuries or wounds of the contestants.
doktor
Kiedy odbêdzie siê Turniej MiT ??
Miecz d³ugi jest w ¶rodê wiêc liczê na czwartek...
Over!

Wojtek z Kielc
Józef
CYTAT(doktor @ 20:27 21.06.2012) *
Kiedy odbêdzie siê Turniej MiT ??
Miecz d³ugi jest w ¶rodê wiêc liczê na czwartek...
Over!
Wojtek z Kielc

Je¶li siê nic nie zmieni : http://www.grunwald1410.pl/index.php?cat=2
pozdrawiam
Dentysta
Tak jak napisa³ Józef: jak siê nic nie zmieni, to:
Czwartek (12 lipca), 10.00 - 13.00 - Turniej Bojowy Miecza Jednorêcznego – Eliminacje cz. I
Czwartek (12 lipca), 15.00 - 18.00 - Turniej Bojowy Miecza Jednorêcznego – Eliminacje cz. II
Pi±tek (13 lipca), 14.00 – 16.30 - Turniej Bojowy Miecza Jednorêcznego – Fina³
Viator
Trzymam kciuki za bhp walk i nieodmiennie kibicujê Robertowi Sz. ¿eby nie wskazywaæ po nazwisku. bigsmile2.gif

Pamiêtajcie o zanotowaniu personaliów walcz±cych z ich atrybutami ¶redniowiecznymi - poza samym wizerunkiem na tarczy dobrze by siê by³o dopytaæ o nazwê herbu i jego dewziê i/lub zawo³anie oraz czy delikwent ma w komplecie wybrany jaki¶ klejnot nahe³mowy. Przyda siê nie tylko do kroniki i herbarza, ale i zmusi niektórych do zastanowienia siê nad tym ¿e powinni takie rzeczy przemy¶leæ w ramach swojej postaci.
Józef
W czwartek macie eliminacje.
Ja w ¶rodê turniej MD. - niestety w tym roku nie mam sk±d wzi±æ wiaty/plandeki na os³oniêcie czekaj±cych na walkê uczestników.
Dysponujecie morze jak±¶ ?
pozdrawiam
Marcin Waszkielis
Jak w koñcu z bu³ami bo z tego co pamiêtam w jakiej¶ wersji regulaminu pswr by³y dopuszczone. W Ciechanowie okaza³o siê, ¿e nie s± dopuszczane za to jedna z osób, które pisa³y regulamin twierdzi, ¿e s±.
Robert Szatecki
Bu³y nie s± dopuszczone, byla to zmiana PSWR.
Marcin Waszkielis
czyli dopuszczane s± jedynie klepsydry?
MagicWojtek
a co z kolczymi ?
Dentysta
Dopuszczalne s± wszystkie typy rêkawic, które maj± pierwowzory 1350-1420.
Tym samym równie¿ rêkawice kolcze.
Jedynym odstêpstwem od wzorców historycznych s± owalne tarczki na rêkawice.
Pozdrawiam
Dentysta
Dentysta
Witam,

Przypominam, ¿e zg³oszenia nale¿y wys³aæ do 4 lipca na bojowy2012@gmail.com

Let me remind you: all participants are requested to send their applications (name, nick name, medieval club, Grunwald company) till 04.07 to bojowy2012@gmail.com

Pozdrawiam
Dentysta
Cmok z Dzia³dowa
w tym roku by³oby super, gdyby by³o podane zestawienie kto jest w jakiej grupie i na któr± ma przyj¶æ,

albo ewentualne losowanie bez blach godzinê przed wszystkim,
Dentysta
Nie odwa¿ê siê przewidywaæ, ile zajm± walki w danej grupie. W rezultacie wszyscy bêd± musieli przyj¶æ na t± sam± godzinê.
Mam nadziejê, ¿e uda siê zrobiæ porz±dn± "strefê oczekiwania" dla zawodników.
Czy kto¶ by³by gotowy u¿yczyæ p³ócienny daszek na czwartek i pi±tek do ocienienia zawodników (bêdziemy potrzebowac kilku daszków)?
Pozdrawiam
Dentysta
PSWR
Przypominam ¿e turniej Grunwaldzki miecza i tarczy wchodzi do serii turniejów Ligowych PSWR i obowi±zuj± na nim stawki jak na pozosta³ych turniejach ligowych, tj:

1 miejsce 1500 z³
2 miejsce 750 z³
3 miejsce 500 z³

Oprócz nagród pieniê¿nych, nasz partner i sponsor, SPES MEDIEVAL MARKET dorzuci nagrody rzeczowe - bon na komplet bielizny o warto¶ci 150 z³ i rêkawice pikowane pod tarcze.

http://www.medieval-market.com/pl/towary.p...p;kat2=Bielizna

http://www.medieval-market.com/pl/towar.ph...owar=66&s=1

zapraszamy do zapoznania siê z ofert± naszego partnera

http://www.medieval-market.com/pl/

i na facebooku

https://www.facebook.com/SPESMedievalMarket
Marcin Waszkielis
CYTAT
bon na komplet bielizny o warto¶ci 150 z³ i rêkawice pikowane pod tarcze.

na bogato:)
Dentysta
Witam,
Do Turnieju Miecza i Tarczy zg³osi³o siê 41 zawodników (lista na koñcu posta). Zak³adaj±c, ¿e nie zostaniemy zaskoczeni du¿± liczb± zg³oszeñ dodatkowych po terminie (np. od go¶ci z zagranicy, którzy nie czytaj± Freha), planujemy nastêpuj±c± organizacjê Turnieju:

1) Eliminacje odbywaj± siê w 8 grupach licz±cych po 5-6 zawodników, ka¿dy walczy z ka¿dym – oznacza to, ¿e ka¿dy zawodnik bêdzie mia³ 4-5 walk w ramach eliminacji – pierwsze 2-3 walki zawodnika odbêd± siê w pierwszym bloku godzinowym (czwartek, 10.00-13.00), pozosta³e walki zawodnika odbêd± siê w drugim bloku godzinowym (czwartek, 15.00-18.00).
Z ka¿dej grupy wychodzi 2 zawodników, którzy maj± najwy¿sz± liczbê punktów (za ka¿de zwyciêstwo 1 punkt). W przypadku, gdy zawodnicy bêd± mieli równ± liczbê punktów, sêdziowie mog± zarz±dziæ dogrywkê.
Losowanie grup eliminacyjnych odbêdzie siê w pobli¿u g³ównych szranek bezpo¶rednio po zakoñczeniu Turnieju Miecza D³ugiego (¶roda).

2) Do 1/8 fina³u przechodzi 16 zawodników, 1/4 fina³u – 8 zawodników, 1/2 fina³u – 4 zawodników, fina³ – 2 zawodników.

Zawodników proszê o zg³aszanie siê na pole turniejowe (g³ówne szranki) w pe³nym uzbrojeniu na min. 15 minut przed wyznaczon± godzin± danego bloku, tj.:
czwartek 9.45 – eliminacje czê¶æ I,
czwartek 14:45 – eliminacje czê¶æ II,
pi±tek 13:45 – fina³y.

Sk³ad sêdziowski i organizacyjny:
Herold / konferansjer: Jêdrek z Uniejowa,
Sêdzia g³ówny: Maciej Janiszewski „Dentysta”
Sêdziowie punktowi: Grzegorz £uniewski „Mordechaj”, Maciej Reihl, Marcin Jarzyna „Jarzyn”, Przemys³aw Kuropatwa „Pigrza”, Przemys³aw Solecki „Solo” - lista sêdziów mo¿e jeszcze ulec rozszerzeniu.
Sêdzia techniczny i sekretarz – do potwierdzenia.
Organizacja i zabezpieczenie techniczne: Hubert Filipiak, Krzysztof Mycek.

