Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: III JARMARK ¦REDNIOWIECZNY PRZY BRAMIE PORTOWEJ
> Inne > Kalendarium 2011
Selion



Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke

zaprasza na


III JARMARK ¦REDNIOWIECZNY PRZY BRAMIE PORTOWEJ





Organizatorzy:
Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke
Stargardzkie Centrum Kultury

Termin i miejsce:
18-19 czerwca 2011r (sobota-niedziela, g³ówny dzieñ turniejowy - niedziela)
Stargard Szczeciñski
Teren historyczny przy Bramie Portowej

Nocleg i wy¿ywienie:
18-20 czerwca 2011r (sobota-poniedzia³ek)
Nocleg we w³asnych namiotach historycznych
Teren w pe³ni zabezpieczony wraz z ochron± i s³u¿bami porz±dkowymi
Wy¿ywienie pe³ne z trunkami i biesiad± dla zg³oszonych grup (biesiada w sobotê)
(kto by³ na naszym turnieju, ten wie, ¿e posi³ki s± przednie smile.gif )

Plan imprezy:

SOBOTA
od 15:00 - przyjazd rycerstwa i rozstawianie obozowiska
18:00 - zapisywanie uczestników do turniejów
29:00 - rozdanie planów dnia i regulaminów
od 21:00 - biesiada: ognisko integracyjne z kie³baskami i trunkami ró¿nymi


NIEDZIELA
9:00 - 9:30 - ¶niadanie (zapisy do turniejów tylko dzieñ wcze¶niej - osobi¶cie),
9:30 - 12:00 - turniej ³uczniczy dla rycerstwa
10:30-11:00 - przemarsz rycerstwa wraz z konnic± bojow± i wystrza³ami z broni prochowej,
11:00 - 12:00 - rozpoczêcie imprezy, przywitanie grup rycerskich z prezentacj± zawo³añ (ka¿de bractwo prezentuje swoje zawo³anie, dziêki czemu i publika i reszta bractw wie o kim mowa smile.gif ),
12:00 - 12:30 - pokaz wolty¿erki konnej przez ostatni± grunwaldzk± justycjê konn± czyli grupê kaskaderów konnych D¿ygit ,
12:30 - 13:00 pokaz zaklinania i tresury koni
11:30 - 13:30 - turniej walk pieszych w historycznym stylu - miecze zwane pó³torarêcznymi,
13:00 - 13:30 - pokaz broni prochowej,
13:30 - 14:00 - konferansjer opowiada o wystawionych rzemie¶lnikach wraz z nauk± rzemios³a dla rycerstwa,
13:00 - 14:00 - obiad dla osób z Ruchu Rycerskiego,
14:00 - 15:00 - turniej walk pieszych: scenki rodzajowe z inscenizowan± walk± w wykonaniu przyjezdnych grup
15:00 - 15:30 - turniej artystyczny (taniec, ¶piew, teatr ¶redniowieczny, kuglarstwo historyczne itp.)
15:30 - 17:00 - turniej walk pieszych w historycznym stylu - miecze zwane jednorêcznymi,
16:00 - 16:30 - pokaz wolty¿erki konnej,
16:30 - 17:00 - pokaz zaklinania i tresury koni,
17:00 - 18:00 koncert grupy "Wêdrowna Trupa Roderyka",
18:00 - Inscenizacja bitwy rycerskiej "Wojna pszenna", Stargardziane kontra Szczecinianie:
2 x 10 minut z przerw± na pie¶ñ barda o Wojnie Pszennej
ciê¿ka piechota,
19:00 - turniej bojowy dru¿ynowy zwany bohurtem. Walki w systemie trzech na trzech,
20:00 - oficjalne zakoñczenie imprezy,
od 20:30 - Kolacja dla osób z Ruchu Rycerskiego. Rozdanie nagród.
W poniedzia³ek rano po¿egnanie i zakoñczenie imprezy

Turnieje i nagrody:
turniej walk pieszych w historycznym stylu - miecze zwane pó³torarêcznymi:
nagrody: I miejsce 400z³, II miejsce 200z³, III miejsce 50z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: w sobotê do pó³nocy

turniej walk pieszych w historycznym stylu - miecze zwane jednorêcznymi:
nagrody: I miejsce 400z³, II miejsce 200z³, III miejsce 50z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: w sobotê do pó³nocy

turniej ³uczniczy:
nagrody: I miejsce 400z³, II miejsce 200z³, III miejsce 50z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: w sobotê do pó³nocy

turniej walk pieszych, czyli scenki rodzajowe z walk±:
nagrody: I miejsce 400z³, II miejsce 200z³, III miejsce 50z³

turniej artystyczny, teatr, ¶piew, taniec, kuglarstwo itp. nawi±zuj±ce do historii ¶redniowiecza:
nagrody: I miejsce 400z³, II miejsce 200z³, III miejsce 50z³
regulamin niebawem

turniej bojowy dru¿ynowy zwany bohurtem. Walki w systemie trzech na trzech:
nagrody: I miejsce 600z³, II miejsce 300z³
regulamin niebawem

Za hart ducha i si³ê woli:
nagroda dla najaktywniejszej grupy, za najliczniejszy udzia³ w punktach imprezy: 500 z³
regulamin niebawem

Rzemie¶lnicy:
Kowal (bêdzie mo¿na tak¿e usun±æ zadziory i rdzê ze sprzêtu)
Garncarz wraz z naczyniami glinianymi datowanymi na XIV - XVw
Fleczer (³uki, strza³y, pacynki, stojaki pod ³apacze strza³, tarcze)

Je¶li w bractwie s± rzemie¶lnicy, kucharze lub wyrobnicy i chcieliby wystawiæ siê ze swoimi wyrobami - prosimy o kontakt, chêtnie pomo¿emy w organizacji kramu.



