Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Bitwa o Zawodzie - 18-19 Wrze¶nia 2010 - Kalisz
> Inne > Kalendarium 2010
Lisek


W imieniu Dru¿yny Wojowników KOLOVRAT serdecznie zapraszam na festiwal II Zjazd Wojów Wczesno¶redniowiecznych: Bitwa o Zawodzie. Tegoroczny festiwal przypada na 18-19 wrze¶nia 2010 r. Bitwa tradycyjnie bêdzie mieæ miejsce w Kaliskim Grodzie Piastów na Zawodziu.


Program festiwalu

Pi±tek
17 wrze¶nia 2010 Przyjazd dru¿yn i rozbijanie obozowisk.

Sobota
18 wrze¶nia 2010
14:00 Pokaz uzbrojenia i szyków bojowych
15:00 Pokaz rozpalania ognia za pomoc± ³uku ogniowego
16:00 Inscenizacja zdobywania s³owiañskiej wioski (bitw± nad rzek±)
17:00 Inscenizacja zdobywania s³owiañskiej wioski (zdobycie bramy)
19:00 Koncert zespo³u Percival
20:00 Obrzêd pochówek wodza
21:00 Widowisko teatralne: S³owiañski Mit o Stworzeniu ¦wiata

Niedziela
19 wrze¶nia 2010
12:00 Dru¿ynowy turniej wojowników o srebrne pier¶cienie z grawerowanym napisem Zawodzie
14:00 Indywidualny turniej wojowników o miecz najlepszego wojownika
16:00 Obrzêd - ¶lub
18:00 Obrzêd - postrzy¿yny i w³±czenie do dru¿yny m³odego wojownika



Szczegó³owy plan imprezy dostêpny na stronie www.bitwaozawodzie.kolovrat.pl

Serdecznie zapraszamy dru¿yny wojowników, rzemie¶lników oraz wszystkich którzy zajmuj± siê rekonstrukcj± historyczn± epoki wczesnego ¶redniowiecza. Warunkiem otrzymania zaproszenia na festiwal jest wype³nienie formularza rekrutacyjnego na stronie internetowej. Podanie ilo¶ci uczestników oraz namiotów jest wymagane do rozplanowania infrastruktury terenu.

Do zobaczenia na Zawodziu!
puha88
Umieszczam dla wszystkich zainteresowanych zbrojnych uczestników festiwalu ramowy plan oblê¿enia grodu:

1.Rozpoczêcie konfliktu (adekwatna scena rodzajowa)

Sobota czas GMD +1; Rezerwat Archeologiczny na Zawodziu; oko³o godz. 15:00...

2. Nadp³ywa ³ód¼ z najemnikami,którzy zostali dodatkowo zwerbowani jako atakuj±cy na gród. port (miejsce gdzie bêd± mogli zacumowaæ nad rzek± nie opadal Grodu. Tam te¿ bêd± zbieraæ siê dru¿yny do oblê¿enia wraz z maszynami oblê¿niczymi ( taran; trzy pluteje i drabiny )
3. Podczas formowania siê dru¿yn do natarcia mo¿na wtr±ciæ jakie¶ mini-sceny maj±ce nakrêciæ publikê. np. akcje zwiadowcz±, która ewentualnie mo¿e spowodowaæ reorganizacje mieszkañców grodu, zamkniecie grodu i przyszykowanie sie ich do defensywy
4. Idzie zwiad przed dru¿ynami nacieraj±cymi (krótka scena przed samym grodziskiem
5. Formowanie siê dru¿yn przed grodem do oblê¿enia:
*Taran ustawiamy przed mostem obudowany tarczami, za nim mo¿e i¶æ cze¶æ piechoty lub ewentualnie drabiny wraz z plutejami. Wszystko to bêdzie rozstawiane wzd³u¿ krêtego mostu przed grodem.
6. Mo¿na wykorzystaæ d³ubanki, aby dop³yn±æ na drug± stronê stawu,który jest przed palisada i budynkiem bramnym.
7. Z bramy Grodu mo¿na podczas bitwy polewaæ wod± z wiader i kot³ów, strzelaæ z ³uku, rzucaæ snopkami s³omy tudzie¿ jakimi¶ drewnianymi taboretami (sprawdzane wcze¶niej - jest bezpieczne smile.gif ). Do czasu festiwalu powstanie równie¿ brama zwodzona ,która utrudni zdobycie grodu i przyczyni siê do wiêkszej zabawy smile.gif
8. Mile widziana bêdzie interakcja i kreatywno¶æ uczestników do pewnego stopnia oczywi¶cie. Chodzi mi o to,ze jak komu¶ zechce siê przep³yn±æ przez wodê albo kto¶ zachce zasymulowaæ upadek do wody to da to nieramowy efekt.
9. Co ciekawe. Nie ma przewidzianego wyniku oblê¿enia. Dlatego s± dwie opcje. Je¿eli uda siê przej¶æ przez pierwszy budynek bramny i palisade akcja oblê¿enia mo¿e siê przenie¶æ do dwu poziomowej wierzy obserwacyjnej lub do pustoszenia chat za palisada. Po ukoñczeniu rozboju jest równie¿ przyszykowana akcja powieszenia Wodza grodu na linia przed budynkiem bramnym.
10. Natomiast je¿eli nie uda siê zdobyty grodu. Dru¿yny naje¿d¿aj±ce wycofaj± siê/ nie zd±¿a i zostan± zabite lub zostanie po uporczywej walce podpisane porozumienie miedzy stronami i wojska atakuj±ce siê wycofaj±.

