Chcemy zaprosiæ Was na imprezê, któr± organizujemy w Oskowie ko³o Lêborka. Zasady strojowe i datowanie jak na Grunwaldzie.
Kiedy - Daty 26 do 28 sierpieñ, przyjazd w pi±tek 26-go po po³udniu/wieczorem lub w sobotê do godziny 10.
Zapewniamy – miejsce do obozowania, drewno na ognisko i jeden ciep³y posi³ek dziennie. Reszta wy¿ywienia we w³asnym zakresie. Oczywi¶cie dostêp do bie¿±cej wody i sanitariatów.
Nie zwracamy kosztów dojazdu.
Chcieliby¶my, ¿eby wszystko zaczê³o siê oko³o 11 tej. Zapraszamy tak¿e Rzemie¶lników i trupy teatralne, kuglarzy, zespo³y taneczne. Bêdzie miejsce na postawienie namiotów z produktami rzemie¶lników ewentualnie mo¿liwe jest za³atwienie sto³ów na wy³o¿enie produktów. Je¶li bêdzie kilku ludzi, którzy krêc± pojkami i wyra¿± chêæ, to urz±dzi siê konkurs dla nich.
Nie ukrywam, ¿e chcemy po³o¿yæ nacisk na walcz±cych i ³uczników.
Prosimy aby w zg³oszeniach podawaæ, w jakiej konkurencji lub turnieju chc± wzi±æ udzia³.
Termin zg³oszeñ jest ograniczony do koñca 21 sierpnia, przy czym zaznaczam, ¿e mile widziane jest wcze¶niejsze zg³oszenie. Pozwoli to przygotowaæ dla wszystkich konkurencji nagrody i potrzebne miejsce dla obozowania, rzemie¶lników itd. Zg³oszenia proszê przesy³aæ na maila tenescovri@gmail.com . W przypadku osób chc±cych wzi±æ udzia³ w turniejach bojowych prosimy o przesy³anie zdjêæ sprzêtu celem weryfikacji (zasady poni¿ej). Mile widziane tak¿e zdjêcia strojów pozosta³ych uczestników.
Zasady sprzêtowe dla osób chêtnych do udzia³u w turnieju bojowym i 5 buhurtowych:
1.He³m pe³ny z zas³on± typu psi pysk ew tzw ma³pa lub ewentualnie inne potwierdzone ikonograficznie rodzaje zas³on po konsultacji z organizatorami. Obowi±zkowo do he³mu ko³nierz pikowany i kolczy. Pikowanie wszyte w he³m – nie wchodz± he³my tzw nabijane.
2.Naramienniki p³ytowe o w³a¶ciwym kszta³cie historycznym.
3.Pe³ne rêce p³ytowe lub p³atowe o odpowiednim kszta³cie potwierdzonym historycznie z poprawnymi li¶æmi.
4.Rêkawice typu klepsydry (Pod tarcz± równie¿).Inne o historycznie potwierdzonym istnieniu w tym okresie. Najlepiej po konsultacji. Nie wchodz± rêkawice spawalnicze.
5.Pe³ne nogi p³ytowe z pe³n± os³on± ³ydki i najlepiej kostki. Dopuszczalne zbrojniki.
6.Przeszywka i minimum kolczuga, je¶li p³aty to z kolczug± ewentualnie dobrze os³oniête pachy w przeszywce. Dopuszczany tak¿e kirys wg odpowiedniego wzoru historycznego z ikonografi±. Konieczna os³ona pachwin i krocza. Kategorycznie zaszyte pachy w przeszywce.
7.Broñ - miecze d³ugi/pó³torarêczny do wyboru z tarcz±, miecz jednorêczny, tasak, toporek. Nieostrzone o têpym niezaostrzonym sztychu, berdysz i buzdygany.
8.Obowi±zuje szata wierzchnia na zbrojê zgodna z epok±.
9.Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do niewpuszczenia jakiego¶ egzemplarza uzbrojenia i broni ze wzglêdu na bezpieczeñstwo uczestników imprezy (tzn. daj±ce s³ab± ochronê elementy opancerzenia, niew³a¶ciwie wygl±daj±ca i niebezpieczna broñ). Elementy uzbrojenia powinny byæ czyste, bez ¶ladów rdzy i w miarê mo¿liwo¶ci bez wgniotów. Broñ wyczyszczona, bez zadziorów. Kategorycznie nie wpuszczamy kolczug i elementów kolczug ocynkowanych.
