Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: "Jesieñ ¶redniowiecza" II Grunwaldzki Turniej Rycerski
> Inne > Kalendarium 2012
Patryk
"Jesieñ ¶redniowiecza" - II Grunwaldzki Turniej Rycerski
o Pier¶cieñ Marsza³ka Województwa Warmiñsko-Mazurskiego

Miejsce: wzgórze grunwaldzkie

Termin: 22.09.2012

Datowanie: 1350 - 1492.

Organizator: Muzeum Bitwy pod Grunwaldem w Stêbarku
http://grunwald.warmia.mazury.pl/pl/kontakt

Wspó³organizator: Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
http://www.rycerze.org/

Program turnieju;

13:00 - Turniej ³uczniczy
15:00 - Turniej kuszniczy
15:00 - Turniej bojowy 1/1 - miecz i tarcza (kategoria open i pocz±tkuj±cych) w kategorii open mo¿e wzi±æ udzia³ ka¿dy walcz±cy, w kategorii pocz±tkuj±cej nie mog± wzi±æ udzia³u osoby sklasyfikowane w rankingu PSWR od miejsca 1 do 30).
17:00 - Oficjalne powitanie bractw
17:15 - Bohurt 5/5
19:00 - Gala PWR (Profesjonalne Walki Rycerskie)
20:00 - Pokaz tañca z ogniem
Bzyku
jako, ¿e na ost bawi³am siê ¶wietnie to w miarê mo¿liwo¶ci tam przyjadê :D
W miarê zbli¿ania siê terminu bêdê dawaæ znaæ :D

Buziaki
Pscó³a
Maciu¶


Ju¿ nawet siê domy¶lam kto Ciebie przywiezie smile.gif
£ukasz Piech
Na ostatniej "Jesieni" bylo naprawde super wiec tez z pewnoscia sie pojawimy:)
Heller
Wspania³y klimat wiêc serdecznie Wszystkich zapraszam w imieniu Patryka i Muzeum Grunwaldzkiego!!
Bzyku
CYTAT(Maciu¶ @ 23:25 29.02.2012) *
Ju¿ nawet siê domy¶lam kto Ciebie przywiezie smile.gif

Ciekawe... na chwilê obecn± nawet ja tego nie wiem....... :/
Mithrandin
Witam.

Mam nadziejê, ¿e nieznajomych te¿ serdecznie zapraszacie smile.gif

Jestem przedstawicielem bractwa Gdañskiego "Chor±giew Ziemi Gdañskiej" i je¿eli szanowni organizatorzy nie maj± nic przeciwko, chêtnie bym siê do Was wybra³.

W ruchu rycerskim biorê czynny udzia³ od roku 2002 i co sezon staramy siê uczestniczyæ w nieznanych nam jeszcze imprezach by poszerzaæ grono naszych znajomo¶ci.

Gdyby¶cie chcieli zobaczyæ jak wygl±da nasza brygada zapraszam na stronê:

www.chzg.pl
Kakofonix
Hej,
co¶ wiadomo o zg³oszeniach?
Pozdrawiam, Andrzej
siostrzyczka
tak, tak, ja te¿ bardzo proszê o informacjê, temat mnie ¿ywo interesuje
Patryk
Program turnieju;

13:00 – Turniej ³uczniczy
15:00 – Turniej kuszniczy
15:00 – Turniej bojowy 1/1 - miecz i tarcza (kategoria open i pocz±tkuj±cych) w kategorii open mo¿e wzi±æ udzia³ ka¿dy walcz±cy, w kategorii pocz±tkuj±cej nie mog± wzi±æ udzia³u osoby sklasyfikowane w rankingu PSWR od miejsca 1 do 30).
17:00 – Oficjalne powitanie bractw
17:15 – Bohurt 5/5
19:00 – Gala PWR (Profesjonalne Walki Rycerskie)
20:00 – Pokaz tañca z ogniem

Turniej przewidziany jest dla 120 uczestników. Turniej na zaproszenia (po zg³oszeniu drog± internetow± trzeba uzyskaæ zaproszenie). Zg³oszenia: Patryk Koz³owski; rycerze@muzeumgrunwald.pl tel.501381109

Termin: 22.09.2012 Mo¿liwy przyjazd bractw ju¿ w pi±tek.(21.09.2012)

Nocleg: namioty historyczne - obóz rycerski na wzgórzu grunwaldzkim.

Organizator zapewnia wy¿ywienie uczestnikom turnieju w sobotê - obiad (godz. 15:30), uczta (godz. 20:30), niedziela - ¶niadanie godz. 9:00.

Nagrody w postaci rzeczowej; g³ówna nagroda to pier¶cieñ Marsza³ka Województwa Warmiñsko - Mazurskiego. Pula wszystkich nagród wynosi 5500 z³..
Nagrody wykona³:
Pawe³ Ob³oza (kielichy, paski, pier¶cieñ, wisiory) www.pracownia-artefakt.pl
Alladin Brwiliñski (miecze)
Tomasz Gomo³a (tasaki) www.koval.lublin.pl

Turniej bojowy miecz i tarcza (kategoria open)
1 miejsce: miecz + pier¶cieñ
2 miejsce: pasek
3 miejsce: pasek

Turniej bojowy miecz i tarcza (kategoria pocz±tkuj±cy)
1 miejsce: miecz
2 miejsce: pas
3 miejsce: pas

Bohurt 5/5
1 miejsce: 6 tasaków

Turniej ³uczniczy
1 miejsce: kielich
2 miejsce: pasek
3 miejsce: wisior

Turniej kuszniczy
1 miejsce: kielich
2 miejsce: pasek
3 miejsce: wisior
MagicWojtek
a kto walczy w PWR :D?
Patryk
Elo, co do obsady PWR to trwaj± jeszcze rozmowy z potencjalnymi uczestnikami walk.

REGULAMINY POSZCZEGÓLNYCH KONKURENCJI

Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i tarcze - regulamin.


- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), ¶rednica tarczy okr±g³ej nie mo¿e przekraczaæ 65cm.
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Walki Grupowe 5 na 5 Regulamin PSWR


1. PRZEPISY OGÓLNE

1.1. Kategoria „Walki Grupowe” 5 na 5 obejmuje walki prowadzone zgodnie z Jedynymi Przepisami Miêdzynarodowymi HB¦ „Historycznej Bitwy ¦redniowiecznej”.

1.2. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± bez podzia³u na kategorie wagowe zawodników. Wszyscy zawodnicy musz± mieæ ukoñczone 18 lat.

1.3. W sk³ad ekipy sêdziowskiej wchodzi marsza³ek (sêdzia) g³ówny, sêdziowie pola (2-4 osoby), oraz sekretarz. Sêdziowie liniowi lub sêdziowie ogl±daj±cy nagrania wideo s± powo³ywani w razie potrzeby wcze¶niej przez organizatora turnieju.

