Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: "Jesieñ ¶redniowiecza"- I Grunwaldzki Turniej Rycerski
> Inne > Kalendarium 2011
Patryk
"Jesieñ ¶redniowiecza" - I Grunwaldzki Turniej Rycerski
o Pier¶cieñ Marsza³ka Województwa Warmiñsko-Mazurskiego

Miejsce: wzgórze grunwaldzkie

Program turnieju (sobota - 1.10.2011)

12:00 - Oficjalne rozpoczêcie turnieju
12:15 - Turniej bojowy na miecz jednorêczny i tarcze (1/1)
12:30 - Turniej ³uczniczy - otwarty
14:00 - Turniej bojowy na miecz jednorêczny i puklerz (1/1)
14:15 - Gry i zabawy plebejskie dla publiczno¶ci
15:30 - Turniej kuszniczy - otwarty
16:00 - Bohurt (5/5)
18:00 - Oficjalne zakoñczenie turnieju - wrêczenie nagród
18:30 - Pokaz Grupy Szczudlarskiej OKNO
19:00 - Uczta rycerska
19.30 - Pokaz teatru Ognia Wena

Datowanie: 1350 - 1492.

Organizator
: Muzeum Bitwy pod Grunwaldem w Stêbarku
http://grunwald.warmia.mazury.pl/pl/kontakt

Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej organizuje i przeprowadza turnieje bojowe oraz bohurt.
Turniej na zaproszenia (po zg³oszeniu siê drog± internetow± trzeba uzyskaæ zaproszenie). Zg³oszenia: Patryk Koz³owski; kpatryk79@o2.pl tel.501381109

Turniej przewidziany jest dla 80-100 uczestników.

Termin: 1.10.2011 Mo¿liwy przyjazd bractw ju¿ w pi±tek.

Nocleg: namioty historyczne - obóz rycerski na wzgórzu grunwaldzkim. Je¶li pogoda bêdzie nieciekawa rezerwowym miejscem noclegów bêdzie sala w muzeum grunwaldzkim.

Organizator zapewnia wy¿ywienie uczestnikom turnieju w sobotê ? obiad (godz. 14:00), uczta (godz. 19.00), niedziela ? ¶niadanie godz. 9:00.

Nagrody: w poszczególnych konkurencjach nagrodami bêdzie rynsztunek rycerski, g³ówna nagroda to pier¶cieñ Marsza³ka Województwa Warmiñsko - Mazurskiego. Pula wszystkich nagród wynosi 6000 z³.

Turniej bojowy miecz i tarcza (nagrody za 1400 z³)
1 miejsce: miecz (500z³ + pier¶cieñ 400z³)
2 miejsce: pas mieczowy (300z³)
3 miejsce: sztylet (200 z³)

Turniej bojowy miecz i puklerz (nagrody za 1000 z³).
1 miejsce: miecz (500z³)
2 miejsce: pas mieczowy (300z³)
3 miejsce: sztylet (200z³)

Bohurt 5/5 (nagrody za 2300z³)
1 miejsce: 6 mieczy

Turniej ³uczniczy (nagrody za 800z³)
1 miejsce: ³uk (450z³)
2 miejsce: ko³czan (200z³)
3 miejsce: strza³y (150z³)

Turniej kuszniczy (nagrody za 500 z³)
1 miejsce: pasek cywilny (200z³)
2 miejsce: pasek cywilny (150z³)
3 miejsce: pasek cywilny (150z³)

Producenci nagród:
miecze i sztylety - ARMA www.miecze.pl
³uk, ko³czan strza³y - £UKBIS
pier¶cieñ, pasy mieczowe - www.artefakt.republika.pl Pawe³ Ob³oza
paski cywilne - www.pracowniaodlewnicza.pl, Rafa³ Grudnik

REGULAMINY
Turniej bojowy 1/1 na miecze jednorêczne i tarcze - regulamin.

- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka), profilowane (nie mo¿e byæ to prosta deska).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Turniej bojowy 1/1 na miecz jednorêczny i puklerz - regulamin.

- Puklerz - musi mieæ okr±g³y kszta³t, maksymalna ¶rednica 40 cm i wyra¼ne umbo.
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.