Program imprezy
26 sierpieñ 2011r
- przyjazd popo³udniem/wieczorem na miejsce, rozbijanie obozowiska i zapisy na poszczególne konkurencje.
27 sierpieñ 2011r
- oficjalne otwarcie o godzinie 11-tej.
- eliminacje do turnieju indywidualnego bojowego 1 na 1
- eliminacje turnieju 5 buhurtowych
- eliminacje do turnieju ³uczniczego
- manewry chor±gwi/inscenizacja tj pokazanie widzom szyków u¿ywanych, kilka ew. staræ miêdzy chor±gwiami? do rozwa¿enia jako opcja, je¶li bêdzie nas na tyle du¿o.
- wieczorna inscenizacja - przedstawienie szturmu na tabory jeszcze w s³oñcu.
- planowane s± 3 walki w konwencji PWR
Konwencja do ustalenia w zale¿no¶ci od ilo¶ci chêtnych (przyda³yby siê jakie¶ hakownice i broñ drzewcowa). Po inscenizacji pokazy lub konkurs krêcenia pojkami w zale¿no¶ci od ilo¶ci chêtnych.
28 sierpieñ 2011r
- zakoñczenie imprezy i rozdanie nagród.
Na pytania odpowiem je¶li siê jakie¶ pojawi±, to poproszê piszcie . smile.gif
ROZGRYWANIE TURNIEJU
I etap: Domy
Ka¿dy zawodnik zostaje przydzielony do czteroosobowej grupy tzw. domu. Z ka¿dego domu do grupy pucharowej przechodzi 2 zawodników. Czas walki jedna minuta
II etap: Pucharowy
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra, przechodzi wy¿ej.
Czas jednej walki – dwie minuty, dogrywki – 30 sekund.
ZASADY
Do walk dopuszczone s± osoby p³ci obojga, pe³noletnie. W przypadku niepe³noletno¶ci wymagana jest pisemna zgoda opiekuna prawnego. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 16 lat.
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350 - 1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja – decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).
Wymogi odno¶nie uzbrojenia podano wcze¶niej
Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone.
SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW
Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie ponownie sprawdz± opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.
ZASADY ROZSTRZYGANIA POJEDYNKÓW
Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: „Walcz± panowie A i B, przygotowuj± siê panowie C i D”. Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.
Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych, lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk „stop!” i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie. Dopuszczane s± kopniêcia i ciosy rantrm tarczy, ale nie s± one punktowane.
Pole trafienia: g³owa, korpus poza okolica krocza, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.
Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.
Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek, sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.
Je¶li zawodnik zostanie przewrócony traci punkt. W tym wypadku przeciwnik zobowi±zany jest do odst±pienia i czekania, a¿ przewrócony powstanie.
Faule:
- sztychy, ciosy jelcem.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze.
- wykrêcanie koñczyn, ¶ci±ganie he³mu.
Kary:
Upomnienie – s³owne, to upomnienie zawodnika nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja – zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ z sêdziów ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada sêdziów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.
Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma minutê na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.
SÊDZIOWIE
Jest piêciu sêdziów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu).
Ka¿dy z nich (poza technicznym) ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie sêdzia g³ówny.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju. O zmianach powiadomieni zostan± zawodnicy.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.
NAGRODY
Nagrody w turnieju 1v1:
I sze miejsce - 500 z³
II gie miejsce - 300 z³
III cie miejsce - 200 z³
Jeszcze poszukujemy sponsorów dla turnieju 5vs5.
Znale¼li siê sponsorzy na 5vs5.
1-sze miejsce: 1000pln
2-gie miejsce: krata browara :D
Wkrótce zasady.
Cze¶æ oczywi¶cie oba turnieje (1vs1 i 5vs5) bêd± wliczane do rankingu rycerskiego, który na dniach bêdzie uzupe³niony o ostatnie turnieju.