Uwaga! Marsza³ek (sêdzia) g³ówny ma g³os decyduj±cy, je¶li sêdziowie pola nie mog± doj¶æ do porozumienia w sprawie oceny konkretnej sytuacji.

1.4. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± w szrankach o wymiarach od 20 do 40 m d³ugo¶ci i od 10 do 20 m szeroko¶ci. Wysoko¶æ szranek musi siê zawieraæ w przedziale od 120 do 150 cm.

1.5. Dru¿yna walcz±ca w kategorii Walki Grupowe 5 na 5, sk³ada siê z 5-8 zawodników (5 podstawowych i 3 rezerwowych), lecz w szrankach mo¿e walczyæ jednocze¶nie maksymalnie 5 zawodników.

Uwaga! 3 zawodników rezerwowych mo¿e zastêpowaæ zawodników podstawowego sk³adu z dowoln± czêstotliwo¶ci± i w dowolnej liczbie w przerwach pomiêdzy rundami i walkami.

Uwaga! Zawodnicy rezerwowi przypisani do zespo³u na danym turnieju nie mog± wystêpowaæ w innym zespole, niezale¿nie od zaistnia³ej sytuacji.



2. ZASADY PROWADZENIA WALK W KATEGORII WALKI GRUPOWE 5 NA 5

2.1. Walka trwa do dwóch zwyciêstw w rundach (sk³ada siê z 2 lub 3 rund). W przypadku remisu w dowolnej rundzie, zostaje ona powtórzona, a stoczon± wcze¶niej rundê uznaje siê za nieby³±. Rundê wygrywa dru¿yna, która jako pierwsza powali wszystkich zawodników dru¿yny przeciwnej na ziemiê.

Uwaga! Za powalonego na ziemiê uwa¿a siê zawodnika, który dotkn±³ pod³o¿a jak±kolwiek czê¶ci± cia³a poza swoimi stopami. Broñ ani tarcza nie jest traktowana jako cze¶æ cia³a.

Uwaga! Przewrócenie siê na zawodnika dru¿yny przeciwnej w sposób taki, ¿e kontakt z pod³o¿em maj± nadal tylko stopy, pozwala na powstanie i kontynuowanie walki, pod warunkiem ¿e podczas wstawania zawodnik nie oprze siê rêkami o pod³o¿e.

2.2. Ka¿da z rund trwa maksymalnie 10 minut. W przypadku up³ywu czasu zwyciê¿a dru¿yna, której wiêcej zawodników pozosta³o na nogach na placu boju. W przypadku równej liczby walcz±cych, rundê powtarza siê w pe³nych sk³adach.

2.3. „Ma³e punkty” : naliczanie ma³ych punktów za zwyciêstwo w rundzie odbywa siê na zasadzie 1 punkt za ka¿dego zawodnika stoj±cego na nogach.

Uwaga! W sytuacji, gdy zostaje jeden zawodnik przeciwko trzem (czy 4 lub 5) z dru¿yny przeciwnej, sêdziowie przerywaj± walkê og³aszaj±c zwyciêstwo liczniejszej dru¿yny 3 : 0 (lub odpowiednio 4:0 czy 5:0).



3. TECHNIKI DOZWOLONE

Walki prowadzone s± w oparciu o wykaz dozwolonych czynno¶ci w ramach HB¦, obejmuj±cy:

3.1. Wszelkie uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma które s± wymierzone w czê¶ci cia³a nieobjête zakazem atakowania.

Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.

3.2. Uderzenia wymierzone w przeciwnika, który straci³ równowagê mog± byæ zadawane do momentu jego upadku.

3.3. Uderzenia g³ow±, piê¶ciami, ³okciami, kolanami, stopami, b±d¼ innymi czê¶ciami cia³a.

3.4. Chwytanie broni lub tarczy przeciwnika woln± rêk±.

3.5. Atak woln± rêk±: uderzenia, chwyty, dociskanie, nacisk na czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.

Uwaga! Zawodnik mo¿e uderzaæ woln± rêk±, ale tylko w przypadku, gdy w drugiej rêce ma broñ.

3.6. Atakowanie przeciwnika, który straci³ broñ.

3.7. Uderzenia nogami w czê¶ci cia³a nie objêtymi zakazem ataku.

Uwaga! Zakazane s± wszelkie próby uderzenia, kopania, naciskania itd. spodni± czê¶ci± stopy (podeszw± buta) na staw kolanowy z dowolnej strony.

3.8. Chwyty zapa¶nicze, rzuty, podciêcia itd.

Uwaga! Z wyj±tkiem za³amywania bólowego koñczyn, chwytów dusz±cych, „rzutów z wygiêcia” oraz wszelkich chwytów stosowanych w parterze oraz takich, które mog± doprowadziæ do powa¿nej kontuzji przeciwnika.

3.9. Chwytanie przeciwnika za pomoc± broni z przodu, z ty³u i z boku.

Uwaga! Niedozwolone s± chwyty „z bezpo¶rednim naciskiem na szyjê”, mog±ce prowadziæ do duszenia lub kontuzji krêgów szyjnych przeciwnika.

3.10. Przygniatanie przeciwnika p³aszczyzn± tarczy, przyciskanie r±k przy pomocy tarczy, a tak¿e podstawianie rantu tarczy pod rêkê z broni±.

3.11. Uderzenia rantem i p³aszczyzn± tarczy w czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.



4. TECHNIKI ZAKAZANE

Stosowanie wobec przeciwnika czynno¶ci zakazanych stanowi powa¿ne przekroczenie przepisów powoduj±ce sankcje, pocz±wszy od upomnienia ustnego, na dyskwalifikacji koñcz±c. Nie ma znaczenia, czy wykroczenie jest przypadkowe, czy te¿ umy¶lne - sankcje stosowane s± w ka¿dym przypadku, z tym ¿e celowe faule s± znacznie powa¿niej karane przez sêdziów, najczê¶ciej przynosz±c dyskwalifikacjê i wyrzucenie zawodnika z turnieju.

Ka¿dy zawodnik powinien unikaæ stosowania technik zakazanych, do których zalicza siê:

4.1. Jakiekolwiek pchniêcia (sztychy) zadawane broni±.

4.2. Uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma, w miejsca objête zakazem ataku

Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.

4.3. Uderzenia broni± lub tarcz± w przegub podkolanowy.

4.4. Uderzenia pionowe broni± lub tarcz± wzd³u¿ krêgos³upa.

4.5. Za³amywanie koñczyn w kierunku przeciwnym do ich naturalnego zgiêcia oraz wszelkie techniki bólowe (zak³adanie d¼wigni).