Je¿eli kto¶ chcia³by dodaæ jaki¶ pomys³ od siebie, który mo¿na by do³±czyæ do tego scenariusza lub co¶ by chcia³ zmieniæ w tym projekcie scenariusza gor±co zapraszam do dyskusji.

niebawem pojawi± siê zasady turniejów dru¿ynowych i indywidualnych. Turniej indywidualny odbêdzie siê na pewno na zasadach bohurtowych. Szczegó³y niebawem!
Viator
CYTAT
lub zostanie po uporczywej walce podpisane porozumienie miedzy stronami
O ile znajdzie siê kto¶ pisaty icon_wink.gif
Nie no, ja wiem ¿e wy to te¿ wiecie. Pewnie bêdzie to raczej obrzêd z gatunku "wypalenia fajki pokoju", co¶ w stylu lania wody na miecze... to móg³by byæ ciekawy wariant.
Powodzenia!
Andrzej/Viator
dzida
CYTAT(Viator @ 09:25 20.08.2010) *
CYTAT
lub zostanie po uporczywej walce podpisane porozumienie miedzy stronami
O ile znajdzie siê kto¶ pisaty icon_wink.gif
Nie no, ja wiem ¿e wy to te¿ wiecie. Pewnie bêdzie to raczej obrzêd z gatunku "wypalenia fajki pokoju", co¶ w stylu lania wody na miecze... to móg³by byæ ciekawy wariant.
Powodzenia!
Andrzej/Viator




nieeeee porozumienia nie wchodz± w grê hehehe samurai.gif maniac.gif bic.gif :D
puha88
To jest jedna z opcji. Oczywi¶cie zale¿y ona od nastawienia oblegaj±cych usmieszek_11.gif
puha88
Je¿eli s± ³ucznicy,którzy szukaj± zainteresowania serdecznie zapraszam na nasz festiwal.
Podczas oblê¿enia przyda siê ka¿dy ³uk. Tym samym specjalnie te¿ dla ³uczników zosta³y przygotowane trzy pluteje. Prosi³bym równie¿ o uprzednie zaopatrzenie siê we w³asne pacynki i wcze¶niejsze ich przygotowanie tak aby nie razi³y po oczach np. szpetnym kolorem materia³u.
Lisek
Przedstawiamy klip filmowy promuj±cy festiwal:
http://www.youtube.com/watch?v=6rmSNe0biqc

Pozdrawiam
puha88
Umieszczam ostateczny i dok³adny scenariusz oblê¿enia grodu:

CYTAT
SCENARIUSZ OBLʯENIA GRODU

Etap nad rzek±.
W miejscu przystani nad rzek± patroluje 12 osobowa dru¿yna. Podp³ywa ³ód¼ z najemna dru¿yn±
( do ustalenia kto) i tote¿ oni dokonuj± pierwszej potyczki z patrolem. W momencie rozpoczêcia walki jedna osoba z ³odzi daje znak tr±b±, aby piechota uderzy³a z l±du. Osoby, które pilnowa³y przystani nie umieraj± pod ¿adnym pozorem, wszyscy wycofuj± siê do grodu (w momencie dotarcia piechoty) i przekazuj± informacje o zbli¿aj±cym siê oblê¿eniu.
W chwili ucieczki stra¿y z przystani jarl dru¿yny przyp³ywaj±cej ³odzi± wita siê z dowodz±cymi wojskami ( osoby te przeprowadzaj± krótki dialog) po czym zostaj± wydane rozkazy aby siê przegrupowaæ i ruszyæ w stronê grodu.

Wojska id±ce na oblê¿enie formuj± kolumnê ustawion± dwójkami. Jako pierwsze jad± konie z dowodz±cymi, pó¼niej w dowolnej kolejno¶ci id± dru¿yny i na samym koñcu s± transportowane maszyny oblê¿nicze ( taran; pluteja na ko³ach i wiklinowe pluteje wraz z drabinami).
UWAGA!!! Podczas marszu w stronê grodziska proszê nie uderzaæ mieczami o tarcze oraz nie wywo³ywaæ ha³asu orê¿em etc. Gdy¿ konie mog± siê sp³oszyæ.