My¶lê, ¿e miêdzy innymi ze wzglêdu na walki PWR impreza bêdzie bardzo ciekawa. Swoj± drog± mo¿ecie oficjalnie podaæ kto z kim walczy?
Witam:) Czy mo¿na dowiedzieæ siê czego¶ wiêcej na temat turnieju £uczniczego???Konkurencje odleg³o¶ci itd...
Z.£.P KRISS Lêborska Dru¿yna £ucznicza
REGULAMIN PWR
I Czas
Czas walki – 3 rundy po 1,5 minuty. Pomiêdzy rundami minutowa przerwa. W razie awarii sprzêtu przys³ugujê dodatkowa minuta, ale tylko podczas jednej z dwóch przerw.
II. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone osoby pe³noletnie tj. 18 lat. W walkach PWR uczestnicz± zawodnicy zaproszeni przez organizatorów walcz±cy w ustalonych przez nich parach o czym zostali poinformowani w zaproszeniu.
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1250-1450. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja –Z³o¿ona z grupy sêdziowskiej. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIII-XV wieku. Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).
Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. „polska krata” nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany(2 przerwy z tego punktu). Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;
- os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów.
- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z okr±g³± dodatkow± os³on± chroni±ce palce. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem przedramienia i rêkawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej os³ony rêki trzymaj±cej tarczê. W przypadku rêkawicy pod tarcz±, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana. Dopuszczalne s± rêkawice zamkniête zwane „kul±” b±d¼ „ku³akiem”.
- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony.
- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodernika, nakolanka i os³ony ³ydek. Trzewiki nie s± wymagane.
- wymagana os³ona krocza – suspensor sportowy.
Broñ: Musi byæ sieczna, czyli miecz, kord, tasak. D³ugo¶æ broni dowolna. Mo¿e byæ to broñ oburêczna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1200g. Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.
Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. Tarcze okr±g³e oraz puklerze s± dopuszczane Wymiary: wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 75cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 65cm b±d¼ ¶rednica 65 cm.
SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW
Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed walka. Ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik ma obowi±zek wymieniæ dany element w czasie nie d³u¿szym ni¿ 5 min. Je¶li nie jest w stanie tego uczyniæ nie bêdzie dopuszczony do walki i zostanie wyeliminowany, a jego adwersarz wygrywa walke.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.
III. Zasady rozstrzygania pojedynków
Przed rozegraniem walk zawodnicy zostan± poinformowani o kolejno¶æ rozgrywanych walk. W czasie pozwalaj±cym na odpowiednie przygotowanie siê do walki.
Zwyciêstwo w rundzie.
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Za wygran± rundê otrzymuje siê dodatkowe 5 punktów. Informacja o zwyciêstwie w rundzie bêdzie podawana na koniec ca³ego starcia.
Zwyciêstwo w ca³ym starciu
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Punkty s± sumowane z wszystkich rund+ punkty za wygrane rundy.
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zknockout’uje w regulaminowy sposób przeciwnika. W Tym wypadku punkty nie s± liczone.
Przerwy techniczne
Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych, lub na ¿yczenie zawodnika(poddanie siê).
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk „stop!” i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki, a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê. Zawodnikowi przys³uguj± 1 przerwa techniczna na rundê. Naprawa sprzêtu nie mo¿e trwaæ wiêcej ni¿ 1 minutê. W razie kolejnej usterki sprzêtu zawodnik przegrywa rundê stosunkiem 10(+punkty zdobyte podczas rundy):0.
Przerwy w walce
Walka mo¿e byæ przerwana przez sêdziego gdy:
- widzi zagro¿enie dla zdrowia którego¶ z zawodników
- zawodnicy s± w zwarciu ponad ustalony ni¿ej czas
- widzi usterkê techniczn± zagra¿aj±co zdrowiu zawodnika
Trafienia broni±
Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie. Za ka¿de regulaminowe trafienie broni± przyznawany jest 1 punkt.
Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.
Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegran± rundê w stosunku 13(+punkty zdobyte podczas rundy):0.