Osoby ze sk³adu sêdziowsko-organizacyjnego proszê o stawienie siê w pobli¿u g³ównych szranek w ¶rodê bezpo¶rednio po zakoñczeniu Turnieju Miecza D³ugiego – przeprowadzimy komisyjne losowanie grup i odprawê organizacyjn±.

Osoby zg³oszone do Turnieju Miecza i Tarczy (w kolejno¶ci nadsy³ania zg³oszeñ):
1. Adrian Frankowski
2. Patryk Kowalewski
3. Marcin Janiszewski
4. Mateusz Rzeszowski
5. Piotr Kriger
6. Maciej ¦wis³owski
7. Patryk Kurkowski
8. Marcin Waszkielis
9. Tomasz Kuliñski
10. Mateusz G±siorowski
11. Jakub Sempowicz
12. Pawe³ Pytel
13. Mateusz Chronowski
14. Piotr Cherkowski
15. Jakub Iwanicki
16. Wojciech Laskowski
17. Artur Payerhin
18. Wojciech Gula
19. Bartosz W±sikowski
20. Robert Szatecki
21. Marek Ru¶niak
22. Rados³aw Krychniak
23. Krzysztof Szatecki
24. Marcin P³osiñski
25. Wies³aw Kurek
26. Grzegorz Brzeziñski
27. Pawe³ Witkowski
28. Maciej Wyrzykowski
29. Bart³omiej Ku¶
30. Tomasz Konopka
31. Miros³aw Markowski
32. Przemys³aw Osmólski
33. Micha³ Chrz±szcz
34. Wojciech Przybylski
35. Igor Zeler
36. £ukasz Zygmunt
37. Micha³ Raubic
38. Krzysztof Stêpniak
39. Jaros³aw Winsztal
40. Piotr Ziaja
41. £ukasz Kordowski
42. Ariel Bakalarz
43. Jakub Piekorz

Pozdrawiam
Dentysta
Dentysta
Przypominam, ¿e uczestnicy musz± siê wylegitymowaæ tegorocznym identyfikatorem bojowym - we¼cie ze sob± "blachy".
Pozdrawiam
Dentysta
PSWR
Wiadomo¶æ z ostatniej chwili - dostali¶my od organizatorów dodatkowe ¶rodki na nagrody na turniej Miecz/Tarcza.

Ostatecznie nagrody pieniê¿ne bêd± wygl±da³y nastêpuj±co:

1. miejsce 1500 z³
2. miejsce 1000 z³
3. miejsce 500 z³

trzymamy kciuki za udany turniej!
tediee
witam,
czy mo¿na siê jeszcze dog³osiæ do listy zawodników?
Dentysta
Zbieram siê pod Grunwald - od tej pory wszelkie kwestie zwi±zane z Turniejem na telefon (607 572 005) lub bezpo¶rednio.
Pozdrawiam
Dentysta
Dentysta
Witam,

Zwyciêzcy Turnieju Miecza i Tarczy:
1. Marcin Waszkielis.
2. Robert Szatecki.
3. Bart³omiej Ku¶ „Siuks”.

Gratulujê zwyciêzcom, dziêkujê wszystkim uczestnikom.
Bardzo dziêkujê Organizatorom Dni Grunwaldu za ufundowanie nagród pieniê¿nych i wsparcie dla Turnieju.
Bardzo dziêkujê sponsorom za ufundowanie nagród rzeczowych:
Medieval Market - nagrody dla zwyciêzców,
Kokoszowa Manufaktura – nagroda Lo¿y Dam.

Podziêkowania dla Lo¿y Dam za u¶wietnienie Turnieju.

Bardzo dziêkujê wszystkim osobom, które pomog³y w organizacji i przeprowadzeniu Turnieju: Sêdziom (Solowi, Jarzynowi, Mordechajowi, Stefanowi, Pigrzy, Mand¿urowi – mam wra¿enie, ¿e jeszcze kto¶ sêdziowa³), Konferansjerom (Jêdrkowi i Maækowi), Dantemu za perfekcyjn± rejestracjê wyników, Hubertowi i wielu innym.

