Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: III Biesiada Wezenborga 27-29 maja 2011
> Inne > Kalendarium 2011
Igor Alagierski
G.T.H. Poczet Bartosza Wezenborga

Pragniemy og³osiæ wszem i wobec i¿ Pan nasz, Bartosz Wezenborg ponownie biesiadê zorganizowaæ postanowi³ i serdecznie nañ zaprasza, ale tym razem pogodê zamówi³ nam lepsz± co by¶my znów w deszczu walczyæ nie musieli a na trawce siê mogli po wylegiwaæ jak taka ochota przyjdzie.
(Niestety jak co roku impreza og³aszana pó¼no z powodu niepewno¶ci co do dofinansowañ jej ze stron w³adz miasta oraz sponsorów, ale je¶li w poprzednich latach znale¼li¶cie Pañstwo czas by nas odwiedziæ to mam nadzieje, ¿e i tym razem nie bêdzie to przeszkod± )

,,I BIESIADA WEZENBORGA"

Datacja pe³ne-pó¼ne ¶redniowiecze
Zg³oszenia proszê przesy³aæ na adres wezenborg@o2.pl b±d¼ arnotidus@gmail.com
Do zg³oszeñ proszê o do³±czyæ zdjêcia w ubiorach cywilnych i ewentualnie bojowych.
(chyba ¿e mieli¶my ju¿ przyjemno¶æ Pañstwa go¶ciæ w ubieg³ym roku to proszê tylko o podstawowe dane)
Ponadto proszê równie¿ o zaznaczenie chêci brania udzia³u w turnieju.
Noclegi wymagane namioty
Przewidywany harmonogram imprezy:

Impreza 10 - 12 czerwca (pi±tek- niedziela)

Start imprezy pi±tek 10 czerwca
16:00 Przyjazd go¶ci, rozbicie obozowisk, wydawanie jedzenia na kolacje

sobota 11 czerwca
9:00-10:00 wydawanie ¶niadania
11:00 zebranie dowódców
12:00 Oficjalne przywitanie pocztów i bractw
Funkcjonuj±:
ku¼nia kowalska
stanowisko garncarza
stanowisko ³ucznicze
stanowisko kata
dmuchany zamek ( w ubieg³ym roku cieszy³ bardziej sam± braæ rycersk± ni¿eli go¶ci wiec postanowili¶my go znów udostêpniæ tak wiec ponownie bêdzie mo¿na poszaleæ jesli kogo¶ najdzie ochota)
14:00 Turniej £uczniczy
15:00 Turniej bojowy dla pe³nych
16:00 Turniej bojowy dla pó¼nych
18:00 Bitwa
20:30 Koniec oficjalnej czê¶ci
21:30 Biesiada przy wspólnych sto³ach

niedziela 12 czerwca
9:00-10:00 wydawanie ¶niadania
12:00 oficjalna cze¶æ ci±g dalszy
nadal funkcjonuj± stanowiska
14:00 CTF
16:00 oficjalny koniec biesiady dla ludzi z zewn±trz


Zasady bojówek

1. Zasady ogólne turnieju ,,pó¼nego":
a) Turniej odbêdzie siê w Gostyniu, na terenie Skansenu Historycznego , w ramach imprezy ,,II Biesiada Wezenborga"
b) Turniej bêdzie mia³ charakter pojedynków pieszych jeden na jednego, i zostanie rozegrany w systemie pucharowym (np. eliminacje, æwieræfina³, pó³fina³, fina³) b±d¼ je¶li bêdzie ma³o chêtnych w systemie ka¿dy z ka¿dym

c) Ka¿dy z uczestników Turnieju zobowi±zany jest do przestrzegania poni¿szego regulaminu, okre¶lonych terminów oraz do uczestnictwa w obyczajowo inscenizacyjnej czê¶ci zawodów

d) Wszystkich Walcz±cych obowi±zuje wzajemny szacunek i duch czystej rywalizacji.
Naruszenie tej zasady grozi natychmiastow± eliminacj± z Turnieju

e) £amanie w sposób ostentacyjny regulaminu grozi wydaleniem z Imprezy, a w ostateczno¶ci rozstrzygniêciem niejasno¶ci na drodze s±dowej


