Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Krzy¿acka Liga Turniejowa
> Inne > Kalendarium 2011
Patryk
Krzy¿acka Liga Turniejowa

1. Turniej w Prabutach - 30.04/1.05.2011 (organizator Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej)
2. Turniej w Biskupcu - 25/26.06.2011 (organizator Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn)
3. Turniej w Nidzicy - 09/10.07.2011 (organizator Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej)
4. Turniej w Dzia³dowie - 6/7.08.2011 (organizator Bractwo Rycerskie ¶w. Katarzyny Ziemi Dzia³dowskiej)

W bie¿±cym roku postanowili¶my po³±czyæ turnieje organizowane przez D.N.O ekipê i stworzyæ z tego denn± ligê krzy¿ack± smile.gif . Podczas 4 turniejów w Prabutach, Nidzicy, Biskupcu i Dzia³dowie poza zwyciêzcami poszczególnych turniejów zostan± wy³onieni ligowi zwyciêzcy w 3 konkurencjach:
- super denna 5 bohurtowa,
- super denny miszcz bojówek 1/1 (tarcza + miecz)
- super denny ³ucznik

Ka¿dy z wy¿ej wymienionych turniejów ma inny charakter, formu³ê, konkurencje i przebieg poza 3 konkurencjami (bojówka 1/1, walki bohurtowe 5/5, turniej ³uczniczy), które s± tak samo sêdziowane i punktowane. Zg³oszenia do poszczególnych turniejów przyjmowaæ bêd± organizatorzy w momencie pojawienia siê ich na freha.
Wkrótce zacznie dzia³aæ strona internetowa ligi, gdzie umieszczony bêdzie aktualny ranking uczestników ligi w 3 konkurencjach, regulaminy ect.
http://dno-liga.pl

Turniej bojowy 1/1 na miecze jednorêczne i tarcze - regulamin.

Zasady:
- Czas walki 90 sekund.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, kord), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.
Zawodnik otrzymuje 1 punkt za trafienie przeciwnika w wy¿ej wymienione pole, przewrócenie przeciwnika i wytraceniu mu broni (utrata broni to 1 punkt dla przeciwnika).

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, skórznia lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.

Walki bohurtowe 5/5 - regulamin.


Zasady :
I.
Turniej ma sk³adaæ siê z dru¿yn podzielonych na 4 domy (ewentualnie 2 czy 3 w zale¿no¶ci od ilo¶ci zg³oszonych dru¿yn).
Z ka¿dej grupy wychodz± 2 dru¿yny, dalsza czê¶æ turnieju rozgrywana bêdzie systemem pucharowym.

II.
Dru¿yna musi liczyæ 5 zawodników i maksymalnie 2 rezerwowych.
Zawodnicy z jednej dru¿yny nie mog± walczyæ w sk³adzie innej.
Ka¿da dru¿yna musi wybraæ kapitana, tylko on ma prawo g³osu i mo¿e rozmawiaæ z sêdziami!!

III.
Sêdziowie maj± g³os decyduj±cy, od ich decyzji nie ma odwo³ania.
Sêdziowie mog± karaæ dyskwalifikacj± jednego zawodnika lub ca³± dru¿ynê oraz nak³adaæ inne kary w zale¿no¶ci od przewinienia.

IV.
Opancerzenie i broñ :
- wymagany jest spójno¶æ historyczna sprzêtu
- sêdziowie maj± obowi±zek sprawdzenia stanu technicznego sprzêtu pod wzglêdem historyczno¶ci; spójno¶ci, bezpieczeñstwa
- niedozwolone s± he³my nie os³aniaj±ce twarzy oraz walka z otwart± zas³on±
- wymagane opancerzenie szyi to p±tnik i czepiec kolczy (równocze¶nie, nie sam p±tnik lub sam czepiec kolczy)
- p±tnik powinien byæ wszyty do he³mu ? he³m przy sprawdzaniu przez sêdziów nie mo¿e spadaæ z g³owy.
- buzdygany nie mog± posiadaæ ostro zakoñczonych krawêdzi (pióra powinny byæ zaokr±glone).
- ostatecznie to sêdziowie dopuszczaj± uzbrojenie ochronne i broñ do walki

Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawid³owe ochrony g³owy, szyi i krêgos³upa. Wymagana jest równie¿ ochrona piszczeli.

