Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Dzieci Peruna
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Grafika, makiety, prezentacje multimedialne
DzieciPeruna
Witam,
Nazywam siê Bartosz Wójcicki a ja Konrad Kulma i jeste¶my cz³onkami (organizatorami) amatorskiej grupy hobbystów, która za swój cel postawi³a sobie zrealizowanie gry komputerowej "Dzieci Peruna".
Bêdzie to darmowa gra typu MMO RPG
(Ni¿ej mo¿na przeczytaæ opis projektu i wstêpne za³o¿enia).

Ogromnie wa¿ne jest dla nas, aby projekt ten mia³ jak najwiêcej wspólnego z ma³o znan± "ogó³owi" histori± ziem naszych przodków.

Chcieli by¶my poprosiæ o pomoc w kwestiach merytorycznych projektu.
Gdy¿ niezmiernie wa¿ne jest dla nas jak najbardziej realistyczne odtworzenie "klimatu i obyczajów" tamtej epoki.

Jednym z naszych pomys³ów jest to aby w okienku "inventory" zamiast bajkowych rysunków znajdowa³y siê zdjêcia istniej±cych przedmiotów: np elementów uzbrojenia zaczepnego i ochronnego, przedmiotów codziennego u¿ytku i tak dalej... Na natomiast w samej grze istnia³y by ich jak najbardziej realistyczne odpowiedniki 3D. Aby to osi±gn±æ potrzebujemy jak najwiêcej materia³ów pomocniczych czyli po prostu dok³adnych wysokiej jako¶ci zdjêæ wspomnianych przedmiotów.
Przewidujemy nastêpuj±c rozwi±zañ tego problemu: Pierwszy umawiamy siê gdzie¶ i wykonujemy potrzebne nam zdjêcia.
Drugi i to chyba g³ównie skierowany do osób prowadz±cych kramy pro¶ba by przysy³ali do nas swoje wyroby, co nam bardzo u³atwi pracê bo bêd± pod rêk±. W zamian pojawi± siê one w grze z opisem który bêdzie zawiera³ informacjê o wytwórcy. np przyk³adowy "Jan K" wy¶le nam kilka pier¶cionków to w grze w³a¶nie te pier¶cienie bêd± oznaczone jako wyrabiane przez "Jana K".
Oczywi¶cie je¿eli nie jeste¶ ¿adnym wytwórc± a zrobi³e¶ kiedy¶ tam co¶ co okaza³o siê fajne i zgodne z faktycznymi realiami mo¿esz te¿ nam przys³aæ i na pewno umie¶cimy w grze :P.

Kolejn± nasz± pro¶b± jest pomoc w stworzeniu ¶wiata. Jego zarysu historycznego, mitów, legend, wydarzeñ, wierzeñ. Je¿eli byli by chêtni do pomocy w budowaniu ¶wiata i jego klimatu, s³u¿yli rad± pomoc±, materia³ami historycznymi równie¿ proszê o kontakt.

Osob± które nam bêd± pomaga³y mo¿emy zaoferowaæ odwzorowanie ich w ¶wiecie gry, (a mo¿e by¶my i ca³e dru¿yny odwzorowywali ;], jak by pomaga³y)

Tak szczerze mówi±c potrzebujemy masy materia³ów w postaci wszelakich zdjêæ z wypraw turniejów, treningów, potrzebujemy by pokazano nam jak walczono, przyk³ady u¿ycia strategi w walce i tak dalej. Przydadz± siê wszystkie materia³y jakie tylko mogli by¶cie nam wys³aæ.

Skorzystam z okazji i powiem ze potrzebujemy równie¿ grafików, programistów,scenarzystów, d¼wiêkowców...

A przede wszystkim tych którzy by chcieli pomóc w pracy nad tym projektem... bo pracy i okazji do nauki nowych rzeczy na pewno nie zabraknie.