UWAGA: Impreza "na zaproszenie".
regulamin pisania zg³oszeñ poni¿ej


Zaproszenie mo¿na uzyskaæ pisz±c zg³oszenie na adres e-mail: kontakt@kubik.h2.pl

W zg³oszeniu nale¿y podaæ:
Nazwê grupy
Liczbê osób chêtnych do przyjazdu
Rodzaj wy¿ywienia na ka¿d± osobê (zwyk³e / wegetariañskie)
Ilo¶æ osób "turniejowych" i turnieje w których te osoby planuj± wzi±æ udzia³
Ilo¶æ osób chêtnych do udzia³u w inscenizacji
Zdjêcie grupy w strojach historycznych, najlepiej z namiotem historycznym
Imiê i nazwisko, oraz e-mail i nr. tel. osoby kontaktowej

pod uwagê brana jest tak¿e kolejno¶æ zg³oszeñ.


KONTAKT:
kontakt@kubik.h2.pl
661 226 222 Anna Tratnerska-£ojek (od godz 9:00 do 21:00)



ZAPRASZAMY! smile.gif
Robert Szatecki
Cieszê siê, ¿e i w tym roku odbêdzie siê turniej w Stargardzie, w zesz³ym sezonie by³ to jeden z najlepszych turniejów na którym by³em.
Selion
Bardzo, bardzo nam mi³o!
Staramy siê z roku na rok podnosiæ poziom, chocia¿ wzrost cen w 2011 roku trochê nas "zabi³".
Mimo to obiecujemy, ¿e bêdzie wystarczaj±co du¿o adrenaliny, jedzenia, trunków i dobrego towarzystwa, by by³ to kolejny raz jeden z najlepszych turniejów w sezonie smile.gif
Serdecznie zapraszamy do wysy³ania zg³oszeñ!
A.Fran
Je¶li harmonogram na to pozwoli to chêtnie przeniosê siê z ku¼ni w szranki by spróbowaæ si³ z kim¶ bardziej do¶wiadczonym.

Czy racuchy bêd± tak samo dobre jak w roku ubieg³ym? smile.gif
JacekB(Borcke)
Oczywi¶cie jak sesja pozwoli w tym roku zostanê do koñca biesiady:)
Ja jak funkcja kata nie bêdzie zbyt zajmuj±ca, chyba pozwolê sobie wzi±æ udzia³ w turnieju na miecze pó³torarêczne.

Pozdro
Selion
Bêd± racuchy i bêd± tak samo dobre jak w tamtym roku smile.gif

Obecnie mamy gwarantowane miejsce i wy¿ywienie na 80 osób.
Od kwietnia bêd± wysy³ane ³adne, imienne zaproszenia. Zg³oszenia przyjmujemy do 10 czerwca. Liczy siê kolejno¶æ zg³oszeñ.
Selion
W ten weekend w koñcu id± oficjalne zaproszenia!
Dziêkujemy wszystkim za cierpliwo¶æ.
Pozdrawiam indyka i kurkê (kto by³ w Z³ocieñcu na naszym turnieju ten wie ;) ).
Selion
W tym roku bêdziemy go¶ciæ a¿ trzy grupy konne:

Grupa Kaskadersko-Historyczna D¿ygit

Grupa kaskaderów z wieloletnim sta¿em, zajmuj±ca siê pokazami konnymi i pieszymi z ró¿nych epok historycznych. Zajmuj± siê pokazami dla widowni oraz organizowaniem rozrywek dla publiczno¶ci. Pracowali przy takich realizacjach jak :
• Pokazy wolty¿erki konnej inscenizacjach historycznych na zamku w Gniewie;
• Rekonstrukcje wojsk kozackich z pokazem w³adania broni± na festiwalu „Dni Wilanowa” w Warszawie;
• Tresura koni na „Miêdzynarodowy Turniej Rycerski na kopie Jana III Sobieskiego”
• Pokazy „joustingu”, turnieju walki na kopie;
• Koordynowanie dzia³añ podczas wielkiej inscenizacji bitwy pod Grunwaldem;
• Odgrywanie bitew w Kamieñcu Podolskim na Ukrainie;
• Organizacja „Bitwy pod ¦wiecinem”, inscenizacji bitwy na Pomorzu z okresu ¶redniowiecza;

Dobrowolne Stowarzyszenie Kaskaderów DSK

Grupa pasjonatów zajmuj±ca siê profesjonalnymi pokazami konnymi. W pracy ze zwierzêtami opieraj± siê wy³±cznie na naturalnych metodach szkolenia, by promowaæ nowoczesny wizerunek kaskadera, dla którego zwierzê, zw³aszcza koñ, jest przede wszystkim partnerem i przyjacielem.
Prócz kilkudziesiêciu pokazów, udzia³ach w turniejach, oraz imprezach historycznych mog± siê pochwaliæ prowadzeniem koordynacji kaskaderskiej w filmie "M³yn i krzy¿" okrzykniêtym prawdziw± rewolucj± w kinie i sztuce.

Lech de Pansin wraz z grupa konn± - Rycerze Pogranicza
Grupa konnych rycerzy z ziemi stargardzkiej marchii zakonu krzy¿ackiego z siedzib± w historycznym Pêzinie. Odtwarzaj± rycerstwo zakonne z przedzia³u XIV i XV wieku, wiernie ukazuj±c treningi jakim poddawano rycerzy i ich konie.