- Przebiegu walki pilnuje 1 sêdzia
- Punkty liczone s± przez 2 sêdziów punktowych
- Sêdzia punktowy po zauwa¿eniu trafienia przerywa walkê komend± ?stop?, trafienie zostanie zaliczone je¶li potwierdzi je drugi sêdzia punktowy

- Trafienia obopólne s± przez sêdziów ignorowane
- Po ka¿dym przerwaniu walki jest ona wznawiana przez sêdziego g³ównego komend± ?walka?.
- Ka¿da walka trwa do zdobycia przez jednego z zawodników 5 punktów.

- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ, uderzanie piê¶ci±, g³ow±, ³okciem, g³owica miecza, próby obaleñ, sztychy, zak³adanie d¼wigni. Zabronione s± wszelkie ataki puklerzem na g³owê przeciwnika.
- W przypadku klinczu sêdziego powinien przerwaæ walkê po 3 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.

- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika od ³okci i kolan w górê (z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni).
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Walki bohurtowe 5/5 - regulamin.

I.
Turniej ma sk³adaæ siê z dru¿yn podzielonych na 4 domy (ewentualnie 2 czy 3 w zale¿no¶ci od ilo¶ci zg³oszonych dru¿yn).
Z ka¿dej grupy wychodz± 2 dru¿yny, dalsza czê¶æ turnieju rozgrywana bêdzie systemem pucharowym.

II.
Dru¿yna musi liczyæ 5 zawodników i maksymalnie 2 rezerwowych.
Zawodnicy z jednej dru¿yny nie mog± walczyæ w sk³adzie innej.
Ka¿da dru¿yna musi wybraæ kapitana, tylko on ma prawo g³osu i mo¿e rozmawiaæ z sêdziami!!

III.
Sêdziowie maj± g³os decyduj±cy, od ich decyzji nie ma odwo³ania.
Sêdziowie mog± karaæ dyskwalifikacj± jednego zawodnika lub ca³± dru¿ynê oraz nak³adaæ inne kary w zale¿no¶ci od przewinienia.

IV.
Opancerzenie i broñ :
- wymagany jest spójno¶æ historyczna sprzêtu
- sêdziowie maj± obowi±zek sprawdzenia stanu technicznego sprzêtu pod wzglêdem historyczno¶ci; spójno¶ci, bezpieczeñstwa
- niedozwolone s± he³my nie os³aniaj±ce twarzy oraz walka z otwart± zas³on±
- wymagane opancerzenie szyi to p±tnik i czepiec kolczy (równocze¶nie, nie sam p±tnik lub sam czepiec kolczy)
- p±tnik powinien byæ wszyty do he³mu ? he³m przy sprawdzaniu przez sêdziów nie mo¿e spadaæ z g³owy.
- buzdygany nie mog± posiadaæ ostro zakoñczonych krawêdzi (pióra powinny byæ zaokr±glone).
- ostatecznie to sêdziowie dopuszczaj± uzbrojenie ochronne i broñ do walki

Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawid³owe ochrony g³owy, szyi i krêgos³upa. Wymagana jest równie¿ ochrona piszczeli.

V. Zasady walki

1. ilo¶æ zawodników

Dru¿yna która np. z powodu kontuzji straci³a zawodnika lub zawodników mo¿e walczyæ dalej w sk³adzie pomniejszonym, wówczas kapitan dru¿yny przeciwnej decyduje czy jego dru¿yna dobrowolnie siê pomniejszy czy wykorzysta przewagê liczebn±.

Je¿eli z powodu kontuzji, b±d¼ te¿ wykluczeñ przez sêdziego liczba zawodników w dru¿ynie spadnie poni¿ej 4, to jest ona usuwana z turnieju i pozosta³e jej walki rozstrzyga siê na korzy¶æ
przeciwników.

2. walka
Czas walki nie jest limitowany jednak je¶li starcie bêdzie siê znacz±co przed³u¿aæ z powodu pasywno¶ci zawodników, sêdzia g³ówny ma prawo zakoñczyæ walkê na korzy¶æ dru¿yny, która ma
wiêcej wci±¿ walcz±cych zawodników b±d¼ nakazaæ powtórzenie starcia w pe³nych sk³adach.

