Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: 30 lipca - 01 sierpnia. Festiwal Historii i Tradycji w Z³ocieñcu
> Inne > Kalendarium 2010
Selion
...

Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke

zaprasza na


FESTIWAL HISTORII I TRADYCJI
II inscenizacja porwania ksiêcia Wilhelma z Geldrii przez Falkenburg





Organizatorzy:
Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke
Urz±d Miasta i Gminy w Z³ocieñcu
Lokalna Grupa Dzia³ania Partnerstwo Drawy

Termin i miejsce:
30 lipca - 01 sierpnia 2010r (pi±tek-niedziela)
Z³ocieniec
Teren "stara ¿wirownia" na obrze¿ach miasta, otoczona zieleni± smile.gif

Nocleg i wy¿ywienie:
30 lipca - 01 sierpnia 2010r (pi±tek-niedziela)
Nocleg we w³asnych namiotach historycznych
Teren w pe³ni zabezpieczony wraz z ochron± i s³u¿bami porz±dkowymi
Wy¿ywienie pe³ne z trunkami i biesiad± dla zg³oszonych grup
(kto by³ na naszym turnieju, ten wie, ¿e posi³ki s± przednie smile.gif )

Plan imprezy:


PI¡TEK
15:00 - Przyjazd go¶ci i rozbijanie obozu
20:00 - Kolacja
Po kolacji ognisko i zabawy integracyjne


SOBOTA
9:00 - 10:00 - ¶niadanie przyjezdnych go¶ci
do 10:00 - zapisy ruchu rycerskiego do turniejów
11:00 - Oficjalne rozpoczêcie Festiwalu. Przywitanie przyjezdnych go¶ci. Przedstawienie programu.
(przygotowania do turnieju)
12:00 - 15:00 Piêciobój:
12:00 - 12:30 - turniej artyleryjski (szybkostrzelno¶æ)
12:30 - 15:00 - walki na miecze zwane jednorêcznymi i tarcze, oraz miecze zwane
pó³torarêcznymi (naprzemiennie - jedna walka na jedynki, jedna na pó³toraki). Walki jeden na
jeden.
13:00 - 14:00 - konkurencja strzelecka (³ucznictwo tradycyjne)
14:00 - 14:30 - rzut oszczepem
14:30 - 15:30 - obiad dla przyjezdnych go¶ci
15:00 - 15:30 - pokaz wolty¿erki konnej
15:30 - 16:30 - turniej walk pieszych - scenki rodzajowe z walk±
16:30 - 18:00 - turniej artystyczny
18:00 - 19:00 - Wielka inscenizacja porwania ksiêcia Wilhelma z Geldrii przez Falkenburg:
Artyleria i machiny oblê¿nicze,
Jazda konna,
Ostrza³ ³uczniczy,
Walki ciê¿ko i lekkozbrojnych,
19:30 - 20:30 - Bojowy turniej dru¿ynowy. Trzech na trzech.
20:30 - 21:30 - Koncert WÊDROWNEJ TRUPY RODERYKA
od 21:30 - biesiada dla przyjezdnych go¶ci
od 22:00 - "Rozbrykane ¶wietlik" - Freestyle tancerzy i kuglarzy ogni.
  • atrakcje ca³odniowe:
  • bezpieczne walki na palcaty dla publiki,
  • ubieranie publiki w zbroje rycerskie,
  • kramy historyczne rzemios³a dawnego: garncarstwo, kowalstwo, bardko, fleczerstwo itd.
  • strzelanie z ³uku dla publiki,
  • strzelanie z artylerii ¶redniowiecznej dla publiki,
  • k±cik katowski - pokaz narzêdzi tortur,
  • hazardzista i gry ¶redniowieczne z nagrodami,
  • obozy rycerskie z historycznymi namiotami i proporcami przyjezdnych dru¿yn rycerskich,
  • sprzeda¿ jad³a i trunków,



NIEDZIELA:
9:00 - 10:00 - ¶niadanie dla przyjezdnych go¶ci
10:00 - 16:00 - warsztaty rzemios³a dawnego i gin±cych zawodów:
12:00 - 12:30 - pokaz katowski i wybranych metod tortur
14:00 - 15:00 - konferansjer opowiada o wystawionych twórcach i metodach rzemios³a
16:00 Zakoñczenie festiwalu.
  • atrakcje ca³odniowe:
  • warsztaty kowalstwa tradycyjnego,
  • warsztaty garncarstwa,
  • warsztaty bardko,
  • warsztaty iluminatorstwa,
  • warsztaty wypiekania podp³omyków i wyrabiania mas³a,
  • bezpieczne walki na palcaty dla publiki,
  • ubieranie publiki w zbroje rycerskie,
  • kramy historyczne rzemios³a dawnego: garncarstwo, kowalstwo, bardko, fleczerstwo itd.
  • strzelanie z ³uku dla publiki,
  • strzelanie z artylerii ¶redniowiecznej dla publiki,
  • k±cik katowski - pokaz narzêdzi tortur,
  • hazardzista i gry ¶redniowieczne z nagrodami,
  • obozy rycerskie z historycznymi namiotami i proporcami przyjezdnych dru¿yn rycerskich,
  • sprzeda¿ jad³a i trunków,



Turnieje i nagrody:

skrót zasad ogólnych:
Turnieje maj± charakter dru¿ynowy i sk³ada siê z 4 konkurencji, w tym piêciobój sk³adaj±cy siê z piêciu konkurencji.
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.
W ka¿dej konkurencji piêcioboju mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ osób z jednego bractwa, ale uczestnik danej konkurencji nie mo¿e uczestniczyæ w innych konkurencjach piêcioboju.
Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.

