Pomimo uzyskania w roku 1217 bulli przyznaj±cej wyprawom na pogañskich Prusów status krucjat, ksi±¿êta polscy nie kwapili siê do ruszenia na ziemie Pogan. Cysterska misja oraz og³oszenie Biskupa Chrystiana biskupem misyjnym zda³y siê na nic. Pogañscy Prusowie i Jaæwingowie za nic mieli starania Ko¶cio³a, zmierzaj±ce do ustanowienia na ich terenie chrze¶cijañstwa. Pewno¶æ siebie pogan by³a tak du¿a, ¿e regularnie naje¿d¿ali ziemiê Mazowieck±, zostawiaj±c po sobie jedynie zgliszcza. Zdarza³o siê, i¿ zapêdzali siê nawet dalej...
Sytuacja zagra¿aj±ca Mazowszu, oraz zobowi±zania które poczyni³ ksi±¿ê Krakowski, Leszek Bia³y dotycz±ce zorganizowania wyprawy krzy¿owej na Prusów doprowadzi³y do utworzenia koalicji antypruskiej, zawi±zanej przez trzech ksi±¿±t ? Leszka Bia³ego, Konrada Mazowieckiego, oraz Henryka Brodatego. Ksi±¿êta w celu zebrania rycerstwa chêtnego nie¶æ krzy¿ rozes³ali wici po kraju, a 1222 roku ruszy³a pierwsza Krucjata Pruska...Tak brzmi wprowadzenie w realia naszego projektu, którego celem jest zorganizowanie ci±gu imprez zwi±zanych ze sob± fabularnie i personalnie. Imprezy te z za³o¿enia maj± byæ imprezami plenerowymi, które organizujemy dla siebie, nie przewidujemy na nich widzów, ani osób postronnych. K³adziemy nacisk na rekonstrukcjê materialn±, ale te¿ staramy siê jak najwierniej odtwarzaæ relacje panuj±ce w ¶redniowiecznym spo³eczeñstwie. Mówi±c w skrócie: chcemy by poza wysokim poziomem ubrañ, ceramiki itd. odtworzony zosta³ system feudalny.
Na chwilê obecn± cykl obejmuje trzy imprezy:
Jura- organizowana przez Bagrita, znana ju¿
Mazovia- organizowana przez Indara.
Ka¿de zg³oszenie bêdziemy rozpatrywaæ indywidualnie, jednak¿e ju¿ teraz przygotowali¶my gar¶æ wymagañ, których spe³nienie bêdzie konieczne do tego by uczestniczyæ w której¶ z naszych imprez. Zwracamy uwagê- datowanie naszego projektu to pocz±tek XIII wieku, nie bêd± dopuszczane wiêc rzeczy znane z koñca XIII w., jak równie¿ elementy których wystêpowanie w danym okresie jest w±tpliwe (zaznaczamy równie¿ i¿ przypadki sporne bêd± rozstrzygane indywidualnie).
Nied³ugo pojawi siê
strona internetowa, na której bêd± podane wymagania dla zg³aszaj±cych siê. Bêdzie tam mo¿na równie¿ znale¼æ artyku³y pomocnicze, dla osób których ekwipunek jeszcze nie jest gotowy, albo które chc± siê lepiej przygotowaæ do tego projektu.
Harmonogram imprez wygl±da nastêpuj±co:
Jura odbêdzie siê 9-11.07
Mazovia odbêdzie siê 27-29.08
Formu³a, oraz zarys fabu³y bêdzie podany na stronie, jednak osoby które ju¿ bra³y udzia³ w naszych imprezach (poprzednie Mazovie) wiedz± czego mo¿na siê spodziewaæ.