4.6. Naciskanie lub chwytanie d³oñmi dolnej krawêdzi he³mu i zas³ony.

4.7. Umy¶lne próby zdjêcia z przeciwnika jakichkolwiek elementów ochronnych.

4.8. Uderzenia jelcem lub piê¶ciami w niezas³oniêt± twarz przeciwnika.

4.9. Wszelkiego rodzaju chwyty, zaciski i techniki duszenia rêkoma lub za pomoc± broni, szczególnie zak³adane na szyjê przeciwnika.

4.10. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w zawodnika le¿±cego lub opartego jednym kolanem o ziemiê.

4.11. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w szyjê lub g³owê zawodnika pochylonego w pasie o 50 lub wiêcej stopni (od pionu).

Uwaga! W przypadku, gdy zawodnik z dowolnego powodu pochyli³ siê w pasie o ponad 50 stopni, mo¿na uderzaæ go, popychaæ, naciskaæ na niego, podcinaæ mu nogi oraz stosowaæ wszelkie inne dozwolone czynno¶ci, ZA WYJ¡TKIEM zadawania mu jakichkolwiek uderzeñ w g³owê i szyjê.

4.12. Umy¶lne atakowanie przeciwnika w miejsca niechronione zbroj±, np. po stracie elementu uzbrojenia w czasie walki.

4.13. Wszelkie bezmy¶lne lub niekontrolowane uderzenia broni±.

4.14. Jakiekolwiek ataki na zawodnika, który podniós³ w górê jedn± rêkê z otwart± d³oni±, symbolizuj±c w ten sposób poddanie siê.

Uwaga! Podniesiona do góry rêka z otwart± d³oni± oznacza dobrowolne wycofanie siê zawodnika ze starcia. Po podniesieniu rêki z otwart± d³oni± i uklêkniêciu na jedno kolano (je¶li zawodnik ma tak± mo¿liwo¶æ), walcz±cy ten automatycznie przestaje braæ udzia³ w walce.

4.15. Nieaktywny klincz trwaj±cy ponad 10 sekund.

W tym przypadku sêdzia mo¿e rozdzieliæ dwóch zawodników przy pomocy „miejscowego” polecenia „STOP!” i opuszczenia chor±giewki sêdziowskiej pomiêdzy he³my przeciwników. Zawodnicy powinni natychmiast przerwaæ walkê w klinczu i odej¶æ na dwa kroki do ty³u. Polecenie „WALKA!”, wydane przez sêdziego, który przerwa³ klincz, wznawia ponownie starcie rozdzielonych zawodników.

Uwaga! „Miejscowe” polecenia „STOP!” i „WALKA!” dotycz± tylko zawodników bêd±cych w klinczu. Po poleceniu „WALKA!” ka¿dy z zawodników mo¿e kontynuowaæ walkê z dotychczasowym przeciwnikiem lub zaatakowaæ innego przeciwnika.

4.16. Wykonywanie jakichkolwiek czynno¶ci ofensywnych (ataków) wykonanych po utracie broni – zawodnik bez broni mo¿e tylko siê broniæ, unikaæ walki lub biec do miejsca w którym otrzyma zapasow± broñ od zmiennika ze swojej dru¿yny.

4.17. Chwytanie broni obuchowej (toporów, buzdyganów) w sposób gdy palec wskazuj±cy rêki chwytaj±cej znajduje siê w odleg³o¶ci mniejszej ni¿ 30 cm od metalowej czê¶ci broni.

4.18. Chwytanie przeciwnika za nogi oboma rêkoma.

4.19. Wszelkie uderzenia w twarz w przypadku, gdy jeden z zawodników ma he³m typu otwartego lub ma niezas³oniêt± twarz w wyniku uszkodzenia zas³ony he³mu.

4.20. Wszelkie czynno¶ci nie wymienione w rozdziale 3. W trakcie walki zezwala siê na stosowanie wy³±cznie czynno¶ci dozwolonych wymienionych w niniejszych przepisach.

4.21. Zawodnikom, którzy po wycofaniu siê ze starcia (w wyniku upadku lub po odpowiedniej decyzji sêdziego) znajduj± siê w szrankach, zabrania siê wstawania na obie nogi do momentu wydania przez marsza³ka (sêdziego) g³ównego polecenia „STOP!” lub „KONIEC WALKI!”. Po wycofaniu z walki w wyniku upadku, utraty ekwipunku lub decyzj± sêdziego, zawodnik powinien zaj±æ wygodn± pozycjê w szrankach (siedz±c± lub le¿±c±) i czekaæ na zakoñczenie rundy, nie ingeruj±c w przebieg starcia. Zajêcie wygodnej pozycji jednocze¶nie sygnalizuje, ¿e zawodnik nie dozna³ kontuzji w danym starciu.



5. SANKCJE I KARY

5.1. Upomnienie ustne – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku nieznacz±cego przekroczenia przepisów celem zwrócenia jego uwagi na podejmowane przez niego czynno¶ci. Upomnienia ustnego nie odnotowuje siê w protokole zawodów.

5.2. Ostrze¿enie (¿ó³ta kartka) – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku przekroczenia przepisów, odnotowywana w protokole zawodów. Prawo do stosowania ostrze¿eñ wobec poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie.

Zawodnik dostaje ostrze¿enie (¿ó³t± kartkê) w przypadku:

5.2.1. Stosowania jakiejkolwiek z technik zakazanych wymienionych w rozdziale „4. TECHNIKI ZAKAZANE”.

5.2.2. Stosowania technik nie wymienionych w rozdziale „3. TECHNIKI DOZWOLONE”.

5.2.3. Wstawania po wycofaniu ze starcia a przed komend±: „KONIEC WALKI!”

5.2.4. Stwierdzenia uzbrojenia niskiej jako¶ci, brudnego, zardzewia³ego, pogniecionego lub nieautentycznego historycznie.

5.2.5. Zachowania niesportowego, chamstwa, obra¿ania, przekleñstw czy okrzyków pod adresem sêdziów, zawodników dru¿yny przeciwnej lub widzów.

5.2.6. Rozpoczêcia walki przed komend±: „WALKA!”

5.2.7. Kontynuowania dzia³añ ofensywnych po komendzie „STOP!” i zobaczeniu ¿ó³tej chor±giewki przed sob±.

5.2.8. Ignorowania poleceñ sêdziów z pola lub marsza³ka (sêdziego) g³ównego.


5.2.9. Kontynuowania walki mimo utraty elementu uzbrojenia, o której utracie zawodnik jest ¶wiadom.

Uwaga! W przypadku ka¿dego z wymienionych wykroczeñ zawodnik mo¿e zostaæ ukarany jedn± lub dwoma ¿ó³tymi kartkami na raz, w zale¿no¶ci od skali wykroczenia i decyzji marsza³ka (sêdziego) g³ównego.

