Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Zimowa Rejza na Zamek w Nidzicy
> Inne > Kalendarium 2011
Patryk
Program:
12:00 - Bojowy na miecze jednorêczne i tarcze 1/1.
13:30 - Walki bohurtowe 5/5
15:00 - Bitwa - zbiorówka
15:30 - Zakoñczenie wrêczenie nagród.

1. Impreza przewidziany dla 60 osób.
2. 30 miejsc jest przeznaczone dla DNO ekipy, reszta zg³oszeñ z frehy. Z frehy tylko i wy³±cznie walcz±cy.
3. Spanie z soboty na niedzielê na sali rycerskiej nidzickiego zamku.
4. Walki odbywaj± siê na dziedziñcu zamkowym bigsmile2.gif .
5. Wpisowe od uczestnika 15z³ - kasa zostanie przeznaczona na 2 ciep³e posi³ki:
- 16:00; obiad
- 18:00; kolacja
6. Wpisowe przelewamy na konto najpó¼niej do 8 lutego, na tej podstawie przyjmujemy zg³oszenie:
Nr konta 54114020040000350233287638 Grzegorz Misztal, w tytule wpisujemy rejza oraz imiê i nazwisko. Po dokonaniu op³aty info na mail: kpatryk79@o2.pl
6. Organizator wspólnie z Pracowni± Bi¿uterii Dawnej Artefakt - Paw³a Ob³ozy funduje nagrody dla zwyciêzców.

Regulamin walk:
Turniej bojowy na miecze jednorêczne i tarcze(1/1)

Zasady:
- Turniej rozgrywany bêdzie systemem pucharowym.
- Czas walki 90 sekund, dogrywka 30 sekund
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 80 cm, a szeroko¶æ 65 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia.

- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni.
- Dozwolone s± ataki na przedramiona i ³ydki przeciwnika ale nie s± punktowane.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- Dozwolone jest atakowanie rantem tarczy ale nie punktowane.

- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który siê przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.

Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.


Regulamin bohurtu 5/5
Zasady:
I.
Turniej rozgrywany bêdzie systemem pucharowym.

II.
Dru¿yna musi liczyæ minimum 5 zawodników, mo¿e byæ rezerwowy ale nie ma mo¿liwo¶ci aby by³ zg³oszony tak¿e do innej dru¿yny. W przypadku zg³oszenia jednego zawodnika do dwóch dru¿yn obie zostan± zdyskfalifikowane!
Ka¿da dru¿yna musi wybraæ kapitana, tylko on ma prawo g³osu i mo¿e rozmawiaæ z sêdziami!!

III.
Sêdziowie maj± g³os decyduj±cy, od ich decyzji nie ma odwo³ania.
Bêd± mogli karaæ dyskfalifikacj± jednego zawodnika lub ca³± dru¿yny.

IV.
Opancerzenie i broñ :
- wymagany jest spójno¶æ historyczna sprzêtu
- sêdziowie maj± obowi±zek sprawdzenia stanu technicznego sprzêtu pod wzglêdem historyczno¶ci; spójno¶ci, bezpieczeñstwa

V. Zasady walki
1. ilo¶æ zawodników

Minimum 5 osób, je¶li obie ekipy maj± rezerwowego (rezerwowych) i chc± siê zmierzyæ w wiêkszej liczbie nie ma problemu ale musi byæ to uzgodnione przed starciem, a liczba walcz±cych ma byæ równa.
Je¿eli ekipa maj±ca rezerwowych ma walczyæ z ekip± nie maj±cych takowych wówczas walka odbywa siê 5 na 5 .

Dru¿yna która np. z powodu kontuzji straci³a zawodnika lub zawodników mo¿e walczyæ dalej w sk³adzie pomniejszonym, wówczas kapitan dru¿yny przeciwnej decyduje czy jego dru¿yna dobrowolnie siê pomniejszy czy wykorzysta przewagê liczebn±.

Uwaga : wiêcej ni¿ 2 kontuzjowanych powoduje obligatoryjne wycofanie dru¿yny z turnieju!

2. walka
Nie ma limitu czasu, wygrywaj± ci co stoj± - czyli jak zwykle.

3. NIE WOLNO:
- wstawaæ po przewróceniu (obligatoryjnie ca³± dru¿yna dyskfalifikacja)
- walczyæ bez broni ( broñ mo¿na mieæ zapasow± np. przy pasku, mo¿na tak¿e zostawiæ j± sobie na ziemi ale po jej stracie koniecznie trzeba jak najszybciej mieæ w ³apie zapasow± , nie ma limitu ilo¶ci broni zapasowej )
- uderzaæ w stopy, kark ( uderzenia w potylicê dozwolone s± tylko po linii pionowej!), krocze, pod kolano, szyjê
- nie wolno zahaczaæ broni± za kark i pod kolano

Uwaga! mo¿na powstaæ z jednego kolana po akcji ofensywnej.