3. NIE WOLNO:
- wstawaæ po przewróceniu
- walczyæ bez broni ( broñ mo¿na mieæ zapasow± np. przy pasku, mo¿na tak¿e zostawiæ j± sobie na ziemi ale po jej stracie koniecznie trzeba jak najszybciej mieæ w ³apie zapasow± , nie ma limitu ilo¶ci broni zapasowej ), zawodnik podejmuj±cy akcje ofensywne bez broni zostanie usuniêty z pola walki przez sêdziów
- uderzaæ w stopy, kark ( uderzenia w potylicê dozwolone s± tylko po linii pionowej!), krocze, pod kolano, szyjê (zabronione s± akcje na szyjê, które mogê powodowaæ duszenie jak np ³apanie od ty³u broni± za szyjê przeciwnika)
- nie wolno zahaczaæ broni± za kark i pod kolano
- podejmowaæ prób pozbawienia przeciwnika elementów uzbrojenia ochronnego np. he³mu
- zadawaæ sztychów
- atakowaæ piê¶ci± w której trzymany jest miecz (b±d¼ podobna broñ posiadaj±ca jelec) ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ penetracji wizury (zasady nie dotyczy broni pozbawionych jelca)
- kopaæ z przodu na kolano

4. Eliminacja zawodników
- Zawodnik zostaje wyeliminowany z walki je¿eli z jakiegokolwiek powodu (np. w wyniku otrzymanych ciosów broni±, tarcz±, po¶lizgniêcia, pchniêcia, mi¶ka?) dotknie kolanami, d³oni± i kolanem b±d¼ po¶ladkami pod³o¿a lub le¿±cego zawodnika (dwa punkty podparcia). Czyli mo¿na wstaæ z jednego kolana ale z dwóch ju¿ nie. Mo¿na siê podeprzeæ jedn± rêk± ziemi ale dwoma ju¿ nie, jednym kolanem i jedn± rêk± te¿ nie.
- w wyj±tkowych sytuacjach (np. ingerencja osoby ju¿ wyeliminowanej) zawodnik mo¿e zostaæ przywrócony do walki przez sêdziów
- ograniczone zostaje "misiowanie" do ok.5-8 sekund (sêdziowie maj± prawo rozdzieliæ go¶ci gdy nie widaæ po¿ytku z trzymania).

4. Sêdziowie
- przygl±daj± siê walce w celu spostrze¿enia fauli, tylko oni mog± walkê przerwaæ i wznowiæ
- zdanie sêdziów jest decyduj±ce
- dyskusja z sêdziami poza kapitanem dru¿yny jest zabroniona, za prowadzenie jej bêdzie kara dyskwalifikacja dla zawodnika!
- w sk³ad sêdziowski wchodzi sêdzia g³ówny, który ostatecznie rozstrzyga wszelkie kwestie sporne po zakoñczeniu starcia, sêdzia techniczny oraz sêdziowie pomocniczy
- wszystkie kwestie sporne s± rozstrzygane w oparciu o to co zosta³o zauwa¿one przez sêdziów, sêdziowie nie mog± rozstrzygaæ w przypadku sytuacji, których nie widzieli
- ka¿dej z walcz±cych w danym starciu dru¿yn jest przypisany jeden sêdzia pomocniczy, przy którym zawodnicy zbieraj± siê przed oraz po zakoñczeniu walki
- Je¿eli starcie zosta³o przerwane, to przy sêdziach zbieraj± siê jedynie zawodnicy, którzy w momencie jego przerwania wci±¿ walczyli.
- po zakoñczeniu lub przerwaniu walki sêdzia g³ówny wzywa sêdziów pomocniczych i ewentualnie kapitanów dru¿yn w celu rozstrzygniêcia kwestii spornych
- wszelkie kwestie nie ujête w regulaminie rozstrzyga sêdzia g³ówny.

Regulamin turnieju ³uczniczego i kuszniczego pojawi siê w najbli¿szym czasie.
Patryk
Elo, poni¿ej zamieszczam regulaminy turnieju kuszniczego i ³uczniczego dostarczone przez organizatora.