5.3. W przypadku otrzymania dwóch ¿ó³tych kartek zawodnik zostaje wycofany z udzia³u w zawodach. Dwie ¿ó³te kartki przyrównuje siê do jednej kartki czerwonej.

5.4. Dyskwalifikacja (czerwona kartka) – jest to odnotowywana w protokole zawodów kara, stosowana wobec zawodnika w przypadku ra¿±cego lub regularnego (druga ¿ó³ta kartka) przekraczania przepisów. Zawodnik ukarany czerwon± kartk±, pozbawiony jest prawa do dalszego udzia³u w zawodach i zastêpowany jest przez zawodnika rezerwowego, jednak dopiero po zakoñczeniu wszystkich rund starcia w którym zosta³a przyznana czerwona kartka.
Prawo do zdyskwalifikowania poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie..

Podstawy do dyskwalifikacji zawodnika:

5.4.1. Systematyczne przekraczanie przepisów (otrzymanie dwóch kartek)

5.4.2. Spowodowanie urazu przeciwnika wskutek zastosowania zakazanego ataku.

5.4.3. Grubiañskie i systematyczne sprzeczanie siê z sêdziami, nieuzasadnione kwestionowanie decyzji sêdziów, obra¿anie przeciwników, brak szacunku do przeciwników, jak równie¿ innych uczestników zawodów.

5.5. Dyskwalifikacja zawodnika ma wp³yw na noty jego dru¿yny. Do starcia, podczas którego zawodnik otrzyma³ czerwon± (lub drug± ¿ó³t±) kartkê, dru¿yna wychodzi w pomniejszonym sk³adzie (o jednego zawodnika mniej od dru¿yny przeciwnej).

5.6. W przypadku dyskwalifikacji (ukarania czerwonymi kartkami) dwóch zawodników z jednej dru¿yny, po którym nast±pi otrzymanie choæby ostrze¿enia (¿ó³ta kartka) przez którego¶ z zawodników tej dru¿yny, marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju dyskwalifikuje ca³± dru¿ynê.

5.7. Dyskwalifikacja dru¿yny – jest to sankcja stosowana wobec ca³ej dru¿yny w przypadku, gdy:

5.7.1. Dru¿yna otrzyma³a wiêcej ni¿ dwie czerwone kartki w trakcie zawodów plus jedno ostrze¿enie dla zawodnika tej dru¿yny.

5.7.2. Dru¿yna i jej kapitan prezentuj± niesportowe zachowanie, wszczynaj± nieuzasadnione sprzeczki z sêdziami oraz kwestionuj± ich decyzje, obra¿aj± i okazuj± brak szacunku wobec przeciwników oraz innych uczestników zawodów.




6. Z£O¯ENIE ODWO£ANIA

6.1. W przypadku niezgody z decyzj± zespo³u sêdziowskiego i marsza³ka (sêdziego) g³ównego, KAPITANOWI dru¿yny przys³uguje prawo do z³o¿enia protestu. Protest sk³adany jest wy³±cznie w formie pisemnej na specjalnym „Formularzu Odwo³ania”, wydawanym kapitanowi dru¿yny przez organizatorów turnieju. Liczba „Formularzy Odwo³ania” ustalana jest przed turniejem i zale¿y od ilo¶ci walk, które bêdzie musia³a stoczyæ ka¿da dru¿yna. Standardem jest jeden „Formularz Odwo³ania” na cztery kilku rundowe starcia.

6.2. Protest sk³ada siê wraz z odpowiednim uzasadnieniem w nastêpuj±cych przypadkach:

6.2.1. Gdy jeden z zawodników wykona³ akcjê z listy ataków zakazanych, która nie zosta³a zauwa¿ona przez sêdziów, a powinna byæ ukarana upomnieniem, ostrze¿eniem b±d¼ dyskwalifikacj±.

6.2.2. Niezauwa¿one przez sêdziów kontynuowanie walki przez zawodnika uznanego za wy³±czonego z dalszej walki.

6.2.3. Nieprawid³owe wycofanie z walki zawodnika przez sêdziego z pola.

6.2.4. Niezarejestrowane przez sêdziów przekroczenia przepisów zawodnika jednej z rywalizuj±cych dru¿yn.

6.2.5. Niezauwa¿one przez sêdziów umy¶lne spowodowanie urazu (na czerwon± kartkê)

6.2.6. Nieodnotowane przez sêdziów stosowanie wobec zawodnika technik ataków zakazanych, które mia³o znacz±cy wp³yw na uk³ad sil w trakcie starcia.

6.3. Protest sk³ada kapitan dru¿yny po zakoñczeniu starcia i og³oszenia jego wyników. Protest uzasadnia siê w trakcie spokojnej rozmowy z marsza³kiem (sêdzi±) g³ównym a nastêpnie sporz±dza siê je w formie pisemnej na „Formularzu Odwo³ania”.

Protest rozpatrywany jest w ci±gu 30-45 minut przez marsza³ka (sêdziego) g³ównego, który decyzjê podejmuje po konsultacjach z sêdziami polowymi b±d¼ przejrzeniu materia³ów video.

6.4. Na podstawie z³o¿onego protestu podejmuje siê nastêpuj±ce decyzje:

6.4.1. Powtórzenie rundy przez dru¿yny w pe³nych sk³adach.

6.4.2. Powtórzenie rundy przez dru¿yny w zró¿nicowanych sk³adach.

6.4.3. Ukaranie poszczególnych zawodników ¿ó³tymi lub czerwonymi kartkami.

6.4.4. Dyskwalifikacja dru¿yny.

6.4.5. Zrewidowanie wyników rundy lub wyniku starcia.

6.5. W przypadku, gdy decyzja marsza³ka (sêdziego) g³ównego, podjêta po rozpatrzeniu pierwszego odwo³ania, nie usatysfakcjonowa³a jednej z dru¿yn, jej kapitan jest uprawniony do z³o¿enia powtórnego odwo³ania do supervisora PSWR wydelegowanego na dany turniej.

Do z³o¿enia powtórnego odwo³ania równie¿ nale¿y wype³niæ „Formularz Odwo³ania” i przekazaæ go bezpo¶rednio supervisorowi PSWR, ustnie uzasadniaj±c swoje zamiary. Powtórne odwo³anie rozpatrywane jest przez supervisora PSWR w ci±gu 3 godzin, towarzyszy mu przegl±d materia³ów wideo i wywiad z zespo³em sêdziowskim, po czym podejmowana jest ostateczna decyzja w kwestii spornej, od której ju¿ nie ma odwo³ania.


REGULAMIN PROWADZENIA WALK W KATEGORII „WALKI GRUPOWE” 5na5

1. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny wzywa do stawienia siê w szrankach dwie dru¿yny, po czym og³asza stan gotowo¶ci dla dwóch kolejnych dru¿yn.

