Bractwo Rycerskie Zamku Kurzêtnik pragnie zaprosiæ odtwórców i bractwa
(Okres oko³o Grunwaldzki) do Kurzêtnika na
"I Turniej na Zamku Kurzêtnickim" 22.07.11 - 24.07.11
W programie przewidujemy bojówkê, turniej ³uczniczy, inscenizacje wieczorn± oraz biesiadê.
Zapewniamy ¦niadanie i Obiado-Kolacje w sobotê i ¦niadanie w niedzielê.
Kontakt baranlol@poczta.onet.pl
W zg³oszeniu proszê uwzglêdniæ wstêpn± liczbê osób.
Mo¿liwo¶æ noclegu pod namiotami(we w³asnym zakresie) lub na sali domu kultury.
Nie zwracamy kosztów przejazdu.
REGULAMIN Turniejów Bojowych
I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone bêd± tylko osoby pe³noletnie które wcze¶niej potwierdzi³y swoje obecno¶æ i chêæ wziêcia udzia³u w turnieju.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
G³owa - he³m z wy¶ció³k± zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
Szyja - ko³nierz przeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziego.
Korpus - Przeszywanica wraz z : p³ytowym napier¶nikiem/ p³ytowym kirysem/ kirysem krytym/ p³atami/ kolczug±.
Rêce - przeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci, przedramion i opach, p³ytowe lub kolcze rêkawice
Nogi - na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan.
Ca³e uzbrojenie musi byæ spójne historycznie!!!
Mile widziany ochraniacz krocza w postaci sportowego suspensora.
Tarcza i broñ:
Tarcza - jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 70 cm,ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka).
Broñ - Dopuszczane s± jedynie bronie sieczne):
-jednorêczne (miecz, tasak, szabla), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200gr.
-dwurêczne (miecz d³ugi, pó³torarêczny), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1400gr.
II. Zasady rozstrzygania pojedynków
Uczestnicy turnieju bêd± podzieleni na turniej miecza jednorêcznego oraz d³ugiego (droga losow±) do 4-osobowych grup(zale¿y od liczby uczestników). W grupach walki odbywaæ siê bêd± ka¿dy z ka¿dym. 2 najlepszych z grupy wychodzi dalej. Nastêpne walki bêd± odbywaæ siê systemem pucharowym, a¿ do fina³ów.
Walka:
- Przebiegu walki pilnuje 3-4 sêdziów
- Ka¿da walka trwa 60 sekund (albo 90 sek )
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on
10 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa
walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika. Niedozwolone zagranie oznacza równie¿ odjêcie 1-3 punktów.
- niedozwolone s± ataki na stopy, kark, krocze przeciwnika. Uderzenia w d³onie nale¿± do pola trafienia ale nie s± punktowane.
- zabronione jest u¿ywanie kopniêæ, uderzanie rantem tarczy w g³owê przeciwnika, uderzanie piê¶ci±, g³ow±, ³okciem, g³owica miecza, próby obaleñ, sztychy. Mo¿liwy jest atak p³ask± czê¶ci± tarczy.
- w przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 3 sekundach, je¿eli sytuacja siê powtarza, zawodnik d±¿±cy do klinczu powinien zostaæ ukarany odjêciem punktu. Ciosy zadawane podczas klinczy nie s± liczone.
Punktowanie:
-Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, piszczeli.
Uderzenia w d³onie nale¿± do pola trafienia ale nie s± punktowane.
- Punkty liczone s± przez 3-4 sêdziów, wszyscy sêdziowie licz± zawodników. Werdykt og³asza sêdzia wybranyt po zakoñczeniu walki poprzez wskazanie rêk± na odpowiedniego zawodnika.
Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- ciosy kantem tarczy w przeciwnika. Uderzenia p³ask± powierzchni± tarczy s± dozwolone, ale nie punktowane. Uderzenia tarcz± (te¿ kantem) w broñ lub tarczê przeciwnika s± dozwolone, ataki na nogi poni¿ej kolana nie bêd± punktowane.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
- atak ³okciem na g³owê lub szyjê.
- umy¶lne ciosy poza pole trafienia, czyli stopy, krocze, kark.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.
Kary:
Upomnienie ? S³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji
Ostrze¿enie - Zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja ? zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.
Prawo organizatora
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym terminie, przed rozpoczêciem turnieju., bez podawania przyczyn zmiany, oraz konieczno¶ci informowania o tej zmianie uczestników
Ma³a zmiana w nagrodach ;)
Nagrody:
I. Miejsce w Turnieju miecza jednorêcznego:Kaptur Pikowany Czerwony
II. Miejsce w Turnieju miecza jednorêcznego: Czepek Pikowany Czerwony
III. Miejsce w Turnieju miecza jednorêcznego: Lewa Rêkawica Pikowana
I. Miejsce w Turnieju miecza pó³tora rêcznego: Kaptur Pikowany Czerwony
II. Miejsce w Turnieju miecza pó³tora rêcznego: Czepek Pikowany Czerwony
III. Miejsce w Turnieju miecza pó³tora rêcznego: Zestaw 12 Przelotek
Nagrody Ufundowa³ SPES Medival Market z Torunia.
strona g³ówna: https://medieval-market.biz/pl/
produkty: kaptur pikowany https://medieval-market.biz/pl/towar.php?id_towar=67&s=1
czepek pikowany https://medieval-market.biz/pl/towar.php?id_towar=65&s=1
rêkawica pikowana https://medieval-market.biz/pl/towar.php?id_towar=66&s=1
przelotka https://medieval-market.biz/pl/towar.php?id...war=173&s=1