Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Kozak dwudziestolecie miedzywojenne
> Ubiór i dodatki > Ubiór w XX wieku
Ragnar_zbrojny
Witam
Szukam namiarów na strój, wykroje strojów oraz materia³ów uzywanych do wykonania czê¶ci strojów dla kozaków zaporoskich i siczowych w okresie miêdzywojennym. Nadmienie ¿e zalezy mi g³ownie na wykrojach bo potrzebuje uszyæ owy strój w domowym zaciszu ;)
Przyznam sie ¿e jestem kompletnym laikiem w tym okresie, ale zosta³em poproszony o znalezienie informacji w tym temacie. Tak wiêc zwracam sie z tym do was drodzy i wszechstronni Frehowicze ;)
Z mojej strony znalaz³em cos takiego

mog³by ktos to jako¶ skomentowaæ?
AndrzejM
CYTAT(Ragnar_zbrojny @ 12:38 26.12.2010) *
Witam
Szukam namiarów na strój, wykroje strojów oraz materia³ów uzywanych do wykonania czê¶ci strojów dla kozaków zaporoskich i siczowych w okresie miêdzywojennym. Nadmienie ¿e zalezy mi g³ownie na wykrojach bo potrzebuje uszyæ owy strój w domowym zaciszu ;)
Przyznam sie ¿e jestem kompletnym laikiem w tym okresie, ale zosta³em poproszony o znalezienie informacji w tym temacie. Tak wiêc zwracam sie z tym do was drodzy i wszechstronni Frehowicze ;)
Z mojej strony znalaz³em cos takiego

mog³by ktos to jako¶ skomentowaæ?

Allo allo Ragnarze,
nie jestem fachowcem ale ojro przeciwko rublom, ¿e górne zdjêcie nie przedstawia kozaka Armii Czerwonej, ale przedrewolucyjnego wzglêdnie emigracyjnego. Wydaje mi siê (zdjêcie jest nie na tyle czytelne aby przes±dziæ jednoznacznie), ze odznaczenia zdobi±ce bohatera to:
1. pod szyj± wojskowy Order ¦w. W³odzimierza,
2. w rzêdzie gazyrów, najbli¿ej centrum Order ¶w. Jerzego,
3. poni¿ej rzêdu gazyrów, pojedynczy Order ¶w. Miko³aja Cudotwórcy

wszystkie trzy u¿ywane w Imperium Rosyjskim, zdecydowanie nie w Sojuzie.

W Polsce znajdziesz grupy zajmuj±ce siê armi± rosyjsk± i bolszewick±, szukaj ich na portalu dobroni.pl, tam na pewno znajdziesz fachowe wskazówki.
AndrzejM