Kopniêcia i podciêcia
Dozwolony jest szeroki wachlarz kopniêæ i podciêæ oraz uderzeñ kolanem prócz wymienionych dalej. Niedozwolone s± kopniêcia w kroczê, front kolana oraz w jego ty³. Kopniêcia nie s± punktowane. Kopniêcie w krocz albo kolana bêdzie karane 3 punktami karnymi, ponowny faul z tego punktu bêdzie oznacza³ przegran± rundê w stosunku 15(+punkty zdobyte podczas rundy):0. Je¶li w wyniku takiego kopniêcia poszkodowany nie bêdzie móg³ kontynuowaæ walki przys³uguje mu czas 5 min na odzyskanie sprawno¶ci. W wypadku niemo¿no¶ci kontynuowania walki przez poszkodowane walka zostaje zakoñczona. Dodane s± punkty karne. Natomiast ca³a walka przypada temu kto zdoby³ wiêcej punktów we wszystkich zakoñczonych ju¿ rundach.
Uderzenia tarcz±.
Uderzenia tarcz± zarówno rantem jak i p³ask± powierzchni± s± dozwolone ale nie punktowane. Dozwolone s± ataki tarcz± w d³onie i nogi(równie¿ stopy) w calu wytr±cenia broni lub zbicia kopniêcia. Nie mo¿na atakowaæ tarcz± w kroczê. W przypadku faulu podczas uderzenia tarcz± procedura jest taka sama jak podczas faulu przy kopniêciu.
Walka w zwarciu
Walkê w zwarciu przerywa sêdzia ringowy je¶li nie widzi w niej akcji ofensywnych tj. prób podciêæ, kopniêæ, uderzeñ piê¶ci±, broni±, czy tarcz±. Tzw. „misiowanie” trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 5-10 sekund zostanie przerwane. Zawodnicy rozejd± siê do swoich naro¿ników i walka zostanie wznowiona.
knockdown
Przewrócenie zawodnika po akcji ofensywnej. Nagradzane jest 2 punktami. Po obaleniu walka jest przerywana, a sêdzia ringowy odlicza 10 sekund, w tym czasie obalony zawodnik musi wstaæ w przeciwnym razie knockdown uwa¿any jest za knockout i walka jest zakoñczona na korzy¶æ stoj±cego zawodnika. Za przewróconego uwa¿any jest zawodnik, który podpiera siê na trzech punktach oparcia(zasada wszystkim znana z walk buhurtowych). Za punkt oparcia nie jest liczona broñ oraz tarcza.
Walka w parterze
Jest dozwolona jedynie wtedy gdy obaj zawodnicy le¿± na ziemi. Walkê kontynuuje siê w celu wy³onienia zawodnika, który zdobywa punkty za obalenie. Zdobywa punkty ten zawodnik który pierwszy wstanie. Zabrania siê duszenia. Dozwolone jest ground and pond tj. obalenie i uderzanie przeciwnika.Gdy walka staje siê niebezpieczna sêdzia ringowy mo¿e j± przerwaæ. Walka jest wznawiana z naro¿ników.
Atak rêkami
Atak piê¶ci± jest dozwolony je¶li jelec broni jest krótki nie wystajê za rêkawice, b±d¼ nie ma go w ogóle. Atak ³okciem jest dozwolony w strefê punktowania broni± prócz szyi. Ataki takie nie s± punktowane
Rzuty i elementy zapa¶nicze.
Ataki takie s± dozwolone, lecz nie punktowane, chyba ¿e koñcz± siê obaleniem b±d¼ rozbrojeniem przeciwnika.
Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego, wtedy gdy kontuzja nast±pi³a w wyniku czystych i regulaminowych akcji, a nie w wyniku faulu.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Faule:
- sztychy, ciosy jelcem.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika, ewidentne ¶ci±ganie he³mu.
- atak ³okciem szyjê
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze.
- Wykrêcanie koñczyn, d¼wignie, duszenie.
Kary:
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja –walka jest przerywana, przeciwnik zostaje uznany za zwyciêscy.
Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.
IV. Arbitrzy
Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (sêdzia ringowy), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu). Wa¿ne decyzje zawsze podejmowane s± przez ca³e grono sêdziowskie.
Ka¿dy z nich ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy.
