Grupa Rekonstrukcyjna Bukowy Las zaprasza na:
Otwarte spotkanie rekonstrukcyjne na temat:
„Barbarzyñskie impresje.”
…Posag wnosi nie ¿ona mê¿owi, lecz m±¿ ¿onie.(…..)s± to wo³y, okie³znany rumak i tarcza wraz z w³óczni± i mieczem….
Czyli rekonstrukcja obyczajów wspólnot plemiennych.
Niemys³owice 02-03.lipiec 2011r.
Spotkanie datowane na pierwsze tysi±c lat po Chrystusie. Barbarzyñska Europa.
Obejmuje ono piêæ scenek rodzajowych :
-inicjacja mlodego wojownika
-wykup narzeczonej przez narzeczonego i ¶lub
-wró¿da
-cia³opalenie
-zemsty rodowej ci±g dalszy.
Uczestnikom zapewniamy zwrot kosztów przejazdu,katering,sanitariaty w nowo wyremontowanej sali sportowej,s³ome do namiotów. Impreza nie jest biletowana .Ilo¶æ miejsc ; 50 .Termin nadsy³ania zg³oszeñ mija 3o kwietnia lub wcze¶niej gdy zbierze sie ustalona liczba uczestników.W zg³oszeniu nalezy uj±æ ilo¶æ osób w tym walcz±cych ( minimum tarcza i w³ócznia),ilo¶æ namiotów (nie przewidujemy spania w sali sportowej),zdjêcie do weryfikacji indywidualne w stroju i zbrojnie,a tak¿e zdjêcie grupowe. Weryfikacja zostanie przeprowadzona tak¿e przed bojówk± i niedzieln± inscenizacj± bitwy.
Potwierdzenie uczestnictwa ode¶lemy mailem.Zg³oszenia s³aæ pod adres:
bukowylas1@wp.pl
Je¿eli zg³oszona grupa zajmuje siê MIÊDZY INNYMI wyrobem replik zabytków mo¿e wystawiæ kram (pomo¿emy przy jego budowie je¿eli bedzie taka potrzeba).Osoby lub grupy z potwierdzonym zgloszeniem obowi±zuje uczestnictwo do koñca imprezy.
Nagrody:
- I miejsce kr±g honoru : w³ócznia
- I miejsce w walkach dru¿ynowych 5 na 5 : ceramika
- I miejsce w zapasach : topór
Pi±tek.
od 15.00
Przyjazd uczestników
Rozbicie obozu.
18.00 -18.30 kolacja.
21.00 Kino letnie -dla uczestników i widzów.
Sobota
08.00 - 08.30 ¦niadanie.
09.00 - Odprawa dowódców druzyn.
10.30 - Uroczyste przywitanie i przedstawienie grup ,otwarcie obozu dla zwiedzaj±cych .
Prowadz±cy omawia wybrane rekonstrukcje znajduj±ce siê w obozie.
11.00 - Scenka rodzajowa.
Wej¶cie ch³opca do swiata doros³ych mê¿czyzn,udowodnienie warto¶ci militarnych.Przyjêcie do stowarzyszenia wojskowego.
Inicjacja czyni³a z adepta nowego cz³owieka, który by³ w stanie zrozumieæ ¶wiat wokó³ niego i równocze¶nie stawa³ siê uczestnikiem ¿ycia religijnego i do¶wiadczeñ wojennych swojego plemienia.
- Zmagania m³odych wojowników:
Kr±g honoru, walki dru¿ynowe. Wy³onienie najlepszego junaka. ( uzbrojenie ochronne obowi±zkowe: helm,przeszywanica z klinami pod pachami i ko³nierzem,rêkawice.)
Dozwolone miejsca trafieñ:
-g³owa bez czê¶ci twarzowej, korpus, ramiona powy¿ej ³okci, nogi z wy³±czeniem kolan i stóp. Walka do piêciu trafieñ.