Piêciobój:
konkurencje:
turniej artyleryjski (szybkostrzelno¶æ),
walki na miecze zwane jednorêcznymi i tarcze,
walki na miecze zwane pó³torarêcznymi,
konkurencja strzelecka (³ucznictwo tradycyjne),
rzut oszczepem,
nagrody:
I miejsce w danej konkurencji piêcoboju - 100z³ dla uczestnika.
I miejsce dla dru¿yny z najwy¿sz± ilo¶ci± punktów w piecioboju - 300z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: do godz. 10:00 w sobotê

turniej walk pieszych - scenki rodzajowe z walk± (minimum 2 osoby, minimum 5 minut):
nagrody: I miejsce dla dru¿yny z najwiêksza ilo¶ci± punktów - 400,00z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: do godz. 10:00 w sobotê

turniej artystyczny (pokaz tañca, pokaz kuglarski, pokaz rzemios³a artystycznego, ¶piew itp.) - materia³y we w³asnym zakresie. Min 2 osoby. Min 5 minut max 15:
nagrody: I miejsce 400,00z³
regulamin pojawi siê niebawem
zapisy: do godz. 10:00 w sobotê

turniej bojowy dru¿ynowy zwany bohurtem. Walki w systemie trzech na trzech:
nagrody: I miejsce 600z³
regulamin niebawem

NAGRODA G£ÓWNA dla bractwa, które uzyska we wszystkich konkurencjach najwiêcej punktów:
nagrody: I miejsce 1000,00z³, II miejsce - nagroda rzeczowa, III miejsce -nagroda rzeczowa,

Rzemie¶lnicy:
Je¶li w bractwie s± rzemie¶lnicy, kucharze lub wyrobnicy i chcieliby wystawiæ siê ze swoimi wyrobami - prosimy o kontakt, chêtnie pomo¿emy w organizacji kramu.



UWAGA: Impreza "na zaproszenie"

Zaproszenie mo¿na uzyskaæ pisz±c zg³oszenie na adres e-mail: kontakt@kubik.h2.pl

W zg³oszeniu nale¿y podaæ:
Nazwê grupy
Liczbê osób chêtnych do przyjazdu
Rodzaj wy¿ywienia na ka¿d± osobê (zwyk³e / wegetariañskie)
Ilo¶æ osób "turniejowych" i turnieje w których te osoby planuj± wzi±æ udzia³
Ilo¶æ osób chêtnych do udzia³u w inscenizacji
Zdjêcie grupy w strojach historycznych, najlepiej z namiotem historycznym
Imiê i nazwisko, oraz e-mail i nr. tel. osoby kontaktowej

pod uwagê brana jest tak¿e kolejno¶æ zg³oszeñ.


KONTAKT:
kontakt@kubik.h2.pl
661 226 222 Anna Tratnerska-£ojek (od godz 9:00 do 21:00)
661 225 033 Waldemar £ojek (tylko po godz 17:00)



ZAPRASZAMY! smile.gif
Selion
W ostatnich dniach zg³asza siê wielu rzemie¶lników i kramarzy.
Staramy siê, aby z ka¿dej dziedziny by³ maksymalnie jeden wystawca.
Rzemie¶lnicy, przedstawiciele gin±cych zawodów, kramarze, którzy wystawi± siê na Festiwalu mog± byæ wypromowani w regionalnej prasie i radiu, ale musieliby¶my od Was otrzymaæ zgodê i krótki tekst informacyjny do pi±tku 16 lipca.
W tek¶cie proszê podaæ nazwê kramu, lub imiê i nazwisko, dziedzinê oferowanej us³ugi lub produktu np.: "miody w³asne, bêd±ce znane w ca³ej Polsce produktem lokalnym, wyrabiane z (...)", od dwóch do piêciu zdañ i kontakt.

Z powodu przyjêcia wielu zg³oszeñ z Ruchu Rycerskiego postanowili¶my wydzieliæ na miejscu imprezy parking tylko dla RR, który zostanie ogrodzony i zabezpieczony.

Miejsce to tzw.: "stara ¿wirownia", otoczona zieleni± z drog± oko³o 800m do miasta.
Tak¿e, w odpowiedzi na pytanie artylerzystów - wieczorami mo¿na strzelaæ do woli smile.gif

Powoli nam siê koñczy ilo¶æ wolnych miejsc dla go¶ci. Przypuszczam, ¿e przyjmowanie zg³oszeñ zostanie zamkniête 16 - 20 lipca.

W razie pytañ proszê pisaæ na:

kontakt@kubik.h2.pl
lub
kontakt@gruparycerska.pl
Selion
Regulamin turnieju walk pieszych na miecze krótkie zwane jednorêcznymi, wchodz±ce w konkurencje piêcioboju.



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Walki, bêd±ce seri± bezpo¶rednich pojedynków jeden na jeden, odbêd± siê w systemie ka¿dy z ka¿dym.

Czas pojedynku ustalony jest na 60 sekund, a w razie remisu dogrywka bêdzie trwaæ po³owê czasu pojedynku.

Walki bêd± odbywaæ siê w trybie ci±g³ym, mo¿liwe przyczyny przerwania walki zosta³y opisane w punkcie 6.

Ka¿dy pojedynek bêdzie sêdziowany przez minimum dwie osoby niepowi±zane z uczestnikami, oraz sêdziego g³ównego.

Na ka¿dego uczestnika turnieju przypada 1l wody zapewniony przez organizatora. Woda bêdzie podawana przez markietanki. Uczestnicy turnieju proszeni s± o nie wnoszenie w³asnych napojów i jedzenia na teren szranków.


2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia, ale powy¿ej 16 mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± rodziców oraz pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju (wzór zgody wraz z o¶wiadczeniem w za³±czniku).

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych na miecze zwane jednorêcznymi i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem innych uczestników turnieju jak i organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Przej¶æ pozytywnie kontrolê opancerzenia przed przyst±pieniem do pojedynku.

4. Posiadaæ w³asnego panosza (tzw. "giermka"), który bêdzie czuwa³ nad stanem technicznym uzbrojenia uczestnika i zostanie wpisany na listê. W razie braku panosza uczestnik zobowi±zany jest sam dogl±daæ swojego sprzêtu i w razie usterki naprawiæ go w ograniczonej czasowo przerwie
.