Uwaga! Dwie dru¿yny wezwane do kolejnej walki, powinny siê wcze¶niej zg³osiæ do wydzielonego miejsca przy szrankach, gdzie nale¿y sprawdziæ ich uzbrojenie przed walk± pod k±tem parametrów historycznych, estetycznych i technicznych. Funkcjê komisji techniczno-historycznej w trakcie wydarzenia pe³ni± sêdziowie i marsza³ek (sêdzia) g³ówny.

2. Wezwane dru¿yny powinny stawiæ siê w szrankach w ci±gu 1 minuty.

Uwaga! Marsza³ek (sêdzia) g³ówny mo¿e poprosiæ zawodników o wej¶cie w obrêb szranków ze zdjêtymi he³mami. Po sprawdzeniu zgodno¶ci wystawionych do walki zawodników ze zg³oszeniem, dostaj± oni ok. 30 sekund, by w³o¿yæ he³my i doprowadziæ siê do stanu gotowo¶ci. Sekundanci bêd±cy za ogrodzeniem szranków, mog± pomóc zawodnikom w³o¿yæ he³my. Przy tym zawodnicy nie maj± prawa opuszczaæ szranków przed rozpoczêciem walki. Przepis ten wprowadzono celem uniemo¿liwienia niedozwolonej zmiany sk³adu.

Uwaga! W przypadku, gdy po wezwaniu w szranki zawodnicy zwlekaj± d³u¿ej ni¿ przez 3 minuty lub wychodz± nieprzygotowani do walki, dru¿ynie przeciwnej przyznaje siê zwyciêstwo walkowerem.

3. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny sprawdza gotowo¶æ sêdziów i zawodników.

4. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny sygnalizuje rozpoczêcie walki w szrankach, wydaj±c komendê „WALKA!”.

5. Sêdziowie pola, przemieszczaj±c siê w obrêbie szranków, obserwuj± trwaj±c± tam walkê i pilnuj± przestrzegania regulaminów walk. Sêdziowie pola mog± przywróciæ do walki zawodników wyeliminowanych z niej wskutek przekroczenia przepisów, jak równie¿ przerywaæ nieaktywne klincze trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 10 sekund.

6. Pozostali sêdziowie (sêdziowie liniowi lub ogl±daj±cy nagrania wideo) obserwuj± walkê z w³asnych sektorów przy szrankach za ogrodzeniem i rejestruj± wykryte przez nich przekroczenia, lecz nie ingeruj± przy tym w przebieg walki.

Uwaga! Sêdzia liniowy mo¿e interweniowaæ w przebieg walki jedynie w razie bezpo¶redniej komendy marsza³ka (sêdziego) g³ównego lub sêdziów pola.

7. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny obserwuje przebieg walki i ocenia dzia³ania prowadzone przez dru¿yny i poszczególnych zawodników w obrêbie szranków.

8. Runda koñczy siê po wydaniu przez marsza³ka g³ównego komendy „STOP!”.

9. Zawodnicy obu dru¿yn wracaj± na pozycje wyj¶ciowe w szrankach.

10. Sêdziowie pola zwracaj± siê do zawodników obu dru¿yn, czy maj± jakie¶ uwagi odno¶nie pracy ekipy sêdziowskiej. Dru¿yny maj± prawo do pro¶by ustnej dotycz±cej zmiany tej lub innej niedok³adno¶ci w egzekwowaniu przepisów, jak równie¿ do z³o¿enia oficjalnego protestu na zasadach przewidzianych w rozdziale .6 regulaminu walk grupowych 5 na 5.

11. Sêdziowie pola informuj± marsza³ka (sêdziego) g³ównego o wykrytych przez nich przekroczeniach regulaminu. Na podstawie informacji od sêdziów pola (w razie konieczno¶ci równie¿ sêdziów liniowych lub ogl±daj±cych nagrania wideo), a tak¿e na podstawie w³asnych spostrze¿eñ, marsza³ek (sêdzia) g³ówny podejmuje decyzjê w kwestii wyniku rundy. Po tym og³asza wynik rundy lub walki, udziela upomnieñ ustnych tudzie¿ karze poszczególnych zawodników ¿ó³tymi lub czerwonymi kartkami. Po wykonaniu tych czynno¶ci mo¿e przyst±piæ do analizy z³o¿onego protestu, je¶li takowy siê pojawi.

12. Sekretarz turnieju wpisuje wyniki do protoko³u turnieju.

W wynikach rundy zaznacza siê:

- zwyciêstwo w rundzie;

- wynik rundy (liczba zawodników dru¿yny zwyciêskiej na placu boju w momencie zakoñczenia rundy „ma³e punkty”).

- ¿ó³te i czerwone kartki wraz z nazwiskami zawodników, którzy je otrzymali.

13. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny og³asza rozpoczêcie drugiej rundy. Druga, a w przypadku remisu trzecia runda odbywa siê wg takiego samego schematu jakrunda pierwsza.

14. W przypadku odniesienia przez jedn± dru¿ynê zwyciêstwa w dwóch rundach, walka miêdzy nimi dobiega koñca i w szranki s± wzywane kolejne dru¿yny.

15. Walki na ka¿dym turnieju rozgrywane s± w dwóch etapach – eliminacje (walki w grupach, gdzie walczy „ka¿dy z ka¿dym”) oraz fina³y (w zale¿no¶ci od ilo¶ci dru¿yn – od æwieræfina³ów lub pó³fina³ów, które s± rozgrywane w systemie pucharowym. W fazie fina³ów turnieju musz± byæ wy³onione dru¿yny, które zajê³y trzecie, drugie i pierwsze miejsce.

16. W przypadku, gdy w fazie grupowej turnieju kilka dru¿yn zdobêdzie tyle samo punktów za wygrane rundy, sêdziowie sumuj± wszystkie „ma³e punkty” ka¿dej dru¿yny. Je¶li dru¿yna w jednej z potyczek przegra³a jedn± rundê, od jej dorobku punktowego odejmuje siê ilo¶æ zawodników dru¿yny przeciwnej którzy zostali na polu w rzeczonym starciu, wg schematu:

Dru¿yna A vs Dru¿yna B 2:1 (ma³e punkty : 3:0, 0:2, 1:0 = + 2)

Dru¿yna C vs Dru¿yna D 2:1 (ma³e punkty: 1:0, 0:5, 1:0 = - 3)

17. W fazie grupowej turnieju, je¶li dwie dru¿yny z jednego klubu zostan± wylosowane do jednej grupy, ich pojedynek musi byæ rozegrany jako pierwszy.