Zasady zosta³y opracowane w oparciu o zasady obowi±zuj±ce na turniejach grunwaldzkich prowadzonych do roku 2010 przez Martina Garcia Dobrowska. Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju. O zmianach powiadomieni zostan± zawodnicy.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.
Autor: Micha³ Kozdra¶.
Niestety jadê w tym terminie na drugi koniec Polski a tak impreza pod nosem mnie omija ...
Kurcze Panowie czemu do PWR przedstawiacie jakie¶ nowe zasady. Idiotyzmem bêdzie je¿eli ka¿da gala PWR bêdzie mia³a inne zasady.
Za nieporozumienie przepraszamy. Unifikacja zasad na wszystkich galach PWR jest bardzo dobrym pomys³em i sprostowane zasady, które bêd± obowi±zywa³y na nadchodz±cych galach w Poslce, zostan± opublikowane w przeci±gu najbli¿szych dni.
CYTAT(kriss @ 22:33 14.08.2011)
Witam:) Czy mo¿na dowiedzieæ siê czego¶ wiêcej na temat turnieju £uczniczego???Konkurencje odleg³o¶ci itd...
Z.£.P KRISS Lêborska Dru¿yna £ucznicza
Prace trwaj± nad planem turnieju. Podam jak tylko zostan± zakoñczone.
mo¿na ju¿ wiedzieæ kto bêdzie walczy³ w pwr ??
W ramach turnieju odbyæ siê maj± 3 walki w konwencji PWR:
W pierwszym starciu wyst±pi reprezentant "Fabryki ¦wiñ" Mateusz "Krzy¿ak" Wnuk-Lipiñski oraz Hubert Filipiak z "Warszawskiej Akademii Miecza"
W drugiej walce zobaczymy Patryka Kruka z "Fabryki ¦wiñ", który zmierzy siê z Emilem Guzem z "Braci Chêdo¿ników Bosych"
Gale zakoñczy starcie miêdzy Krzysztofem Olczakiem z "£ódzkiej Akademii Napierdalania" ,a Mateuszem Lisem z "Fabryki ¦wiñ"
Serdecznie zapraszamy
Zasady Turnieju £uczniczego:Osoby odpowiedzialne:
- Jarek "Bia³y" Bia³kowski
- Artur "Nathan" Wawrowski
Prosimy o zg³aszanie siê uczestników do turnieju ³uczniczego do godziny 11.00 dnia 27.08.2011r (sobota). Zapisy u wy¿ej wymienionych osób na miejscu. Oczywi¶cie obowi±zuje wcze¶niejsze zg³oszenie siê jako uczestnika imprezy na mail tenescovri@onet.eu zgodnie z wcze¶niej podanymi zasadami.
Nadrzêdnym zadaniem turnieju jest dobra zabawa zarówno uczestników, jak i obserwatorów i sêdziów.
Do turnieju dopuszczane bêd±:
- £uki o wygl±dzie historycznym (w tym laminowane z refleksem lub bez), z dowolnymi podstawkami i przyrz±dami celowniczymi o wygl±dzie historycznym (w tym naciêcia, ig³y, itp.).
- Strza³y o wygl±dzie historycznym, z naturalnych materia³ów, klejone dowolnymi, tak¿e wspó³czesnymi klejami (plastikowe nasadki nie bêd± dopuszczane).
- Strzelcy raczej pozytywnie nastawieni do turnieju, z poczuciem humoru.
W turnieju do oznaczania celów u¿ywane bêd± jedynie naturalne materia³y typu sznurek, kolorowe p³ótno. Cele nie bêd± wiêc idealnie równe. Decyzja o przyznaniu punktów nale¿y wy³±cznie do sêdziów, wszelkie reklamacje bêd± rozwa¿ane po przedstawieniu na pi¶mie w trzech kopiach do organizatora turnieju w ci±gu dwunastu miesiêcy.
Turniej bêdzie przeprowadzony w dwóch fazach: eliminacje i fina³y.
Ilo¶æ konkurencji i czas turnieju zale¿ny bêdzie od warunków meteorologicznych, samopoczucia uczestników i korelacji z innymi turniejami.
Strzelanie odbywaæ siê bêdzie g³ównie na dystansach od 7 do 30m, przy pomocy 6 strza³, aczkolwiek na konkurencje czasowe zaleca siê zabranie wiêkszej ilo¶ci strza³.