Grodzisko na Zawodziu.
Stra¿ wycofuj±ca siê z przystani wbiega do grodu i niezw³ocznie przekazuje informacje o nadci±gaj±cym oblê¿eniu. Na ten znak ca³y gród tzn. budynek bramny zostaje zamkniêty i dru¿yny broni±ce grodu rozpoczynaj± mobilizacje. W tym czasie zostaje zamkniêta brama, piechota barykaduje siê w budynku bramnym za sama bram± i wspiera j± przed taranem, który podczas oblê¿enia bêdzie próbowa³ sforsowaæ g³ówne wej¶cie. Na piêtrze budynku bramnego stoj± ³ucznicy w oknach i za palisad± oraz czê¶æ wojów gdy¿ bêd± oni potrzebni do odparcia atakuj±cych, którzy bêd± próbowali dostaæ siê przez okna po drabinie. Na piêtrze bêd± przygotowane metalowe kot³y wraz z wiadrami, w których bêdzie znajdowa³a siê woda, tote¿ nimi bêdzie mo¿na polewaæ nacieraj±cych z góry.

Rozpoczêcie oblê¿enia.

Wojska oblegaj±ce wchodz± do grodu przez bramê ko³o drewnianego ko¶cio³a ¶w.Wojciecha,
dalej kieruj± siê w stronê mostu. Tam korowód zatrzymuje siê. Dowodz±cy na koniach zatrzymuj± siê w bezpiecznym miejscu, aby miêæ dobry widok na ca³e oblê¿enie.
Piechota (tarczownicy i broñ drzewcowa id± mostem). W tym miejscu trzeba siê podzieliæ zajêciami: kto idzie z taranem, kto go os³ania, a kto niesie drabiny ( tutaj mo¿na wykorzystaæ osoby, które nie walcz± aby podesz³y z drabinami na samym pocz±tku oblê¿enia, nastêpnie postawi³y je pod okna budynku bramnego i zosta³y ustrzelone przez ³uczników z piêtra wierzy)
Maszyny oblê¿nicze nie przemieszczaj± siê mostem (chyba ¿e wiklinowe pluteje) trzecia drewniana pluteja na ko³ach podje¿d¿a pod palisadê od strony trawy wraz z kilkoma ³ucznikami którzy tam prowadz± obszcza³.

Po rozpoczêciu oblê¿enia nastêpuje walka. Tutaj kwestia szczê¶cia i losu silniejszej strony czy lepszej taktyki. Zaczyna siê walka, natomiast kto wygra tego scenariusz nie przewiduje. Przypominam i¿ oblê¿enie nie jest inscenizacj±.
Strona broni±ca mo¿e u¿yæ w wypadku sforsowania pierwszej drewnianej bramy - kraty, która bêdzie zamontowana po zewnêtrznej stronie budynku bramnego. Odbezpiecza siê j± na piêtrze przez odwi±zanie liny, po czym brama opada. Tutaj trzeba uwa¿aæ ¿eby kto¶ z wbiegaj±cych przez bramê nie przyj±³ kraty na klatê. Mile bêdzie s³yszany okrzyk informuj±cy wszystkich przed jej opuszczeniem.
Opcja zdobycia grodu.
W przypadku zdobycia grodu wszyscy broni±cy grodu prócz samego wodza zostaj± zabici lub ewentualnie reszta ucieka. (Je¿eli czê¶æ by uciek³a nastêpnego dnia mo¿na spróbowaæ si³ zamieniaj±c siê stronami). Wracaj±c do wodza, który pozostaje jako ostatni ¿ywy zostaje on powieszony na szubienicy w bramie (pod koszula bêdzie mia³ uprz±¿ i dodatkow± line) Po jego zabiciu zwyciêzcy mog± przyst±piæ do grabienia grodu lub zaj±æ siê rannymi ( chwilowa akcja na zakoñczenie).

Opcja obrony grodu.

W przypadku udanej defensywy grodu reszta jednostek oblegaj±cych gród wraz z dowódcami wycofuj± siê. Natomiast mieszkañcy grodu zajmuj± siê rannymi i zmar³ymi. Ku przestrodze mo¿na powiesiæ na linie jednego z ocala³ych wojów, którzy oblegali gród.

Ca³± akcje od momentu ucieczki stra¿y z przystani i wbiegniêcia jej do grodziska bêdzie omawia³ narrator.
Wszelkiego rodzaju zasady na temat umierania i trafieñ zostan± przedstawione na zebraniu dowódców dru¿yn.

Tym samym ¿yczê wszystkim walcz±cym mi³ej zabawy!!!
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.