3. Wymagane wyposa¿enie uczestników turnieju:

Wyposa¿enie uczestnika turnieju musi byæ zgodne z odtwarzanym przez uczestnika okresem ¶redniowiecza i spe³niaæ poni¿sze warunki:

Broñ: Do turnieju bêdzie dopuszczany miecz zwany jednorêcznym, tasak, lub kord nie wa¿±cy mniej ni¿ 1200g. Broñ musi mieæ zaokr±glony sztych i stêpione, pozbawione ostrych szczerbów krawêdzie, oraz pozbawion± rdzy powierzchniê. Na terenie imprezy bêdzie dostêpny kowal, który mo¿e usun±æ zadziory i rdzê z broni.
Tarcza: Do turnieju dopuszczona bêdzie tarcza drewniana bez metalowych okuæ, o wymiarach nie wiêkszych ni¿ 75cm d³ugo¶ci. Tarcze musz± byæ kompletne, bez znacz±cych wad i uszkodzeñ.
He³m: Do turnieju zostan± dopuszczone tylko he³my w pe³ni chroni±ce twarz i kark. Za ochronê karku mo¿e s³u¿yæ tak¿e podbródek, lub os³ona przeszywana z os³on± kolcz±.
Os³ona tu³owia: Dopuszczalne s± pe³ne os³ony tu³owia w tym os³ony p³ytowe, p³atowe lub kolcze w po³±czeniu z przeszywanic±.
Os³ony r±k: Do turnieju dopuszczane s± pe³ne os³ony r±k i d³oni. Minimum przeszywanica i os³ona kolcza. W ka¿dym przypadku nale¿y posiadaæ metalowe os³ony ³okci i barków.
Os³ony nóg: Dopuszczane do turnieju s± pe³ne os³ony nóg, minimum ?nogi pikowane? z fartuchem kolczym do kolona. W ka¿dym przypadku wymagane s± metalowe os³ony kolan.


4. Przyst±pienie do pojedynku:
Stawiennictwo na terenie szranków: zapisani uczestnicy turnieju wraz z panoszami zobowi±zani s± stawiæ siê na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju w pe³nym uzbrojeniu. Panosza powinien (choæ nie musi) posiadaæ znak rozpoznawczy zgodny ze znakiem uczestnika, za którego sprzêt odpowiada. Wszyscy uczestnicy turnieju musz± byæ w stanie umo¿liwiaj±cym przyst±pienie do pojedynków (kac dopuszczalny, stan nietrze¼wo¶ci nie).
Kontrola uzbrojenia: ka¿dy uczestnik przejdzie ogólny przegl±d sprzêtu, w którym bêdzie siê pojedynkowa³. W razie sprzêtu niespe³niaj±cego warunków regulaminu uczestnik ma czas na poprawki do czasu rozpoczêcia turnieju.
Wybór przeciwnika: Na pocz±tku turnieju ka¿dy z uczestników bêdzie losowa³ po jednym znaku turniejowym. Przeciwnikami zostaj± te osoby, które wylosowa³y ten sam znak.


5. Punktowanie
Pojedynek wygrywa ten uczestnik, który zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Za trafienie uznaje siê czyste i silne uderzenie ostrzem broni w rêce powy¿ej ³okcia, nogi powy¿ej kolan, tu³ów i g³owê przeciwnika. Nie liczy siê trafieñ p³azem, g³owic±, jelcem, rêkoje¶ci± broni oraz ze¶lizgniêæ broni z tarczy.
  • Trafienie: 1pkt.
  • Rozbrojenie lub przewrócenie przeciwnika: 1pkt.

Punkty z wygranych walk przechodz± do ogó³u punktów naliczanych w piêcioboju wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W ka¿dej konkurencji piêcioboju mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ osób z jednego bractwa, ale uczestnik danej konkurencji nie mo¿e uczestniczyæ w innych konkurencjach piêcioboju.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.


6. Przerwy

Przerwy w pojedynkach bêd± zarz±dzane przez sêdziów tylko w przypadku:
  • utracenia broni przez walcz±cego,
  • przewrócenia siê walcz±cego,
  • wykonania przez którego¶ z walcz±cych akcji zabronionych przez regulamin,
  • doznania kontuzji przez walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • uszkodzeniu sprzêtu walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • na uzasadnion± pro¶bê walcz±cego obejmuj±c± powy¿sze przypadki wprowadzenia przerwy lub poddanie siê (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund lub zakoñczenie walki).


Podczas przerwy na teren pojedynku wej¶æ mog± tylko sêdziowie, panosze walcz±cych i s³u¿by medyczne.


7. Akcje dozwolone i zabronione
Zabronione:
  • uderzenia rantem tarczy,
  • "sztychy",
  • akcje i chwyty maj±ce na celu umy¶lne uszkodzenie przeciwnika, w którego wyniku przeciwnik mo¿e doznaæ uszczerbku na zdrowiu,
  • umy¶lne celowanie w miejsca niepunktowane i wizurê he³mu,
  • akcje i chwyty maj±ce na celu podbicie przeciwnikowi zas³ony he³mu
.


Dozwolone:
  • kopanie i chwyty zapa¶nicze nie ³ami±ce regulaminu turnieju,
  • uderzanie piê¶ci±,
  • uderzanie p³azem broni,
  • uderzanie p³ask± czê¶ci± tarczy,
  • taniec zwyciêstwa


8. Nagrody:
Dla uczestnika turnieju, który zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:
I miejsce: 100z³

Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.



Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Regulamin turnieju walk dru¿ynowych „trójkowych”.



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Eliminacje, bêd±ce seri± bezpo¶rednich potyczek, odbêd± siê w systemie walk punktowanych trzech na trzech.