Warto wspomnieæ tak¿e, ¿e przed cyklem odbêdzie siê impreza zwi±zana z samym projektem, jednak nie zwi±zana fabularnie z cyklem-
Institores, organizowana przez Kiarê i Triss. Odbêdzie siê ona na prze³omie maja i czerwca (dok³adn± datê podadz± organizatorki).
http://img718.imageshack.us/img718/7581/bane11.jpghttp://img687.imageshack.us/img687/5281/baner33.jpgPozdrawiam,
Pan Re¿yser
Chcecie siê poruszaæ jedynie w ramach feudum, czy przewidujecie te¿ udzia³ osób ze ¶rodowiska civitas? Choæ w tym okresie pasuje bardziej okre¶lenie oppidantes.
to mnie siê z tych imprez nie pozbêdziecie ;)
CYTAT
Chcecie siê poruszaæ jedynie w ramach feudum, czy przewidujecie te¿ udzia³ osób ze ¶rodowiska civitas? Choæ w tym okresie pasuje bardziej okre¶lenie oppidantes.
Z tego co wiem fabularyzacja ma byæ w wersji light (to nie bêdzie larp)- uczestnicy po prostu dzia³aj± w obrêbie okre¶lonych ról, np. kto¶ jest dowódc± oddzia³u, to przez okres trwania imprezy wydaje rozkazy i dowodzi swoim oddzia³em. To nie ma mieæ na celu odgrywania ról, gadania pseudostaroposkim etc.
Co do twojego pytania, to imprezy maj± mieæ charakter wypraw wojennych (zwiad, podchody, bitwy, zasadzki etc.). Jednak w ¶redniowiecznych obozach wojennych oprócz rycerzy i ich oddzia³ów (to bêdzie feudum), byli te¿ rzemie¶lnicy, handlarze i inne osoby z warstwy mieszczañskiej (civitas).
Pozdr.
P.S. Tak jak piszesz "oppidantes" rzeczywi¶cie bardziej pasuje, bo to ludno¶æ z mniejszych miast i grodów- oppidum.
CYTAT(Indar @ 22:39 09.02.2010)
Warto wspomnieæ tak¿e, ¿e przed cyklem odbêdzie siê impreza zwi±zana z samym projektem, jednak nie zwi±zana fabularnie z cyklem- Institores, organizowana przez Kiarê i Triss. Odbêdzie siê ona na prze³omie maja i czerwca (dok³adn± datê podadz± organizatorki).
Organizatorki podaj±, ¿e termin to 28-30 maja.
Zapraszamy serdecznie
Szczegó³y pojawi± siê w osobnym temacie.
No to je¶li zechcecie mnie go¶ciæ to chêtnie siê zjawiê.
Bardziej lub mniej opancerzony.
A co do oppidantes to na terenach polskich przed wielk± akcja lokacyjn± z po³owy wieku ciê¿ko mówiæ o porz±dnych (samorz±dnych) civitas, st±d postanowi³em u¶ci¶liæ pojêcie, ¿eby siê nikt nie przypierniczy³, hehe. Jak by to powiedzia³ prezydent- semantyka.
z chêci± bym siê pojawi³ ze swoj± gromadk± na wszystkich tych imprezach
no chyba ¿e mamy bana
A jak to dok³adnie jest z datowaniem? Pocz±tek XIII wieku, to znaczy, ¿e biblia maciejewskiego datowana na po³owê XIII wchodzi czy nie? Przyda³oby siê jeszcze rozpisane wyznaczników czego siê nie dopuszcza, nie mówiê tutaj o sprawach oczywistych takich jak plaskitki czy cepelie, ale np. o os³onach stawów które s± widoczne np. na angielskich nagrobkach ju¿ w³a¶nie w pierwszej po³owie XIII, aby nie by³o nieporozumieñ.
CYTAT(Damien @ 09:39 10.02.2010)
A jak to dok³adnie jest z datowaniem? Pocz±tek XIII wieku, to znaczy, ¿e biblia maciejewskiego datowana na po³owê XIII wchodzi czy nie? Przyda³oby siê jeszcze rozpisane wyznaczników czego siê nie dopuszcza, nie mówiê tutaj o sprawach oczywistych takich jak plaskitki czy cepelie, ale np. o os³onach stawów które s± widoczne np. na angielskich nagrobkach ju¿ w³a¶nie w pierwszej po³owie XIII, aby nie by³o nieporozumieñ.
Ogólne informacje co jest akceptowane a co nie s± ju¿ opracowane - pojawi± siê razem ze stron± projektu.