V. Zasady walki
1. ilo¶æ zawodników

Dru¿yna która np. z powodu kontuzji straci³a zawodnika lub zawodników mo¿e walczyæ dalej w sk³adzie pomniejszonym, wówczas kapitan dru¿yny przeciwnej decyduje czy jego dru¿yna dobrowolnie siê pomniejszy czy wykorzysta przewagê liczebn±.

Je¿eli z powodu kontuzji, b±d¼ te¿ wykluczeñ przez sêdziego liczba zawodników w dru¿ynie spadnie poni¿ej 4, to jest ona usuwana z turnieju i pozosta³e jej walki rozstrzyga siê na korzy¶æ
przeciwników.

2. walka
Czas walki nie jest limitowany jednak je¶li starcie bêdzie siê znacz±co przed³u¿aæ z powodu pasywno¶ci zawodników, sêdzia g³ówny ma prawo zakoñczyæ walkê na korzy¶æ dru¿yny, która ma
wiêcej wci±¿ walcz±cych zawodników b±d¼ nakazaæ powtórzenie starcia w pe³nych sk³adach.

3. NIE WOLNO:
- wstawaæ po przewróceniu
- walczyæ bez broni ( broñ mo¿na mieæ zapasow± np. przy pasku, mo¿na tak¿e zostawiæ j± sobie na ziemi ale po jej stracie koniecznie trzeba jak najszybciej mieæ w ³apie zapasow± , nie ma limitu ilo¶ci broni zapasowej ), zawodnik podejmuj±cy akcje ofensywne bez broni zostanie usuniêty z pola walki przez sêdziów
- uderzaæ w stopy, kark ( uderzenia w potylicê dozwolone s± tylko po linii pionowej!), krocze, pod kolano, szyjê (zabronione s± akcje na szyjê, które mogê powodowaæ duszenie jak np ³apanie od ty³u broni± za szyjê przeciwnika)
- nie wolno zahaczaæ broni± za kark i pod kolano
- podejmowaæ prób pozbawienia przeciwnika elementów uzbrojenia ochronnego np. he³mu
- zadawaæ sztychów
- atakowaæ piê¶ci± w której trzymany jest miecz (b±d¼ podobna broñ posiadaj±ca jelec) ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ penetracji wizury (zasady nie dotyczy broni pozbawionych jelca)
- kopaæ z przodu na kolano

4. Eliminacja zawodników
- Zawodnik zostaje wyeliminowany z walki je¿eli z jakiegokolwiek powodu (np. w wyniku otrzymanych ciosów broni±, tarcz±, po¶lizgniêcia, pchniêcia, ?mi¶ka?) dotknie kolanami, d³oni± i kolanem b±d¼ po¶ladkami pod³o¿a lub le¿±cego zawodnika (dwa punkty podparcia). Czyli mo¿na wstaæ z jednego kolana ale z dwóch ju¿ nie. Mo¿na siê podeprzeæ jedn± rêk± ziemi ale dwoma ju¿ nie, jednym kolanem i jedn± rêk± te¿ nie.
- w wyj±tkowych sytuacjach (np. ingerencja osoby ju¿ wyeliminowanej) zawodnik mo¿e zostaæ przywrócony do walki przez sêdziów
- ograniczone zostaje "misiowanie" do ok.5-8 sekund (sêdziowie maj± prawo rozdzieliæ go¶ci gdy nie widaæ po¿ytku z trzymania).

