Poniewa¿ do dzia³u muzyka dawna, nie wszyscy zagl±daj±, pozwalam sobie zamie¶ciæ tu og³oszenie o jednym z wyk³adów w ramach Korowodu. My¶lê, ¿e warto przyj¶æ i pos³uchaæ, rozwiaæ (lub niestety potwierdziæ) w±tpliwo¶ci.
27 sierpnia 2009 (czwartek)
19.00-20.30 wyk³ad "Taniec dawny, muzyka, choreografia a prawo autorskie"
Prowadz±cy: Radca prawny Janusz Piotr Kolczyñski oraz
Dr Damian Flisak z Kancelarii Wardyñski i Wspólnicy
Staromiejski Dom Kultury, Rynek Starego Miasta 2
wstêp wolny
Ciekawy temat. Nie s±dzi³em, ¿e mo¿na co¶ na ten temat ustaliæ - czy¿by pojawiali siê spadkobiercy Anonimów z dawnych czasów? Mam nadziejê, ¿e po wyk³adzie zamie¶cisz to najwa¿niejsze tezy dla tych którzy nie dotr±.
Chodzi raczej nie o prawo do prawd zachowanych w manuskryptach, tylko do rekonstrukcji choreografii, dokonanych na podstawie owych manuskryptów. Podobnie jak nuty z manuskryptów nie s± chronione prawem autorskim, ale ich transkrypcje - ju¿ tak. W koñcu nie zawsze jest to odwzorowanie 1 do 1, wymaga trochê rekonstruowania w oparciu o inn± wiedzê.
Moje pytanie by³o retoryczne na swój sposób ;)
W ka¿dym razie ciekawe zagadnienie.
Dlaczego ten termin?
Czy trzeba mieæ zdolno¶æ wszêdobylskiej polilokacji jak Padre Pio?
23-30 Jaros³aw, Pie¶ñ Naszych Korzeni25-29 The Musical Heritage of the Jagiellonian Era in Central and Eastern European CountriesA tu jeszcze 27 co¶ wypada... czemu wszelkie ciekawe impry zwi±zane z muzyk± dawn± odbywaj± siê w ostatnim tygodniu sierpnia?
Nie wiem, mo¿e siê organizatorzy nie lubi± i robi± sobie konkurencjê?
A co do wyk³adu- zobaczymy co panowie prawnicy powiedz±, Anca zaprosi³a takich, którzy specjalizuj± siê w prawach autorskich, zapowiedzia³a z kim bêd± dyskutowaæ, wiêc mam nadziejê, ¿e bêdzie to owocne spotkanie.
Witajcie,
Oj, sporo spraw tutaj jest do obgadania np. korzystamy z czyjej¶ muzyki czy to na turniejach, czy na imprezach, i dobrze wiedzieæ czy ³amiemy prawo, w którym miejscu, co trzeba zrobiæ i gdzie zg³osiæ lub o czyj± zgodê poprosiæ.
Poza tym osoby, które prowadz± kursy taneczne ró¿nie podchodz± do przekazywanych choreografii i czasami stawiaj± ró¿ne warunki. W ogóle sprawa odczytywania choreografii i przekazywania dalej jest jak widzê czasami kwesti± sporn±.
Kolejnym zagadnieniem jest to co publikujemy na swoich stronach internetowych: zdjêcia, ryciny, do czego mamy prawo a do czego nie...
I wiele, wiele innych...
Dobrze wiedzieæ na co zwracaæ uwagê...
Wyk³ad ciekawy, aczkolwiek wniosek g³ówny: nic nie jest jasno okre¶lone, bo zapewne inaczej prawnicy poszliby na bezrobocie. A do tego przecie¿ nie dopuszcz± ;) Je¶li chodzi o uk³ad choreograficzny, to temat jest w³a¶ciwie nie ruszony- do tej pory przed s±dem rozpatrywano jedn± tak± sprawê w Niemczech i jedn± w Stanach. A przecie¿ tam s±dz± siê o byle co. Wszystko dlatego, ¿e bardzo trudno jest weryfikowaæ takie sprawy i wiele zale¿y od bieg³ego. Lub bieg³ych. Bo je¶li nie pasuje nam opinia bieg³ego wnioskujemy o powo³anie kolejnego, który mo¿e wyda opiniê bardziej przychyln± nam
Generalnie: wniosków koñcowych nie ma i pewnie d³ugo nie bêdzie. Dlatego prawnicy nie boj± siê kryzysu ;)
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.