Fina³, bêd±cy seri± bezpo¶rednich potyczek trzech na trzech, odbêdzie siê w systemie walk „ka¿dy z ka¿dym” i bêdzie punktowany.

Potyczki bêd± trwaæ do czasu przewrócenia wszystkich uczestników z jednej dru¿yny, lub do up³yniêcia czasu dwóch minut.

W razie remisu dru¿yny stocz± dogrywkê w czasie dwóch minut w sk³adzie takim, jaka zosta³a zakoñczona wcze¶niejsza potyczka.

Walki bêd± odbywaæ siê w trybie ci±g³ym, mo¿liwe przyczyny przerwania walki zosta³y opisane w punkcie 6.

Ka¿da potyczka bêdzie sêdziowana przez minimum dwie osoby niepowi±zane z uczestnikami, oraz sêdziego g³ównego.

Na ka¿dego uczestnika turnieju przypada 1l wody zapewniony przez organizatora. Woda bêdzie podawana przez markietanki. Uczestnicy turnieju proszeni s± o nie wnoszenie w³asnych napojów i jedzenia na teren szranków.


2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim.

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie jako dru¿yna w trzyosobowym sk³adzie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:

„O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych na miecze zwane jednorêcznymi i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem innych uczestników turnieju jak i organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu”.

3. Podczas zapisów nale¿y dru¿ynie nadaæ zgodn± z konwencj± ¶redniowiecza nazwê, po której uczestnicy bêd± wywo³ywani do potyczek.

4. Przej¶æ pozytywnie kontrolê opancerzenia przed przyst±pieniem do potyczki.


3. Wymagane wyposa¿enie uczestników turnieju:

Wyposa¿enie uczestnika turnieju musi byæ zgodne z odtwarzanym przez uczestnika okresem ¶redniowiecza i spe³niaæ poni¿sze warunki:

Broñ: Do turnieju bêd± dopuszczane miecze wszelkiego rodzaju, topory jedno i oburêczne, broñ drzewcowa sieczna oraz bronie obuchowe jednorêczne takie jak buzdygan. Broñ musi mieæ zaokr±glony sztych i stêpione, pozbawione ostrych szczerbów krawêdzie, oraz pozbawion± rdzy powierzchniê. Niedopuszczalna jest broñ posiadaj±ca kolce, pióra i ostre zakoñczenia, oraz bronie mia¿d¿±ce i obuchowe, które sêdziowie uznaj± za niebezpieczne. Na terenie imprezy bêdzie dostêpny kowal, który mo¿e usun±æ zadziory i rdzê z broni.

Tarcza: Do turnieju dopuszczona bêdzie tarcza drewniana bez metalowych okuæ, o dowolnych wymiarach. Tarcze musz± byæ kompletne, bez znacz±cych wad i uszkodzeñ.

He³m: Do turnieju zostan± dopuszczone tylko he³my w pe³ni chroni±ce twarz i kark. Za ochronê karku mo¿e s³u¿yæ tak¿e podbródek, lub os³ona przeszywana z os³on± kolcz±.
Os³ony tu³owia: Dopuszczalne s± pe³ne os³ony tu³owia w tym os³ony p³ytowe, p³atowe lub kolcze w po³±czeniu z przeszywanic±.

Os³ony r±k: Do turnieju dopuszczane s± pe³ne os³ony r±k i d³oni. Minimum przeszywanica i os³ona kolcza na ramiê i przedramiê. W ka¿dym przypadku nale¿y posiadaæ metalowe os³ony ³okci i barków.

Os³ony nóg: Dopuszczane do turnieju s± tylko pe³ne os³ony nóg. Minimum przeszywanica, os³ona kolcza na udo i ³ydkê, metalowa os³ona kolan.


4. Przyst±pienie do potyczki:

Stawiennictwo na terenie szranków: zapisani uczestnicy turnieju zobowi±zani s± stawiæ siê na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju w pe³nym uzbrojeniu. Wszyscy uczestnicy turnieju musz± byæ w stanie umo¿liwiaj±cym przyst±pienie do potyczek (kac dopuszczalny, stan nietrze¼wo¶ci nie).

Kontrola uzbrojenia: ka¿dy uczestnik przejdzie ogólny przegl±d sprzêtu, w którym bêdzie bra³ udzia³ w potyczce. W razie sprzêtu niespe³niaj±cego warunków regulaminu uczestnik ma czas na poprawki do czasu rozpoczêcia turnieju.

Wybór przeciwnika: Na pocz±tku turnieju ka¿da z dru¿yn bêdzie losowa³a po jednym znaku turniejowym. Przeciwnikami zostaj± te dru¿yny, które wylosowa³y ten sam znak.


5. Punktowanie

Potyczkê wygrywa ta dru¿yna, która podczas potyczki przewróci wszystkich walcz±cych z przeciwnej dru¿yny. Do fina³ów przechodz± trzy dru¿yny z najwy¿sz± ilo¶ci± punktów zdobytych podczas eliminacji.

Za przewrócenie przeciwnika uznaje siê samoistne, lub spowodowane dzia³aniem innej osoby:
• klêkniêcie na jedno lub dwa kolana,
• padniecie na ziemiê,
• siad (zwane pospolicie klapniêciem na ty³ek).

Za przewrócenie nie uznaje siê:
• podparcia jedn± lub dwiema d³oñmi,
• stania na g³owie ;)

Punkty w eliminacjach naliczane s± za:
• Przewrócenie przeciwnika: 1pkt
• Ka¿d± stoj±c± osobê ze swojej dru¿yny po zakoñczeniu potyczki: 1pkt.
• Wygranie potyczki: 1pkt.

W Finale uczestnicy startuj± z wyzerowan± liczb± punktów, a potyczki bêd± odbywaæ siê w systemie „ka¿dy z ka¿dym”. Wygrywa dru¿yna z najwiêksz± ilo¶ci± punktów.