Zdradzê tylko ¿e ¿adne "zbrojnikowe os³ony" nie przejd±, tak samo jak wojskowe troki zdarzaj±ce siê jako imacze tarcz czy mocowanie he³mów - bêdziemy bardzo skrupulatni w tych kwestiach.
Krzy¶ko z £om¿yñca
Ja te¿ mogê?
Na Mazoviê i Sanctis Lapis? Niestety, Jura pokrywa siê z wcze¶niackim Wilczym Tropem, wiêc Jura na pewno nie
Tylko nie wylewajcie "dziecka z k±piel±" przy okre¶laniu tych wymagañ, hehe
Ze swojej strony mam pro¶bê o okre¶lenie równie¿ ceramiki dopuszczalnej na imprezie... mnie tam rybka bo i XII wieczn± mam na stanie (edit, ¿eby nie wdawaæ siê w pyskówki- na podstawie opracowañ Witolda Hensla i Piotra Pawlaka z Muzeum Arch. w Poznaniu- oni maj± odpowiedni stopieñ naukowy), ale sporo osób ma tak± wzorowana choæby na BM.
W³a¶ciwie stylistyka ogólna niezbyt ró¿ni siê od pó¼no XII wiecznej, ³±cznie z d³uuuugimi tarczami. Czekamy zatem na wymagania.
Bryan (Mettivs Naevivs Corax)
Oczywiscie w to wchodze, skoro sie nawet zalapalem na plakat to po prostu nie mam innego wyjscia.
Swoja droga, ten projekt ladnie sie wpisuje jako kontynucja naszego przedsiewziecia z zeszlego roku, czyli wyprawy badawczo-zwiadowczej na ziemie pruskie:
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=20...mp;#entry264685
Nie no, az mi sie dzien lepiej zacz±³ jak przeczyta³am wiadomosc o tych 4 imprezach
oczywiscie tez sie pisze, mam nadzieje ze juz jako cz³onek pocztu;>
Noo....i czemu nie?
Ale chcia³bym zauwa¿yæ, ¿e dotychczasowe imprezy zamkniête w zasadzie wszystkie niemal by³y w tym klimacie...bo có¿ innego wymy¶liæ w tej epoce z fabu³± nakrêcon± na walki miêdzy poganami a chrze¶cijañskimi "krucjatorami"?:P
Co do wymagañ - po co du¿o gadaæ i dywagowaæ...ma byæ jak najbardziej historycznie i tyle. Wzory ceramiki okre¶lanej w XIII w. mianem "tradycyjnej" mo¿na kupiæ za niedu¿e pieni±dze mnóstwo, troki pozastêpowaæ rzemieniami lub pasami skóry, uhistorycznic heraldykê i nie kaleczyc jej na tarczach, ¶ruby na tarczach zamieniæ na nity, upolszczyæ sprzêt lub przynajmniej stworzyæ wiarygodny poczet "zachodnich go¶ci" i tyle.
Chcecie zabroniæ ludziom picia alkoholu??? Przecie¿ nikt nie przyjedzie, hehehehe
A tak powa¿nie ju¿ mówi±c to je¶li naprawdê chcecie "spolszczaæ" stosunki miêdzy osobami ró¿nych stanów to proponujê lekturê ostatniej ksi±¿ki H. Samsonowicza Dziedzictwo ¦redniowiecza. Uwa¿ny czytelnik wy³owi istotne informacje na temat stosunków spo³ecznych na naszych ziemiach w czasach, gdy odchodzi siê od patrimonium na rzecz feudum.
Nie bez przek±su mogê bowiem stwierdziæ, ¿e sporo Panów odtwarzaj±cych rycerzy chcia³oby widzieæ te stosunki takimi jakimi by³y one w XVII wiecznej Rzeczypospolitej- z upodlonymi i le¿±cymi u ich stóp ch³opami i mieszczanami.
I ¿eby nie by³o S³awomirze- nie pijê do Ciebie, tylko do wszystkich, hehehe.
Jak rekonstrukcja to rekonstrukcja....
Zreszt± po co siê tu wym±drzam, pewnie i tak nie przejdê weryfikacji....