Regulamin turnieju kuszniczego

1. Udzia³ w strzelaniu mo¿e wzi±æ osoba, która jest w stroju historycznym i posiada replikê kuszy zgodn± z datowaniem turnieju.
2. Be³ty, z których mo¿na strzelaæ nie mog± przekraczaæ 17 cali (43cm) i wykonane musz± byæ z drewna. D³ugo¶æ grotu nie mo¿e przekraczaæ 7 cali.
3. Strzelanie bêdzie siê odbywaæ jednocze¶nie do 2 tarcz:
a) tarcza rozstawiona na odleg³o¶æ 12 s±¿ni;
b) tarcza rozstawiona na odleg³o¶æ 10 s±¿ni;
4. W pierwszym strzelaniu regulaminowym oddaje siê 4 strza³y, w tym jeden strza³ próbny nie klasyfikowany do wyniku do ka¿dej z tarcz. Razem w jednej konkurencji oddajemy 6 strza³ów.
a) pierwszy strza³ oddaje siê do tarczy ustawionej na odleg³o¶æ 10 s±¿ni;
b) drugi strza³ oddaje siê do tarczy ustawionej na odleg³o¶æ 12 s±¿ni;
W pierwszej serii oddaje siê 6 strza³ów klasyfikowanych, a 2 strza³y s± nie oceniane i nie klasyfikowane.
5. Ilo¶æ serii przewidzianych w konkursie kuszniczym bêdzie zale¿na od ilo¶ci uczestników.
6. Be³ty, które narusz± liniê punktow± na tarczy bêd± zaliczane na korzy¶æ strzelaj±cego(o punkt wy¿ej).
7. Ca³y turniej kusznik strzela z pozycji stoj±cej.
8. Osoba sêdziuj±ca wyniki strzelania musi byæ bezstronna i nie mo¿e obliczaæ swojego wyniku, a tak¿e wpisywaæ w tabelê strzelañ.
9. Wszelkie problemy wynikaj±ce ze strzelañ bêd± rozwi±zywane przez powo³anie 3 osobowej komisji spo¶ród uczestników.
10. Suma uzyskanych punktów bêdzie zliczona razem z 2 odleg³o¶ci 10 i 12 s±¿ni, co wy³oni zwyciêzców turnieju.

Turniej ³uczniczy:

W turnieju mo¿na pos³ugiwaæ siê dowolnym rodzajem ³uku, który jest kopi± broni historycznej z okresu ¦redniowiecza. Zabronione s± nowoczesne modyfikacje, ulepszenia, tworzywa sztuczne, przyrz±dy celownicze, itp. Tak ³uk, jak i strza³y (min. 5 szt.) stanowi± w³asno¶æ ³ucznika – (strza³y drewniane z grotem metalowym, a wszystkie ich elementy wykonane musz± byæ z materia³ów naturalnych). W czasie trwania turnieju nie wolno zmieniaæ ³uku.

Uczestnicy turnieju wystêpuj± obowi±zkowo w strojach historycznych zgodnych z datowaniem turnieju.

Konkurencje:

Po ka¿dym etapie eliminowani bêd± uczestnicy, którzy uzyskali najmniejsz± ilo¶æ punktów z poprzednich konkurencji.

W ka¿dej konkurencji uczestnik musi oddaæ piêæ strza³ów.

1. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów
2. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów z przyklêku
3. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 25 metrów
4. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 25 metrów z przyklêku
5. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 30 metrów
6. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów stoj±c na pieñku
7. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów z ograniczonym czasem (15 sekund).
8. Strzelanie do po³owy tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów (trafienia po zakrytej stronie nie bêd± liczone).

Regulamin PWR
1. Walka
1.1. Akcje dozwolone.
1. uderzenia krawêdzi± tn±c± broni w ca³e cia³o przeciwnika za wyj±tkiem stref zakazanych,
2. uderzenia rantem oraz p³ask± powierzchni± tarczy,
3. uderzenia g³owic±,
4. uderzenia piê¶ci±, g³ow±, wszelkie rodzaje kopniêæ,
5. obalenia,
1.2. Akcje zabronione.
1. wszelkie ataki na strefy zakazane czyli krocze, kark i stopy,
2. proste kopniêcia wyprowadzane na przód kolana,
3. uderzenia piê¶ci± trzymaj±ca broñ w g³owê,
4. walka w parterze,
5. celowe d±¿enie do klinczu,
6. sztychy,
1.3. Przebieg walki.
1. ka¿da walka sk³ada siê z trzech rund,
2. d³ugo¶æ rund jest ustalana indywidualnie i musi siê mie¶ciæ w przedziale od 1,5 minuty do 3 minut,
3. w polu walki w trakcie jej trwania mog± znajdowaæ siê jedynie zawodnicy
4. zatrzymanie czasu walki
• o zatrzymaniu czasu w trakcie walki decyduje sêdzia, mo¿e to zarz±dziæ w przypadku problemu technicznego z uzbrojeniem zawodnika b±d¼ innym uniemo¿liwiaj±cym dalsze prowadzenie walki
• w przypadku krótkich przerw np. na podniesienie siê obalonego zawodnika b±d¼ rozdzielenie zawodników klinczuj±cych, czas nie jest wstrzymywany
• Je¿eli czas ma zostaæ zatrzymany sêdzia g³ówny sygnalizuje to sêdziemu pomcniczemu
1. Walka ka¿dorazowo rozpoczyna siê na komendê „walka” oraz koñczy siê b±d¼ jest zatrzymywana na komendê „stop”,
2. Zawodnik ma prawo zakoñczyæ walkê przed czasem poprzez przyklêkniêcie na jedno kolano i opuszczenie broni,
• W tej sytuacji sêdzia g³ówny rozpoczyna odliczanie 10 sekund, po których up³yniêciu nastêpuje zakoñczenie walki przed czasem
• Zawodnik ma prawo po komendzie „stop” opu¶ciæ pole walki b±d¼ poprosiæ o pomoc co automatycznie koñczy walkê
• Jakiekolwiek udzielenie pomocy zawodnikowi poprzez osoby trzecie w trakcie odliczania (np. pomoc przy podniesieniu siê, otwarcie zas³ony he³mu) jest niedopuszczalna i oznacza automatyczne zakoñczenie walki na niekorzy¶æ tego zawodnika
1. Je¿eli zawodnik dozna uszkodzenia uzbrojenia (a nie zosta³o to zauwa¿one przez sêdziów)mo¿e zasygnalizowaæ ów fakt sêdziemu g³ównemu poprzez wskazanie broni± na uszkodzony element b±d¼ miejsce które chroni³, nieuzasadnione przerwanie walki bêdzie karane,
• Walka jest przerywana w przypadku gdy który¶ z zawodników dozna uszkodzenia b±d¼ utraty jednego z poni¿szych elementów uzbrojenia
o He³m b±d¼ zas³ona
o Rêkawica
o Nakolannik
o Na³okietnik
o Nagolennica
o Ochrona przedramienia
o Broñ
o Tarcza
o Suspensor
o Utrata innego elementu uzbrojenia ni¿ wymienione nie powoduje przerwania walki przez sêdziego g³ównego,
o Zawodnik na naprawê b±d¼ wymianê elementu uzbrojenia ma 30 sekund, ka¿de kolejne 30 sekund oznacza otrzymanie punktu karnego
1.4. Kontuzje.
1. Je¿eli zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, to ma 10 sekund osi±gniêcie gotowo¶ci do walki, po up³yniêciu tego czasu walka zostanie zakoñczona na jego niekorzy¶æ
2. Je¿eli zawodnik dozna kontuzji w wyniku faulu to ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, je¿eli nie jest w stanie kontynuowaæ walki mo¿e poprosiæ sêdziego g³ównego o jej zakoñczenie na jego korzy¶æ,
1.5. Zakoñczenie walki przed czasem.
1. Walka mo¿e zostaæ zakoñczona przed czasem w przypadku gdy:
• Sêdzia odliczy 10 sekund zawodnikowi, który przerwa³ walkê z w³asnej woli, nie jest w stanie kontynuowaæ walki po doznaniu kontuzji w czystej akcji lub zosta³ oszo³omiony w wyniku doznanych ciosów (tzw. knockdown)
• Sêdzia zakoñczy walkê na korzy¶æ zawodnika, który dozna³ kontuzji w wyniku faulu i nie jest w stanie kontynuowaæ walki,
• Zawodnik z w³asnej woli opu¶ci pole walki w trakcie odliczania
• Je¿eli w trakcie odliczania zostanie udzielona zawodnikowi jakakolwiek pomoc ze strony osób trzecich
• Je¿eli sêdzia g³ówny w trakcie odliczania zadecyduje, ¿e zawodnikowi niezw³ocznie powinna byæ udzielona pomoc medyczna
1.6. Punktowanie.
1. Trafienia -3 punkty
• Zawodnik, który bêdzie mia³ w danej rundzie na koncie wiêcej trafieñ broni± w strefy punktowane otrzymuje 3 punkty