4. Sêdziowie
- przygl±daj± siê walce w celu spostrze¿enia fauli, tylko oni mog± walkê przerwaæ i wznowiæ
- zdanie sêdziów jest decyduj±ce
- dyskusja z sêdziami poza kapitanem dru¿yny jest zabroniona, za prowadzenie jej bêdzie kara dyskwalifikacja dla zawodnika!
- w sk³ad sêdziowski wchodzi sêdzia g³ówny, który ostatecznie rozstrzyga wszelkie kwestie sporne po zakoñczeniu starcia, sêdzia techniczny oraz sêdziowie pomocniczy
- wszystkie kwestie sporne s± rozstrzygane w oparciu o to co zosta³o zauwa¿one przez sêdziów, sêdziowie nie mog± rozstrzygaæ w przypadku sytuacji, których nie widzieli
- ka¿dej z walcz±cych w danym starciu dru¿yn jest przypisany jeden sêdzia pomocniczy, przy którym zawodnicy zbieraj± siê przed oraz po zakoñczeniu walki
- Je¿eli starcie zosta³o przerwane, to przy sêdziach zbieraj± siê jedynie zawodnicy, którzy w momencie jego przerwania wci±¿ walczyli.
- po zakoñczeniu lub przerwaniu walki sêdzia g³ówny wzywa sêdziów pomocniczych i ewentualnie kapitanów dru¿yn w celu rozstrzygniêcia kwestii spornych
- wszelkie kwestie nie ujête w regulaminie rozstrzyga sêdzia g³ówny.

Turniej ³uczniczy - regulamin.
2 tory ³ucznicze, max odleg³o¶æ strza³u 25 mb. Maty s³omiane o ¶rednicy 110 cm. Tarcze typowe (1-10 pkt).
£uk: o wygl±dzie historycznym (³uki d³ugie, refleksyjne) drewniany lub typu bisoka,
Strza³y: promieñ drewniany, lotki naturalne, groty toczone lub typu bodkin, minimum 6 szt.
Konkurencje:
1. Szybkie eliminacje:
- 3 strza³y- odleg³o¶æ 15 m,
- 3 strza³y odleg³o¶æ 25 m.
Suma punktów decyduje o wej¶ciu do najlepszej 12 - stki ( w razie remisu- dogrywka 2 strza³y).
2. Najlepsza 12-stka. Wygibasy:
- Strzelanie w pozycji ty³em do tarczy- 3 strza³y z 25 m,
- Strzelnie w pozycji klêcz±c- 3 strza³y z 15 m.
Odpada 4 zawodników z najs³abszymi wynikami.
3. Najlepsza 8-ka. Strzelanie do ruchomej tarczy. Tarcza powieszona na stojaku wprawiona bêdzie w ruch wahad³owy. Mo¿na oddaæ 5 strza³ów w czasie 20 sekund z odleg³o¶ci 25 m. Odpada 4 zawodników z najs³abszymi wynikami.
4. Najlepsza 4-ka. Strzelanie do figury - id±cego? rycerza.
Rycerz- s³omiana kuk³a z tarcz± zbli¿aæ siê bêdzie do ³ucznika na specjalnym wózku. Nale¿y wystrzeliæ max 5 strza³ w czasie przejazdu rycerza. Odleg³o¶æ bêdzie mala³a z 25m do 15 m.
5. Strza³ Robin Hooda.
Zawodnicy strzelaj± 3 strza³ami do g³ówki kapusty z odleg³o¶ci 25m. Za celne uwa¿a siê strza³y, które utkwi± w g³ówce kapusty.

Punktacja Ligowa

1. Turniej bojowy 1/1 na miecze jednorêczne i tarcze.
Punktowana jest pierwsza ósemka, poza tym ka¿dy uczestnik otrzymuje 1 punkt za samo uczestnictwo i 1 za ka¿d± zwyciêsk± walkê podczas turnieju.

1. miejsce - 21 pkt.
2. miejsce - 17 pkt.
3. miejsce - 13 pkt.
4. miejsce - 9 pkt.
5. miejsce - 7 pkt.
6. miejsce - 5 pkt.
7. miejsce - 3 pkt.
8. miejsce - 1 pkt.
- 1 punkt za uczestnictwo
- 1 punkt za ka¿d± zwyciêsk± walkê

Walki bohurtowe 5/5.
Punktowane s± pierwsza cztery dru¿yny, poza tym dru¿yna otrzymuje 1 punkt za samo uczestnictwo i 2 za ka¿d± zwyciêsk± walkê podczas turnieju.