13.30 - Wrêczenie nagrody najlepszemu m³odemu wojownikowi i najlepszej dru¿ynie.Najlepszy m³ody wojownik zostaje przyjety do bractwa wojskowego po rytualnej ¶mierci (dotkniêcie grotem wlóczni)
14.00 do 15.00 Przerwa obiadowa
15.30 - Scenka rodzajowa.
Wykup narzeczonej przez narzeczonego i ¶lub .
Prowadz±cy:
„ W pierwszym stuleciu po Chrystusie Tacyt tak charakteryzowa³ zwyczaje ma³¿eñskie Germanów; Posag wnosi nie ¿ona mê¿owi ,lecz m±¿ ¿onie. Rodzice i krewni s± przy tym obecni i badaj± podarki ,które nie s± dobrane dla zaspokojenia kobiecej pró¿no¶ci ani tego rodzaju, ¿eby siê w nie nowo po¶lubiona przystroi³a; s± to wo³y, okie³znany rumak i tarcza wraz z w³óczni± i mieczem. Na podstawie tych darów otrzymuje siê ¿onê ,która tak¿e ze swej strony co¶ z rynsztunku mê¿owi przynosi. dary te mia³y przypominaæ kobiecie ,¿e wchodzi w dom mê¿a jako towarzyszka trudów i niebezpieczeñstw ,aby na równi z nim w pokoju i na wojnie cierpieæ i byæ odwa¿n±. To co przyjê³a (wo³y i ekwipunek wojenny) ofiarowane jakoby kobiecie przez mê¿a-powinna oddaæ dzieciom nieska¿one i godne ,aby je przyjê³y synowe i aby one z kolei przekaza³y je wnukom.
Faktycznie by³y trzy formy p³atno¶ci : METFIO czyli uzgodniona cena ,jaka pan m³ody musia³ zap³aciæ ojcu lub innemu opiekunowi wybranki za nabycie nad ni± w³adzy opiekuñczej (tzw. MUNDU) ;MORGENGAB , czyli dar poranny sk³adany ¿onie przez mê¿a nazajutrz po za¶lubinach; wreszcie dar ojcowski (FADERFIO) ,czyli wyprawkê jak± wydawana za m±¿ kobieta otrzymywa³a z domu rodzinnego.
Po przekazaniu darów ceremoniê ¶lubn± poprowadzi czeska grupa Velesovy Lid.
16.00 - Popisy wojowników; zapasy.
17.00 - Pan m³ody nagradza zwyciêzcê. Wystawione s± sto³y z poczêstunkiem ¶redniowiecznym dla go¶ci i widzów. S³odkie ko³acze, podp³omyki z miodem ,
17 30 - koncert kapeli Slovianskiego Rodovego Svazu.
20.00 - Prowadz±cy zapowiada scenkê rodzajow± na temat wró¿dy (zemsty). "Morderstwo " wolnego kmiecia.
Wró¿da.
...."je¿eli zabije m±¿ –mê¿a ,to m¶ciæ siê bratu za brata, lub synowi za ojca, lub ojcu za syna, lub bratankowi lub siostrzeñcowi; a je¿eli nie bêdzie nikogo, kto by siê m¶ci³, to 40 grzywien za g³owê "....Wró¿da, fajda ,inimicitia ,polemon . ...wiele s³ów ,jedno znaczenie: nieprzyja¿ñ ,wojna.
Mamy tu do czynienia ze zbrojnym polowaniem na cz³owieka ( zabójcê),który bez w±tpienia te¿ jest uzbrojony
Prawo Alemanów przedstawia to w sposób bardzo wyrazisty :rodzina ofiary pozostaje na miejscu zbrodni, nad cia³em swojego krewnego i zwo³uje z okolicy swoich bliskich, po czym razem ,zbrojnie wyprawiaj± siê na dom zabójcy, aby wzi±æ na nim krwawy odwet.