2. Obalenia - 1 punkt
• Zawodnik, który w danej rundzie bêdzie mia³ na swym koncie wiêcej obaleñ otrzymuje 1 punkt
• O uznaniu obalenia decyduje sêdzia g³ówny
• po uznaniu obalenia sêdzia g³ówny zatrzymuje walkê daj±c czas zawodnikowi le¿±cemu na podniesienie siê i wznawia j± gdy ten bêdzie gotowy
• za zbyt wolne przygotowywanie siê obalonego zawodnika do dalszej walki sêdzia g³ówny mo¿e daæ mu ostrze¿enie b±d¼ punk karny
• Obalenie zostaje uznane przez sêdziego w sytuacji, gdy obalony zawodnik dotkn±³ ziemi dwoma kolanami, wszystkimi koñczynami, przedni± b±d¼ tyln± czê¶ci± tu³owia, po¶ladkami
• obalenie zostaje uznane na korzy¶æ stoj±cego zawodnika
• Je¿eli obaj zawodnicy upadn±, obalenie uznane zostanie temu który szybciej wstanie
• Le¿±cy zawodnicy nie mog± przeprowadzaæ ¿adnych akcji ofensywnych
• Za obalenie nie uznaje siê przypadkowego przewrócenia siê zawodnika np. w wyniku po¶lizgniêcia
3. Knockdowny – 2 punkty
• Zawodnik, który w danej rundzie bêdzie mia³ na koncie wiêcej knockdownów otrzymuje 2 punkty
• Za knockdown uwa¿a siê powalenie przeciwnika za pomoc± ciosów broni± b±d¼ tarcz±
• Po knockdownie sêdzia g³ówny odlicza 10 sekund, je¿eli w tym czasie zawodnik nie osi±gnie gotowo¶ci do walki, to nastêpuje nokaut
4. Agresywno¶æ – 1 punkt
• Zawodnik, który w danej rundzie wyka¿e siê agresywniejsz± walk± otrzymuje 1 punkt
• Do akcji agresywnych zalicza siê poprawnie wykonane kopniêcia, uderzenia tarcz±, g³owic± broni, g³ow±, ci±g³e napieranie i wywieranie presji na przeciwniku oraz wyj±tkowo mocne uderzenia broni±
1.4. Kary.
1. Sêdzia g³ówny za zachowania niezgodne z regulaminem przyznaje zawodnikom ostrze¿enia, b±d¼ je¶li sytuacja siê powtarza, punkty karne
2. Pierwsze ostrze¿enie nie niesie ze sob± konsekwencji punktowych, ka¿de nastêpne oznacza odjêcie jednego punktu od koñcowej punktacji
3. Ostrze¿enia s± liczone dla ca³ej walki, a nie dla ka¿dej rundy osobno
2. Sêdziowie.
2.1. Sêdziowie punktowi.
1. Walka punktowana jest przez 3 sêdziów
2. Sêdziowie punktowi przyznaj± punkty za przewagê w ilo¶ci trafieñ broni±, które sami licz±
3. przyznaj± zawodnikom punkty za obalenia i knockdowny uznane przez sêdziego g³ównego
2.2. Sêdzia g³ówny.
1. Pilnuje przebiegu walki
2. Decyduje o uznaniu obaleñ, knockdownów i przyznaje ostrze¿enia
2.3. Sêdzia pomocniczy – zajmuje siê mierzeniem czasu walki oraz przerw miêdzy rundami.
3. Uzbrojenie
3.1. Dopuszczenie uzbrojenia
1. Uzbrojenie ka¿dego z zawodników musi zostaæ sprawdzone przez sêdziego g³ównego przed rozpoczêciem zawodów.
2. Sêdzia ma prawo nie dopu¶ciæ do walki zawodnika, którego uzbrojenie nie spe³nia wymogów bezpieczeñstwa.
3. Szczegó³owe wymogi co do uzbrojenia bêd± ustalane indywidualnie dla ka¿dej walki, w zale¿no¶ci od broni u¿ytej przez zawodników
4. Ka¿dy zawodnik musi mieæ do dyspozycji minimum 2 sztuki broni jednego typu (jednorêczne lub dwurêczne), tak aby w razie uszkodzenia jednej z móg³ j± wymieniæ na drug±
3.2. Ogólne wymogi dotycz±ce broni i tarcz jednego
1. Broñ sieczna jednorêczna
• Waga minimalna – 1200 gr
2. Broñ sieczna dwurêczna
• Waga minimalna – 1700 gr
3. Tarcza
• Maksymalna d³ugo¶æ – 75 cm
• Maksymalna szeroko¶æ – 60 cm
• W przypadku tarcz okr±g³ych maksymalna ¶rednica - 70 cm
3.3. Wymiana uzbrojenia
1. Zawodnik ma prawo do wymiany dowolnego elementu uzbrojenia na inny dopuszczony do u¿ycia przez sêdziego g³ównego.
• Wymiana mo¿e nast±piæ w przerwie miêdzy rundami je¶li odbywa siê ona z w³asnej woli zawodnika b±d¼ w trakcie rundy je¶li zosta³a zarz±dzona przez sêdziego g³ównego
• Zawodnik nie mo¿e zmieniaæ typu broni z jednorêcznego na dwurêczny i odwrotnie