----------------------------------Oto krótki opis gry---------------------------------

Projekt gry komputerowej „Dzieci Peruna”

1. Wstêp.
Gra komputerowa „Dzieci Peruna” przeznaczona do gry wieloosobowej w sieci jest gr± przygodow± z mo¿liwo¶ci± rozwoju postaci osadzon± na pocz±tkach poprzedniego tysi±clecia. Przedstawiony w niej ¶wiat s³owiañskich wierzeñ i legend ¶ci¶le nawi±zuje do w±tków historycznych z okresu 100 – 500 r. naszej ery. S³owiañskie plemiona, którym brak jedno¶ci i silnego przywódcy musz± zmagaæ siê z si³ami natury jak i wrogiem z zachodu, którym jest Cesarstwo Rzymskie.

2. Za³o¿enia rozgrywki.
Gracz wciela siê w jednego z cz³onków ludu Wenedów o których pisali ju¿ staro¿ytni geografowie i historycy rzymscy. Sam± rozgrywkê mo¿na podzieliæ na 3 g³ówne poziomy :
- rozwój postaci, utrzymanie jej przy ¿yciu, wype³nianie zadañ, wyspecjalizowanie jej w umiejêtno¶ciach.
- tworzenie plemiona wraz z innymi graczami, dbanie o jego ekonomiê i rozwój oraz rywalizacja z innymi plemionami o strefy wp³ywów
- walka z zewnêtrznym przeciwnikiem którym s± Rzymianie sterowani przez komputer
Na pocz±tku rozgrywki gracz otrzymujê mo¿liwo¶æ wybrania p³ci swojej postaci, plemienia z którego ona pochodzi, imienia jak i wygl±du zewnêtrznego. Bêdzie on m³odym, aczkolwiek ju¿ dojrza³ym cz³owiekiem w wieku 16 lat, którego ukszta³towanie na bohatera z prawdziwego zdarzenia bêdzie zale¿ne od losu, umiejêtno¶ci prze¿ycia jak i silnego plemienia do którego trafi w pó¼niejszym etapie rozgrywki. Zmuszony bêdzie siê borykaæ podczas swoich przygód z do¶æ trywialnymi problemami, jak choroby (w przypadku silnego przeziêbienia bêdzie istnia³o ryzyko zara¿enia innych graczy), wypadki (z³amanie nogi w ¶rodku puszczy z dala od osad mo¿e postawiæ gracza w bardzo trudnej sytuacji) czy potrzebami fizjologicznymi. Nieobce te¿ bêd±, szczególnie w pocz±tkowej fazie gry, tak podstawowe czynno¶ci jak zdobywanie drewna, jedzenia czy wody koniecznych do prze¿ycia. W pojedynku gracz bêdzie móg³ doznaæ bardzo powa¿nych obra¿eñ np. straciæ rêkê, ucho czy nawet trafiæ do niewoli.
Po za³o¿eni u w³asnego plemienia (gildii) gra siê wzbogaca o szereg innych elementów. Ju¿ samo po³o¿enie geograficzne bêdzie mia³o wp³yw na to do jakich surowców naturalnych dane plemiê bêdzie mia³o dostêp i w czym bêdzie siê specjalizowa³o. Rozbudowywanie osady o obiekty wojskowe, ekonomiczne czy religijne bêdzie dawa³o mo¿liwo¶æ otrzymania nowych umiejêtno¶ci dla bohaterów, czy mo¿liwo¶ci w samej grze. Przez nasze krainy bêd± przebiegaæ szlaki handlowe które mo¿emy ochraniaæ b±d¼ grabiæ. Od nas bêdzie zale¿a³o jakie stosunki bêdziemy utrzymywaæ z s±siaduj±cymi plemionami. Czy bêdzie to wojna, czy mo¿e ma³¿eñstwo rodów i wymiana ekonomiczna. Czy bêdziemy chcieli si³a przej±æ plemiê czy cieszyæ siê szacunkiem s±siadów, pomagaæ im i czerpaæ z tego korzy¶ci.

Poza zdobywaniem nowych terenów i interakcji z innymi plemionami nieustannie musimy siê broniæ przed agresywnymi Rzymianami którzy nieustannie próbuj± nas zniszczyæ. Do walki zostanie wprowadzona strategia (dobór miejsca bitwy) jak i taktyka ( szyki bojowe daj±ce dodatkowe bonusy podczas walki).
3. Podsumowanie
Pozycja ta wci±gnie gracza swoj± opraw± wizualn±: piêknymi terenami, realistycznymi puszczami i nieprzebytymi górami. Umo¿liwi dowolny rozwój postaci. Pozwoli zza swojego komputera zmagaæ siê z przyrod±. Wprowadzi w ¶wiat taktyki i dyplomacji. Zapozna z wierzeniami i legendami naszych przodków.