Pozdrawiam
Dentysta
PSWR
Je¶li kto¶ ma jakie¶ uwagi do organizacji turnieju, prosimy o wypowiedzi. Na pewno trzeba rozwi±zaæ kwestiê zg³aszania siê na turniej i nie przychodzenia na niego, co wprowadzi³o sporo zamieszania, obni¿y³o atrakcyjno¶æ widowiska i uniemo¿liwi³o niektórym zawodnikom wziêcia udzia³u w turnieju..
Ryba
Cze¶æ,

Zd±¿y³em poprzygl±daæ siê turniejowi, zanim nasz deszczysko zaczê³o zalewaæ icon_wink.gif

S± trzy kwestie, nad którymi warto siê pochyliæ.

1. Zorganizowaæ dwa turnieje bojowe (pomys³ Sola - zrodzi³ siê podczas porannej wymiany zdañ ;))

- dla "sportowców" - tak jak to wygl±da³o mniej wiêcej ostatnio
- dla hobbystów

2. Ten drugi powinien zostaæ odziany w otoczkê ¶redniowieczn±, np. heroldowie, giermkowie, lo¿a dam, jaki¶ feuda³ organizuj±cy turniej, etc.
W koñcu skoro bawimy si,ê w ¶redniowiecze to twórzmy lepszy klimat

3. Zawodnicy, którzy niepowa¿nie traktuj± zapisy i udzia³ w turnieju powinni zostaæ "zapamiêtani"

Co Wy na to?
Viator
Co do ostatniego problemu, zawsze mo¿na za niezg³oszenie siê bez uprzedzenia (przynajmniej informacji telefonicznej) i uzasadnienia (zwolnienie lekarskie itp.) wprowadziæ "czerwon± kartkê" w postaci wykluczenia z udzia³u w nastêpnym punktowanym turnieju.
MagicWojtek
ewentualnie robiæ przed turniejem sprawdzenie czy wszyscy s± obecni / dopuszczeni do turnieju i wtedy dopiero zrobiæ grupy
tak by³o chyba rok temu
Cmok z Dzia³dowa
bardzo ciê¿ko miesi±c prêdzej zagwarantowaæ przyjazd i gotowo¶c do walki.
a jeszcze dochodz± zagraniczni, itp.

ju¿ po zg³oszeniu kolega z bractwa, tu¿ przed grunwaldem dozna³ kontuzji (mia³ szycie palca) i wypad³.

po prostu:
lista rankigowa pswr

godzina przed turniejem potwierdzanie zg³oszeñ i dopisanie nowych, obligatoryjnie i potem nie ma t³umaczen dla nikogo.

ustalenie kto z listy pswr jest i pierwsza osemka koszyk nr 1
kolejna koszyk nr 2
kolejna koszyk nr 3
reszta nieograniczona liczba koszyk ostatni

szybkie losowanie

i dopisanie do gotowych tabelek do poszczególnych grup
bêdzie bez walkowerów, szybko i sprawnie.


a poza tym turniej bardzo fajny, jak dla mnie walka od rana do wieczora co kilka godzin to ciekawe do¶wiadczenie, które warto prze¿yæ.

pozdrawiam,
Smoczek



£ukasz P³aza
Te¿ uwa¿am ¿e zapisy powinny siê odbywaæ na godzinê przed walk± a zawodnik powinien byæ ju¿ z blachami gotowy do przegl±du. W ten sposób nikt nie wypadnie a zarazem wszyscy którzy naprawdê bêd± chcieli walczyæ, dostan± tak± mo¿liwo¶æ. Do tej pory mo¿na siê by³o zapisaæ na turniej na samym Grunwaldzie i jeden z moich kolegów chcia³ to zrobiæ ale us³ysza³ ¿e jest ju¿ 120 osób i siê nie da, nastêpnego dnia walczy³o mo¿e po³owa tego. W brew pozorom wylosowanie par w systemie pucharowym, nawet przy 60 osobach to nie jest zadanie zbyt skomplikowane, podobnie jak rozstawienie tych powiedzmy 8 najlepszych (wiêcej osób i tak nie powinno siê moim zdaniem rozstawiaæ).