1. miejsce - 21 pkt.
2. miejsce - 17 pkt.
3. miejsce - 13 pkt.
4. miejsce - 9 pkt.
- 1 punkt za uczestnictwo
- 1 punkt za ka¿d± zwyciêsk± walkê

Turniej ³uczniczy.
Punktowanych jest najlepszych 12 zawodników:
I-30 pkt II - 25 pkt III-20 pkt IV- 17 pkt
V- 15 pkt VI- 13 pkt VII- 11 pkt VIII- 9 pkt
IX- 7 pkt X- 5 pkt XI- 3 pkt XII- 1 pkt

Oczywi¶cie za zwyciêstwo ligi w poszczególnych konkurencjach przewidujemy bogate nagrody. Wiêcej informacji ju¿ wkrótce.
Robert Szatecki
CYTAT(Patryk @ 00:07 09.03.2011) *
Krzy¿acka Liga Turniejowa
Turniej bojowy 1/1 na miecze jednorêczne i tarcze - regulamin.

- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka).


Bardzo mi siê podoba pomys³ po³±czenia imprez w taki cykl.
Z innej beczki mo¿e by¶cie rozwa¿yli zmienienie wymiarów tarcz do 75x65, niby niewielka ró¿nica ale fajnie by³oby w miarê mo¿liwo¶ci ujednoliciæ wymiary tarcz na imprezach XIV/XV. A je¿eli wszystko dobrze pójdzie to te wymiary bêd± najczêstszymi w sezonie.
Jasió
CYTAT(Patryk @ 00:07 09.03.2011) *
...
2. Turniej w Biskupcu - 25/26.06.2011 (organizator Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn)
...
4. Turniej w Dzia³dowie – 6/7.08.2011 (organizator Bractwo Rycerskie ¶w. Katarzyny Ziemi Dzia³dowskiej)

Gdzie mo¿na siê dowiedzieæ czego¶ bli¿ej o tych dwóch turniejach, bo w kalendarium na 2011 ich nie widzê?
Nomen illi Mors
Co do regulaminu walk 1na1 to mam pytanie czemu niepunktowane s± ³ydki?
Przemko zwany Zychem
Bardzo fajny cykl. Postaram siê pojawiæ na wszystkich imprezach.

Je¶li chodzi o zasady 5v5 to warto kilka rzeczy doprecyzowaæ. Np kopniêcia (osobi¶cie zabroni³bym kopniêæ w kolano z przodu - niebezpieczne i nieprzyjenme). Ogólnie mo¿naby zaadaptowaæ zasady ze wschodu, bo oni maj± tam to dosyæ dobrze opisane (oczywi¶cie okroiæ je, bo ich zasady to pó³ ksi±¿ki jest).

I mój jedyny postulat to o zwiêkszenie mo¿liwo¶ci wystawienia rezerwowych do jeszcze jednej osoby. Z do¶wiadczenia wiem, ¿e przy d³u¿szych turniejach 6 zawodników to mo¿e byæ ma³o.
Roar
mam pytanko
w zesz³ym roku na turnieju dzia³dowskim zapodzia³ mi siê ³uk
czy kto¶ wie co¶ na ten temat
bartas1353
Na temat Biskupca jest juz Temat w kalendarium, tam znajdziecie wszystkie info
Robert Szatecki
CYTAT(Przemko zwany Zychem @ 09:47 15.03.2011) *
Bardzo fajny cykl. Postaram siê pojawiæ na wszystkich imprezach.