2. Zg³oszenie:

a) Zg³oszenia do Turnieju nale¿y z³o¿yæ na rêce Igora Alagierskiego organizatora turnieju i G³ównego Sêdziego (na mail igorala@o2.pl b±d¼ wezenborg@o2.pl)

b) Termin zg³oszeñ mija w pi±tek, w przeddzieñ Biesiady o godzinie 18.00, wtedy te¿ zostanie przeprowadzona wstêpna kontrola wyposa¿enia

c) Osoby bior±ce udzia³ w Turnieju zobowi±zane s± do stawienia siê na placu boju godzinê przed rozpoczêciem zmagañ w celu ostatecznej weryfikacji sprzêtu, ustalenia walcz±cych par oraz wziêcia udzia³u w obyczajowo inscenizacyjnej czê¶ci Turnieju

d) W turnieju we¼mie udzia³ maksymalnie 16 walcz±cych osób decyduje kolejno¶æ zg³oszeñ


3. Do walk turniejowych dopuszcza siê osoby, które:

a) Uczestnicz± w biesiadzie

b) S± pe³noletnie i posiadaj± ubezpieczenie (NW). W przypadku braku ubezpieczenia ka¿da osoba musi z³o¿yæ Namiestnikowi imprezy pisemne o¶wiadczenie, i¿ wychodzi do walki na w³asn± odpowiedzialno¶æ,

c) Nie s± pod wp³ywem alkoholu lub innych ¶rodków odurzaj±cych,

d) Odtwarzaj± postaæ europejskich ciê¿kozbrojnych (rycerzy) z lat 1350 - 1450, a ka¿dy element wyposa¿enia powinien posiadaæ swoje uzasadnienie w ¼ród³ach historycznych z odtwarzanej epoki.

e) Posiadaj± minimalne uzbrojenie ochronne, skomponowane w ten sposób, aby stanowi³o jedn± ca³o¶æ pod wzglêdem historycznym i zgodne z odtwarzan± epok±. Poszczególne elementy stroju i uzbrojenia powinny harmonizowaæ ze sob± pod wzglêdem czasu i miejsca wystêpowania.

f) Szczegó³owe wymagania odno¶nie uzbrojenia ochronnego zawê¿aj± ramy czasowe odtwarzanego okresu.


4. Minimalne wymagania sprzêtowe dla turnieju pó¼nego:

a) Nogi -
- Minimum metalowy nakolanek + nogawic kolczych b±d¼ nabiodrków (folgowych lub pe³nych)

b) Ramiona -
- Minimum przeszywanica i koszulka kolcza z krótkim rêkawem oraz metalowe na³okcice + zarêkawie (folgowe lub pe³ne) lub przed³u¿one rêkawy kolczugi oraz rêkawice (wzorowane na znaleziskach z Visby, klepsydry, gotyckie, )

c) Korpus -
- Minimum przeszywanica z wysokim - wzmocnionym ko³nierzem (ewentualnie kaptur przeszywany z kryz±) + koszulka kolcza z krótkim rêkawem

d) G³owa -
Minimum przy³bica lub te¿ kapalin z podbródkiem oraz pikowany czepiec (najlepiej z kryz± zachodz±c± na kark)


e) Tarcza
- Nie jest wymagana w wypadku stosowania orê¿a pó³torarêcznego,
- Maksymalnie siêgaj±ca od ramienia do kolana, drewniana, profilowana, zaopatrzona w herb i pozbawiona metalowych okuæ
- Je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e tarcza mo¿e nie przetrwaæ pojedynku ze wzglêdu na swój stan, mog± takowej niedopu¶ciæ do u¿ycia w turnieju.

f) Uzbrojenie zaczepne powinno posiadaæ stêpione krawêdzie i nie mieæ zadziorów. Ponadto broñ powinna byæ czysta i pozbawiona rdzy. Podczas turnieju obowi±zuje broñ bia³a, sieczna:
- Jednorêczny tasak i kord tylko ostatecznie, preferowana jest walka mieczem.