Oprócz typowych rund strzelania (proste, partyjskie, scytyjskie) odbêd± siê tak¿e rundy specjalne takie jak
- Runda Z³owieszczych Manipulacji - wynik wystrzelany na tarczy mo¿na dodaæ lub odj±æ dowolnemu uczestnikowi turnieju, tylko nie sobie.
- Runda Strategiczna - ró¿ne wielko¶ci pól i ró¿ne odleg³o¶ci do wyboru, im dalej i mniejsze pole, tym wiêcej punktów.
- Runda Thorgalowa - w parach, strzelanie jedn± strza³±, trafienie w pole ¶rodkowe oznacza dodatnie punkty dla obu uczestników, trafienie w wiêksze pole oznacza ujemne punkty, nietrafienie w tarczê oznacza 0 punktów. Po trafieniu zwiêkszenie odleg³o¶ci, a¿ do nietrafienia (wtedy ujemne punkty), albo wycofania zawodników.
- Oraz inne...
Zapraszamy.
Dziêkujê Stanis³awowi Kuli za zaproszenie i tym samym potwierdzam sw± obecno¶æ wraz z synem. Jakkolwiek nasza historyczno¶æ by³aby kulej±ca - ufam ¿e dobre rady to zmieni± i w przysz³o¶ci tematy naszych rozmów rodzi³y siê bêd± wy³±cznie z beztroskim u¶miechem na twarzach
A ze swej strony do zaprezentowania bêdziemy mieli piêciotygodniowy sta¿ w³adania kijem w pokazie FIRE SHOW, tudzie¿ bardowskie zawodzenia
Gdyby odby³o siê rycerskie bangi - z nie mniejszym zapa³em staniemy do rywalizacji !
Do mi³ego zobaczenia !
Rafa³ Grê¼likowski
O której planujecie zacz±æ galê PWR?
Dajcie jak±¶ "rozpiskê godzinow±" to bym wpad³ mo¿e popatrzeæ na PWR i fina³y
Witam.
Zaczynamy oko³o 11 w sobotê .
Otwarciem przywitaniem uczestników.
Oko³o 11.30 -12 zaczniemy bojówkê 1 na 1 miecz tarcza.
fina³y tego samego dnia w jednym ci±gu z walkami w domach.
Oko³o 15 zrobimy pi±tki na razie wygl±da ¿e tylko dwie siê skleji . Wiêc ma³o walk w sumie wyjdzie. Mimo to chcemy te walki zrobiæ i wy³oniæ zwyciêzce .
Oko³o 17 - 18 najpó¼niej zaczniemy PWR trzy walki
W miêdzy czasie turniej ³uczniczy, i inne atrakcje.
Zapraszamy
Dobry turniej dziêkujê za zaproszenie na niego:). Na szczê¶cie mimo prognozom pogoda dopisa³a i pozwoli³a dobrze siê bawiæ.
Powoli wgrywam filmiki z walk PWR:
http://www.youtube.com/user/RobertDeTraville
Witam . Ju¿ po turnieju .
Dziêkujê wszystkim uczestnikom . Za wspania³± zabawê i doskona³e walki. Gratulacje wszystkim zwyciêzcom i pokonanym.Mam nadziejê ¿e wszystkie niedoci±gniêcia poprawimy przy okazji kolejnej imprezy.Wyniki wywiesimy w najbli¿szym czasie .
Dziêkuje wszystkim uczestnikom i gratuluje zwyciêzc±.
Dziêki Stasiu za fajn± imprezê !
Jak to fajnie usi±¶æ na przeciw siebie i zobaczyæ w sobie nawzajem wielo¶æ tego co nas ³±czy a nie dzieli. A do tego atrakcje towarzysz±ce imprezie nie mniej powodowa³y ¿e owy czas nad wyraz mi³o siê kre¶li³ !