Inna sprawa to to ¿e przy takiej randze turnieju nie powinno siê wprowadzaæ ograniczeñ ilo¶ciowych zawodników. To jest turniej gdzie ka¿dy chce walczyæ i to czyni go wyj±tkowym. Co najwy¿ej mo¿na ogarn±æ drugie szranki i sêdziów tak by w eliminacjach walczono w dwóch miejscach na raz. O ile szranki bêd± z lin nie powinno z tym byæ problemu.
Solo
Hej,

¿eby by³o ¶mieszniej, rozwa¿ali¶my zrobienie dwóch par szranek na walki grupowe. I wcale nie by³o tak ³atwo znale¼æ odpowiedniej ilo¶ci sêdziów. Wiêc poza rankingiem zawodników powoli zda³by siê te¿ spis osó chêtnych sêdziowaæ. I do¶wiadczonych, i chc±cych siêprzyuczyæ.
Ale nie o tym.

1. Bior±c pod uwagê sport. Dawno dawno temu widzia³em na Grunwaldzie, w czerownym czeskim namiocie, ustawiony na kostce s³omy jaki¶ przedpotopowy pecet. 486 czy co¶ takiego. Z wielgachnym ekranem, i z pod³±czon± drukark±, by na bierz±co mieæ dostêp do materia³ów dla prasy. Technika pos¿³a naprzód, a my nie. Otó¿, na pewno znajdzie siê osoba, która rozpisze odpowiednio akrusz kalkulacyjny, by po wpisaniu nazwiska i numeru rnakingowego przydzieli³ go do odpowiedniej grupy, czy te¿ stworzy³ now± jak bêdzie taka potrzeba. Wtedy mo¿na by zamkn±æ zapisy i pó³ godziny przed turniejem, do¶æ, by wydrukowaæ ca³y zestaw potrzebny do walki. W kolejno¶ci, ze wszystkim i tak dalej. Ka¿dy sekretarz bêdzie wdziêczny za co¶ takiego. A zabraæ lapka i drukarkê na Grunwald? ¯aden problem. Kwestia organizacji, której siê wci±¿ uczymy.
Tak samo kontrola zawodników. Mo¿na zrobiæ "bramkê" i ka¿dorazowo przed walk± sprawdzaæ, czy szafa gra. Trochê pracy wiêcej, jeden cz³owiek wiêcej do sk³±du sêdziowskiego. Ale znów, wcale nie ma nas tak wielu. I nie mamy tyle czasu na imprezach, by przegadaæ na spokojnie wszystkie pomys³y...

2. Sport a historia. To chyba zale¿y strasznie od samych zawodników. Skoro Oni nie chc± siê tak bawiæ, to na si³ê to zmieniaæ? Przecie¿ te walki nie maj± za wiele wspólnego z histori±, s± konwencj± sportow± stylizowan± na co¶... Ale podzia³ turniejów na pro i amator (co wcale nie jest moim pomys³em, tylko ch³opakó z Ciechanowa, Oni pierwsi to wprowadzili) uwa¿am za warty rozwa¿enia. Oprzeæ siê na tenisie ziemnym, mieæ ranking, mieæ wolne miejsca dla osób spoza pierwszej (nie wiem, 16 chyba obecnie w Polsce) dla nowych chêtnych. A reszta niech walczy w tym drugim, te¿ z nagrodami. Ale bez starchu, ¿e kto¶ mnie zez³omuje pierwszym strza³em ;) A jak nie, to niech pierwsza 16 nie walczy w grupach, tylko czeka do rozlosowania na zwyciêzców grup.