-------------------------------------------------------------------------------------------
KONTAKT
dzieciperuna@o2.pl
gg: 10087582 - Konrad
gg: 1491675 - Bartosz
nasze forum
Znicz
Witam,

Proponujê przestawiæ realia gry na wczesne ¶redniowiecze i za "imperium z³a" niech s³u¿y Bizancjum. S³owianie w 100 - 500 r. n.e. to kultury "zarubiniecka" "kijowska" i "czerniachowska". Zosta³o tyle co kot nap³aka³ - prawie nic. Przejrza³em obie ¶wie¿e monografie kultury kijowskiej Terpilowskiego, Ob³omskiego, i te stare God³owskiego to poza resztkami garnków i pó³ziemianek nic „s³owiañskiego” siê nie osta³o. Czytaj i tak posi³kowaæ siê trzeba bêdzie uniwersum germano-sarmackim dla odtworzenia epoki. Czyli ogólnie: barbarzyñcy kontra Rzym, lecz nie S³owianie. S³owianie zaznaczyli siê archeologicznie i ¼ród³owo jako specyficzna kultura dopiero we wczesnym ¶redniowieczu. Z tego okresu jest bi¿uteria, broñ, rzemios³o itd., o którym mo¿na powiedzieæ – „u¿ywali S³owianie”. 

Poza tym we wczesnym ¶redniowieczu S³owianom nie tylko towarzyszy³y imperia typu Bizancjum, Frankowie, lecz kolejne fale azjatyckich koczowników, którzy ju¿ to ze S³owianami wojowali, ju¿ to tworzyli wspólne kultury archeo.

Rzym i S³owianie – mo¿na siê naraziæ wielu historykom i archeologom. Staro¿ytni Rzymianie nie mieli pojêcia o istnieniu S³owian.

Pozdrawiam Znicz


DzieciPeruna
Witam
I w³a¶nie dlatego potrzebna nam pomoc.

Jaki dok³adnie okres proponujesz od VI-X wieku...

Pozdrawiam
Konrad

Leszczu
Proponowa³ bym VII-X w. w tym okresie ju¿ mo¿na spokojnie kombinowaæ co¶ z poszczególnymi pañstwowo¶ciami/plemionami w grze co by³o by podparte historycznie np: wojny Bizancjum z Bu³garami i zajmowanie nowych ziem przez plemiona s³owiañskie w kierunku zachodnim. Czy organizowanie siê w struktury ponadplemienne jak w przypadku powstania zwi±zki wieleckiego.
DzieciPeruna
Dziêki wam... za pomoc
macie jakie¶ pomys³y by wiernie odtworzyæ tamte realia...., móg³bym prosiæ o pomoc w przygotowaniu zarysu historycznego, wygl±du epoki w grze.
Leszczu
Radzi³ bym wybranie konkretnego przedzia³u czasowego bo ten który poda³em jest mimo wszystko bardzo du¿y. Wtedy bêdziecie mogli sprecyzowaæ miejsce wydarzeñ je¿eli wybraliby¶cie VIIw. to musia³yby to byæ walki z Bu³garami je¿eli okres pó¼niejszy( IX-X w.) mo¿ecie kombinowaæ z powstawaniem organizacji s³owiañskich i jednoczenia siê(podboju jednych przez drugie) na ziemiach mniej wiêcej dzisiejszych pañstw s³owiañskich.