Barbarzyñscy w³adcy robili co mogli ,aby miejsce wró¿dy zaj±³ okup :wergeld dla krewnych w wypadku zabójstwa, nawi±zka dla poszkodowanego w razie zranienia, pobicia czy zniewag i. Ka¿de z tych przestêpstw i uprawniona reakcja poszkodowanych stawia³a zwa¶nione strony na wojennej stopie i rujnowa³o publiczny pokój wspólnoty plemiennej lub pañstwa.
Ucieczka w t³um zabójcy."Rodzina zabitego pali dobytek mordercy i poprzysiêga zemstê. Rodzina zabija mordercê .Jego cia³o topi± w "bagnie" W ci±gu ca³ej scenki prowadz±cy opowiada czym by³a zemsta rodowa w ¶redniowieczu.
20.30 - Cia³opalenie.
21.30 - kino letnie ( Valhalla Rising) dla widzów i uczestników
21.30 - Tryzna ( biesiada tylko dla uczestników)
Niedziela
09.00 ¦niadanie
12.00 – obiad
14.00 – Ci±g dalszy sprawy z zemst± w tle ,napa¶æ krewnych zabójcy na ród ofiary.
Inscenizacja bitwy. Minimum wyposa¿enia tarcza i wlócznia.
Prowadz±cy;
„W Europie okresu wcze¶niejszego ¶redniowiecza ,podstawowym sposobem na ¿ycie by³o prowadzenie wojny. Wzajemn± agresje powodowa³y relacje miedzy jednostka a grup± oraz grupami spo³ecznym i. Wojny wybucha³y z wielu powodów ,miedzy innymi z powodów spo³ecznych bêd±cych czynnikiem wzmagaj±cym agresjê.
Pierwotne znaczenie mia³a w tym przypadku, pochodz±ca jeszcze z dawnych plemiennych zwyczajów,zemsta rodowa.Byl to jeden z najwa¿niejszych obowi±zków grupy krewniaczej,podtrzymuj±cy w rezultacie zarzewie ci±g³ych walk. Krewni wczorajszego zabójcy zwi±zani prawem zemsty ruszaj± na ród ofiary.”
15.00 – wygrana krewnych ofiary ,stracenie przywódcy rodu zabójcy. .
15.30 –16.00. - zakoñczenie festiwalu.
W niedziele 03 lipca po zakonczeniu Barbarzyñskich Impresji,okolo godziny 17 00 rozpoczynamy "Festiwal muzyki mniej lub bardziej dawnej pt : VOKARIUM ".Zapraszamy kapele które dzia³aj± przy dru¿ynach (bractwach,grupach rekonstrukcyjnych) do zaprezentowania siê szerszej publiczno¶ci.Nie bêdziemy ograniczaæ czasu wystêpu.Festiwal jest nastawiony na promocjê kapel "podwórkowych" ,mimo tego zapraszamy tak¿e grupy bardziej znane.
Zapewniamy nag³o¶nienie, pokrywamy koszty przyjazdu,wy¿ywienie i zapewniamy nagrodê za I miejsce (2000pln).Dodatkowo ka¿da grupa otrzyma drobn± gratyfikacjê za uczestnictwo.
Zg³oszenia proszê przysylaæ na adres bukowylas@wp.pl do koñca kwietnia.
pozdrawiam
M.
Pytanko.
"Kr±g honoru, walki dru¿ynowe. Wy³onienie najlepszego junaka. ( uzbrojenie ochronne obowi±zkowe: helm,przeszywanica z klinami pod pachami i ko³nierzem,rêkawice.)
"
Czyli poza wczesnym nikt nie mo¿e startowaæ? Przeszywka taka to raczej nie na I-II ne....
Na dzieñ dzisiejszy najwiêcej jest zg³oszonych Staro¿ytników.Ludzie rekonstruuj±cy Wêdrówki Ludów i wczesne ¶redniowiecze raczej te¿ nie bêd± uzbrojeni jak to sie popularnie widuje na festiwalach.Uwa¿am ¿e zasady walki powinny byc zmienione:
-jakies propozycje?
pozdrawiam
M.