Regulamin turnieju kuszniczego

1. Udzia³ w strzelaniu mo¿e wzi±æ osoba, która jest w stroju historycznym i posiada replikê kuszy zgodn± z datowaniem turnieju.
2. Be³ty, z których mo¿na strzelaæ nie mog± przekraczaæ 17 cali (43cm) i wykonane musz± byæ z drewna. D³ugo¶æ grotu nie mo¿e przekraczaæ 7 cali.
3. Strzelanie bêdzie siê odbywaæ jednocze¶nie do 2 tarcz:
a) tarcza rozstawiona na odleg³o¶æ 12 s±¿ni;
b) tarcza rozstawiona na odleg³o¶æ 10 s±¿ni;
4. W pierwszym strzelaniu regulaminowym oddaje siê 4 strza³y, w tym jeden strza³ próbny nie klasyfikowany do wyniku do ka¿dej z tarcz. Razem w jednej konkurencji oddajemy 6 strza³ów.
a) pierwszy strza³ oddaje siê do tarczy ustawionej na odleg³o¶æ 10 s±¿ni;
b) drugi strza³ oddaje siê do tarczy ustawionej na odleg³o¶æ 12 s±¿ni;
W pierwszej serii oddaje siê 6 strza³ów klasyfikowanych, a 2 strza³y s± nie oceniane i nie klasyfikowane.
5. Ilo¶æ serii przewidzianych w konkursie kuszniczym bêdzie zale¿na od ilo¶ci uczestników.
6. Be³ty, które narusz± liniê punktow± na tarczy bêd± zaliczane na korzy¶æ strzelaj±cego(o punkt wy¿ej).
7. Ca³y turniej kusznik strzela z pozycji stoj±cej.
8. Osoba sêdziuj±ca wyniki strzelania musi byæ bezstronna i nie mo¿e obliczaæ swojego wyniku, a tak¿e wpisywaæ w tabelê strzelañ.
9. Wszelkie problemy wynikaj±ce ze strzelañ bêd± rozwi±zywane przez powo³anie 3 osobowej komisji spo¶ród uczestników.
10. Suma uzyskanych punktów bêdzie zliczona razem z 2 odleg³o¶ci 10 i 12 s±¿ni, co wy³oni zwyciêzców turnieju.

Turniej ³uczniczy:

Turniej ma charakter otwarty.

W turnieju mo¿na pos³ugiwaæ siê dowolnym rodzajem ³uku, który jest kopi± broni historycznej z okresu ¦redniowiecza. Zabronione s± nowoczesne modyfikacje, ulepszenia, tworzywa sztuczne, przyrz±dy celownicze, itp. Tak ³uk, jak i strza³y (min. 5 szt.) stanowi± w³asno¶æ ³ucznika – (strza³y drewniane z grotem metalowym, a wszystkie ich elementy wykonane musz± byæ z materia³ów naturalnych). W czasie trwania turnieju nie wolno zmieniaæ ³uku.

Uczestnicy turnieju wystêpuj± obowi±zkowo w strojach historycznych zgodnych z datowaniem turnieju.

Konkurencje:

Po ka¿dym etapie eliminowani bêd± uczestnicy, którzy uzyskali najmniejsz± ilo¶æ punktów z poprzednich konkurencji.

W ka¿dej konkurencji uczestnik musi oddaæ piêæ strza³ów.

1. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów
2. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów z przyklêku
3. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 25 metrów
4. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 25 metrów z przyklêku
5. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 30 metrów
6. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów stoj±c na pieñku
7. Strzelanie do tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów z ograniczonym czasem (15 sekund).
8. Strzelanie do po³owy tarczy z odleg³o¶ci 20 metrów (trafienia po zakrytej stronie nie bêd± liczone).


Emil z Gi¿ycka
Jakie to miecze w 5/5?
Mateusz z Grójca
CYTAT
Producenci nagród:
miecze i sztylety - ARMA www.miecze.pl
Przemek z Dzia³dowa
Czy organizatorzy zapewniaj± s³ome do namiotów ? Bo przy jesiennych temperaturach przyda³a by siê spora warstwa s³omy do spania.
Patryk
Oczywi¶cie ¿e s³omê do namiotów zapewni organizator. Poza tym bêdzie równie¿ mo¿liwo¶æ spania w muzeum. Ale trzeba pamiêtaæ, ¿e w sobotê i niedzielê muzeum bêdzie czynne, wiêc rano trzeba zwin±æ swój manel i pozostawiæ miejsce czyste.
Robert Szatecki
Fajna spokojna impreza. Na szczególne uznanie zas³uguje fakt, ¿e uda³o siê bez ¿adnych opó¼nieñ przeprowadziæ wszystkie konkurencje bojowe. Naprawdê dobre zakoñczenie sezonu:).
Grzegorz z Torunia
Podziêkowania dla organizatorów za udan± imprezê. Widaæ by³o du¿e zaanga¿owanie w organizacjê turnieju i pozosta³e atrakcje.
Józef
Podczas "Grunwaldu" i turniejów bojowych , muzeum w profesjonalny sposób zadba³o o materia³ filmowy.
Serdeczne dziêki smile.gif