Czyli krótko mówi±c aby cokolwiek przygotowaæ dobrze nie mo¿ecie braæ olbrzymich terenów od Ba³tyku do morza Czarnego radze skoncentrowaæ siê na dziejach jednego regionu w sprecyzowanym przedziale czasowym gdy to zrobicie bêdziecie mogli zacz±æ zbieranie materia³ów archeo na podstawie których bêdziecie mogli tworzyæ rekonstrukcje komputerowe architektury, broni, przedmiotów codziennego u¿ytku.
Znicz
Witam,
Przedzia³ czasowy – VI – X czy te¿ VII – X podoba mi siê. Jest to okres dobry dla S³owian, du¿o ciekawego siê dzia³o. Czy ma to byæ s³owiañszczyzna szeroko rozumiana czyli od £aby po Morze Czarne VI – X wiek, czy w±sko np. Polska – Czechy IX – X wiek, to zale¿y od samych twórców gry. Radzi³bym szeroko – je¶li gra ma byæ edukacyjna. Daje wiêksz± mo¿liwo¶æ na wstawienie bogatego i ró¿norodnego materia³u. Dla mnie wydaje siê ciekawe spotkaæ Awarów z VII a potem Wikingów z X wieku, w ramach jednego projektu, jako bohaterów drugoplanowych. Niech gra bêdzie po prostu „s³owiañska” z ca³ym dobrem inwentarza, z ca³ym kolorytem i bogactwem w±tków.

Z jakiej miejscowo¶ci jeste¶cie – twórcy gry? Jak± funkcjê sprawujecie w projekcie?
Je¶li mieszkacie blisko – to mo¿e - udostêpniê swoj± bibliotekê

Pozdrawiam Znicz
Leszczu
Mimo wszystko ja bym by³ za zawê¿eniem obszaru i czasu aby nie wprowadzaæ zamêtu i nie doprowadziæ do sytuacji gdzie S³owianin z VII zacznie biegaæ w Normañskiej kolczej z XI w. (z d³ugimi rêkawami) przecie¿ zawsze mo¿na robiæ dodatki które bêd± powiêksza³y ¶wiat a pozwoli³oby to twórcom na dok³adne zdobycie wiedzy o danej grupie w danym czasie i dobre jej odwzorowanie.
DzieciPeruna
Jeste¶my z okolic warszawy...

Konrad czyli ja i Bartek o którym jest mowa wy¿ej to g³ówni organizatorzy pomys³u.

Pe³nimy rolê nadrzêdna w projekcie w który uczestniczy ju¿ kilka osób.

zaprasza na forum o grze Dzieci Peruna

Stopniowo wprowadzamy tam wszystkie nasze pomys³y z ostatniego czasu które pozapisywane by³y w ro¿nych notatkach.
Na samym forum bêdziemy rozmawiaæ równie¿ o wszystkim co zwi±zanym z gr±.
Znicz
Gra to nie skrypt dla studentów. W±sko to lepiej od razu – czasy Mieszka I –go. Tylko czy nie bêdzie za nudno. Kupcy ¿ydowscy i arabscy w Pradze, Awarzy, Bu³garzy i Madziarowie, Frankowie i Wikingowie, Sasi i Bizantyjczycy, plus mo¿na spotkaæ wielkomorawskiego Wojmira, czeskiego Boles³awa, po³abskiego Borutê, ruskiego Jaros³awa – bawmy siê.

Stawiam na grê otwart± i pojemn±. 

Pozdrawiam Znicz






Leszczu
Pamiêtajmy ¿e jest to prywatna inicjatywa i zasypanie materia³ami z terenu po³owy europy mo¿e zakoñczyæ siê po prostu zniechêceniem przy takiej ró¿norodno¶ci stosowanego uzbrojenia, czy przedmiotów codziennego u¿ytku twórcy mog± nie daæ rady.
DzieciPeruna
No i w³a¶nie my tu mamy du¿y problem jak bardzo mo¿emy sobie miks zrobiæ smile.gif

Spokojni nie zniechêcicie nas ilo¶ci± materia³ów.... wrêcz przeciwnie
Tylko nie wiemy jako twórcy w³a¶nie jak bardzo mo¿emy stawiaæ ro¿ne okresy historyczne obok siebie

Jakie w ogóle mieli by¶cie ¿yczenia co do takiej gry co by mia³a w sobie mieæ
-jak powinny byæ przedstawione wydarzenia historyczne od w skali od 0 (czyli lu¼no) do 10 (¶cis³o)
-jak zbudowany powinien byæ rozwój postaci czy powinna ona "dorastaæ" czy tak skokowo jak poziomy w zwyk³ych RPG

Co wy na pomys³ by gracz nie móg³ wybraæ sobie klasy postaci a od rodzaju wykonywanych zadañ, odbytych przygód, znalezionych przedmiotów...
Znicz
Gra ma byæ atrakcyjna, ciekawa, i to w zasadzie uzasadnia „szerok±” s³owiañszczyznê.  Zreszt± dawn± religiê S³owian da siê odtworzyæ tylko siêgaj±c do ró¿nych epok i miejsc.