Marku znowu piszesz jakie¶ bzdury. Kto komu zabrania alkoholu, jacy ch³opi upodleni, jacy rycerze, sk±d ta Polska XVII wieczna, a gdyby¶ umia³ rozró¿niæ ceramikê XII wieczn± od XIII wiecznej to by¶ dosta³ doktorat z archeologii.
Ja na pewno siê zjawiê. Zreszt± jak zawsze.
A My na Ciebie bardzo liczymy
I.
Czego¶ takiego jeszcze nikt nie robi³. Wiêc ci co przyjad± bêdê mieli niezapomniane wra¿enia.
No to moja grupa siê pisze z chêci± na te imprezy...tylko ¿eby¶my przeszli weryfikacjê :p...a tak serio to super pomys³, w³a¶nie w tym sezonie chcieli¶my z grup± zacz±æ ju¿ co¶ konkretnego
Widzê, ¿e cykl cieszy siê nie ma³ym zainteresowaniem.
Cieszy nas to, szczególnie, ¿e z niektórymi z Was nie mieli¶my okazji siê jeszcze spotkaæ na imprezach.
Mi³o bêdzie wpu¶ciæ trochê ¶wie¿ej krwi
Ale weryfikacja nie bêdzie tylko formalno¶ci± - niestety nie wystarczy napisac na FREHA, ¿e by siê chêtnie przyjacha³o - trzeba przej¶æ wszystkie etapy formalno¶ci.
Dla pocieszenia powiem, ¿e tylko raz - i ju¿ mo¿na przyjechaæ na 4 imprezy, je¶li kto¶ dysponuje czasem i ochot±
Zapraszamy
i obiecujemy rozniecaæ jeszcze Wasz± ciekawo¶æ
Jeste¶my przygotowani na wszelkie etapy formalno¶ci
i mamy nadziejê ¿e wszystkie zaliczymy z pozytywnym skutkiem :D
Moje pytanie ma raczej forme czysto techniczn±:
Przyjmuj±c ze impreza obejmuje czasowo pierwsze 22 lata wieku XIII,to czy regulamin bêdzie przewidywal uzycie d³ugich tarcz z umbem?
A co to za podpucha? Pod zdjêciem jest napisane, ¿e to z tarczy z XIII wieku:) Ale kulahej?
A ci miziajacy siê panowie na obrazku obok to z czego? Po fragment ¶laskiej wrony na kropierzu widaæ i fajoskie he³my z ruchamymi zas³onami?
Podpucha-nie podpucha
Zdjêcie pochodzi z wystawy w Instytucie Historii Wojskowo¶ci w Pradze.
W za³±cznikach jeszcze dwa umba z Brodka u Przerova ze zbiorów Muzeum w O³omuñcu..tym razem XIIw.
Ja powiem tak . Przeszuka³em swoje ¼ród³a i wszêdzie gdzie widzia³em umba by³o napisane pó¼ny XIIw. Jednak zapewne czym dalej na wschód to pewnie tarcze migda³owe z umbem utrzymywa³y siê znacznie d³u¿ej. Ogólnie by³bym na tak Zw³aszcza ze datowanie jest na wczesn± XIII w . Ale Decyzja nale¿y do Indara :P
Lothian Bible. Oko³o 1220 roku. Co prawda Lecheor z w³a¶ciw± sobie swad± udowadnia³ niegdy¶, ¿e w tym ¼ródle nast±pi³a celowa archaizacja wizerunków, jednak my¶lê, ¿e nie by³oby specjalnym nadu¿yciem dopuszczenie tarczy z umbem....
No, panowie, ale zdjêcie umba wrzucone przez M¶cidruga jest od tarczy OKR¡G£EJ, co wynika z podpisu (tam jest: kulateho szczytu a nie kulahego, Ja¶minie), wiêc to nie jest dobry argument w tym miejscu... szukajcie dalej.
A pamiêtajcie ¿e obecno¶æ umba oznacza jednopunktowe trzymanie tarczy d³oni± - w chwili gdy wprowadzamy dwa osobne imacze paskowe, umbo staje siê zbêdne i zanika.
Trochê dziwne jest u tego je¼d¼ca umbo - z jednej strony jego ma³ym migda³em da siê ³atwo operowaæ przy pojedynczym imaczu, ale z drugiej - je¶li trzyma wodze w tej samej d³oni, rzecz stanie sie problematyczna...
