Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Cotte XIII wiek
> Ubiór i dodatki > Ubiory wczesno¶redniowieczne > Mêskie ubiory wczesno¶redniowieczne
Uszat
Witam!

Przymierzam siê do uszycia cotte z XIII wieku dla mieszczanina. Czyta³em o tym trochê i przygl±da³em siê zdjêciom ale nie wiem co to s± te kliny? W MTA(które tak apropo jest ca³e po angielsku - nie jestem najgorszy z anglika ale muszê co i rusz szukaæ w s³owniku poszczególnych s³ówek) jest to pokazane jako jaki¶ tam trójk±t prostok±tny. Chcia³bym te¿ znaæ jego( cotte) konstrukcje bo gdzie¶ czyta³em. ¿e s± to 3 trójk±ty z wplecionymi klinami etc i siê powoli gubiê.
Mo¿e móg³by kto¶ napisaæ to szycie krok po kroku albo podaæ stosowne ¼ród³o(b³agam! tylko nie w innym jêzyku). Jestem zupe³nie zielony wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ. Z góry dziêkujê.
Indar
Kliny w formie trójk±tów wszywasz po boku - od pachy zazwyczaj, po to spód by³ szerszy. Tak na zdrowy rozum - masz dwa "prostok±ty" materia³u, gdyby nie kliny mia³by¶ tuniczkê w formie prostok±ta - dziêki klinom spód siê rozchodzi i lepiej siê uk³ada.
Masz link do strony po niemiecku, ale dok³adnie widaæ tam co i jak.
http://www.hochmittelalter.net/Klamottenze...otte/cotte.html
Zwróæ uwagê na ilustracje poni¿ej. To powycinane fragmenty rycin z Bibli Maciejowskiego, spójrz jak ubranie uk³ada siê w dolnych partiach - jest szersze. To uzyskujesz dziêki klinom.
Pro¶ciej ju¿ siê nie da.
Uszat
Kolejna porcja pytañ:
1: Z jakiego materia³u mo¿e byæ podszewka?
2: Jakich ¶ciegów u¿waæ ?
3: Czy mo¿na zszyæ maszynowo i nikt siê niedoczepi?
Indar
CYTAT(Uszat @ 08:00 24.01.2012) *
Kolejna porcja pytañ:
1: Z jakiego materia³u mo¿e byæ podszewka?
2: Jakich ¶ciegów u¿waæ ?
3: Czy mo¿na zszyæ maszynowo i nikt siê niedoczepi?

1. Len