Oczywi¶cie nie zabraknie te¿ rzemie¶lników i kramarzy. Ju¿ teraz wiemy, ¿e odwiedzi nas "winna Jola", czy Jolanta Semeniuk z kramami historycznymi Stokport.
Cz³onkowie grupy zajmuj± siê odtwórstwem wieków od X do XIX. Dzia³aj± we wspó³pracy z Opolskim Bractwem Rycerskim oraz gronem rzemie¶lników wystawiaj±cych swoje kramy na wielkiej inscenizacji bitwy pod Grunwaldem. Ci rzemie¶lnicy nale¿± do elitarnej grupy ludzi tworz±cych rêkodzie³o wieków dawnych. Kramy oferuj± wino z winogron i ¿urawiny, kowalstwo artystyczne: medaliony z mosi±dzu i miedzi, myd³a saracenów rêcznie robione z olejków ro¶linnych i ekstraktów owocowych.

Mi³o nam te¿ bêdzie go¶ciæ wszystkie bractwa, które ju¿ potwierdzi³y swój udzia³. Obecnie zosta³o wolnych 30 miejsc.
Selion
Organizacj± turnieju ³uczniczego zajmie siê Koszaliñska Kompania Rycerska (dziêki za oferowana pomoc smile.gif ). Nied³ugo pojawi siê regulamin. Konkurencje bêd± nieszablonowe, widowiskowe i wyj±tkowo ciekawe.
Haris
REGULAMIN TURNIEJU £UCZNICZEGO
Uczestników obowi±zuje strój i sprzêt ³uczniczy dostosowane do odtwarzanego przez ³ucznika okresu historycznego oraz zgodny z regulaminem turnieju – patrz wyposa¿enie ³ucznika.
Aby przyst±piæ do turnieju uczestnik musi zarejestrowaæ swoje nazwisko na li¶cie startowej i zaprezentowaæ siê sêdziemu g³ównemu w pe³nym stroju wraz z w³asnym sprzêtem ³uczniczym. Zapisy do turnieju odbêd± siê w sobotê do zmierzchu (wymóg organizatora).

WYPOSA¯ENIE £UCZNIKA:

1. £ucznik wyposa¿ony winien byæ w minimum: przeszywanicê (lub inny gruby kaftan), metalowe nakrycie g³owy stosowne do odtwarzanego okresu (he³m, czepiec, misiurka), broñ boczn± (miecze, tasaki, kordy, d³ugie sztylety), puklerz ³uczniczy (lub inn± tarczê stosown± do odtwarzanego okresu); w przypadku pañ powy¿sze wymagania nie obowi±zuj±, jednak¿e premiowane bêd± bonusowymi punktami. Wyposa¿enie nie mo¿e byæ po¿yczane podczas turnieju z uwagi na konkurencje, które wymagaj± jednoczesnego uczestnictwa wszystkich zawodników. Jednakowe wymogi co do stroju ochronnego wprowadzono aby wyrównaæ szanse wszystkich uczestników.
2. Do zmagañ turniejowych dopuszcza siê wszelkie ³uki tradycyjne. Nie dopuszcza siê ³uków bloczkowych ani ³uków wyczynowych; niedozwolone s± jakiekolwiek celowniki na majdanie, dozwolone s± "pó³eczki";
3. Brzechwy strza³ mog± byæ wy³±cznie drewniane, a lotki z materia³ów naturalnych. Dopuszcza siê groty metalowe wszelkiego typu, równie¿ toczone (zalecane ze wzglêdu na tarcze turniejowe stosowane na turnieju), a ponadto z kamienia lub rogu;
4. Strza³y u¿ywane w konkurencjach turniejowych przez poszczególnych zawodników powinny siê odró¿niaæ indywidualnym oznaczeniem (kolorem lotek, podpisami lub kolorowymi opaskami na brzechwie, wzglêdnie barwami owijek lub innymi trwa³ymi znakami). Ze wzglêdu na konkurencje czasowe, bez limitu strza³, zalecamy posiadanie 10 sztuk;
5. Strzelanie odbywa siê do zró¿nicowanych tarcz w zale¿no¶ci od konkurencji. Wszelkie w±tpliwo¶ci (np. trafienie w liniê) rozstrzygane jest na korzy¶æ zawodnika.
6. Wszystkie zasady zostan± jasno przedstawione przed rozpoczêciem ka¿dej konkurencji;
7. Nad przebiegiem turnieju czuwaæ bêdzie sêdzia g³ówny; decyzje w zwi±zku z przebiegiem turnieju podejmuje sêdzia g³ówny. Jego decyzje s± ostateczne i niepodlegaj±ce dyskusji;
8. Oddaæ strza³ mo¿na jedynie, gdy tor ³uczniczy jest pusty i na komendê sêdziego.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie.