Bryan (Mettivs Naevivs Corax)
Z calym szacunkiem, umbo w tarczach z poznego XII-go wieku bylo w pewnym stopniu reliktem, nie wiazalo sie konieczne z puktowym uchwytem jak w starszych tarczach, predzej bylo dodatkowa ochrona dloni, trzymajacej tarcze juz w nowoczesny sposob - a najprawdopodobniej niepraktyczna ozdoba.
A tak moim zdaniem, biorac pod uwage, ze w latach 20-30 XIII w nawet wielcy mozni z "prozachodnich" terenow Polski (np. Slaska) nosili sie, a wrecz obnosili (prezentujac na pieczeciach) z uzbrojeniem o ok. 50 lat starszym niz reszta Europy, to tarcza z umbem jest jak najbardziej dopuszczalna.
Kiedy bedzie mozna zapoznaæ siê z wytycznymi odnosnie sprzetu i uzbrojenia,tak aby miec czego siê trzymaæ przy budowie rekonstrukcji?Najwazniejsze zeby mieæ jeszcze na to czas,a nie obudzic sie z rêk± w nocniku
09.lutego Selekos napisa³:
CYTAT
W ci±gu kilku dni pojawi siê strona internetowa, na której bêd± podane wymagania dla zg³aszaj±cych siê. Bêdzie tam mo¿na równie¿ znale¼æ artyku³y pomocnicze, dla osób których ekwipunek jeszcze nie jest gotowy, albo które chc± siê lepiej przygotowaæ do tego projektu.
Ja zapyta³em :
CYTAT
M¶cidróg Napisano 11:13 22.02.2010
Kiedy bedzie mozna zapoznaæ siê z wytycznymi odnosnie sprzetu i uzbrojenia,tak aby miec czego siê trzymaæ przy budowie rekonstrukcji?Najwazniejsze zeby mieæ jeszcze na to czas,a nie obudzic sie z rêk± w nocniku
Spokojnie, zasady s± ju¿ stworzone - chcemy jednak umie¶ciæ je na stronie razem z innymi materia³ami. Jeszcze odrobina cierpliwo¶ci.
Krzy¶ko
Informujemy, ¿e temat pierwszej w kolejno¶ci imprezy ju¿ siê pojawi³
zapraszamy
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=20945
Mamy "delikatne" opó¿nienie i zanim wymogi pojawi± siê na naszej stronie umie¶cimy je tutaj. Tak jak wspomnia³em, to jest tylko ogólny zarys - w razie w±tpliwo¶ci proszê pytaæ. Umbo wchodzi - odpowiadaj±c na wcze¶niejsze pytanie.
Dodam te¿ ¿e oczywi¶cie bêdziemy na Czersku, wiêc mo¿na bêdzie du¿o rzeczy omówiæ bezpo¶rednio.
¯eby by³o fajnie to poza suchymi wymogami dodam jeszcze "wstepniaczka", który ju¿ by³ ale co tam:
Pomimo uzyskania w roku 1217 bulli przyznaj±cej wyprawom na pogañskich Prusów status krucjat, ksi±¿êta polscy nie kwapili siê do ruszenia na ziemie Pogan. Cysterska misja oraz og³oszenie Biskupa Chrystiana Biskupem Misyjnym zda³y siê na nic, pogañscy Prusowie i Jaæwingowie za nic mieli starania Ko¶cio³a zmierzaj±ce do ustanowienia na ich terenie chrze¶cijañstwa. Pewno¶æ siebie pogan by³a tak du¿a, i¿ regularnie naje¿d¿ali ziemiê Mazowieck± zostawiaj±c po sobie jedynie zgliszcza, zdarza³o siê i¿ zapêdzali siê nawet dalej...