Czy mo¿e podczas tego turnieju równie¿ ?
Je¶li tak , to wrzuæcie linka .

pozdrawiam
Patryk
Dziêki wszystkim uczestnikom za przybycie i dobr± zabawê podczas turnieju. Zwyciêzcami czê¶ci bojowej zostali:

Turniej bojowy 1/1 - miecz i tarcza
1. Marcin Waszkielis - Bracia Chêdo¿nicy Bosi
2. Krzysztof Szatecki - Warszawska Akademia Miecza
3. Grzegorz Brzeziñski - Toruñska Szko³a Fechtunku

Turniej bojowy 1/1 - miecz i puklerz
1. Marcin Waszkielis - Bracia Chêdo¿nicy Bosi
2. Krzysztof Szatecki - Warszawska Akademia Miecza
3. Robert Szatecki - Warszawska Akademia Miecza

Bohurt 5/5
1. Cannabis Dei
2. Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
3. Chor±giew Pomezañska

Zwyciêzców turnieju ³uczniczego i kuszniczego podam jak odnajdê swoje cenne zapiski turniejowe crazy.gif
Cmok z Dzia³dowa
pe³en materia³ znaleziony na YT
http://www.youtube.com/watch?v=QHR7Ap31jl4
part 1, pierwsza walka od 4 minuty
"partów" jest 10

relacja z olsztyñskiej telewizji
http://www.youtube.com/watch?v=sIz2HI2bJNo...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9q0coLbK2XA...feature=related

jedna walka CD cs Pomezanka
http://www.youtube.com/watch?v=z_k5sXHyUu0


zabra³em wszystkie listy w wynikami Patrykowi, podajê wiêc strza³o/be³to-miotów:

£uk:
1. Arkadiusz Ciosek
2. Zbigniew Jakubowski
3. Dariusz Psiuk

Kusza:
1. Zbigniew Jakubowski
2. Kwiatkowska (Ma³gorzata?)
3. Kuba Uzdowski

*je¶li pomyli³em siê, to wina skryby :P


filmiki z wiêkszo¶ci walk, pojawi± siê kiedy¶ tam na moim YT, link w stopce.

jeszcze parê osób lata³o z kamerkami, wiêc jak kto¶ ma szczê¶cie, to mo¿e mieæ 1 walk± z czterech rzutów, mo¿na zrobiæ jakie¶ 3D ;)
Robert Szatecki
CYTAT(Cmok z Dzia³dowa @ 17:11 03.10.2011) *
pe³en materia³ znaleziony na YT
http://www.youtube.com/watch?v=QHR7Ap31jl4
part 1, pierwsza walka od 4 minuty
"partów" jest 10

Bardzo fajny materia³ filmowy. Szkoda, ¿e tak rzadko po turniejach co¶ takiego w takiej jako¶ci siê pojawia.
Cmok z Dzia³dowa
faktycznie bardzo dobry materia³, zrobi³em do tego rozpiskê.


part 01
http://www.youtube.com/watch?v=QHR7Ap31jl4
miecz i tarcza
4:28 Jakub Iwanicki vs Pawe³ Ob³oza
6:50 Piotr Cherkowski vs Pawe³ Ferenc

part 02
http://www.youtube.com/watch?v=LPOlR4QTQwo
miecz i tarcza
0:00 Jaros³aw Olszewski vs Przemys³aw Chodkowski ¦WISTAK
3:00 Grzegorz Brzeziñski vs Bartosz Just
5:43 Robert Szatecki vs Micha³ syn Gajowego

part 03
http://www.youtube.com/watch?v=fMIdPzP4kec
miecz i tarcza
0:36 Krzysztof Szatecki vs Tomasz Wa¶kiewicz
3:45 Maciej Ma³ecki vs Tomek M£ODY £OKER
6:08 Marcin Waszkielis vs Kacper Wa¶kiewicz
8:22 Wasiek vs Grzegorz £uniewski

part 04
http://www.youtube.com/watch?v=d7eutETbiy4
miecz i tarcza
0:50 Mateusz Kurpas vs Jarek z Nidzicy
3:04 Grzegorz £uniewski vs Mateusz Skass
8:05 Grzegorz Brzeziñski vs Robert Szatecki