1.
KONKURENCJE:
1. Rozgrzewka. Strzelanie proste, 20m, 6 strza³, jedna odrzucana.
2. Fletnia Pana. Trzy tarcze ustawione na odleg³o¶ciach 20, 25 i 30m na ró¿nych wysoko¶ciach. Zawodnik ma do dyspozycji 6 strza³. Do ka¿dej tarczy musi oddaæ dwa strza³y strzelaj±c na przemian do ró¿nych tarcz. Nie mo¿na oddaæ pod rz±d dwóch strza³ów do tej samej tarczy.
3. Strzelanie bojowe. Czas 50s. Zawodnik zaczyna z 30 metrów za paw꿱. Stoj±c ty³em oddaje 2 strza³y. Po czym biegnie do pierwszej pawê¿y na 25m, przykuca ty³em i oddaje kolejne 2 strza³y wychylaj±c siê zza pawê¿y, po czym biegnie dalej na odleg³o¶æ 20m i oddaje kolejne dwa w ten sam sposób.
4. Polowanie. Strzelanie do 3 zwierz±t na ró¿nych odleg³o¶ciach (15, 20, 25) – ma³e z przodu, wiêksze z ty³u. £ucznik mo¿e dowolnie wybieraæ cele i strzelaæ do wszystkich lub tylko do jednego. 6 strza³.
5. Pod ostrza³em. Zawodnik ustawia siê za trzema pawê¿ami, które sam bêdzie móg³ odpowiednio ustawiæ na odleg³o¶ci 25m od celu. Zawodnik bêdzie mia³ minutê na wykonanie konkurencji i nieograniczon± liczbê strza³. W tym czasie wrogowie (wybrani w drodze losowania spomiêdzy uczestników), stoj±cy po przek±tnych bêd± do niego strzelaæ pacynami. Je¶li zostanie trafiony koñczy konkurencjê jako ustrzelony ³ucznik.
6. Oblê¿enie. £ucznik zaczyna strzelanie z 35m, 25m, 15m zza pawê¿y. Oddaje 2 strza³y (nak³adanie strza³y t³em z uklêku ukryty za paw꿱) przesuwa siê do nastêpnej zas³ony i oddaje nastêpne 2 strza³y. Na wykonanie konkurencji zawodnik ma 1,5 minuty i nieograniczon± liczbê strza³. Gdy dojdzie na odleg³o¶æ 15m oddaje z niej ju¿ pozosta³e strza³y do zakoñczenia czasu.
7. Manewry - przenikanie. Wszyscy startuj±cy ³ucznicy strzelaj± jednocze¶nie na komendy sêdziego. Zawodnicy ustawiaj± siê w dwóch szeregach na odleg³o¶ci 35m. W przypadku w±tpliwo¶ci, kto gdzie ma stan±æ, przyjmuje siê, i¿ osoby, które do dej pory uzyska³y najwiêksz± liczbê punktów staj± z ty³u. Na komendê „Strzelaæ!” strza³ oddaje pierwszy szereg. Komenda „Naprzód!” powoduje i¿ drugi szereg wychodzi przed pierwszy i ponownie komenda „Strzelaæ!” informuje o oddaniu przez ten szereg strza³u. Potem sytuacja siê powtarza a¿ wszyscy oddadz± po 6 strza³. Je¶li kto¶ siê spó¼ni i nie zd±¿y oddaæ strza³u, to go ju¿ nie oddaje. Strzelanie odbywaæ siê bêdzie do trzech tarcz, z których sumowane bêd± trafienia.
8. Dwupak. Strzelanie do okr±g³ego celu wielko¶ci 48 cm. Strzelanie rozpoczyna siê z 20 metrów. Ka¿dy zawodnik ma do dyspozycji 2 strza³y. Nale¿y przynajmniej jedn± trafiæ w cel. Zaliczenie powoduje przej¶cie na kolejn± odleg³o¶æ oddalon± o 5m. Niezaliczenie celu koñczy t± konkurencjê. Za ka¿de trafienie celu przyznawane jest 3 pkt. z odleg³o¶ci 20m, 4 pkt. za 25m, 5 pkt. za 30m itd. Brak ograniczenia odleg³o¶ci.


Je¿eli bêdzie czas, wola strzelania i dopisz± wszystkim humory, mamy przygotowanych kolejnych 10 konkurencji. smile.gif
Mamy nadziejê na ból palców u zawodników i u¶miechniête twarze.

Pozdrawiam
Haris
Koszaliñska Kompania Rycerska
Jochny13
Witam
Tak jak w zesz³ym roku organizowa³ bêdê na turnieju miejsce gdzie tury¶ci bêd± mogli postrzelaæ z ³uku czy porzucaæ w³óczniami. Poza tym postaram siê zabraæ ze sob± kilka strza³ wiêcej mo¿e jak±¶ s³omiankê i troszkê materia³ów do w³asnego pomajsterkowania i sklejenia swoich strza³.
Mój samochód jest jednak ma³o pojemny a sprzeda¿ na takich imprezach raczej ¿adna Wiêc nie bêdê pakowa³ wiele. Je¶li planujesz jakie¶ zakupy to zamów je telefonicznie pod nr 667340988. Przy zamówieniu s³omianek czy strza³ w ten sposób postaram siê zaoferowaæ przyja¼niejsz± cenêsmile.gif
Selion
Regulamin turnieju walk pieszych na miecze krótkie zwane jednorêcznymi



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Walki, bêd±ce seri± bezpo¶rednich pojedynków jeden na jeden, odbêd± siê w systemie ka¿dy z ka¿dym.

Czas pojedynku ustalony jest na 60 sekund, a w razie remisu dogrywka bêdzie trwaæ po³owê czasu pojedynku.

Walki bêd± odbywaæ siê w trybie ci±g³ym, mo¿liwe przyczyny przerwania walki zosta³y opisane w punkcie 6.

Ka¿dy pojedynek bêdzie sêdziowany przez minimum dwie osoby niepowi±zane z uczestnikami, oraz sêdziego g³ównego.

Na ka¿dego uczestnika turnieju przypada 1l wody zapewniony przez organizatora. Woda bêdzie podawana przez markietanki. Uczestnicy turnieju proszeni s± o nie wnoszenie w³asnych napojów i jedzenia na teren szranków.


2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w przeddzieñ turnieju (sobota 18 czerwca) do pó³nocy. Mo¿liwe jest wpisanie uczestnika przez osobê trzeci±, posiadaj±c± pisemne pe³nomocnictwo. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia, ale powy¿ej 16 mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± rodziców oraz pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju (wzór zgody wraz z o¶wiadczeniem w za³±czniku).