5. Zasady walki:

a) Czas walki:
- Starcie trwa 60 sek. w pierwszej rundzie lub i 90 sek. w rundach nastêpnych
- Je¶li w przepisowym czasie, ¿aden z przeciwników nie uzyska przewagi co najmniej 2 trafieñ, wtedy sêdziowie mog± zarz±dziæ 30 sek. dogrywkê
- Je¿eli po dogrywce nadal nie ma zwyciêzcy, to zwyciêstwie zadecyduj± specjalnie przygotowane do tego urz±dzenie
- Pomiêdzy pojedynkami przewidywana jest stosowna przerwa na z³apanie oddechu.
- Ka¿dy z uczestników mo¿e w trakcie walki dwukrotnie poprosiæ o pó³minutow± przerwê w uzasadnionych wypadkach (zerwanie elementu opancerzenia, tarczy itp.),
- O Przerwê prosi siê podnosz±c do góry nieuzbrojon±, praw± rêkê,
- W sytuacji szczególnej (np. niezauwa¿one przez walcz±cego uszkodzenie którego¶ z elementów opancerzenia) sêdziowie mog± sami zarz±dziæ przerwê.
- Trzecie zg³oszenie przerwy jest równoznaczne z poddaniem walki.

b) Niedozwolone w walce jest:
- Wnoszenie na plac boju sztyletów, pugina³ów i innej, dodatkowej broni, mog±cej powodowaæ niepotrzebne zagro¿enie.
- Stosowanie pchniêæ
- Uderzanie przeciwnika od ty³u (za wyj±tkiem ataku na korpus)
- Uderzanie na twarz (g³owic±, piê¶ci±, etc.) i krocze
- Atakowanie tarcz± na g³owê przeciwnika
- Uderzanie krawêdzi± tarczy
- Atakowanie w celu zniszczenia sprzêtu przeciwnika
- Podcinanie, kopanie, uderzanie piê¶ci± oraz g³ow±
- Uderzenia w nogi poni¿ej kolan


c) Lokacje i punktacja trafieñ:
- Liczone bêd± tylko mocne i zdecydowane trafienia bezpo¶rednio w lokacje powy¿ej kolan i powy¿ej ³okci
- Przewrócenie przeciwnika nie przerywa walki, ale jest liczone jako trafienie, trzeba mieæ jednak na wzglêdzie rycerski charakter konfrontacji i nie robiæ z turnieju zapasów.
- Rozbrojenie przeciwnika równie¿ traktowane jest jako punkt, ale nie przerywa starcia los rozbrojonego pozostaje w rêkach drugiego walcz±cego, ale równie¿ trzeba mieæ na wzglêdzie charakter turnieju
- Unikanie walki przez d³u¿szy czas bêdzie liczone jako punkt dla przeciwnika,


d) Rozstrzygniêcie pojedynku nastêpuje, gdy:
- minie ustalony na walkê czas i jeden z walcz±cych bêdzie mia³ co najmniej 2 punkty przewagi.
- jeden z zawodników siê podda (przez przyklêkniêcie i po³o¿enie na ziemi miecza)
- jeden z zawodników trzeci raz poprosi o przerwê techniczn± (bêdzie to traktowane jak poddanie siê)
- sêdziowie stwierdz±, ¿e jeden z walcz±cych uzyska³ zdecydowan± przewagê lub gdy jeden z walcz±cych walczy nieczysto