Nie na wszystkich bo Prabuty wchodz± na Bitwê Narodów:)
Adrian £uczak
Ogó³em ¶wietny pomys³ z t± Lig±... my¶lê, ¿e zjawiê siê jak w zesz³ym roku - Nidzica oraz Dzia³dowo ;)
Patryk
Elo, trochê nie by³o mnie na freha i dopiero teraz odpowiadam na powy¿sze pytanka:
- wielko¶æ tarczy75x65 a nie 80x65; pomy¶limy jeszcze nad t± kwesti±.
- zmiany w regulaminie 5/5; proszê o uwagi do koñca przysz³ego miesi±ca jak bêd± sensowne na pewno wprowadzimy do regulaminu. Co do kopniêæ z przodu w kolano wprowadzimy zakaz.
- informacje na temat turniejów w Dzia³dowie i Biskupcu pojawi± siê niebawem na freha. Biskupiec ju¿ jest.
- £ydki nie punktowane: bo koszenie równo z traw± jest ma³o widowiskowe a w przypadkach gdy walcz± zwodnicy z przeciêtnymi umiejêtno¶ciami nawet ¶mieszne ( tarcza na g³owê i 40 ciosów pod rz±d tylko w ³ydkê przez 1,5 minuty).
Robert Szatecki
CYTAT(Patryk @ 09:24 25.03.2011) *
- £ydki nie punktowane: bo koszenie równo z traw± jest ma³o widowiskowe a w przypadkach gdy walcz± zwodnicy z przeciêtnymi umiejêtno¶ciami nawet ¶mieszne ( tarcza na g³owê i 40 ciosów pod rz±d tylko w ³ydkê przez 1,5 minuty).

Super, bardzo mi siê podoba takie za³o¿enie
Lis z Gdañska
Postuluje o pozostawienie rozmiaru tarczy 80x65. Nie ka¿dy ma 1,7m wzrostu...
Robert Szatecki
ja mam 1,8 smile.gif w ten sposob mniejsi beda mieli jeszcze wieksze tarcze:) Moj postulat jest glownie po to zeby w miare mozliwosci zunifikowac na imprezach wymagane wyposazenie, zeby moc trenowac pod jeden wymiar i nie robic pod rozne imprezy roznych tarcz i kupwac rozne miecze.
P.S. Przepraszam za brak polskich znakow, jutro z innego komputera je dodam:)
Patryk
Krótkie info co do nagród Ligowych. Na chwilê obecn± pula nagród zamyka siê w kwocie 6000 z³. Planujemy wrêczyæ 7 nagród ligowych:
1. zwyciêzca walk 1/1
2. zwyciêzca turnieju ³uczniczego
3. zwyciêska 5 bohurtowa
Niewykluczone ¿e kwota przeznaczona na nagrody wzro¶nie i wtedy bêdziemy nagradzaæ tak¿e drugie i trzecie miejsca w bojówce i turnieju ³uczniczym.
Przypominam ¿e nagrody bêd± w postaci rzeczowej nie pieniê¿nej.

A TAK W OGÓLE TO MILE WIDZIANI SPONSORZY LIGI. JE¦LI JAKI¦ RZEMIE¦LNIK ¯YCZY£BY SOBIE UFUNDOWAÆ NAGRODÊ LIGOWA TO PROSZÊ O ZG£OSZENIE NA PRIWA smile.gif
Patryk
Aktualny ranking Krzy¿ackiej Ligi turniejowej po pierwszym Turnieju w Prabutach smile.gif
http://dno-liga.pl/index.php?dno=ranking-d...-krzyzacka-2011
Patryk
Elo, zmianie uleg³ regulamin walk 5/5. Proszê siê z nim zapoznaæ przed najbli¿szym turniejem ligowym w Biskupcu. Poprawi³em równie¿ w pierwszym po¶cie.

Regulamin 5 na 5:
Zasady :
I.
Turniej ma sk³adaæ siê z dru¿yn podzielonych na 4 domy (ewentualnie 2 czy 3 – w zale¿no¶ci od ilo¶ci zg³oszonych dru¿yn).
Z ka¿dej grupy wychodz± 2 dru¿yny, dalsza czê¶æ turnieju rozgrywana bêdzie systemem pucharowym.

