A oto zasady niektórych konkurencji turnieju. Pozosta³e zostan± dopracowane przed samym rozpoczêciem poszczególnych konkurencji
.
Turniej bojowy na miecze jednorêczne (1/1)
Zasady:
- Czas walki 90 sekund.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walczacego. Po zakoñczeniu pojedynku sedziowie sumuj± tafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika, z wy³±czeniem stóp, krocza, karku, d³oni i przedramion.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który sie przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
- Tarcza; jej d³ugo¶æ nie mo¿e przekraczaæ 85 cm, a szeroko¶æ 60 cm, ranty nie mog± byæ okute metalem. Dopuszczalne s± jedynie tarcze na bazie drewna (deski, sklejka).
- Broñ; dopuszczalne jest jedynie broñ sieczna, jednorêczne (miecz, tasak, szabla), broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1200g.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, skórznia lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
Melée (walki dru¿ynowe na broñ drewnian±)
Uczestnicy zostan± podzieleni na 4 zespo³y; przewidziane konkurencje: zdobywanie „mostka”, „zdobywanie proporca”, „kr±g zdrady”.
„Walka na mo¶cie”
Walka odbywa siê na „mo¶cie”. Zespo³y przed rozpoczêciem boju znajduj± siê na „brzegach” i nie mog± zajmowaæ pozycji na mo¶cie. Wygrywa ta dru¿yna, która znajdzie siê na brzegu nale¿±cego do przeciwnej dru¿yny (brzeg uwa¿any jest za zdobyty, je¶li znajdzie siê na nim przynajmniej trzech walcz±cych) lub pokona wszystkich walcz±cych przeciwników na mo¶cie. Osoby, które upad³y uwa¿ane s± za poleg³ych,
„Zdobycie proporca”
Zespo³y na pocz±tku boju wychodz± na pole walki z proporcem/sztandarem. Celem bitwy jest zdobycie znaku przeciwnika i doniesienie go do miejsca ustanowienia w³asnego proporca.
„Kr±g zdrady”
Dru¿yny ustawiaj± siê w krêgu i jednocze¶nie zaczynaj± walczyæ; wygrywa ta dru¿yna, której walcz±cy pozostan± w krêgu. Za „poleg³ych” uwa¿a siê te osoby, które wypad³y z krêgu lub upad³y.
Turniej ³uczniczy; zasady i punktowanie zostan± ustalone przed konkurencj± w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników
Rzut toporem do saracena; zasady i punktowanie zostan± ustalone przed konkurencj± w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników
Bieg dam; bieg sprawno¶ciowy rymcerek, oczywisice na czas
.
Bitwa
Mo¿na w niej wzi±æ udzia³ jako walcz±cy, ³ucznik, artylerzysta lub statysta (miêsko armatnie). Podczas bitwy zakazane jest u¿ywanie przez walcz±cych buzdyganów i korbaczy. Kilka staræ walcz±cych stron
. Scenariusz bitwy zostanie przedstawiony uczestnikom przed sam± bitw±
.