Regulamin walk,oraz wytyczne do uzbrojenia.
W³ócznia i tarcza
"Walki odbywaæ siê bêd± jak zwykle w systemie punktowym przy u¿yciu replik broni historycznej.
Wyposa¿enie zaczepne sk³ada siê z w³óczni - pacynki i tarczy. Walka bez tarczy nie jest przewidziana.
Wszystkie elementy wyposa¿enia maj± odpowiadaæ okresowi odtwarzanemu przez wojownika. Rozpiêto¶æ wiêksza ni¿ 50 lat w stosowaniu elementów wyklucza wskazane przez zawodnika elementy.
Wszystkie elementy wyposa¿enia maj± byæ wzorowane na historycznych. Nie dopuszczalne s± "repliki" których zgodno¶æ z orygina³em koñczy siê na tym, ¿e s± z tego samego metalu i te¿ da siê nimi walczyæ.
Obowi±zkowym wyposa¿eniem ochronnym jest HE£M i RÊKAWICE. Te ostatnie mog± byæ skórzane, we³niane lub filcowe. Ich dodatkowe opancerzenie zale¿y od w³a¶ciciela. Dopuszcza siê wzmocnienia skór±, filcem. Rêkawice p³ytowe nie bêd± dopuszczane. Z za³o¿enia maj±byæ wykonane technik± dostêpn± na epokê. W prawdzie to element nie wystêpuj±cy historycznie, ale obecnie siê bawimy i strata palców lub ich po³amanie wyra¼nie popsu³oby t± zabawê. Z nimi wojownik ma 3 punkty ¿ycia. Dodatkowe punkty to:
pancerz os³aniaj±cy korpus. kolczuga, ³uskowa, segmentowa, linothorax i inne chroni±ce ca³y korpus. pektora³y i inne ma³e elementy nie daj± dodatkowych punktów ¿ycia + 2
opancerzenie obu nóg + 1 (nie liczy siê pojedynczy nagolennik) - stosowane przez ró¿ne nacje - lub rêki (manica). Sama rêkawica nie daje punktów ¿ycia; punkty nie sumuj± siê. Osobnik posiadaj±cy os³onê na nogi i rêkê nadal ma +1 punkt
Minimalna ilo¶æ punktów ¿ycia posiadana przez wojownika to 3 punkty, a maksymalna to 6.
Walki prowadzone s± w obrêbie przygotowanego wcze¶niej "ringu". Przed starciem wyposa¿enie jest kontrolowane pod k±tem bezpieczeñstwa.
Przygotowani do walki przeciwnicy staj± na przeciw siebie na ¶rodku "ringu". Dopiero na wyra¼n± komendê rozpoczyna siê starcie. Na wyra¼n± komendê nastêpuje tak¿e przerwanie walki. Przerwana zostaje w chwili trafienia którego¶ z przeciwników lub w sytuacji z³amania zasad przez którego¶ z nich. Po ka¿dym trafieniu nastêpuje rozej¶cie przeciwników i wznowienie walki na wyra¼ny sygna³.
Ka¿de trafienie odejmuje jeden punkt.
Walki bêd± prowadzone a¿ do wytypowania zwyciêzcy. W czasie walk przewidziane s± przerwy po ka¿dym etapie eliminacji.
W walce liczone bêd± tylko pchniêcia. Uderzenia drzewcem oraz ciêcia "grotem" nie bêd± liczone. Liczone bêd± tylko ciosy zadane w strefê punktowan±, celowe uderzanie poza ni± jest surowo zabronione i mo¿e skutkowaæ ostrze¿eniem - prowadziæ to mo¿e do eliminacji wojownika.
Stref± trafieñ jest: korpus, nogi bez stóp i rêce od ³okci w zwy¿.
