Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Ciêcie skóry
> Ubiór i dodatki > Obuwie i galanteria skórzana > Inne
Gloverrin
Witam

Otó¿ mam taki problem - kupi³em ostatnio p³aty grubej skóry (ok 5 mm) na p³aty i zbrojniki. Problem pojawi³ siê przy ciêciu ;) Wyposa¿y³em siê w skalpele (takie chirurgiczne) przekonany o ich niesamowitej ostro¶ci. Pewien by³em, ¿e bez problemu poradz± sobie z tak± skór±.
Co siê okaza³o, nie tylko szybko siê têpi±, ale i ciêcie nimi pozostawia wiele do ¿yczenia - pozostaj± nierówne brzegi i cholernie ciê¿ko siê ich u¿ywa (niestety nie mam tego fiku¶nego uchwtu w jakim siê je montuje na salach operacyjnych :P). I tu pojawia siê moje pytanie - czym ci±æ tak± skórê? Zastanawia³em siê nad no¿yczkami, ale przy takiej grubo¶ci prêdzej je po³amiê ni¿ co¶ przetnê... Mo¿e jakie¶ no¿e? W tym temacie, jak widaæ, jestem zielony, ale podej¿ewam, ¿e musz± istnieæ jakie¶ ³atwiejsze sposoby wycinania z takiej skóry ni¿ mordêga ze skalpelem :P Proszê o jakie¶ porady, zanim ca³kiem poodcinam sobie palce smile.gif

Pozdrawiam
JakubZS±cza
zalezy od tego czy chcesz to robic historycznie czy moze jakies wspolczesne narzedzia?
Marianus

Witam,

Zainwestuj w nó¿ szewski Gerlacha i ose³kê, mo¿esz taki no¿ kupiæ niedrogo na Allegro, czasmi s± te¿ w sklepach z rzeczami szewskimi (s± te¿ do kupienia w sklepach w sieci). Na targach staroci znajdziesz raczej stare szyd³a i kopyta...

Ostrzysz na mokro i u¿ywasz, lepiej ostrzyæ do¶æ czêsto bo ostrym lepiej siê tnie. Mo¿esz te¿ sobie owin±æ têp± czê¶æ no¿a cienk± skórê by nie odbijaæ zbyt szybko palców.

pzdr M.

Gloverrin
Hej

Nó¿ szewski wydaje siê ¶wietnym rozwi±zaniem, tym bardziej, ¿e nie jest (z tego co naprêdce znalaz³em w sieci) drogi. Ale co je¿eli chcia³bym w³a¶nie to zrobiæ "historycznie" (nie lubiê tego sformu³owania...). Tzn. w jaki sposób radzono sobie z tym w XIV wieku? Podej¿ewam, ¿e te¿ jakiego¶ rodzaju no¿e... Czy s± one gdzie¶ dzi¶ dostêpne?

Pozdrawiam
jokoko