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych na miecze zwane jednorêcznymi i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem innych uczestników turnieju jak i organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Przej¶æ pozytywnie kontrolê opancerzenia przed przyst±pieniem do pojedynku.

4. Posiadaæ w³asnego panosza (tzw. "giermka"), który bêdzie czuwa³ nad stanem technicznym uzbrojenia uczestnika i zostanie wpisany na listê. W razie braku panosza uczestnik zobowi±zany jest sam dogl±daæ swojego sprzêtu i w razie usterki naprawiæ go w ograniczonej czasowo przerwie
.


3. Wymagane wyposa¿enie uczestników turnieju:

Wyposa¿enie uczestnika turnieju musi byæ zgodne z odtwarzanym przez uczestnika okresem ¶redniowiecza i spe³niaæ poni¿sze warunki:

Broñ: Do turnieju bêdzie dopuszczany miecz zwany jednorêcznym, tasak, lub kord nie wa¿±cy mniej ni¿ 1200g. Broñ musi mieæ zaokr±glony sztych i stêpione, pozbawione ostrych szczerbów krawêdzie, oraz pozbawion± rdzy powierzchniê. Na terenie imprezy bêdzie dostêpny kowal, który mo¿e usun±æ zadziory i rdzê z broni.
Tarcza: Do turnieju dopuszczona bêdzie tarcza drewniana bez metalowych okuæ, o wymiarach nie wiêkszych ni¿ 75cm d³ugo¶ci. Tarcze musz± byæ kompletne, bez znacz±cych wad i uszkodzeñ.
He³m: Do turnieju zostan± dopuszczone tylko he³my w pe³ni chroni±ce twarz i kark. Za ochronê karku mo¿e s³u¿yæ tak¿e podbródek, lub os³ona przeszywana z os³on± kolcz±.
Os³ona tu³owia: Dopuszczalne s± pe³ne os³ony tu³owia w tym os³ony p³ytowe, p³atowe lub kolcze w po³±czeniu z przeszywanic±.
Os³ony r±k: Do turnieju dopuszczane s± pe³ne os³ony r±k i d³oni. Minimum przeszywanica i os³ona kolcza. W ka¿dym przypadku nale¿y posiadaæ metalowe os³ony ³okci i barków.
Os³ony nóg: Dopuszczane do turnieju s± pe³ne os³ony nóg, minimum ?nogi pikowane? z fartuchem kolczym do kolona. W ka¿dym przypadku wymagane s± metalowe os³ony kolan.


4. Przyst±pienie do pojedynku:
Stawiennictwo na terenie szranków: zapisani uczestnicy turnieju wraz z panoszami zobowi±zani s± stawiæ siê na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju w pe³nym uzbrojeniu. Panosza powinien (choæ nie musi) posiadaæ znak rozpoznawczy zgodny ze znakiem uczestnika, za którego sprzêt odpowiada. Wszyscy uczestnicy turnieju musz± byæ w stanie umo¿liwiaj±cym przyst±pienie do pojedynków (kac dopuszczalny, stan nietrze¼wo¶ci nie).
Kontrola uzbrojenia: ka¿dy uczestnik przejdzie ogólny przegl±d sprzêtu, w którym bêdzie siê pojedynkowa³. W razie sprzêtu niespe³niaj±cego warunków regulaminu uczestnik ma czas na poprawki do czasu rozpoczêcia turnieju.
Wybór przeciwnika: Na pocz±tku turnieju ka¿dy z uczestników bêdzie losowa³ po jednym znaku turniejowym. Przeciwnikami zostaj± te osoby, które wylosowa³y ten sam znak.


5. Punktowanie
Pojedynek wygrywa ten uczestnik, który zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Za trafienie uznaje siê czyste i silne uderzenie ostrzem broni w rêce powy¿ej ³okcia, nogi powy¿ej kolan, tu³ów i g³owê przeciwnika. Nie liczy siê trafieñ p³azem, g³owic±, jelcem, rêkoje¶ci± broni oraz ze¶lizgniêæ broni z tarczy.
  • Trafienie: 1pkt.
  • Rozbrojenie lub przewrócenie przeciwnika: 1pkt.


Minimalna ilo¶æ osób bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi 5 osób.


6. Przerwy

Przerwy w pojedynkach bêd± zarz±dzane przez sêdziów tylko w przypadku:
  • utracenia broni przez walcz±cego,
  • przewrócenia siê walcz±cego,
  • wykonania przez którego¶ z walcz±cych akcji zabronionych przez regulamin,
  • doznania kontuzji przez walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • uszkodzeniu sprzêtu walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • na uzasadnion± pro¶bê walcz±cego obejmuj±c± powy¿sze przypadki wprowadzenia przerwy lub poddanie siê (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund lub zakoñczenie walki).


Podczas przerwy na teren pojedynku wej¶æ mog± tylko sêdziowie, panosze walcz±cych i s³u¿by medyczne.


7. Akcje dozwolone i zabronione
Zabronione:
  • uderzenia rantem tarczy,
  • "sztychy",
  • akcje i chwyty maj±ce na celu umy¶lne uszkodzenie przeciwnika, w którego wyniku przeciwnik mo¿e doznaæ uszczerbku na zdrowiu,
  • umy¶lne celowanie w miejsca niepunktowane i wizurê he³mu,
  • akcje i chwyty maj±ce na celu podbicie przeciwnikowi zas³ony he³mu
.


Dozwolone:
  • kopanie i chwyty zapa¶nicze nie ³ami±ce regulaminu turnieju,
  • uderzanie piê¶ci±,
  • uderzanie p³azem broni,
  • uderzanie p³ask± czê¶ci± tarczy,
  • taniec zwyciêstwa


8. Nagrody:
Dla uczestnika turnieju, który zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:
nagrody: I miejsce 400z³,
II miejsce 200z³,
III miejsce 50z³


Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie kolacji w dzieñ turnieju (19 czerwca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.



Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Regulamin turnieju artystycznego


1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Pod pojêciem ?pokaz? rozumiana jest prezentacja artystyczna np.: pokaz kuglarski, pokaz ognia, pokaz rzemios³a artystycznego, taniec, ¶piew, teatr.

Czas konkurencji ustalony jest na minimum 5 minut, maksimum 15 minut.

W konkurencji wzi±æ udzia³ mo¿e dru¿yna licz±ca minimum 2 osoby prezentuj±ce tê sam± grupê rycersk±.

Materia³y niezbêdne do wykonania pokazu ka¿da dru¿yna zapewnia we w³asnym zakresie.

Je¶li w pokazie uczestnik wykorzystywaæ bêdzie w³asn± muzykê, powinien dostarczyæ j± organizatorowi na podpisanej p³ycie CD audio przed rozpoczêciem turnieju.

Uczestnicy turnieju maj± obowi±zek upewniæ siê, ¿e pokaz bêdzie zgodny z zasadami bezpieczeñstwa, a tre¶æ pokazu nie przekroczy ogólnie pojêtych norm etycznych.

Uczestników obowi±zuje strój zgodny z odtwarzanym okresem ¶redniowiecza, nie ³ami±cy zasad regulaminu.

Nad przebiegiem turnieju czuwa³ bêdzie sêdzia g³ówny niepowi±zany z uczestnikami turnieju oraz jury w trzyosobowym sk³adzie. Decyzje sêdziego s± niepodwa¿alne i ostateczne.



2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w przeddzieñ turnieju (sobota 18 czerwca) do pó³nocy. Mo¿liwe jest wpisanie uczestnika przez osobê trzeci±, posiadaj±c± pisemne lub s³owne pe³nomocnictwo. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia mog± uczestniczyæ w turnieju za zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju.

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju artystycznego i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Podczas zapisów nale¿y dru¿ynie nadaæ zgodn± z konwencj± ¶redniowiecza nazwê, po której uczestnicy bêd± wywo³ywani do pokazu.



3. Przyst±pienie do konkurencji:

Stawiennictwo na terenie pokazów: zapisane do turnieju dru¿yny zobowi±zane s± stawiæ siê w pe³nym sk³adzie na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju.

Przygotowanie do pokazu: ka¿da dru¿yna mo¿e przygotowaæ teren pod pokaz, ale uprasza siê, by przygotowania nie trwa³y d³u¿ej jak 10 minut bezpo¶rednio przed pokazem.



4. Punktowanie

Turniej wygrywa ta dru¿yna, która zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Punktowane bêd±:
  • Ilo¶æ osób: 1pkt za ka¿d± osobê w dru¿ynie, ale nie wiêcej ni¿ 5pkt.
  • Scenografia: od 1 do 5pkt.
  • Zgodno¶æ historyczna: od 1 do 5pkt.
  • Przygotowanie i zaanga¿owanie w pokaz: od 1 do 5pkt.
  • Tre¶æ pokazu: od 1 do 5pkt.
  • Atrakcyjno¶æ i widowiskowo¶æ pokazu: od 1 do 5pkt.
  • Zgranie dru¿yny: od 1 do 5pkt.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w turnieju, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tego turnieju, wynosi trzy dru¿yny.



5. Nagrody:


I miejsce 400z³,
II miejsce 200z³,
III miejsce 50z³


Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie kolacji w dzieñ turnieju (19 czerwca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.



Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Regulamin turnieju walk pieszych



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Pod pojêciem „walka piesza” rozumiany jest pokaz zawieraj±cy czê¶æ fabularn±, oraz inscenizowan± walkê.

Czas walki pieszej ustalony jest na minimum 5 minut, maksimum 15 minut.

W konkurencji wzi±æ udzia³ mo¿e dru¿yna licz±ca minimum 2 osoby prezentuj±ce tê sam± grupê rycersk±.

Materia³y niezbêdne do wykonania pokazu walki pieszej ka¿da dru¿yna zapewnia we w³asnym zakresie.

Je¶li w walce pieszej uczestnik wykorzystywaæ bêdzie w³asn± muzykê, powinien dostarczyæ j± organizatorowi na podpisanej p³ycie CD audio przed rozpoczêciem turnieju.

Uczestnicy turnieju maj± obowi±zek upewniæ siê, ¿e walka piesza bêdzie zgodna z zasadami bezpieczeñstwa, a tre¶æ pokazu nie przekroczy ogólnie pojêtych norm etycznych.

Uczestników obowi±zuje strój zgodny z odtwarzanym okresem ¶redniowiecza, nie ³ami±cy zasad regulaminu.

Nad przebiegiem turnieju czuwa³ bêdzie sêdzia g³ówny niepowi±zany z uczestnikami turnieju oraz jury w trzyosobowym sk³adzie. Decyzje sêdziego s± niepodwa¿alne i ostateczne.



2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w przeddzieñ turnieju (sobota 18 czerwca) do godziny pó³nocy. Mo¿liwe jest wpisanie uczestnika przez osobê trzeci±, posiadaj±c± pisemne pe³nomocnictwo. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:
1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju.

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Podczas zapisów nale¿y dru¿ynie nadaæ zgodn± z konwencj± ¶redniowiecza nazwê, po której uczestnicy bêd± wywo³ywani do walki pieszej.



3. Przyst±pienie do konkurencji:

Stawiennictwo na terenie walk pieszych: zapisane do turnieju dru¿yny zobowi±zane s± stawiæ siê w pe³nym sk³adzie na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju.