II.
Dru¿yna musi liczyæ 5 zawodników i maksymalnie 2 rezerwowych.
Zawodnicy z jednej dru¿yny nie mog± walczyæ w sk³adzie innej.
Ka¿da dru¿yna musi wybraæ kapitana, tylko on ma prawo g³osu i mo¿e rozmawiaæ z sêdziami!!

III.
Sêdziowie maj± g³os decyduj±cy, od ich decyzji nie ma odwo³ania.
Sêdziowie mog± karaæ dyskwalifikacj± jednego zawodnika lub ca³± dru¿ynê oraz nak³adaæ inne kary w zale¿no¶ci od przewinienia.

IV.
Opancerzenie i broñ :
- wymagany jest spójno¶æ historyczna sprzêtu
- sêdziowie maj± obowi±zek sprawdzenia stanu technicznego sprzêtu pod wzglêdem historyczno¶ci; spójno¶ci, bezpieczeñstwa
- niedozwolone s± he³my nie os³aniaj±ce twarzy oraz walka z otwart± zas³on±
- wymagane opancerzenie szyi to p±tnik i czepiec kolczy (równocze¶nie, nie sam p±tnik lub sam czepiec kolczy)
- p±tnik powinien byæ wszyty do he³mu – he³m przy sprawdzaniu przez sêdziów nie mo¿e spadaæ z g³owy.
- buzdygany nie mog± posiadaæ ostro zakoñczonych krawêdzi (pióra powinny byæ zaokr±glone).
- ostatecznie to sêdziowie dopuszczaj± uzbrojenie ochronne i broñ do walki

Szczególna uwaga zostanie zwrócona na prawid³owe ochrony g³owy, szyi i krêgos³upa. Wymagana jest równie¿ ochrona piszczeli.

V. Zasady walki
1. ilo¶æ zawodników

Dru¿yna która np. z powodu kontuzji straci³a zawodnika lub zawodników mo¿e walczyæ dalej w sk³adzie pomniejszonym, wówczas kapitan dru¿yny przeciwnej decyduje czy jego dru¿yna dobrowolnie siê pomniejszy czy wykorzysta przewagê liczebn±.

Je¿eli z powodu kontuzji, b±d¼ te¿ wykluczeñ przez sêdziego liczba zawodników w dru¿ynie spadnie poni¿ej 4, to jest ona usuwana z turnieju i pozosta³e jej walki rozstrzyga siê na korzy¶æ
przeciwników.

2. walka
Czas walki nie jest limitowany jednak je¶li starcie bêdzie siê znacz±co przed³u¿aæ z powodu pasywno¶ci zawodników, sêdzia g³ówny ma prawo zakoñczyæ walkê na korzy¶æ dru¿yny, która ma
wiêcej wci±¿ walcz±cych zawodników b±d¼ nakazaæ powtórzenie starcia w pe³nych sk³adach.

3. NIE WOLNO:
- wstawaæ po przewróceniu
- walczyæ bez broni ( broñ mo¿na mieæ zapasow± np. przy pasku, mo¿na tak¿e zostawiæ j± sobie na ziemi ale po jej stracie koniecznie trzeba jak najszybciej mieæ w ³apie zapasow± , nie ma limitu ilo¶ci broni zapasowej ), zawodnik podejmuj±cy akcje ofensywne bez broni zostanie usuniêty z pola walki przez sêdziów
- uderzaæ w stopy, kark ( uderzenia w potylicê dozwolone s± tylko po linii pionowej!), krocze, pod kolano, szyjê (zabronione s± akcje na szyjê, które mogê powodowaæ duszenie jak np ³apanie od ty³u broni± za szyjê przeciwnika)
- nie wolno zahaczaæ broni± za kark i pod kolano
- podejmowaæ prób pozbawienia przeciwnika elementów uzbrojenia ochronnego np. he³mu
- zadawaæ sztychów
- atakowaæ piê¶ci± w której trzymany jest miecz (b±d¼ podobna broñ posiadaj±ca jelec) ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ penetracji wizury (zasady nie dotyczy broni pozbawionych jelca)
- kopaæ z przodu na kolano