Sytuacja zagra¿aj±ca Mazowszu, oraz zobowi±zania które poczyni³ ksi±¿e Krakowski Leszek Bia³y dotycz±ce zorganizowania wyprawy krzy¿owej na Prusów doprowadzi³y do utworzenia koalicji antypruskiej zawi±zanej przez trzech ksi±¿±t – Leszka Bia³ego, Konrada Mazowieckiego oraz Henryka Brodatego. Ksi±¿êta w celu zebrania rycerstwa chêtnego nie¶æ krzy¿ rozes³ali wici po kraju, a 1222 roku ruszy³a pierwsza Krucjata Pruska...
Tak brzmi wprowadzenie w realia naszego projektu, którego celem jest zorganizowanie ci±gu imprez powi±zanych ze sob± fabularnie i personalnie. Imprezy te z za³o¿enia maj± byæ imprezami plenerowymi które organizujemy dla siebie, nie przewidujemy na nich widzów ani osób postronnych. K³adziemy nacisk na rekonstrukcjê materialn±, ale te¿ staramy siê jak najwierniej odtwarzaæ relacje panuj±ce w ¶redniowiecznym spo³eczeñstwie – mówi±c w skrócie: chcemy by poza wysokim poziomem ubrañ, ceramiki itd. odtworzony zosta³ system feudalny. Zachowanie uczestników powinno byæ dostosowane do odtwarzanej postaci, nie organizujemy bohurtów ani walk bokserskich, cheerleaderki nie s± wiêc nam potrzebne ;)
Na chwilê obecn± cykl imprez obejmuje trzy:
Jura odbêdzie siê 9-11.07
Mazovia odbêdzie siê 27-29.08
Gród Choina- Horodyszcze odbêdzie siê 10-12.09
Ka¿de zg³oszenie bêdziemy rozpatrywaæ indywidualnie, jednak¿e ju¿ teraz przygotowali¶my gar¶æ wymagañ, których spe³nienie bêdzie konieczne do tego by uczestniczyæ w której¶ z naszych imprez. Zwracamy uwagê datowanie naszego projektu to pocz±tek XIII wieku, nie bêd± dopuszczane wiêc rzeczy znane z koñca „trzynastki”, jak równie¿ elementy których wystêpowanie jest w±tpliwe.
Ogólne wymagania:
Ubranie – spójne pod wzglêdem datowania oraz adekwatne do odtwarzanej postaci. Pacho³ek nie mo¿e wygl±daæ bardziej bogato od mo¿nego, a s³u¿ka od swojej pani.
Hafty - wykonane na podstawie ¼róde³ historycznych (ikonografia, wykopaliska), spójne czasowo oraz terytorialnie z ca³o¶ci± stroju
Okulary nie zabraniamy kategorycznie, jednak¿e sugerujemy nie u¿ywanie ich na imprezie.
Buty, paski - jedynie potwierdzone ¼ród³owo, odpowiednie do narzuconych ram czasowych i odtwarzanej postaci. Zdecydowanie odpadaj± buty na gumowej podeszwie, tak samo jak wszelkiego rodzaju paski wojskowe imituj±ce historyczne.
Ceramika - adekwatna do narzuconych ram czasowych. Kszta³t, u¿yty materia³, metoda wykonania - wszystko powinno byæ wzorowane na orygina³ach.
Do rozpalania ognia u¿ywamy jedynie krzesiw. Oczywi¶cie "na widoku" - nie umiej±cy mog± bawiæ siê zapalniczkami w namiotach.
Wymogi dotycz±ce kobiet:
Nakrycia g³owy – niezbêdne przy farbowanych w³osach oraz wspó³czesnych fryzurach (grzywka, krótkie w³osy), w przypadku w³osów d³ugich oraz w naturalnym kolorze – dopuszcza siê historyczne fryzury (o podanie ¼róde³ prosimy przy nadsy³aniu zg³oszeñ). Zdajemy sobie sprawê ¿e kwestia nakryæ g³owy by³a uzale¿niona od "stanu cywilnego" kobiety, dlatego nakrycia g³owy bêd± wymagane w przypadkach opisanych powy¿ej.
Makija¿ – nie dopuszczalne wykonywanie makija¿u wspó³czesnymi kosmetykami, w przypadku zabiegów pielêgnacyjnych, stosowanych w ¶redniowiecznej Europie prosimy o podanie ¼róde³ informacji
Bi¿uteria wspó³czesna (kolczyki w uszach oraz na twarzy, wisiorki, ³añcuszki, pier¶cionki, bransoletki) musi zostaæ zdjêta na czas trwania imprezy.