Zadawanie celowych ciosów w czê¶ci poza stref± trafienia jest zabronione.
Kopanie przeciwnika jest zabronione.
Uderzanie krawêdzi± tarczy jest zabronione.
Ciosy celowo zadane w twarz s± zabronione i mog± od razu skutkowaæ dyskwalifikacj±.
Gryzienie jest niedozwolone.
L¿enie przeciwnika jest niedozwolone - chyba ¿e jedna i druga strona znajduje w tym upodobanie
Silne bicie w plecy odwróconego przeciwnika nie jest wskazane.
£apanie d³oni± ostrza jest zabronione. W historycznej walce z³apanie za krawêd¼=strata d³oni/powa¿na rana d³oni.
Dozwolone s± pchniêcia w strefê punktowan±
Dozwolone jest uderzanie p³aszczyzn± tarczy
Dozwolone jest kopanie w tarczê przeciwnika.
Dozwolone jest markowanie ciosów tz niedozwolonych.
Nad prawid³owym przebiegiem walk czuwaæ bêdzie trzech sêdziów. Wybierani bêd± oni na drodze losowania zpo¶ród chêtnych nie walcz±cych przed rozpoczêciem walk.
Sêdziowie sprawdzaj± poprawno¶æ uzbrojenia.
Sêdziowie rozpoczynaj±, przerywaj±, wznawiaj± i koñcz± walki.
Ka¿de trafienie musi byæ zauwa¿one przez co najmniej dwóch sêdziów by zosta³o uznane.
Sêdziowie moga braæ pod uwagê przyznanie siê do otrzymania ciosu przez wojownika.
Sêdziowie nie s± skrêpowani os±dem postronnych.
Decyzja sêdziów o przyznaniu punktów i zwyciêstwie czy pora¿ce jest bezdyskusyjna - zgoda na sk³ad sêdziowski jest zgod± na przyjêcie ka¿dej jego decyzji.
Kwestionowanie decyzji sêdziów w trakcie trwania turnieju jest niedopuszczalne."
Tarcza i miecz/topór/d³ugi nó¿
"Walki odbywaæ siê bêd± jak zwykle w systemie punktowym przy u¿yciu replik broni historycznej.
Wyposa¿enie zaczepne sk³ada siê z broni osobistej i tarczy.
Wszystkie elementy wyposa¿enia maj± odpowiadaæ okresowi odtwarzanemu przez wojownika. Rozpiêto¶æ wiêksza ni¿ 50 lat w stosowaniu elementów wyklucza wskazane przez zawodnika elementy.
Wszystkie elementy wyposa¿enia maj± byæ wzorowane na historycznych. Nie dopuszczalne s± "repliki" których zgodno¶æ z orygina³em koñczy siê na tym, ¿e s± z tego samego metalu i te¿ da siê nimi walczyæ.
Obowi±zkowym wyposa¿eniem ochronnym jest he³m i rêkawice. Te ostatnie mog± byæ skórzane, we³niane lub filcowe. Ich dodatkowe opancerzenie zale¿y od w³a¶ciciela. Dopuszcza siê wzmocnienia skór±, filcem. Rêkawice p³ytowe nie bêd± dopuszczane. Z za³o¿enia maj±byæ wykonane technik± dostêpn± na epokê. W prawdzie to element nie wystêpuj±cy historycznie, ale obecnie siê bawimy i strata palców lub ich po³amanie wyra¼nie popsu³oby t± zabawê. Z nimi wojownik ma 3 punkty ¿ycia. Dodatkowe punkty to:
pancerz os³aniaj±cy korpus. kolczuga, ³uskowa, segmentowa, linothorax i inne chroni±ce ca³y korpus. pektora³y i inne ma³e elementy nie daj± dodatkowych punktów ¿ycia + 2
opancerzenie obu nóg + 1 (nie liczy siê pojedynczy nagolennik) - stosowane przez ró¿ne nacje - lub rêki (manica). Sama rêkawica nie daje punktów ¿ycia; punkty nie sumuj± siê. Osobnik posiadaj±cy os³onê na nogi i rêkê nadal ma +1 punkt
Minimalna ilo¶æ punktów ¿ycia posiadana przez wojownika to 3 punkty, a maksymalna to 6.
