Panie i Panowie,
Og³aszam, ¿e poprowadzê turniej bojowy indywidualny. Osoby zainteresowane proszê o zapoznanie siê z poni¿ej zamieszczonym regulaminem:
Informacje ogólne:Datowanie sprzêtu: 1370-1420
Do turnieju dopuszczone s± osoby obojga p³ci, pe³noletnie. W przypadku niepe³noletno¶ci wymagana pisemna zgoda opiekuna prawnego. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 16 lat.
Nagrody:1 Miejsce: 900 z³
2 Miejsce: 450 z³
3 Miejsce: 200 z³
Minimalne wymagane opancerzenie:- He³m z zas³on± - tzw. polska krata nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia. Zawodnik, któremu os³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony.
- Os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Wszelakie psie czy ma³pie pyski musz± mieæ czepiec kolczy (wymóg tak¿e historyczny!). Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów.
- Os³ony r±k, czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i stalowe/kolcze rêkawice. Pod tarcz± wystarcza rêkawica pikowana, nie jest wymagana os³ona przedramion i ³okcia o ile nie wystaje on poza tarcze.
- Korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony.
- Os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z pikowanych ud, nakolanka i os³ony ³ydek. Trzewiki nie s± wymagane.
- Puklerz musi siê wpisaæ w okr±g o ¶rednicy 40 cm
- Tarcza musi byæ na bazie drewna. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. Wymiary: tarcza musi siê wpisaæ w prostok±t o ¶rednicy 65x75 cm
Dopuszczalna broñ:- Do turnieju fazy I i II dopuszczany jest tylko miecz jednorêczny minimalna waga: 1200g, minimalna d³ugo¶æ klingi: 70 cm. Klinga musi byæ tempa i nie zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.
- W fina³ach w rundzie miecza d³ugiego minimalna waga miecza d³ugiego: 1700 g, maksymalna waga: 2500 g, d³ugo¶æ dowolna
Sprawdzanie sprzêtu odbêdzie siê przed turniejem (miecz d³ugi wa¿ony bêdzie przed fina³em),
wszystko bêdzie wa¿one i mierzone, nie bêdzie ¿adnych odstêpstw nawet dla znajomych:). Nie jest dopuszczalne przywi±zywanie broni do rêki.
Przebieg turnieju:Zapisy u mnie do godziny 13.00.
O 13.20 zapraszam wszystkich pod pole turniejowe (mo¿e byæ nie pe³ne wyposa¿enie, wa¿ne, ¿eby nie byæ ju¿ w samej koszuli i gaciach,)
obowi±zkowo tarcza i zarzucone szaty herbowe dla osób ich u¿ywaj±cych. Tutaj nast±pi przedstawienie zawodników wskazanie liderów domów i losowanie pozosta³ych zawodników. Po tym przedstawiê publiczno¶ci zasady a zawodnicy id± siê dozbrajaæ.
Na ka¿dy dom jest przewidziane minimum 30 minut wiec osoby bêd±ce w dalszych grupach mog± siê wstrzymaæ z zak³adaniem pe³nej zbroi.
O 14.00 Rozpoczynaj± siê walki w Etapie I
Po zakoñczeniu ka¿dego Etapu bêdzie 10 minut przerwy przed rozpoczêciem kolejnego.
Etap I – Domy – Miecz tarcza (1,5 minuty)
Zostaj± utworzone 4 osobowe domy w których zostan± rozegrane walki ka¿dy z ka¿dym. ¯eby unikn±æ sytuacji, ze najlepsi zawodnicy trafiaj± do jednego domu sêdziowie arbitralnie wyznacz± do ka¿dej grupy jednego lidera. Reszta zawodników zostanie przydzielona losowo. W ramach ka¿dego domu bêdzie rozegrane 6 1,5 minutowych walk, w sytuacji kiedy jeden zawodnik bêdzie zmuszony walczyæ drug± walkê pod rz±d ma on 3 minuty na odpoczynek od momentu wyj¶cia ze szranek. Zawodnicy przygotowuj±cy siê do walki bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, niestawienie siê w szranki w ci±gu 1 minuty od wyczytania oznacza poddanie walki i zwyciêstwo oponenta. Z za³o¿enia liczê 1,5 minuty walka, 2,5 minuty na wej¶cie w szranki, og³oszenie wyniku, przerwy techniczne i wyj¶cie ze szranek do tego dochodz± dwie 3 minutowe przerwy dla osób walcz±cych pod rz±d. co daje nam 30 minut potrzebne na rozegranie jednego domu, bardzo prosi³bym o sprawne stawanie w szranki, ¿eby unikn±æ opó¼nieñ. Z domu do II Etapu wychodzi dwóch zawodników maj±cych najwiêcej zwyciêstw.