Przygotowanie do walki pieszej: ka¿da dru¿yna mo¿e przygotowaæ teren pod walkê piesz±, ale uprasza siê, by przygotowania nie trwa³y d³u¿ej jak 10 minut bezpo¶rednio przed pokazem.



4. Punktowanie

Turniej wygrywa ta dru¿yna, która zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Punktowane bêd±:

• Uzbrojenie i opancerzenie: 1 - 10pkt.
• Nawi±zanie do wydarzenia historycznego zwi±zanego z dru¿yn±, lub miejscem pochodzenia: 1-5pkt.
• Ilo¶æ osób: 1pkt za ka¿d± osobê w dru¿ynie, ale nie wiêcej ni¿ 5pkt.
• Scenografia: od 1 do 5pkt.
• Zgodno¶æ historyczna: od 1 do 5pkt.
• Tre¶æ czê¶ci fabularnej: od 1 do 5pkt.
• Atrakcyjno¶æ i widowiskowo¶æ walki pieszej: od 1 do 5pkt.
• Zgranie dru¿yny: od 1 do 5pkt.


Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w turnieju, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tego turnieju, wynosi trzy dru¿yny.


5. Nagrody:

Dla dru¿yny, która zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:

I miejsce 400z³,
II miejsce 200z³,
III miejsce 50z³


Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie kolacji w dzieñ turnieju (19 czerwca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.


Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Dziêkujemy wszyyystkim bractwom za zg³oszenia.
Dawno ju¿ przekroczyli¶my limit go¶ci, ale nie mogli¶my oprzeæ siê pokusie poznania nowych twarzy smile.gif

Kilka ciekawostek:
Do turnieju "Za hart ducha i si³ê woli" dodajemy nagrodê za drugie miejsce.
Ksi±¿ki:

1. 2 x "Koniec Pie¶ni" Wojciecha Zembatego, przedpremierowe wydanie, ufundowane przez Spo³eczny Instytut Wydawniczy Znak,
2. "Receptury z klasztornej piwniczki - nalewki, wina, piwa, miody, likiery", znanego w ruchu rycerskim Jacka Kowalskiego.

TVP Szczecin obj±³ imprezê patronatem medialnym. Je¶li bêdzie emisja z turnieju, to podamy dzieñ i godzinê ;)

Przypominamy:
biesiada odbywa siê w sobotê, dzieñ turniejowy jest w niedzielê. Zapraszamy na sobotni± integracjê, przy suto zastawionym stole i trunkach ró¿nych.
Jednocze¶nie prosimy o zabranie w³asnych naczyñ. Pieni±dze na "plastikowe" naczynia przeznaczyli¶my na piwo, sami rozumiecie...

Selion
UWAGA!

ze wzglêdów rachunkowych i bezpieczeñstwa.. ale bardziej rachunkowych (mo¿liwo¶æ bezproblemowego rozliczenia nagrody), proszê uczestników turniejów o przygotowanie numeru konta, na które zostan± przelane nagrody finansowe w terminie do 7 dni od daty imprezy. W dniu imprezy zwyciêzcy podpisz± formularz potwierdzaj±cy odebranie nagrody, której forma p³atno¶ci bêdzie okre¶lona na przelew 7 dni.

Za utrudnienia przepraszamy.
A.Fran
Pogoda nie da³a rady nas przepêdziæ z pola bitwy ;)

Dziêkujê bardzo wszystkim za przybycie! i pozdrawiam ch³opaków z Warszawskiej Akademii Miecza oraz wszystkich innych, którzy dodawali mi skrzyde³ w szrankach thanx.gif "wesz³o! dawaj!" :D
Maciej Templariusz
Ja równie¿ dziêkuje za imprezke, szkoda ¿e deszcz psu³ nam troche zabawê, mam nadziejê ¿e nasz ma³y konny pokaz siê podoba³ smile.gif Je¶li kto¶ ma jakie¶ fotki z imprezy to proszê wystawiæ smile.gif

Pozdrawiam Maciej Templariusz
Robert Szatecki
bardzo udany turniej, mi³o by³o spotkaæ nowe osoby z von Borcke, z którymi dotychczas mia³em kontakt tylko przez internet:) Szkoda tylko,ze pogoda odstraszy³a od przyjazdu czê¶æ odtwórców.
Yogesh
Jakie¶ materia³y filmowe z walk posiadacie?
Je¿eli tak, to z przyjemno¶ci± poogl±dam ;p
Selion
odsypiam, zbieram materia³y foto i video, liczê punkty... zabawa trwa smile.gif
Kochani! Dziêkujê Wam za przybycie, dawno nie spêdzi³am tak ¶wietnie czasu. Jeste¶cie niesamowici, rewelacyjnie siê z Wami bawi³am.
Dzisiaj jeszcze siedzieli¶my i przypominali¶my sobie Wasze walki piesze i artystyczne pokazy. Prezentujecie bardzo wysoki poziom i a¿ mi wstyd by³o, za nieskompletowany strój. O he³mie Hadriana to u nas nied³ugo bêd± legendy kr±¿yæ, wszyscy ci±gle go wspominaj±, zw³aszcza Micha³, który po tym jak go zobaczy³ stwierdzi³, ¿e znów kupuje pe³ny sprzêt smile.gif
Szkoda, ¿e pogoda nie dopisa³a w pe³ni.
Mam nadziejê, ¿e za rok aura bêdzie bardziej sprzyjaæ.
Na razie tak chaotycznie jeszcze wszystko piszê, ale my¶lê, ¿e w dwa, trzy dni ogarnê siê z ca³o¶ci± i przedstawiê porz±dn± relacjê, wyniki, zdjêcia itd.