Fotografii jako pami±tek po tym spotkaniu nikomu nie zbraknie:
https://picasaweb.google.com/11356521048960...KoOLeborka2011# Powiadomcie jedynie o tym linku pancernych i legionistów, których nie mniej w swych kadrach ujmowa³em
A dla pe³ni wspomnieñ dorzucam jeszcze tekst swego glejta :
"Gdy pó³nocny wiatr powieje
I poderw± siê chor±gwie
¦redniowiecznych wojów si³a
Do Oskowa wnet nadci±gnie
Prawiæ bêd± tymi s³owy:
Stañmy ku grunwaldzkiej chwale !
W szczêku mieczy, b³ysku zbroi
Niech siê wskrzesz± wieki stare
Niechaj kre¶li siê rycersko¶æ
W turniejowe dni i noce
Mnie bardowi zaszczyt bêdzie
Nie¶æ w swych wersach chwa³ê o tem ! "
Do zobaczyska na kolejnych turniejach !
Mateusz Wnuk-Lipiñski pokona³ Huberta Filipiaka
Emil Guz pokona³ Patryka Kruka
Mateusz Lis pokona³ Krzysztofa Olczaka
Wszystkie walki skoñczy³y siê zwyciêstwem na punkty.
Turniej bojowy wygra³em ja:) drugi by³ Lisek trzeci Kozi
A ja siê przy okazji pochwali³em:)
Bartek by³ bardzo dzielny
.Je¶li pójdzie dalej w ¶lady Emila to .... uchu.. za kilka lat bêdzie nie¼le wymiata³.
Nie wiesz do koñca co piszesz tym pój¶ciem w ¶lady Emila:).
Wyniki Turnieju 1 vs 1 miecz jednorêczny + tarcza
Sêdziowie:
Stanis³aw Kula Chor±giew Goñcza
Janek Loda "Johny" Chor±giew Hrabiego Bolingbroke
Józek Daniecki Prywatna Chor±giew von Reihl
Walcz±cy:
Dom I
- Mateusz Lis "Lis" Fabryka ¦wiñ
- Robert Szatecki Cannabis Dei
- Bartek Guz
Dom II
- Micha³ Kozdra¶ "Kozi" Fabryka ¦wiñ
- Krzysztof Szatecki Cannabis Dei
- Damian Haæ "Chaos" Wolna Kompania Piechoty Lekkiej
Wyniki walk (wyt³uszczeni zwyciêzcy):
Dom I:
Robert - Lis 1 - 0
Lis - Bartek 1 - 0
Robert - Bartek 1 - 0
Z domu wyszli: Robert - 2 pkt, Lis 1 pkt
Dom II:
Kozi - Krzysztof 0 - 1
Kozi - Chaos 1 - 0
Krzysztof - Chaos 1 - 0
Z domu wyszli: Krzysztof 2 pkt, Kozi 1 pkt
Pó³fina³:
Robert - Kozi 1 - 0
Lis - Krzysztof 1 - 0
Fina³:
I-II miejsce : Robert - Lis 1 - 0
III - IV miejsce: Kozi - Krzysztof 1 - 0
Ostateczne wyniki:
I miejsce Robert Szatecki
II miejsce Mateusz Lis
III miejsce Micha³ Kozdra¶
IV miejsce Krzysztof Szatecki
Gratulacje dla zwyciêzców i podziêkowania dla wszystkich uczestników!
CYTAT(Iza Misztak - Kula @ 19:00 01.09.2011)
Wyniki Turnieju 1 vs 1 miecz jednorêczny + tarcza
Sêdziowie:
Stanis³aw Kula Chor±giew Goñcza
Janek Loda "Johny" Chor±giew Hrabiego Bolingbroke
Józek Daniecki Prywatna Chor±giew von Reihl
Walcz±cy:
Dom I
- Mateusz Lis "Lis" Fabryka ¦wiñ
- Robert Szatecki Cannabis Dei
- Bartek Guz
Dom II
- Micha³ Kozdra¶ "Kozi" Fabryka ¦wiñ
- Krzysztof Szatecki Cannabis Dei
- Damian Haæ "Chaos" Wolna Kompania Piechoty Lekkiej
Wyniki walk (wyt³uszczeni zwyciêzcy):
Dom I:
Robert - Lis 1 - 0
Lis - Bartek 1 - 0
Robert - Bartek 1 - 0
Z domu wyszli: Robert - 2 pkt, Lis 1 pkt
Dom II:
Kozi - Krzysztof 0 - 1
Kozi - Chaos 1 - 0
Krzysztof - Chaos 1 - 0
Z domu wyszli: Krzysztof 2 pkt, Kozi 1 pkt
Pó³fina³:
Robert - Kozi 1 - 0
Lis - Krzysztof 1 - 0
Fina³:
I-II miejsce : Robert - Lis 1 - 0
III - IV miejsce: Kozi - Krzysztof 1 - 0
Ostateczne wyniki:
I miejsce Robert Szatecki
II miejsce Mateusz Lis
III miejsce Micha³ Kozdra¶
IV miejsce Krzysztof Szatecki
Gratulacje dla zwyciêzców i podziêkowania dla wszystkich uczestników!