part 05
http://www.youtube.com/watch?v=w8I1YLGsSZU
miecz i tarcza
0:25 Krzysztof Szatecki vs Grzegorz £uniewski
2:47 Maciej Ma³ecki vs Mateusz Kurpas
4:52 Marcin Waszkielis vs Piotr Cherkowski
7:05 Jakub Iwanicki vs Jaros³aw Olszewski
9:43 Wasiek vs Piotr Cherkowski
13:20 Marcin Waszkielis vs Jakub Iwanicki
15:47 Grzegorz Brzeziñski vs Maciej Ma³ecki
18:15 Krzysztof Szatecki vs Wasiek

http://www.youtube.com/watch?v=_GI0nqWSxWY
miecz i tarcza
0:56 Marcin Waszkielis vs Grzegorz Brzeziñski
3:40 Marcin Waszkielis vs Krzysztof Szatecki
7:18 Krzysztof Szatecki vs Grzegorz Brzeziñski

http://www.youtube.com/watch?v=cePQvn4C_6k
miecz i puklerz
3:33 Krzysztof Szatecki vs Piotr Cherkowski (5:1)
5:00 Robert Szatecki vs Micha³ Zdancewicz (5:1)
7:18 Grzegorz Brzeziñski vs Jakub Iwanicki (5:0)
7:55 Marcin Waszkielis vs £OKER (5:0)
9:50 Mateusz Kurpas vs Micha³ syn Gajowego
12:16 Robert Szatecki vs Mateusz Kurpas (5:0)
13:10 Krzysztof Szatecki vs Grzegorz Brzeziñski (5:2)

part 8
http://www.youtube.com/watch?v=wXCl1SP3gvc
miecz i puklerz
0:00 Marcin Waszkielis vs Smoczek (5:0)
2:10 Krzysztof Szatecki vs Robert Szatecki (5:1)
4:44 Marcin Waszkielis vs Robert Szatecki (5:2)
8:19 Marcin Waszkielis vs Krzysztof Szatecki (5:1)


part 9
http://www.youtube.com/watch?v=bY8WySrEw6w
5x5
od 2:36
part 10
http://www.youtube.com/watch?v=oWqbSkyJiVQ
5x5
od 0:00 ostatnie starcie.
od 5:00 rozdanie nagród za bojówki i 5x5
Heller
Ja mam obok tego ju¿ dodanego na YT z 5:5 jeszcze z piêæ filmików ale s± problemy z przesy³em na You Tube.
Gwo¼dziki
Witam!!!
a ja z innej beczki.... zagin±³ mi kaptur czarna we³na + czerwona lniana podszewka.
znalazcê proszê o kontakt na pw.
Pozdrawiam Pawe³
radziuCCH
CYTAT(Gwo¼dziki @ 21:00 07.10.2011) *
Witam!!!
a ja z innej beczki.... zagin±³ mi kaptur czarna we³na + czerwona lniana podszewka.
znalazcê proszê o kontakt na pw.
Pozdrawiam Pawe³


Aaaa witamy serdecznie w³a¶ciciela zguby smile.gif kapturek znajduje siê ca³y i zdrowy w Che³mnie. Prawdopodobnie nic strasznego mu nie grozi, ale prosze o kontakt na prw ;)

Adrian Sttra¿ak
Fajny turniej niez³e bohurty widzê ¿e wkoñcu uda³o siê Gackowi za³apaæ do ekipy CD na bohurty.
Mighty Gacek
CYTAT(Adrian Sttra¿ak @ 18:41 18.10.2011) *
Fajny turniej niez³e bohurty widzê ¿e wkoñcu uda³o siê Gackowi za³apaæ do ekipy CD na bohurty.


Mighty Gacek
bigsmile2.gif
Adrian Sttra¿ak
No co ty ¦wagier poprostu ci gratuluje wygrania miecza w bohurtach .
Mighty Gacek
CYTAT(Adrian Sttra¿ak @ 16:33 19.10.2011) *
No co ty ¦wagier poprostu ci gratuluje wygrania miecza w bohurtach .


Ty lepiej ogarniaj swoich bojców bo 3 tygodnie zosta³y :D
Robert Szatecki
Dobrze by by³o gdyby w Sieradzu siê tak¿e p³ockie Exy pojawi³y:)
Mighty Gacek
Spoko-loko Robuniu, zamiarujemy w pe³nym sk³adzie byæ na wszystkich :D
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.