A za ca³o¶æ turnieju dziêkujê. Zawodnikom, sêdziom, pomocnikom. Widaæ, ¿e to wszystko siê rozwija. smile.gif

Solo

Igor z Bêdzina
Jestem jednym z zawodników którzy siê nie stawili, nie dlatego, ¿e nie chcia³o mi siê i¶æ tylko dlatego ¿e nie przewidywa³em wyj¶cia w tym turnieju. Zosta³em umieszczony na li¶cie uczestników jako cz³onek bractwa, bo "mo¿e wyjdê". Od pocz±tku by³o wiadomo ¿e mnie nie ma i wystarczy³o skre¶liæ z listy a nie tracono potem czas na bezsensowne wywo³ywanie.
Je¶li nie ma weryfikacji przed turniejem kto jest obecny i nie ma mo¿liwo¶ci dopisania siê przed samym turniejem to tego typu rozwi±zania bêd± na porz±dku dziennym i jakiekolwiek czarne listy tego nie zmieni±. W przypadku TMD takie rozwi±zanie dzia³a, lista s³u¿y do szacunków a nie jest sztywn± zamkniêt± list± list± uczestników, zbyt du¿a jest przypadkowo¶æ kto we¼mie udzia³ w turnieju.
Przedtem turniej ogarnia³ Martin i nie by³o takich problemów.

Co do podzia³u na amatorów i profesjonalistów, ciê¿ko siê wypowiedzieæ, szermierka "rymcerska" za bardzo idzie w stronê sportu wyczynowego i albo kto¶ to akceptuje albo nie bierze udzia³u. Podzia³ na pocz±tkuj±cych i zaawansowanych ma sens. Zaawansowani wg rankingu pocz±tkuj±cy spoza rankingu.
Cmok z Dzia³dowa
przed ciechanowem by³ jeszcze taki podzia³ w prabutach w maju
równie¿ na nidzicy tydzieñ przed grunwem, tyle ¿e do "amatorów" wysz³o kilku zawodników, którzy IMHO amatorami nie byli ;)

poza tym na grunwaldzie grupy w eliminacjach to jest to czego wiêkszo¶ci brak, kilku przeciwników na jednym turnieju i z ca³ej polski i zza granicy.
Igor z Bêdzina
Bo organizator nie zaznaczy³ wyra¼nie kto powinien siê znale¼æ w kategorii wy¿szej. A potem ju¿ zosta³o.
Dentysta
Tak jak pisa³ Hubert (PSWR), musimy wypracowaæ dobry system zg³aszania na Turniej.
Chcê jednak zaznaczyæ, ¿e zg³oszenia przyjmowali¶my, jak równie¿ uwzglêdniali¶my zg³oszone rezygnacje z uczestnictwa, do momentu losowania grup, które odby³o siê w ¶rodê popo³udniu (po zakoñczeniu Turnieju Miecza D³ugiego), czyli jeszcze kilkana¶cie godzin przed rozpoczêciem Turnieju Miecza i Tarczy.
Przy tej liczbie uczestników samo losowanie grup, jak równie¿ dobór par w ramach grup, wymaga trochê czasu. Turniej zaczyna siê o 10.00 rano, przedtem przegl±d. Dlatego chcieli¶my mieæ kwestiê zg³oszeñ i losowania zamkniêt± dnia poprzedniego.
Pozdrawiam
Dentysta
P.S. P³azik, to nie zawodników mia³o byæ 120, tylko walk w fazie grupowej icon_wink.gif
Hub
Jeszcze uwaga ode mnie - ze sportowego punktu widzenia lepiej jest zorganizowaæ turniej tak, by jego pierwsza czê¶æ by³a rozgrywana w grupach. unikniemy w ten sposób konfrontacji dwóch dobrych zawodników na pocz±tku turnieju - mimo rankingów, to walki w grupach pokazuj± realn± si³ê i aktualn± dyspozycjê danego fajtera, wiêc robi±c system pucharowy od pocz±tku mogliby¶my zamkn±æ kilku dobrze rokuj±cym lub pocz±tkuj±cym zawodnikom zaj¶cie wysoko (dla przyk³adu - Mirek z Bêdzina który zaj±³ 4 miejsce w ostatnim rankingu by³ na 15tym miejscu, wiêc pewnie by nie by³ rozstawiony).

problem Grunwaldu jest jednak taki, ¿e mamy tam zawsze najwiêcej chêtnych do walki, co sprzyja wybraniu opcji systemu pucharowemu od samego pocz±tku.