Ach! Specjalnie podziêkowania dla Jacka Wuja Grondke z Najemnej Roty Strzelczej. P³aszcz rewelacja! Sprawdzi³ siê jak ¿aden inny i uchroni³ mnie przed niechybnym przeziêbieniem smile.gif
Na pewno w najbli¿szym czasie pozamawiamy od Was trochê wiêcej ciuchów.

I podziêkowania dla Ani Dembeck (anna.stroje). Nie wszyscy jeszcze wiedz±, ale Pani Ania zasponsorowa³a koszule mêsk± dla grupy, która otrzyma drugie miejsce w turnieju "za hart ducha i si³ê woli".

I dla winnej Joli, winko pierwsza klasa, szkoda, ¿e tak szybko siê skoñczy³o. Bard - Mariusz Rodziewicz - stwierdzi³, ¿e pie¶ñ o tym winie u³o¿y smile.gif

Ok. To ja siê zajmê rozliczaniem wszystkiego, zbieraniem zdjêæ i napiszê co¶ konkretniej za 2 - 3 dni.
Selion
Pierwsze foty znalezione w necie:
http://wiadomosci.rii.pl/index.php?H=16&am...stwo=1&D=80
Selion
kolejnych kilka zdjêæ:
http://fotoreportaz.stargard.com.pl/fotore...ieczny,359.html

Je¶li kto¶ robi³ zdjêcia, to bardzo bym prosi³a o ich udostêpnienie. Bêdê wdziêczna.
Wiem, ¿e by³y nagrywane wszystkie walki - pisaæ do Adriana smile.gif

Toczy siê jeszcze ostatni turniej "za hart ducha i si³ê woli". Obecnie wiadome s± ju¿ grupy, które zajm± dwumiejscowe podium:
Bracia Herbu Gryf
oraz
Bractwo Rycerskie Ksiêcia Bogus³awa V

Podliczam jeszcze ze zdjêæ ile osób z obu bractw bra³o udzia³ w przemarszu. To bêd± decyduj±ce punkty.

P.S. pobili¶cie rekord w jedzeniu racuchów na czas. Do 16:00 posz³o 270 racuchów, gratulacje :P
bombardman
Droga Selion, wraz z moj± ma³¿onk± chcia³em serdecznie podziêkowaæ za zaproszenie.
Impreza na fajnym poziomie.Spotka³em mnóstwo znajomych.Szkoda tylko ,¿e pogoda trochê nie dopisa³a.
Niestety musieli¶my siê trochê wcze¶niej zwin±æ z kramem.Sprawy rodzinne.
Cieszymy siê bardzo, ¿e p³aszczyk siê przyda³, i ¿e nasze wyroby spodoba³y siê ludziom.
Mam nadziejê ,¿e spotkamy siê jeszcze nie raz, nie tylko w Stargardzie.
Przy okazji przesy³am lin z fotkami które znalaz³em w sieci.
Jeszcze raz serdecznie dziêkujê zz zaproszenie.
Jacek Wuja Grondke.
"Kramik Eli pod Bazyliszkiem".
https://picasaweb.google.com/wojciech15/Sta...t_notification#
Bartimus
Znalaz³em Filmik ;)
http://www.youtube.com/watch?v=wca9vIHlBzo
Pozdrawiam.
Selion
Arrr... narrator improwizowa³ i wymy¶la³ na bie¿±co w obliczu nieprzewidzianych zmian w scenariuszu, wiêc wybaczcie pomy³ki s³owne ;)
winnajola
Podziêkowania za doskona³± imprezê!
Cieszê siê, ¿e winko smakowa³o a Orgów i Barda zapraszam do wspólnego komponowania pie¶ni o winie przy winie, którego¶ wieczoru na grunwie... smile.gif

Pozdrawiam
Selion
Czas na ma³e podsumowanie.
Wiêksze bêdzie jak tylko wrócê ze szkolenia, wiêc w nastêpnym tygodniu smile.gif

Konkurs dru¿ynowy "za hart ducha i si³ê woli" wygrywa...

I miejsce: Bractwo Rycerskie Ksiêcia Bogus³awa V

II miejsce: Bracia Herbu Gryf.

Gratulacje!

Miejsca w pozosta³ych turniejach:

Turniej artystyczny
I miejsce: Bractwo Rycerskie Ksiêcia Bogus³awa V (41pkt)
II miejsce: Bracia Herbu Gryf (40pkt)

Turniej walk pieszych
I miejsce: Bractwo Rycerskie Ksiêcia Bogus³awa V (65pkt)
I miejsce: Bracia Herbu Gryf (65pkt)
III miejsce: Koszaliñska Kompania Rycerska (34pkt)

Turniej ³uczniczy
I miejsce: Haris, Koszaliñska Kompania Rycerska (85pkt)
II miejsce: Marian Friede, Dru¿yna Chocimierza (71pkt)
III miejsce: Bartek Ligocki (70pkt)

Turniej na miecze krótkie zwane jednorêcznymi
I miejsce: Robert Szatecki
II miejsce: Krzysztof Szatecki
III miejsce: Adrian Frankowski, G.O.H. von Borcke

Turniej na miecze d³ugie zwane pó³torarêcznymi
I miejsce: Krzysztof Szatecki
II miejsce: Robert Szatecki
III miejsce: Jacek Barañski, G.O.H. von Borcke

Turniej dru¿ynowy dwójkowy
I miejsce: Krzysztof i Robert Szateccy
II miejsce: Bractwo Rycerskie Ksiêcia Bogus³awa V


Wszystkim serdecznie gratulujê!
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.