Walki prowadzone s± w obrêbie przygotowanego wcze¶niej "ringu". Przed starciem wyposa¿enie jest kontrolowane pod k±tem bezpieczeñstwa (zadziory na krawêdziach tn±cych itd - poprawno¶æ historyczna sprawdzana jest przed walkami).
Przygotowani do walki przeciwnicy staj± na przeciw siebie na ¶rodku "ringu". Dopiero na wyra¼n± komendê rozpoczyna siê starcie. Na wyra¼n± komendê nastêpuje tak¿e przerwanie walki. Przerwana zostaje w chwili trafienia którego¶ z przeciwników lub w sytuacji z³amania zasad przez którego¶ z nich. Po ka¿dym trafieniu nastêpuje rozej¶cie przeciwników i wznowienie walki na wyra¼ny sygna³.
Ka¿de trafienie odejmuje jeden punkt.
Walki bêd± prowadzone a¿ do wytypowania zwyciêzcy. W czasie walk przewidziane s± przerwy po ka¿dym etapie eliminacji.
W walce dozwolone s± tylko ciêcia. Liczyæ bêd± sie tylko ciêcia zadane krawêdzi± tn±c±. Uderzenia lekkie, uznane arbitralnie przez sêdziów za przypadkowe, nie bêd± liczone. Liczone bêd± tylko ciosy zadane w strefê punktowan±, uderzanie poza ni± jest surowo zabronione i mo¿e skutkowaæ ostrze¿eniem-prowadziæ to mo¿e do eliminacji.
Stref± trafieñ jest: g³owa w he³mie, korpus, nogi powy¿ej kolan i rêce od ³okci.
Zadawanie celowych ciosów w czê¶ci poza stref± trafienia jest zabronione.
Zadawanie pchniêæ jest zabronione.
Kopanie przeciwnika jest zabronione.
Uderzanie krawêdzi± tarczy jest zabronione.
Ciosy w twarz s± zabronione i mog± od razu skutkowaæ dyskwalifikacj±.
Gryzienie jest niedozwolone
L¿enie przeciwnika jest niedozwolone - chyba ¿e jedna i druga strona znajduje w tym upodobanie
Silne bicie w plecy odwróconego przeciwnika nie jest wskazane.
£apanie d³oni± ostrza jest zabronione. W historycznej walce z³apanie za krawêd¼=strata d³oni/powa¿na rana d³oni.
Dozwolone s± ciêcia w strefê punktowan±
Dozwolone jest uderzanie p³aszczyzn± tarczy
Dozwolone jest kopanie w tarczê przeciwnika.
Dozwolone jest markowanie ciosów tz niedozwolonych.
Nad prawid³owym przebiegiem walk czuwaæ bêdzie trzech sêdziów. Wybierani bêd± oni na drodze losowania zpo¶ród chêtnych nie walcz±cych przed rozpoczêciem walk.
Sêdziowie sprawdzaj± poprawno¶æ uzbrojenia.
Sêdziowie rozpoczynaj±, przerywaj±, wznawiaj± i koñcz± walki.
Ka¿de trafienie musi byæ zauwa¿one przez co najmniej dwóch sêdziów by zosta³o uznane.
Sêdziowie moga braæ pod uwagê przyznanie siê do otrzymania ciosu przez wojownika.
Sêdziowie nie s± skrêpowani os±dem postronnych.
Decyzja sêdziów o przyznaniu punktów i zwyciêstwie czy pora¿ce jest bezdyskusyjna - zgoda na sk³ad sêdziowski jest zgod± na przyjêcie ka¿dej jego decyzji.