Punkty z wygranych walk przechodz± do ogó³u punktów naliczanych w konkurencjach dru¿ynowych wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W walkach dru¿ynowych mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ dru¿yn z jednego bractwa.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.


6. Przerwy

Przerwy w pojedynkach mog± byæ zarz±dzane przez sêdziów tylko w przypadku:
• wykonania przez którego¶ z walcz±cych akcji zabronionych przez regulamin,
• doznania kontuzji przez walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
• uszkodzeniu sprzêtu walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
• na uzasadnion± pro¶bê walcz±cego obejmuj±c± powy¿sze przypadki wprowadzenia przerwy lub poddanie siê (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund lub zakoñczenie walki).

Podczas przerwy na teren pojedynku wej¶æ mog± tylko sêdziowie.


7. Akcje dozwolone i zabronione

Zabronione:
• uderzenia rantem tarczy,
• „sztychy”,
• akcje i chwyty maj±ce na celu umy¶lne uszkodzenie przeciwnika, w którego wyniku przeciwnik mo¿e doznaæ uszczerbku na zdrowiu,
• umy¶lne celowanie w miejsca nieopancerzone (stopy, dó³ podkolanowy itp.) i wizurê he³mu,
• akcje i chwyty maj±ce na celu podbicie przeciwnikowi zas³ony he³mu.

Dozwolone:
• kopanie i chwyty zapa¶nicze nie ³ami±ce regulaminu turnieju,
• uderzanie piê¶ci±,
• uderzanie p³azem broni,
• uderzanie g³owic±
• uderzanie p³ask± czê¶ci± tarczy,
• taniec zwyciêstwa


Nagrody:

Dla dru¿yny, która zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów w finale przewidziana jest nagroda:

I miejsce: 600z³

Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.


Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Regulamin Turnieju £uczniczego wchodz±cego w konkurencje piêcioboju

1. Zasady Ogólne

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Uczestnicy przystêpuj± do konkurencji kolejno wed³ug listy uczestników zapisanych na turniej.

Ka¿dy uczestnik turnieju bêdzie strzela³ do odrêbnej tarczy.

Strza³ osadzony w tarczy, przerywaj±cy liniê liczony jest jako strza³ w polu mniej punktowanym.

W jednym czasie strzela tylko jeden ³ucznik zapisany do turnieju.

Uczestnik przed ka¿dym strza³em ma obowi±zek upewniæ siê, ¿e strza³ bêdzie bezpieczny, a na torze nie ma osób trzecich.

Punkty z konkurencji eliminacyjnej zeruj± siê w finale.

Do fina³u przechodz± 3 osóby, które uzyska³y najwiêcej punktów w konkurencji eliminacyjnej.

W finale wygrywa uczestnik, który zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów w konkurencjach fina³owych.

W przypadku remisu odbêdzie siê dogrywka: konkurencja eliminacyjna pomniejszona do 3 strza³ów.

Uczestników obowi±zuje strój i sprzêt ³uczniczy zgodny z odtwarzanym przez ³ucznika okresem ¶redniowiecza, nie ³ami±cy zasad regulaminu.

Nad przebiegiem turnieju czuwa³ bêdzie sêdzia g³ówny niepowi±zany z uczestnikami turnieju oraz wyznaczony przez niego pomocnik. Decyzje sêdziego s± niepodwa¿alne i ostateczne.


2. Zapisy

1. Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

2. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia, ale powy¿ej 16 mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± rodziców oraz pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju (wzór zgody wraz z o¶wiadczeniem w za³±czniku). Osoby poni¿ej 16 roku ¿ycia, ale powy¿ej 14, mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± rodziców oraz pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju i nadzoruj±cego udzia³ niepe³noletniego w ka¿dej konkurencji (wzór zgody wraz z o¶wiadczeniem w za³±czniku).

3. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju ³uczniczego i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem innych uczestników turnieju jak i organizatorów w razie zaistnia³ego wypadku".



3. Wyposa¿enie

1. minimum 5 oznakowanych, drewnianych, powszechnie akceptowanych przez odtwórców strza³ (niedopuszczalne osady z tworzyw sztucznych).
2. ³uk wykonany zgodnie z historycznymi realiami (nie wchodz± ³uki bloczkowe, i wyczynowe a tak¿e inne fantasmagorie) z naci±giem maksymalnym 35kg.
3. dopuszczalne os³ony na palce, karwasze oraz rêkawiczki.


4. Konkurencje

1. Konkurencja eliminacyjna:

1. Dystans - 5 strza³ów z odleg³o¶ci 20m. Tarcza z trzema polami punktowanymi za 1, 3 lub 6 punktów.


2. Konkurencje Fina³owe:

1. Dystans - 5 strza³ów z odleg³o¶ci 20m. Tarcza "dzik, lis, przepiórka", punktowana za 1 (dzik), 2 (lis) lub 5 (przepiórka) punktów.

2. Skupienie - wymagane s± 3 celne trafienia w tarczê, odleg³o¶æ miêdzy strza³ami zmierzona sznurem bêdzie wyznacznikiem celno¶ci. Punkty:
1 miejsce - 10pkt, 2 miejsce - 7pkt, 3 miejsce - 5pkt, 4 miejsce - 3pkt, 5 miejsce - 1pkt.

