Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: ³uk cisowy
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > £ucznictwo
Kshychu
Witajcie.
To mój pierwszy post na tym forum.
Jestem pocz±tkuj±cym ³ucznikiem (ok 6000 strza³ów) jak równie¿ poczatkuj±cym wytwórc± ³uków ( 7 zrobionych ³uków z czego 3 ci±gle strzelaj±)

Mam dostêp do du¿ych ilo¶ci CISu - legalnego (pochodzenie: wycinka, miejsce ¶l±sk). I zacza³em je strugaæ. 1 partia ma ju¿ z 4-5 lat, a reszta jest tego roczna wiec sobie le¿y...ok 500 kg)

zrobi³em jeden p³aski i 2 longbowy ale z jakis przyczyn nie moge uzyskac naciagu powyzej 15 kg.

plaski ma ok 12 kg i jest bardzo dynamiczny natomiast d³ugie longbowy maj± ok 1,9m naci±gu prawie 15 kg ale nie s± dynamiczne. mo¿e kto¶ wie jak temu zaradziæ .

próbowa³em zciachaæ ramiona po szeroko¶ci, skróciæ ³uk itp. efekty s± ale ma³oistotne.

Wszystko robiê n/p Jankowskiego.

zaraz zaczynam kolejny wiec czekam na rady.
pozdrawiam
robin_
Najlepsz± rad± jest zrobiæ 20 ³uków ze zwyk³ego drewna i w ten sposób potrenowaæ. A co do cisu to po pierwsze gêsto¶æ s³ojów - szerokie s³oje to bardzo miêkkie drewno , druga sprawa to kontrola wilgotno¶ci , cis wymaga mocnego dosuszenia , nie wystarczy 5 lat w belce , trzeba dosuszaæ szczapy i w koñcu prawid³owe wykonanie.Proponujê zajrzeæ do serwisu Arcus
MUMIN

"Mam dostêp do du¿ych ilo¶ci CISu - legalnego (pochodzenie: wycinka, miejsce ¶l±sk). I zacza³em je strugaæ. 1 partia ma ju¿ z 4-5 lat, a reszta jest tego roczna wiec sobie le¿y...ok 500 kg)"

to ja chêtnie kupiê drewno cisowe od ciebie
moje gg 9334721

oraz adres mail danielm.3.27@op.pl

Viator
Po pierwsze, cytat jest z sierpnia, a ten kto go napisa³ rzadko tu chyba zagl±da (5 postów na liczniku przez 3 miesi±ce) wiêc ma³a szansa ¿eby go przeczyta³.

Po drugie og³oszenia "kupiê" traktowane s± tak samo jak "sprzedam" - je¶li ju¿ u¿y³e¶ s³owa "kupiê" to proszê z tym na Targowisko albo na PW, takie posty bêd± kasowane.