4. Eliminacja zawodników
- Zawodnik zostaje wyeliminowany z walki je¿eli z jakiegokolwiek powodu (np. w wyniku otrzymanych ciosów broni±, tarcz±, po¶lizgniêcia, pchniêcia, „mi¶ka”) dotknie kolanami, d³oni± i kolanem b±d¼ po¶ladkami pod³o¿a lub le¿±cego zawodnika (dwa punkty podparcia). Czyli mo¿na wstaæ z jednego kolana ale z dwóch ju¿ nie. Mo¿na siê podeprzeæ jedn± rêk± ziemi ale dwoma ju¿ nie, jednym kolanem i jedn± rêk± te¿ nie.
- w wyj±tkowych sytuacjach (np. ingerencja osoby ju¿ wyeliminowanej) zawodnik mo¿e zostaæ przywrócony do walki przez sêdziów
- ograniczone zostaje „misiowanie” do ok.5-8 sekund (sêdziowie maj± prawo rozdzieliæ go¶ci gdy nie widaæ po¿ytku z trzymania).

4. Sêdziowie
- przygl±daj± siê walce w celu spostrze¿enia fauli, tylko oni mog± walkê przerwaæ i wznowiæ
- zdanie sêdziów jest decyduj±ce
- dyskusja z sêdziami poza kapitanem dru¿yny jest zabroniona, za prowadzenie jej bêdzie kara dyskwalifikacja dla zawodnika!
- w sk³ad sêdziowski wchodzi sêdzia g³ówny, który ostatecznie rozstrzyga wszelkie kwestie sporne po zakoñczeniu starcia, sêdzia techniczny oraz sêdziowie pomocniczy
- wszystkie kwestie sporne s± rozstrzygane w oparciu o to co zosta³o zauwa¿one przez sêdziów, sêdziowie nie mog± rozstrzygaæ w przypadku sytuacji, których nie widzieli
- ka¿dej z walcz±cych w danym starciu dru¿yn jest przypisany jeden sêdzia pomocniczy, przy którym zawodnicy zbieraj± siê przed oraz po zakoñczeniu walki
- Je¿eli starcie zosta³o przerwane, to przy sêdziach zbieraj± siê jedynie zawodnicy, którzy w momencie jego przerwania wci±¿ walczyli.
- po zakoñczeniu lub przerwaniu walki sêdzia g³ówny wzywa sêdziów pomocniczych i ewentualnie kapitanów dru¿yn w celu rozstrzygniêcia kwestii spornych
- wszelkie kwestie nie ujête w regulaminie rozstrzyga sêdzia g³ówny.
Patryk
Elo, aktualny ranking po 3 turniejach:
http://www.dno-liga.pl/index.php?dno=ranki...-krzyzacka-2011
Cmok z Dzia³dowa
Oficjalne Wyniki DNO LIGI

Turnieje £ucznicze:

1. Daniel „Szasza” Zdancewicz – Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
2. Micha³ „Misiek” Marona – Bractwo Rycerskie ¦w. Katarzyny Ziemi Dzia³dowskiej
3. Bart³omiej Just – Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej



Turniej Dru¿ynowy 5x5:

1. Fabryka ¦wiñ



Turniej Indywidualny na miecz i tarczê:

1. Patryk Koz³owski – Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
2. Marcin „Dentystek” Janiszewski – Czarny Gryf
3. Patryk Kruk – Fabryka ¦wiñ


wkrótce na stronie pojawi± siê uzupe³nione tabelki. Proszê o zg³aszanie poprawek i uzupe³nieñ w nazwiskach, nazw grup, itp poprzez mój kana³ na YT (link w stopce)
siostrzyczka
gratulacje smile.gif
Patryk
Elo, poni¿ej pe³ny i uzupe³niony ranking ligi krzy¿ackiej
http://www.dno-liga.pl/index.php?dno=ranki...-krzyzacka-2011
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.