3. Scytyjska kombinacja ³ucznicza- wyznaczone s± 3 odleg³o¶ci- 15, 20 i 25 m. Konkurencja rozpoczyna siê przy najmniejszej odleg³o¶ci, gdzie ³ucznik oddaje 2 strza³y scytyjskie (klêcz±c) przodem do tarczy, potem przemieszcza siê do nastêpnego punktu ostrza³u i oddaje 2 strza³y scytyjskie bokiem. Ostatni± strza³ê ³ucznik wypuszcza z odleg³o¶ci 25m klêcz±c ty³em do tarczy. Punktowane:
trafienie w tarczê z odleg³o¶ci 15m: 1pkt
trafienie w ¶rodek tarczy z odleg³o¶ci 15m: : 4 pkt
trafienie w tarczê z odleg³o¶ci 20m: 2pkt
trafienie w ¶rodek tarczy z odleg³o¶ci 20m: : 6 pkt
trafienie w tarcze z odleg³o¶ci 25m: 5 pkt.
trafienie w ¶rodek tarczy z odleg³o¶ci 15m: : 10 pkt


Punkty z wygranej konkurencji przechodz± do ogó³u punktów naliczanych w piêcioboju wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W ka¿dej konkurencji piêcioboju mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ osób z jednego bractwa, ale uczestnik danej konkurencji nie mo¿e uczestniczyæ w innych konkurencjach piêcioboju.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.


5. Nagrody:

Dla uczestnika turnieju, który zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:

I miejsce: 100z³


Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.
Selion
Regulamin turnieju walk pieszych na miecze d³ugie zwane pó³torarêcznymi, wchodz±ce w konkurencje piêcioboju.



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Walki, bêd±ce seri± bezpo¶rednich pojedynków jeden na jeden, odbêd± siê w systemie ka¿dy z ka¿dym.

Czas pojedynku ustalony jest na 60 sekund, a w razie remisu dogrywka bêdzie trwaæ po³owê czasu pojedynku.

Walki bêd± odbywaæ siê w trybie ci±g³ym, mo¿liwe przyczyny przerwania walki zosta³y opisane w punkcie 6.

Ka¿dy pojedynek bêdzie sêdziowany przez minimum dwie osoby niepowi±zane z uczestnikami, oraz sêdziego g³ównego.

Na ka¿dego uczestnika turnieju przypada 1l wody zapewniony przez organizatora. Woda bêdzie podawana przez markietanki. Uczestnicy turnieju proszeni s± o nie wnoszenie w³asnych napojów i jedzenia na teren szranków.


2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia, ale powy¿ej 16 mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± rodziców oraz pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju (wzór zgody wraz z o¶wiadczeniem w za³±czniku).

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych na miecze zwane jednorêcznymi i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem innych uczestników turnieju jak i organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Przej¶æ pozytywnie kontrolê opancerzenia przed przyst±pieniem do pojedynku.

4. Posiadaæ w³asnego panosza (tzw. "giermka"), który bêdzie czuwa³ nad stanem technicznym uzbrojenia uczestnika i zostanie wpisany na listê. W razie braku panosza uczestnik zobowi±zany jest sam dogl±daæ swojego sprzêtu i w razie usterki naprawiæ go w ograniczonej czasowo przerwie
.


3. Wymagane wyposa¿enie uczestników turnieju:

Wyposa¿enie uczestnika turnieju musi byæ zgodne z odtwarzanym przez uczestnika okresem ¶redniowiecza i spe³niaæ poni¿sze warunki:

Broñ: Do turnieju bêdzie dopuszczany miecz zwany pó³torarêcznym, nie wa¿±cy mniej ni¿ 1400g. Broñ musi mieæ zaokr±glony sztych i stêpione, pozbawione ostrych szczerbów krawêdzie, oraz pozbawion± rdzy powierzchniê. Na terenie imprezy bêdzie dostêpny kowal, który mo¿e usun±æ zadziory i rdzê z broni.
He³m: Do turnieju zostan± dopuszczone tylko he³my w pe³ni chroni±ce twarz i kark. Za ochronê karku mo¿e s³u¿yæ tak¿e podbródek, lub os³ona przeszywana z os³on± kolcz±.
Os³ona tu³owia: Dopuszczalne s± pe³ne os³ony tu³owia w tym os³ony p³ytowe, p³atowe lub kolcze w po³±czeniu z przeszywanic±.
Os³ony r±k: Do turnieju dopuszczane s± pe³ne os³ony r±k i d³oni. Minimum przeszywanica i os³ona kolcza. W ka¿dym przypadku nale¿y posiadaæ metalowe os³ony ³okci i barków.
Os³ony nóg: Dopuszczane do turnieju s± pe³ne os³ony nóg, minimum "nogi pikowane" z fartuchem kolczym do kolona. W ka¿dym przypadku wymagane s± metalowe os³ony kolan.


4. Przyst±pienie do pojedynku:
Stawiennictwo na terenie szranków: zapisani uczestnicy turnieju wraz z panoszami zobowi±zani s± stawiæ siê na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju w pe³nym uzbrojeniu. Panosza powinien (choæ nie musi) posiadaæ znak rozpoznawczy zgodny ze znakiem uczestnika, za którego sprzêt odpowiada. Wszyscy uczestnicy turnieju musz± byæ w stanie umo¿liwiaj±cym przyst±pienie do pojedynków (kac dopuszczalny, stan nietrze¼wo¶ci nie).
Kontrola uzbrojenia: ka¿dy uczestnik przejdzie ogólny przegl±d sprzêtu, w którym bêdzie siê pojedynkowa³. W razie sprzêtu niespe³niaj±cego warunków regulaminu uczestnik ma czas na poprawki do czasu rozpoczêcia turnieju.
Wybór przeciwnika: Na pocz±tku turnieju ka¿dy z uczestników bêdzie losowa³ po jednym znaku turniejowym. Przeciwnikami zostaj± te osoby, które wylosowa³y ten sam znak.


5. Punktowanie
Pojedynek wygrywa ten uczestnik, który zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Za trafienie uznaje siê czyste i silne uderzenie ostrzem broni w rêce powy¿ej ³okcia, nogi powy¿ej kolan, tu³ów i g³owê przeciwnika. Nie liczy siê trafieñ p³azem, g³owic±, jelcem oraz rêkoje¶ci± broni.
  • Trafienie: 1pkt.
  • Rozbrojenie lub przewrócenie przeciwnika: 1pkt.

