Turniej bojowyI Postanowienia ogólne:-Turniej bêdzie sk³ada³ siê z 3 czê¶ci: czê¶ci pocztowej, krêgu zdrady oraz z fina³u.
-Czê¶æ pocztowa oraz kr±g zdrady odbywaæ siê bêd± na zasadach tzw. "bohurtowych".
-Fina³ odbywaæ siê bêdzie na zasadach "punktówkowych".
-Przed ka¿dym starciem odbywaæ siê bêdzie kontrola uzbrojenia.
-Do udzia³u w turnieju dopuszczone s± wy³±cznie osoby pe³noletnie!
Ia Czê¶æ Pocztowa-Wszyscy zg³oszeni zawodnicy zostan± podzieleni na 3 osobowe poczty.
-Walki bêd± odbywa³y siê na zasadach "bohurtowych"(opisanych ni¿ej) w jednej lub kilku grupach.
-Wygran± walkê zapewniaj± dwa wygrane starcia(czyt. walka do dwóch zwyciêstw)
-Wy³onione zostan± 3 najlepsze poczty(9 zawodników) które przechodz± do kolejnej czê¶ci.
Ib Kr±g Zdrady-Zawodnicy sadzani s± na snopkach siana u³o¿onych w kr±g.
-Na znak sêdziego rozpoczyna siê walka i koñczy siê ona w momencie kiedy w polu zostanie 4 walcz±cych,którzy kwalifikuj± siê do fina³u.
-Czê¶æ ta ma charakter walk indywidualnych i wszystkie istniej±ce w poprzedniej czê¶ci poczty s± rozwi±zywane.
Ic Fina³-Fina³ rozgrywany jest na zasadach punktówkowych.
-Walki bêd± toczy³y siê o miejsca I-IV.
-Spo¶ród 4 zawodników wylosowane zostan± 2 pary walcz±cych.
-Zwyciêzcy tych pojedynków spotkaj± siê w tzw. "du¿ym" finale i walczyæ bêd± o I i II miejsce, przegrani za¶ spotkaj± siê w pojedynku o III miejsce.
II Zasady szczegó³oweIIa Zasady bohurtowe:-Walka trwa do powalenia przeciwnika.
-W momencie przewrócenia nie wolno wstawaæ.
-Starcie w czê¶ci pocztowej trwa do powalenia wszystkich zawodników pocztu przeciwnego za¶ w krêgu zdrady do momentu a¿ na polu nie zostanie 4 walcz±cych(z 9).
-Akcje dozwolone: kopniêcia, uderzenia piê¶ci±,kolanem,g³ow± oraz ³okciem, zapasy, podciêcia i rzuty, rantowanie tarcz±, krêcenie sutów.
-Akcje zabronione: uderzanie w krocze(swoje jak i przeciwnika), sztychy, uderzenia w ty³ kolana, uderzenia w stopy, walki bez broni, wstawania po powaleniu.
-Dopuszcza siê wstawanie z jednego kolana po przeprowadzeniu akcji ofensywnej(rzut,"tramwaj" etc.).
IIb Zasady punktówkowe:-Walka trwa 90 sec.
-Zwyciê¿a zawodnik, który zdoby³ wiêcej punktów.
-Punkty przyznawane s± za trafienie przeciwnika silnie osadzonym ciosem w "strefê trafienia".
-"Strefa trafienia" obejmuje: g³owê, korpus, uda wraz z kolanami, braki, ramiona, ³okcie oraz przedramiona.
-Zabrania siê: sztychania, uderzania w stopy oraz d³onie, rantowania tarcz±.
-Dopuszcza siê: kopniêcia(niepunktowane), zapasy i rzuty(klincz mo¿e trwaæ maxymalnie 3sec po czym walka jest przerywana i zwnawiana od ¶rodka pola).
-Udane rzuty i podciêcia liczone s± za 3 punkty, pod warunkiem, ¿e osoba rzucaj±ca usta³a na nogach.
-W momencie utraty broni przez przeciwnika walka jest przerywana a temu zawodnikowi ujmowany jest punkt. Po trzeciej utracie broni w jednej walce zawodnik ten j± przegrywa.
-W razie jakiejkolwiek usterki ekwipunku, walcz±cy ma 2 minuty na jego naprawienie lub zamianê inaczej przegrywa walkê. Trzecia usterka sprzêtu w jednej walce oznacza przegran±.
III EkwipunekIIIa Broñ:-Nie mo¿e byæ ostrzona.
-Nie mo¿e posiadaæ ostrych krawêdzi, kolców ani zadr.
-Nie mo¿e byæ pordzewia³a.
-Musi mie¶ciæ siê w datowaniu: 1360-1420r.
-Do fina³u dopuszczona jest ka¿da broñ, która spe³nia powy¿sze warunki oraz nastêpuj±ce:
- minimalna waga miecza jednorêcznego: 1200g
- minimalna waga miecza d³ugiego: 1500g
- wszystkie inne typy broni nie maj± dolnego limitu wagi
IIIb Zbroja:-Musi mie¶ciæ siê w datowaniu 1360-1420r.
-Musi zawieraæ: ochronê g³owy wraz z gard³em, ochronê korpusu ze szczególnym podkre¶leniem na ochronê pleców, ochronê d³oni, przedramion, ³okci oraz barków, ochronê nóg w postaci bejwantu,kolanka i ³ydki.
-Powinna byæ zadbana,nie pordzewia³a oraz nie powgniatana.
-Zbroja musi byæ wykonana z historycznych materia³ów(nie dopuszczone s± kevlary,filce i inne wymys³y).
IV Sêdziowie oraz system kar:-W turnieju bojowym udzia³ bierze czterech sêdziów arbitrów oraz jeden sêdzia g³ówny.
-Decyzja sêdziów jest niepodwa¿alna.
-Sêdziowie maj± prawo zatrzymaæ walkê je¿eli stwarza ona zagro¿enie dla zawodników lub publiczno¶ci.
-Jedynie sêdziowie s± upowa¿nieni do zatrzymania walki w powy¿szych warunkach.
-Sêdziowie maj± prawo do udzielania kar za akcje niedozwolone stosowane w walce lub za karygodne zachowanie/obsceniczne podczas starcia(w koñcu to turniej rycerski jest,nie?) w nastêpuj±cym porz±dku:
1)Czê¶æ fina³owaostrze¿enie-s³owne bez wiêkszych konsekwencji
nagana- -1 punkt
dyskwalifikacja- przegranie walki i wyrzucenie z turnieju bojowego
2)Czê¶æ pocztowa i kr±g zdradyostrze¿enie-reprymenda s³owna(dostêpna tylko jedna na poczet/zawodnika podczas krêgu)
dyskwalifikacja-przegranie aktualnego starcia.
-Sêdziowie nie musz± trzymaæ siê kolejno¶æ stosowania kar i mog± od razu wymierzyæ najwiêksz± je¿eli uznaj± to za stosowne.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do ew. zmiany regulaminów i zasad turniejów.