6. Sêdziowie:

a) Komisja Sêdziowska zostanie powo³ana w trakcie Zebrania Dowódców. Bêdzie siê ona sk³ada³a z: Sêdziego G³ównego (Igor Alagierski), oraz czterech Sêdziów Liniowych (zostan± powo³ani podczas zebraniu dowódców w sobotê rano)
b) Sêdziowie maj± bezwzglêdne prawo przerwaæ pojedynek, je¶li uznaj±, ¿e jeden z walcz±cych uzyska³ zdecydowan± przewagê, istnieje zagro¿enie zdrowia, jeden z walcz±cych walczy nieczysto, oraz w dowolnym momencie wed³ug w³asnego uznania,
c) Komisja Sêdziowska zastrzega sobie prawo zarówno do pewnej tolerancji, jak i do wykluczenia uczestnika z Turnieju w przypadku powa¿nych w±tpliwo¶ci odno¶nie bezpieczeñstwa walki, jako¶ci uzbrojenia lub samego zachowania
d) Decyzje sêdziów s± niepodwa¿alne w razie w±tpliwo¶ci ostateczny g³os ma Sêdzia G³ówny

7. Lo¿a Dam:

a) Lo¿a Dam jest ozdob± Turnieju i mo¿e siê sk³adaæ z 3 - 5 niewiast, swoje uwagi przedstawia G³ównemu Sêdziemu,
b) Lo¿a dam wybieraæ bêdzie rycerza który odznaczy³ siê waleczno¶ci±, nienagannym stylem i finezj± .
Rycerz który podbije serca Dam uhonorowany zostanie symboliczn± szarf± upamiêtniaj±c± jego udzia³ w turnieju i fakt wyboru Dam tam znajduj±cych siê.




Turniej ³uczniczy

Minimalna ilo¶æ strza³ to 5
Turniej dzieli siê na cztery etapy, w ka¿dym z nich bêd± wyznaczone cele które nale¿y trafiæ (max 3 cele). Posiadaj±c 5 strza³ nale¿y trafiæ ka¿dy z nich minimum 1 strza³± by przej¶æ do nastêpnego etapu. Po ka¿dym zaliczonym etapie zawodnicy dok³adaj± do ko³czanów 3 strza³y. Zatem je¿eli jeden z zawodników ustrzeli 3 cele 3 strza³ami to po dodaniu znów ma piêæ strza³ do u¿ytku.
Ponad to w 2 ostatnich etapach wstêpuj± miejsca w które nie nale¿y celowaæ (trafienie w takowy cel odejmuje zawodnikowi punkt)
Wygrywa ten który przejdzie wszystkie etapy i bêdzie posiada³ w ko³czanie najwiêksz± liczbê strza³. W razie sytuacji remisu przewidziany jest pi±ty etap, w którym ³ucznicy strzelaæ bêd± do jab³ka zatkniêtego na kiju, wygrywa kto pierwszy trafi celu.

1 ETAP. 3 wizerunki dzików o ró¿nej wielko¶ci znajduj±ce siê w centrum tarczy
2 ETAP. 3 wizerunki jeleni o ró¿nej wielko¶ci znajduj±ce siê w ró¿nych miejscach tarczy
3 ETAP 1 wizerunek je¼d¼ca, w tej konkurencji nale¿y ustrzeliæ konia nie rani±c uciekaj±cego zbiega.
4 ETAP 1 wizerunek rycerzy, gdzie jeden z nich zamierza dobiæ przeciwnika, w czym ³ucznik ma przeszkodziæ.
Wojciech W¶ciek³y
Leszno w pe³nym sk³adzie stawi siê, to pewne bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif
Igor Alagierski
Witam

Niestety z powodów technicznych oraz obaw co do warunków pogodowych, zmuszony jestem przenie¶æ III Biesiadê Wezenborga na termin 10- 11-12 czerwca.
Mam nadzieje, ¿e zmiana daty nie pokrzy¿uje nikomu planów przyjazdu do nas.

Pozdrawiam i raz jeszcze przepraszam za zmianê
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.