4. Sêdziowie
Przygl±daj± siê walce w celu spostrze¿enia fauli, tylko oni mog± walkê przerwaæ i wznowiæ.
Sêdziów jest 4 + 1 prowadz±cy. Zdanie sêdziów jest decyduj±ce. Dyskusja z sêdziami poza kapitanem dru¿yny jest zabroniona, za prowadzenie jej bêdzie kara dyskwalifikacja dla zawodnika!
UWAGA! Specjalnie dla „gor±cych g³ów” samowolne egzekwowanie sprawiedliwo¶ci bêdzie karane dyskwalifikacj± dla ca³ej dru¿yny. Dajcie siê wykazaæ sêdziom
kara¶ - zly harcownik nr1
patryku czy terminu nie daloby sie przesunac nieco? pokrywa sie z kwalifikacja do BN, turniejem w Zdunskiej Woli
Krzysiek Boroñ
Podobno tylko wtedy s± wolne sale ;(
Ale mo¿e jednak ? :>
Patryk
Niestety nie mo¿emy zmieniæ terminu bo jest to jedyny wolny w którym sale zamkowe s± dla nas dostêpne.
Heller
Patryk, Masz jeszcze miejsca?
Marcin Waszkielis
A ja chcia³bym wiedziec czy jest juz troche zg³oszonych zawodników do turnieju 1na1. Ewentualnie ilu organizatorzy przewiduj±. I jeszcze czy w wypadku niewielkiej liczby zawodników bierzecie pod uwage mozliwo¶æ rozegrania walk w grupach albo kazdy z kazdym?
pozdr
Patryk
Na chwilê obecn± zg³osi³o siê 35 osób. Do walki 1na1 18 osób. My¶lê ¿e ilo¶æ walcz±cych w bojówce bêdzie w przedziale 20-25 osób. Je¶li oka¿e siê, ¿e bêdzie inaczej pokombinujem tak ¿eby sobie jednak powalczyæ, mog± to byæ grupy ect.
Przemek z Dzia³dowa
A 5na5 walczymy na drewno czy ¿elazo?
Patryk
Ok³adamy siê wszystkim poza drewnem aniol.gif
Marcin Waszkielis
Do zobaczenia na turnieju.
Pigrza
CYTAT(Marcin Waszkielis @ 13:37 10.02.2011) *
Do zobaczenia na turnieju.

fajny Demotywator:]
Patryk
Powiem tak, jednak mo¿na, mo¿na i polecamy I ZIMOWY TURNIEJ RYCERSKI w POLSCE NA ZAMKU W NIDZICY sta³ siê faktem. Temperatura -7, zawieje i zamiecie, okresowe burze ¶nierzne ect. - "nic to" - dali¶my radê. W turnieju wziê³o udzia³ 40 osób, walcz±cych 15 osób.

Turniej bojowy:
1. Patryk - Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej
2. Kamol - Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn
3. Wit - Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn

Bohurt:
1. Bractwo Rycerskie Zamku Olsztyn
2. Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej I
3. Bractwo Rycerskie Komturii Nidzickiej II
4. Zbieranina:-) :-)

Ps.
Z punktu widzenia walcz±cego klimat do walki znacznie lepszy ni¿ latem:)
http://nidzica.wm.pl/37096,Zimowa-Rejza-w-...ckim-zamku.html

Pablo
Taaaka impreza!
Patryku - na Twoje rêce podziêkowania za zaproszenie na TURNIEJ.
Szczególnie zapad³y mi w pamêæ tañce grupowe:) i przebieranki z teatralnej garderoby - zabawki z nocnej szafki:) - proszê o fotki!!!
Pozdrawiam Pawe³.
Heller
Tak jest! Impreza udana w 100%.. By³o wszystko co powinno byæ na dobrym turnieju. My¶lê , ¿e nie bêdzie to ostatnia impreza w tym terminie. Dziêki Patryk za trud i go¶cinê szczerba.gif
Jajosz
...ze sk±panego s³oñcem dziedziñca zamku w Nidzicy mówi³ do Was b³azen Jajosz ;)

i nikt nas nie przekona ¿e zimne jest gor±ce a gor±ce zimne...
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.