Umieszczam dla wszystkich zainteresowanych zbrojnych uczestników festiwalu ramowy plan oblê¿enia grodu:
1.Rozpoczêcie konfliktu (adekwatna scena rodzajowa)
Sobota czas GMD +1; Rezerwat Archeologiczny na Zawodziu; oko³o godz. 15:00...
2. Nadp³ywa ³ód¼ z najemnikami,którzy zostali dodatkowo zwerbowani jako atakuj±cy na gród. port (miejsce gdzie bêd± mogli zacumowaæ nad rzek± nie opadal Grodu. Tam te¿ bêd± zbieraæ siê dru¿yny do oblê¿enia wraz z maszynami oblê¿niczymi ( taran; trzy pluteje i drabiny )
3. Podczas formowania siê dru¿yn do natarcia mo¿na wtr±ciæ jakie¶ mini-sceny maj±ce nakrêciæ publikê. np. akcje zwiadowcz±, która ewentualnie mo¿e spowodowaæ reorganizacje mieszkañców grodu, zamkniecie grodu i przyszykowanie sie ich do defensywy
4. Idzie zwiad przed dru¿ynami nacieraj±cymi (krótka scena przed samym grodziskiem
5. Formowanie siê dru¿yn przed grodem do oblê¿enia:
*Taran ustawiamy przed mostem obudowany tarczami, za nim mo¿e i¶æ cze¶æ piechoty lub ewentualnie drabiny wraz z plutejami. Wszystko to bêdzie rozstawiane wzd³u¿ krêtego mostu przed grodem.
6. Mo¿na wykorzystaæ d³ubanki, aby dop³yn±æ na drug± stronê stawu,który jest przed palisada i budynkiem bramnym.
7. Z bramy Grodu mo¿na podczas bitwy polewaæ wod± z wiader i kot³ów, strzelaæ z ³uku, rzucaæ snopkami s³omy tudzie¿ jakimi¶ drewnianymi taboretami (sprawdzane wcze¶niej - jest bezpieczne
). Do czasu festiwalu powstanie równie¿ brama zwodzona ,która utrudni zdobycie grodu i przyczyni siê do wiêkszej zabawy
8. Mile widziana bêdzie interakcja i kreatywno¶æ uczestników do pewnego stopnia oczywi¶cie. Chodzi mi o to,ze jak komu¶ zechce siê przep³yn±æ przez wodê albo kto¶ zachce zasymulowaæ upadek do wody to da to nieramowy efekt.
9. Co ciekawe. Nie ma przewidzianego wyniku oblê¿enia. Dlatego s± dwie opcje. Je¿eli uda siê przej¶æ przez pierwszy budynek bramny i palisade akcja oblê¿enia mo¿e siê przenie¶æ do dwu poziomowej wierzy obserwacyjnej lub do pustoszenia chat za palisada. Po ukoñczeniu rozboju jest równie¿ przyszykowana akcja powieszenia Wodza grodu na linia przed budynkiem bramnym.
10. Natomiast je¿eli nie uda siê zdobyty grodu. Dru¿yny naje¿d¿aj±ce wycofaj± siê/ nie zd±¿a i zostan± zabite lub zostanie po uporczywej walce podpisane porozumienie miedzy stronami i wojska atakuj±ce siê wycofaj±.
Je¿eli kto¶ chcia³by dodaæ jaki¶ pomys³ od siebie, który mo¿na by do³±czyæ do tego scenariusza lub co¶ by chcia³ zmieniæ w tym projekcie scenariusza gor±co zapraszam do dyskusji.
niebawem pojawi± siê zasady turniejów dru¿ynowych i indywidualnych. Turniej indywidualny odbêdzie siê na pewno na zasadach bohurtowych. Szczegó³y niebawem!