3.4. Stylistyka uzbrojenia i ubioru bojowego
• Uzbrojenie i ubiór bojowy powinny stanowiæ repliki spójne historycznie i oparte na ¼ród³ach historycznych.
• Uzbrojenie i ubiór bojowy powinny byæ wykonane z materia³ów mo¿liwie najbardziej zbli¿onych do historycznych.
• Dopuszczalne jest stosowanie dodatkowych elementów ochronnych (np. stawów, krêgos³upa, krocza)wykonanych z tworzyw sztucznych, spe³niaj±cych nastêpuj±ce wymogi.
• Nie mog± byæ widoczne
• Musz± wystêpowaæ równolegle do uzbrajania historycznego jako dodatkowa ochrona, nie mog± stanowiæ jego substytutu
• Wyj±tek od zasad dotycz±cych niehistorycznych elementów uzbrojenia stanowi ochraniacz krocza, który dopuszczalny bêdzie wy³±cznie w formie sportowego suspensora.
Patryk
Elo, w PWR wyst±pi : Marcin Waszkielis, Emil Guz, Rados³aw Krychniak, Robert Szatecki, Bart³omiej Ku¶, Krzysztof Olczak.
Patryk
Turniej ju¿ za tydzieñ, powoli zamykam listê uczestników mo¿emy jeszcze przyj±æ na naszym turnieju 10 osób.
Patryk
Elo, lista uczestników zamkniêta, zapraszam w sobotê na Pola Grunwaldu smile.gif
radziuCCH
Do zobaczenia ... dzisiaj devil.gif (bêdziemy po 20:00)
Wiedziemka
Gradacyjnie -
Pogoda .... no do bani, ale
Organizacyjnie poziom zachowany,
Ludzie - poezja sama w sobie (czyli tradycyjnie dziêkujê za towarzystwo i uwielbiam Was),
wielkie brawa w kategorii PWR - walki: klasa wysokiego kalibru, ale akurat czapki z g³ów za niepoddanie siê aurze, wyj±tkowo (WYJ¡TKOWO s³ownie) niesprzyjaj±cej

W kuluarach tradycja stale kultywowana, czyli przebijamy "odpa³" z wyjazdu poprzedzaj±cego.
Opcji jest oczywi¶cie nadal wiele, ale teraz to ju¿ bêdzie kategoria zawodowa w trzodzeniu i zaczynam siê obawiaæ kolejnych "pomys³ów" crazy.gif

Reasumuj±c
Kolejny turniej z rachunkiem wypadaj±cym in plus

Oddaj rycerzyki!
radziuCCH
Ja nie mam nawet konika nie wspominaj±c o rycerzyku smile.gif !!!

Pod s³owami Wied¼my w ca³ej szeroko¶ci siê podpisuje smile.gif Wielkie dziêki za kolejny udany wyjazd. Ca³e ¿ycie z wariatami.

Rozpoczyna³em w Nidzicy sezon z awari± samochodu i my¶lê ¿e mogê uznaæ za zakoñczony na Grunwaldzie ... równiez z awari± samochodu :P (do domu jednak dotar³)

Do nastêpnego devil.gif
Dentystek
By³o super, chocia¿ pogoda robi³a co mog³a, ¿eby popsuæ szyki.

Dorzucam KARTÊ SÊDZIOWSK¡ z walk profesjonalnych:

Rados³aw Krychniak vs Bart³omiej Ku¶:
Runda 1: 3:0 Ku¶ (przewaga trafieñ)
Runda 2: 4:1 Ku¶ (przewaga w trafieniach + agresja vs przewaga w obaleniach)
Runda 3: 4:1 Ku¶ (przewaga w trafieniach + agresja vs przewaga w obaleniach)

Wynik: 11:2 Wygra³ Bart³omiej Ku¶.

Z powodów atmosferycznych kolejne walki odby³y siê na dystansie 1x2min

Marcin Waszkielis vs Krzysztof Olczak
Runda 1: 3:1 Waszkielis (Przewaga w trafieniach 3pkt vs agresja 1pkt)
Wygra³ Marcin Waszkielis

Robert Szatecki vs Emil Guz

Sêdzia Marcin Janiszewski:
0:0 - remis

Sêdzia Ma³gorzata M³ocek:
1:0 - Wygra³ Emil Guz (remis w trafieniach, przewaga w agresji)

Sêdzia £ukasz Pilski:
4:0 - Wygra³ Emil Guz (Przewaga w trafieniach o 1 trafienie, przewaga w agresji)

Wynikiem 5:0 Wygra³ Emil Guz
Piotr z Nidzicy
Pogoda,pogod±,liczy siê ogólny klimat,ale wielkie dziêki za udzia³,w tak extremalnych warunkach.
Patryk
Dziêkujê wszystkim za przybycie i dobr± zabawê pomimo wiej±cego przez ca³y dzieñ halnego i oberwania chmury podczas PWR.

Zwyciêzcy poszczególnych konkurencji:

Turniej Bojowy 1/1 (kat. open)
1. Marcin Waszkielis (Bracia Chêdo¿nicy Bosi)
2. Marcin Janiszewski - Dentystek (Kompania Czarnego Gryfa)
3. Lukasz Pilski

Turniej Bojowy 1/1 (kat. podstawowa)
1. Marcin Janiszewski - Dentystek (Kompania Czarnego Gryfa)
2. Jaros³aw Anklewicz - D¿ipsi - Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn
3. Grzegorz Kruczek - Bractwo Rycerskie z Olsztynka

Bohurt 5/5
1. Cannabis Dei
2. DNO (Olsztyn i przyjaciele)

Turniej Kuszniczy
1. Zbigniew Jakubowski; Golubsko - Toruñskie Bractwo Rycerskie
2. Andrzej Stasiñski; Golubsko - Toruñskie Bractwo Rycerskie
3. Dariusz Milewski; Zagoñczyk

Turniej £uczniczy
1. Darek Psiuk
2. Zbigniew Jakubowski; Golubsko - Toruñskie Bractwo Rycerskie
3. Ma³gorzata Kwiatkowska

Zwyciêzców PWR poda³ ju¿ Dentystek.
Jajosz
a ze sk±panych s³oñcem szranek na polach grunwaldzkich pitoli³ dla Was B.J. (B³azen Jajosz)
Jack
Kto¶ krêci³ walki PWR smile.gif?
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.