Punkty z wygranych walk przechodz± do ogó³u punktów naliczanych w piêcioboju wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W ka¿dej konkurencji piêcioboju mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ osób z jednego bractwa, ale uczestnik danej konkurencji nie mo¿e uczestniczyæ w innych konkurencjach piêcioboju.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w danej konkurencji, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tej konkurencji, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.


6. Przerwy

Przerwy w pojedynkach bêd± zarz±dzane przez sêdziów tylko w przypadku:
  • utracenia broni przez walcz±cego,
  • przewrócenia siê walcz±cego,
  • wykonania przez którego¶ z walcz±cych akcji zabronionych przez regulamin,
  • doznania kontuzji przez walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • uszkodzeniu sprzêtu walcz±cego (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund),
  • na uzasadnion± pro¶bê walcz±cego obejmuj±c± powy¿sze przypadki wprowadzenia przerwy lub poddanie siê (przerwa umowna o d³ugo¶ci max 60 sekund lub zakoñczenie walki).


Podczas przerwy na teren pojedynku wej¶æ mog± tylko sêdziowie, panosze walcz±cych i s³u¿by medyczne.


7. Akcje dozwolone i zabronione
Zabronione:
  • uderzenia jelcem,
  • uderzenia g³owic±
  • akcje i chwyty maj±ce na celu umy¶lne uszkodzenie przeciwnika, w którego wyniku przeciwnik mo¿e doznaæ uszczerbku na zdrowiu,
  • umy¶lne celowanie w miejsca niepunktowane i wizurê he³mu,
  • akcje i chwyty maj±ce na celu podbicie przeciwnikowi zas³ony he³mu.
.


Dozwolone:
  • kopanie i chwyty zapa¶nicze nie ³ami±ce regulaminu turnieju,
  • uderzanie piê¶ci±,
  • uderzanie p³azem broni,
  • taniec zwyciêstwa


8. Nagrody:
Dla uczestnika turnieju, który zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:
I miejsce: 100z³

Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.



Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.
Selion
Regulamin turnieju artystycznego


1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Pod pojêciem „pokaz” rozumiana jest prezentacja artystyczna np.: pokaz kuglarski, pokaz ognia, pokaz rzemios³a artystycznego, taniec, ¶piew, teatr.

Czas konkurencji ustalony jest na minimum 5 minut, maksimum 15 minut.

W konkurencji wzi±æ udzia³ mo¿e dru¿yna licz±ca minimum 2 osoby prezentuj±ce tê sam± grupê rycersk±.

Materia³y niezbêdne do wykonania pokazu ka¿da dru¿yna zapewnia we w³asnym zakresie.

Je¶li w pokazie uczestnik wykorzystywaæ bêdzie w³asn± muzykê, powinien dostarczyæ j± organizatorowi na podpisanej p³ycie CD audio przed rozpoczêciem turnieju.

Uczestnicy turnieju maj± obowi±zek upewniæ siê, ¿e pokaz bêdzie zgodny z zasadami bezpieczeñstwa, a tre¶æ pokazu nie przekroczy ogólnie pojêtych norm etycznych.

Uczestników obowi±zuje strój zgodny z odtwarzanym okresem ¶redniowiecza, nie ³ami±cy zasad regulaminu.

Nad przebiegiem turnieju czuwa³ bêdzie sêdzia g³ówny niepowi±zany z uczestnikami turnieju oraz jury w trzyosobowym sk³adzie. Decyzje sêdziego s± niepodwa¿alne i ostateczne.



2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:

1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju.

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju artystycznego i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Podczas zapisów nale¿y dru¿ynie nadaæ zgodn± z konwencj± ¶redniowiecza nazwê, po której uczestnicy bêd± wywo³ywani do pokazu.



3. Przyst±pienie do konkurencji:

Stawiennictwo na terenie pokazów: zapisane do turnieju dru¿yny zobowi±zane s± stawiæ siê w pe³nym sk³adzie na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju.

Przygotowanie do pokazu: ka¿da dru¿yna mo¿e przygotowaæ teren pod pokaz, ale uprasza siê, by przygotowania nie trwa³y d³u¿ej jak 10 minut bezpo¶rednio przed pokazem.



4. Punktowanie

Turniej wygrywa ta dru¿yna, która zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Punktowane bêd±:
• Ilo¶æ osób: 1pkt za ka¿d± osobê w dru¿ynie, ale nie wiêcej ni¿ 5pkt.
• Scenografia: od 1 do 5pkt.
• Zgodno¶æ historyczna: od 1 do 5pkt.
• Przygotowanie i zaanga¿owanie w pokaz: od 1 do 5pkt.
• Tre¶æ pokazu: od 1 do 5pkt.
• Atrakcyjno¶æ i widowiskowo¶æ pokazu: od 1 do 5pkt.
• Zgranie dru¿yny: od 1 do 5pkt.


Punkty z turnieju naliczane do puli ogólnej bêd± przyznawane wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W konkurencji mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ dru¿yn z jednego bractwa.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w turnieju, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tego turnieju, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.



5. Nagrody:
Dla dru¿yny, która zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:

I miejsce: 400z³

Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.



Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.

Selion
Regulamin turnieju walk pieszych



1. Postanowienia ogólne:

Organizatorem turnieju jest Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke.

Pod pojêciem „walka piesza” rozumiany jest pokaz zawieraj±cy czê¶æ fabularn±, oraz inscenizowan± walkê.

Czas walki pieszej ustalony jest na minimum 5 minut, maksimum 15 minut.

W konkurencji wzi±æ udzia³ mo¿e dru¿yna licz±ca minimum 2 osoby prezentuj±ce tê sam± grupê rycersk±.

Materia³y niezbêdne do wykonania pokazu walki pieszej ka¿da dru¿yna zapewnia we w³asnym zakresie.

Je¶li w walce pieszej uczestnik wykorzystywaæ bêdzie w³asn± muzykê, powinien dostarczyæ j± organizatorowi na podpisanej p³ycie CD audio przed rozpoczêciem turnieju.