Najlepiej by by³o zrobiæ dwa szranki i robiæ walki jednocze¶nie w dwóch miejscach - ale to bêdzie tylko mo¿liwe gdy bêdziemy mieli odpowiednio du¿± bazê profesjonalnych sêdziów, a na razie jeszcze takowej nie mamy. Maj±c nadziejê ¿e siê to zmieni do przysz³ego roku, najlepszym rozwi±zaniem by³a by ta opcja, przynajmniej z mojego punktu widzenia.

Co do zapisów tu¿ przed turniejem - bojê siê ¿e o 9 rano w blachach by siê zbyt du¿o zawodników nie stawi³o.. mo¿e to by³by te¿ jaki¶ czynnik ograniczaj±cy liczebno¶æ turnieju dziêki któremu by nie trzeba za du¿o kombinowaæ?

takie przemy¶lenia ode mnie.

pozdrawiam

Hubert
Patryk
Elo, ma³a uwaga do pomys³u organizowania 2 turniejów bojowych na 2 poziomach.
Po takim podziale w Prabutach i Nidzicy a tak¿e w Ciechanowie. Pewne kwestie muszê zostaæ jeszcze dopracowane ale ju¿ teraz mo¿emy nakre¶liæ pewien rys tego podzia³u. Mo¿e byæ na przyk³ad tak:

a) kategoria open: (mo¿e braæ w niej udzia³ ka¿dy, od tak zwanych profesjonalistów do tak zwanych amatorów, ka¿dy kto siê czuje na si³ach).

b) kategoria podstawowa (amatorska, hobbystyczna): (mog± braæ w niej udzia³ wszyscy poza zawodnikami sklasyfikowanymi od 1 do 21 w rankingu R. Szateckiego a teraz w tworzonym rankingu PSWR. Mo¿e to byæ równie dobrze pierwsza 15, 25, 30 zawodników).
jasmin
CYTAT(Hub @ 01:01 18.07.2012) *
Najlepiej by by³o zrobiæ dwa szranki i robiæ walki jednocze¶nie w dwóch miejscach - ale to bêdzie tylko mo¿liwe gdy bêdziemy mieli odpowiednio du¿± bazê profesjonalnych sêdziów, a na razie jeszcze takowej nie mamy.

Gdy sêdziowanie odbywa siê w sobotê, to nie ma problemu z sêdziami. W momencie za¶, gdy jest to ¶roda, czwartek pi±tek, to krótko mówi±c trzeba siê zwolniæ z pracy, co w przypadku wielu osób nie jest mo¿liwe bo: trac± kasê, bo musz± wzi±æ urlop bezp³atny, trac± dni urlopu na ... pracê ... Temat jest znany od dawna, gdy¿ wnioski: czy pozstawiæ na sêdziów pocz±tkuj±cych przy turnieju o bardzo wysokiej randze, czy na sêdziów "zawodowych" lecz te¿ op³aconych przez organizatora (dodatkowy bud¿et:) zosta³y postawione ju¿ dawno.
Józef
Z chêci± wtr±ci³ bym siê do rozmowy w sprawach mnie interesuj±cych .
My¶lê jednak , ¿e dobrze by³o by za³o¿yæ osobny temat lub rozmowê przenie¶æ do odpowiednio innego tematu .
pozdrawiam
Robert Szatecki
A mi siê wydaje ¿e nie powinni¶my wszêdzie rozdzielaæ turniejów
£ukasz P³aza
Ja chêtnie pomogê z sêdziowaniem jak bêdzie potrzeba.
Hubert je¿eli rozstawimy zbyt wiele osób to bardzo utrudnimy wspinaczkê m³odym zawodnikom aspiruj±cym do gwiazd bigsmile2.gif moim zdaniem nie warto.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.