Etap II – System pucharowy - Miecz tarcza (2 minuty)
Zawodnicy w kolejno¶ci alfabetycznej nazwisk losuj± swoich przeciwników. W razie wylosowania zawodnika z w³asnego domu losowanie zostaje powtórzone. Osoba przegrywaj±ca walkê odpada z turnieju. Do kolejnego etapu przechodz± 2, 3, 4 osoby(w zale¿no¶ci jak wyjdzie ze wzglêdu na ilo¶æ zawodników)
Etap III – Fina³ – Triatlon: Miecz Tarcza, Miecz D³ugi, Miecz Puklerz (1,5 minuty ka¿da runda, pomiêdzy rundami 1 minuta przerwy na przezbrojenie)
W tym etapie zawodnicy staczaj± trzy pojedynki w nastêpuj±cej kolejno¶ci - Miecz Tarcza, Miecz D³ugi, Miecz Puklerz. Je¿eli jeden zawodnik wygra dwie rundy to trzecia nie bêdzie ju¿ rozgrywana.
Przebieg walk:Walka trwa 1,5 minuty w Etapie I i III oraz 2 minuty w Etapie II, bêdzie ona sêdziowana przez 3 sêdziów. Zwyciê¿a zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie. Sêdziowie po skoñczonej walce bêd± proszenie o wskazanie na komendê zwyciêzcy, rêce skrzy¿owane przed sob± oznaczaj± wynik remisowy. W przypadku remisu jest rozgrywana 1 minutowa dogrywka.
Pole trafienia:- G³owa
- Korpus
- Nogi poza stopami
- Ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.
Dozwolone nie punktowane akcje:- Kopniêcia
- Uderzenia p³ask± powierzchni± tarczy
- Uderzanie kantem tarczy w tarcze i broñ przeciwnika
- Uderzenia g³ow±
- G³owic±
- Uderzenia piê¶ci± bez trzymanego miecza.
Dozwolone i punktowane akcje:Rzuty i podciêcia skutkuj±ce upadkiem przeciwnika. Obalenie przeciwnika skutkuje zdobyciem trzech punktów o ile po akcji osoba rzucaj±ca nadal zachowa³a przewagê, tzn. Stoi nad przeciwnikiem z broni± w rêku, le¿y na górze przeciwnika posiadaj±c broñ w reku itp. Rzut nie bêdzie liczony je¿eli oponent podniesie siê zanim osoba rzucaj±c bêdzie wstanie wykazaæ przewagê, przyk³ad:
http://www.youtube.com/watch?v=aqVvxTYLJTY rzut z 34 sekundy nie by³by liczony – Uko³ow podniós³ siê zanim Józek by³by wstanie go w realnej walce dobiæ. Upadek przez po¶lizgniecie b±d¼ potkniêcie jest liczony na tych samych zasadach co rzut.
Po utracie broni
walka trwa nadal, osoba, która utraci³a broñ powinna w jak najkrótszym czasie j± podnie¶æ. Je¿eli przeciwnik zdo³a zadaæ 3 liczone ciosy wtenczas walka zostaje przerwana i zawodnik mo¿e bezpieczne podnie¶æ broñ.
Faule:- Sztychy i ciosy jelcem.
- Ciosy kantem tarczy w g³owê przeciwnika.
- Podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- Ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze
Kary:- Upomnienie – S³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji
- Ostrze¿enie - Zawodnik traci jeden punkt.
- Dyskwalifikacja – zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.
Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma umowne pó³ minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.
Pozdrawiam i zapraszam do wziêcia udzia³u:)