Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Kierpce- wczesno¶redniowiecznê buty z bazarku?
> Ubiór i dodatki > Ubiory wczesno¶redniowieczne > Mêskie ubiory wczesno¶redniowieczne
Ailur
Witam! Spotka³em siê z opini±, ¿e góralskie kierpce, mog± uchodziæ za buty historyczne, co podobno potwierdzaj± wykopaliska etc etc etc.

Od razu wyja¶niê, ¿e nie zale¿y mi na ultra poprawnym stroju- jestem ³ucznikiem i z konieczno¶ci potrzebujê ubraæ siê na turniej, szukam wiêc butów ³atwych do zdobycia i tanich, w których bêdê móg³ wyst±piæ na imprezie.

Czy kierpce do tego celu bêd± dostatecznie historyczne?

brat Bule
A czemu nie na bosaka?
Ailur
CYTAT(brat Bule @ 22:46 31.05.2011) *
A czemu nie na bosaka?

Bo zimno w stopy. Ale wydaje mi siê, ¿e do¶æ precyzyjnie zada³em pytanie o dane buty :-)
Teyrnon
CYTAT(Ailur @ 23:10 31.05.2011) *
Od razu wyja¶niê, ¿e nie zale¿y mi na ultra poprawnym stroju

glany owiniête baranic± s± zawsze w modzie.. wcale nie ultra poprawny strój a mo¿e na ten sam turniej wpuszcz± skoro wpuszczaj± kierpce..
Nie szkoda kasy? Historyczne obuwie boli? Chcesz wygl±daæ jak historyczny ³ucznik to zainwestuj w historyczne obuwie.. to nie s± kokosy a nikt siê nie przyczepi

Ailur
Irytuje mnie czytanie odpowiedzi nie na temat...

Powiem zwiê¼le: spotka³em siê z opini± osoby, zajmuj±cej siê zarówno odtwórstwem jak i archeologi±, ¿e kierpce s± historyczne dla wczesnego ¶redniowiecza.

Czy to prawda?

Proszê o odpowiedzi tylko osoby, które co¶ na ten temat wiedz±.
Ladyhawke
Byæ mo¿e s± historyczne - nie wiem , chêtnie sie dowiem. Podejrzewam, ze sam krój mo¿e byæ ok , nie wiem jak ze zdobieniami. No i nie wiem, czy nie by³y np. noszone tylko w jakim¶ regionie , a gdzie indziej przez kobiety.

Jedna rzecz na 100% historyczna nie bêdzie . Wspó³czesne kierpce maj± przyklejan± sztuczn± podeszwê.

Tutaj masz ró¿ne fajne wykroje i sporo opisów :
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=22256