Kwestionowanie decyzji sêdziów w trakcie trwania turnieju jest niedopuszczalne."
Legio I Adiutrix chêtnie we¼mie udzia³ w tak ¶wietnie zapowiadaj±cej siê imprezie
Legio I Adiutrix mo¿e czu¶ sie zaproszony
Przypominam jednocze¶nie wszystkim zainteresowanym o wysy³aniu maili na adres bukowylas@wp.pl
Impreza przewidziana jest na 50 osób,termin zg³oszeñ up³ywa 30 kwietnia lub (co bardziej prawdopodobne) w chwili uzbierania piêædziesi±tki.Powoli zbli¿amy siê do zamkniêcia listy.
pozdrawiam
M.
CYTAT(M¶cidróg @ 13:21 28.02.2011)
¶redniowieczu.
20.30 - Cia³opalenie.
21.30 - kino letnie ( Valhalla Rising) dla widzów i uczestników
21.30 - Tryzna ( biesiada tylko dla uczestników)
Niedziela
09.00 ¦niadanie
12.00 ? obiad
14.00 ? Ci±g dalszy sp
Jako ¿e ju¿ kilkakrotnie zapytywano nas czy bêdziemy, wyja¶niam ¿e w programie chodzi o
obrzêd Tryznê,
nie o zespó³.
Jak Mlodymir napisa³: tryzna czyli STYPA, odbêdzie sie po cia³opaleniu.¯eby zachowaæ ci±g³o¶æ fabu³y nazwalismy tak zwyczajow± biesiadê.
Bêdzie to pewnie pierwsza moja stypa z tañcami itd :P
Zapisy na ta impreze dalej aktualne? bo od pó³torej tygodnia próbujê sie skontaktowac przez podanego maila i na priv i zero odzewu...
Witaj .
Przepraszam ze dopiero teraz odpisujê,spowodowane jest to nat³okiem spraw zawodowych i prywatnych.
PRZYJMOWANIE ZG£OSZEÑ NA BARBARZYNSKIE IMPRESJE ZAKOÑCZONE.
Grupy biorace udzial:
Eisen Ruoth
Ýdalir Laget
Legio I Adiutrix
Velesuv Lid
Dagome
Barbarzyñcy z Rzeszowa
Widzê, ¿e wiêkszo¶æ to znajomi. Super
INFORMUJÊ O ODWO£ANIU IMPREZY MAJACEJ ODBYÆ SIÊ W NIEMYS£OWICACH W DNIACH 02-03 LIPCA . SPOWODOWANE JEST TO BRAKIEM FUNDUSZY NA POKRYCIE KOSZTÓW PRZEDSIÊWZIÊCIA.PODJÊCIE PRÓB ICH ZDOBYCIA SKONCZY£O SIÊ FIASKIEM.MAJ¡C WSZYSTKO ZAPIÊTE NA OSTATNI GUZIK ZAWIÓD£ CZYNNIK NAJBARDZIEJ PROZAICZNY Z MOZLIWYCH...BRAK KASY.Z RACJI TEGO ¯E JESTE¦MY PRZECIWNIKAMI WYNAGRADZANIA UCZESTNIKÓW ZA ICH OBECNO¦Æ MISK¡ PRZYS£OWIOWEJ KASZY PODJÊLI¦MY DECYZJÊ O ODWO£ANIU IMPREZY.PRZEPRASZAMY WSZYSTKICH ZG£OSZONYCH UCZESTNIKÓW KTÓRZY PO¦WIÊCILI NAM SWÓJ CZAS . SZCZEGÓ£Y POSZ£Y NA MAILE I PRIV.
M¶cidrug & Bukowy Las
To jest wersja lo-fi gwnej zawartoci. Aby zobaczy pen wersj z wiksz zawartoci, obrazkami i formatowaniem prosz
kliknij tutaj.