Uczestnicy turnieju maj± obowi±zek upewniæ siê, ¿e walka piesza bêdzie zgodna z zasadami bezpieczeñstwa, a tre¶æ pokazu nie przekroczy ogólnie pojêtych norm etycznych.

Uczestników obowi±zuje strój zgodny z odtwarzanym okresem ¶redniowiecza, nie ³ami±cy zasad regulaminu.

Nad przebiegiem turnieju czuwa³ bêdzie sêdzia g³ówny niepowi±zany z uczestnikami turnieju oraz jury w trzyosobowym sk³adzie. Decyzje sêdziego s± niepodwa¿alne i ostateczne.



2. Warunki wpisania osoby na listê uczestników turnieju:

Zapisy bêd± odbywaæ siê w dzieñ turnieju (sobota 31 lipca) do godziny 10:00. Aby byæ dopuszczonym do turnieju nale¿y:
1. Byæ pe³noletnim. Osoby poni¿ej 18 roku ¿ycia mog± uczestniczyæ w turnieju za pisemn± zgod± pe³noletniego opiekuna obecnego na turnieju.

2. Zapisaæ siê osobi¶cie na li¶cie uczestników w wyznaczonym terminie, tym samym podpisuj±c poni¿sze o¶wiadczenie:
"O¶wiadczam, ¿e zapozna³em siê z regulaminem turnieju walk pieszych i zobowi±zujê siê do przestrzegania jego zasad. Udzia³ w turnieju biorê z w³asnej, nieprzymuszonej woli i zdajê sobie sprawê z niebezpieczeñstwa jakie mo¿e nie¶æ uczestnictwo w nim, oraz zrzekam siê wszelkich roszczeñ prawnych wzglêdem organizatorów w razie zaistnia³ego wypadu".

3. Podczas zapisów nale¿y dru¿ynie nadaæ zgodn± z konwencj± ¶redniowiecza nazwê, po której uczestnicy bêd± wywo³ywani do walki pieszej.



3. Przyst±pienie do konkurencji:

Stawiennictwo na terenie walk pieszych: zapisane do turnieju dru¿yny zobowi±zane s± stawiæ siê w pe³nym sk³adzie na minimum 15 minut przed rozpoczêciem turnieju.

Przygotowanie do walki pieszej: ka¿da dru¿yna mo¿e przygotowaæ teren pod walkê piesz±, ale uprasza siê, by przygotowania nie trwa³y d³u¿ej jak 10 minut bezpo¶rednio przed pokazem.



4. Punktowanie

Turniej wygrywa ta dru¿yna, która zdobêdzie najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Punktowane bêd±:

• Uzbrojenie i opancerzenie: 1 - 10pkt.
• Nawi±zanie do wydarzenia historycznego zwi±zanego z dru¿yn±, lub miejscem pochodzenia: 1-5pkt.
• Ilo¶æ osób: 1pkt za ka¿d± osobê w dru¿ynie, ale nie wiêcej ni¿ 5pkt.
• Scenografia: od 1 do 5pkt.
• Zgodno¶æ historyczna: od 1 do 5pkt.
• Tre¶æ czê¶ci fabularnej: od 1 do 5pkt.
• Atrakcyjno¶æ i widowiskowo¶æ walki pieszej: od 1 do 5pkt.
• Zgranie dru¿yny: od 1 do 5pkt.


Punkty z turnieju naliczane do puli ogólnej bêd± przyznawane wed³ug zasad:
Ilo¶æ punktów za pierwsze miejsce w danej konkurencji jest równa ilo¶ci bractw bior±cych w niej udzia³. Ka¿de kolejne miejsce poni¿ej pierwszego to punkt ni¿ej, a¿ do zera.

W konkurencji mo¿e braæ udzia³ dowolna ilo¶æ dru¿yn z jednego bractwa.

Minimalna ilo¶æ dru¿yn bior±cych udzia³ w turnieju, aby zdobyæ nagrodê pieniê¿n± z tego turnieju, wynosi trzy dru¿yny. Ni¿sza ilo¶æ dru¿yn nie wyklucza systemu zdobywania punktów do puli ogólnej.



5. Nagrody:

Dla dru¿yny, która zdobêdzie najwy¿sz± ilo¶æ punktów przewidziana jest nagroda:

I miejsce: 400z³

Nagrodê mo¿na odebraæ tylko i wy³±cznie osobi¶cie w czasie biesiady w dzieñ turnieju (31 lipca) o godzinie 22:00 podpisuj±c dokument za¶wiadczaj±cy odebranie nagrody.


Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie w dowolnym czasie przed rozpoczêciem turnieju bez podawania przyczyny, ale z konieczno¶ci± informowania o tych zmianach uczestników turnieju.

Selion
Uf, i po turnieju smile.gif
Wszystkim obecnym dziêkujê za przybycie. Na razie jeste¶my zmêczeni,a le niebawem napiszê co¶ wiêcej.
Pierwsza relacja (zdjêcia i film) pojawi³a siê tutaj:

http://www.dsi.net.pl/content/view/3461/105/
Stolarz
Bêdzie szansa na filmiki z trójek? smile.gif
Selion
Jasne, i na filmiki z trójek i z walk indywidualnych, poproszê tylko o adres. ¯a³ujê tylko, ¿e nie ma nagrania z rewelacyjnego pokazu artystycznego Bractwa Rycerskiego Ksiêcia Bogus³awa V ze S³upska.

A tutaj kolejna relacja:
http://zlocieniec.pl/aktualnosci/pokaz/235.dhtml

Jeszcze siê ogarniamy po turnieju i nie mamy kiedy porz±dnie opisaæ co siê dzia³o, kto wygra³ i jak bardzo Wam dziêkujemy za przyjazd.
Postaram siê we wrze¶niu napisaæ konkretn± relacjê smile.gif
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.