A co z wynikami z Turnieju £uczniczego????????
odby³ siê czy nie?????????????
Witam.
Jako jeden z sêdziów PWR zamieszczam dok³adne wyniki profesjonalnych walk rycerskich.
Zasady punktowania:
Trzech sêdziów w sposób niezale¿ny od siebie ocenia walkê pod wzglêdem:
Liczby zadanych ciosów => osoba która zada³a wiêcej dostaje 3 pkt. Je¿eli by³o zadanych tyle samo, ka¿demu z zawodników przydziela 1,5 pkt.
Obalenia => osoba która wykona³a wiêcej obaleñ uzyskuje od sêdziego 2pkt. Je¿eli liczba wykonanych obaleñ by³a taka sama ka¿dy z zawodników otrzymuje 1 pkt. Brak obaleñ = brak pkt. Potkniêcie zawodnika nie wynikaj±ce z akcji ofensywnej przeciwnika nie jest równa obaleniu.
Agresywno¶æ => Osoba bardziej agresywna otrzymuje 1.pkt. Je¿eli wedle sêdziego obaj zawodnicy byli tak samo agresywni, sêdzia nie przydziela punktów.
Pierwsza walka Hubert Filipiak vs Mateusz Wnuk-Lipiñski
I runda
Trafienia /Obalenia /Agresywno¶æ
Hubert
Mateusz 3,3,3 /___ / 1,1,1
Wynik po I rundzie : 12 : 0 dla Mateusza
II runda
Trafienia /Obalenia/ Agresywno¶æ
Hubert
Mateusz 3,3,3 /___ / 1,1,1
Wynik po II rundzie : 24 0: dla Mateusza
III runda
Trafienia/ Obalenia /Agresywno¶æ
Hubert
Mateusz 3,3,3 /___ / 1,1,1
Wynik po III rundzie : 36: 0 dla Mateusza
Wygrywa Mateusz Wnuk-Lipiñski
Druga walka Emil Guz vs Patryk Kruk
I runda
Trafienia /Obalenia /Agresywno¶æ
Emil 1,5 /___/ 1
Patryk 3, 3, 1,5 /___ /___
Wynik po I rundzie : 7,5 : 2,5 dla Patryka
II runda
Trafienia/ Obalenia /Agresywno¶æ
Emil 3,3,3 /2,2,2 / 1
Patryk
Wynik po II rundzie : 18,5 : 7,5 dla Emila
III runda
Trafienia /Obalenia /Agresywno¶æ
Emil 3/___/___
Patryk 3,3 /___/ 1
Wynik po III rundzie : 22,5 : 14,5 dla Emila
Wygrywa Emil Guz
III walka Krzysztof Olczak vs Mateusz Lis
I runda
Trafienia/ Obalenia /Agresywno¶æ
Krzysztof 1,5 1,5 /___/ 1
Mateusz 1,5 1,5 3 /___/ 1
Wynik po I rundzie : 7 : 4 dla Mateusza
II runda
Trafienia /Obalenia/Agresywno¶æ
Krzysztof ___/___/___
Mateusz 3,3,3 /___/ 1
Wynik po II rundzie : 17 : 4 dla Mateusza
III runda
Trafienia /Obalenia /Agresywno¶æ
Krzysztof ___ / 1 1 1/ ___
Mateusz 3,3,3 / 1 1 1/ ___
Wynik po III rundzie : 29 : 7 dla Mateusza
Wygrywa: Mateusz Lis