Uzbrojenie
Uzbrojenie, te zaczepne jak i ochronne MUSI byæ adekwatne do odtwarzanej postaci. Osoba odtwarzaj±ca rycerza powinna dysponowaæ sprzêtem godnym "stanu rycerskiego" - i u¿ywaæ go w komplecie. Nie jest dopuszczalne zak³adanie he³mu na sam pikowaniec (dla rycerza), u¿ywanie dziurawych kolczug itd. Oczywi¶cie wymagania dla innych stanów s± adekwatne do ich typu uzbrojenia/opancerzenia.
Troki wojskowe (czy to jako mocowanie he³mów, czy imaczy tarcz) zostaj± na czas naszych imprez w domu, tak samo jak wszelakie zbrojnikowe os³ony przedramion czy goleni. Oczywi¶cie wci±¿ standardem s± kolczugi nie nitowane, i te dopuszczamy pod warunkiem i¿ s± wykonane z nie ocynkowanego drutu.
Tarcze nie powinny przekraczaæ 100 cm wysoko¶ci, powinny byæ te¿ zgodne z zakre¶lonym przez nas datowaniem.
Broñ do walki adekwatna do narzuconych ram czasowych, miecze nie powinny mieæ zadziorów a waga nie powinna przekraczaæ 1.5 kg.
Dopuszczamy jedynie ³uki naturalne, "Bisoki" zostaj± w domach.
Zaznaczamy równie¿ i¿ przypadki sporne bêd± rozstrzygane indywidualnie.
Przypominam o rezerwowaniu sobie wolnego na podane terminy. Wiem ¿e zapowiadali¶my stronê z formularzem zg³oszeniowym, ale jak zawsze s± problemy. Zalecamy cierpliwo¶æ i przypominam ¿e bêdziemy na Czersku - w razie pytañ zapraszam.
My¶limy nad wprowadzeniem zasady "deadline" przyjazdowego - sugestie w rodzaju pozostawienia auta z daleka od obozu i rozbijania siê w ¶redniowiecznych ciuchach nie zawsze s± respektowane, wiêc my¶limy nad wyznaczeniem konkretnej godziny do której mo¿na siê zje¿d¿aæ. Zaznaczam ¿e my¶limy nad tym, co nie znaczy ¿e to wprowadzimy.
I.
Czy wiadomo gdzie mniej-wiêcej odbêd± siê imprezy?
Trochê zmian.
Imprezy siê odbêd±, ale mamy problemy ze stron±
Jednak to drobnostka. Nie wiem czy w tym roku zdo³amy zrealizowaæ wszystkie nasze za³o¿enia, ale bêdê siê stara³.
Jura - Oczywi¶cie mam problem z Bagritem, Robert sam wpadnie i napisze gdzie. Ja powiem tylko tyle - wêdrowaæ bêdziemy gdzie¶ po Jurze.
Mazovia - jak zawsze, okolice £om¿y. Bêdziemy rozbici na poligonie, tym samym co 2 lata temu. Jednak miejsce nie bêdzie dok³adnie to samo, prawdopodobnie przesuwamy siê bardziej w las.
I teraz zmiana - zapowiadana impreza na pomorzu nie odbêdzie siê. W jej miejsce wskakuje...
Tadam!!!!
Impreza na Grodzie Choina — Horodyszcze
Data ta sama - 10-12.09
Wymagania oczywi¶cie te same. Zasady? Jedna grupa w grodzie, druga poza - i tak ca³± imprezê.
Wyczekujcie wie¶ci.
I.
I ja bym chcia³a na Mazoviê, mogê jako rze¼nik (za op³at±
)
Patrycja
CYTAT(Indar @ 20:04 26.05.2010)
Jura - Oczywi¶cie mam problem z Bagritem, Robert sam wpadnie i napisze gdzie. Ja powiem tylko tyle - wêdrowaæ bêdziemy gdzie¶ po Jurze.
Ty to zawsze masz problem z Bagritem
Co do Jury info tu:
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=21541
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.