Pozdrawiam Znicz
Znicz
CYTAT(DzieciPeruna @ 17:46 29.07.2009) *
Jakie w ogóle mieli by¶cie ¿yczenia co do takiej gry co by mia³a w sobie mieæ
-jak powinny byæ przedstawione wydarzenia historyczne od w skali od 0 (czyli lu¼no) do 10 (¶cis³o)
-jak zbudowany powinien byæ rozwój postaci czy powinna ona "dorastaæ" czy tak skokowo jak poziomy w zwyk³ych RPG
Przede wszystkim – klimat epoki tj. wczesnego ¶redniowiecza. Je¶li gra ma byæ interaktywna to historia w tle. Proponujê S³owianina plemiennego, który podró¿uje (i walczy) do ro¿nych miejsc s³owiañskich i nie s³owiañskich. 
CYTAT(DzieciPeruna @ 17:46 29.07.2009) *
Co wy na pomys³ by gracz nie móg³ wybraæ sobie klasy postaci a od rodzaju wykonywanych zadañ, odbytych przygód, znalezionych przedmiotów...
... wolê wybieraæ ....

Pozdrawiam Znicz

Leszczu
Muszê siê zgodziæ z tym co napisa³e¶ odno¶nie religii i podej¶cia do gry ale nadal jestem za zawê¿eniem rozgrywki na tereny powiedzmy podzielone na 4 regiony(Bizancjum jak chcieli autorzy- wszak nazywali siê Rzymianami :-) Bu³garów, Awarów i jakie¶ jeszcze jedno plemiê).

Pozdrawiam Micha³

A mogê was prosiæ o materia³y fotograficzne przedstawiaj±ce wyposa¿enie, poleciæ jakie¶ ¼ród³a...

mail:
dzieciperuna@o2.pl

P.S
A mo¿e chcieli by¶cie pomóc przy projektowaniu ¶wiata jak jedni z twórców gry?

Z za³o¿enia planujemy przygotowaæ grê sk³adaj±c± siê z oko³o 4 regionów w tym 2 by³y by dostêpne od razu a na nich utrzymany stan ci±g³ego zagro¿enia z ró¿nych kierunków... przy czym 2 nastêpne by³y by jak gdy by zablokowane przez wrogie oddzia³y (prowadzone przez komputer) którym gracz musia³ by wywalczyæ w walnych bitwach plemion...

Przy czym w momencie gdy gracze próbuj± podbiæ te dwa dodatkowe rejony my bêdziemy przygotowali kolejne... i kto wie mo¿e troszkê dalej z t± gr±...
Leszczu
Je¿eli pozostajecie przy pomy¶le walki z cesarstwem to pozostaje Wam Bizancjum a wtedy ju¿ musicie siê w miarê trzymaæ geograficznie czyli Bu³garzy, Awarowie mo¿na wprowadziæ element koczowniczy. Ale musicie okre¶liæ jakie plemiona was interesuj± aby mo¿na Wam by³o wysy³aæ potrzebne zdjêcia, opracowania, dokumentacjê o tych plemionach
Znicz
CYTAT(Leszczu @ 18:51 29.07.2009) *
ju¿ musicie siê w miarê trzymaæ geograficznie czyli  
Niczego nie musz± ….. bo 
¶w. Wojciech urodzi³ siê w Czechach, studiowa³ w Italii, podró¿owa³ do Wêgier, by³ przyjacielem niemieckiego cesarza Ottona, przyby³ do Polski, a zabito go w Prusach Ba³tów.

Pozdrawiam Znicz
Leszczu
Zniczu chodzi mi o to ¿e je¿eli pozostaj± przy opcji Bizancjum jako jednego z plemion czy jak to tam jest przyjête to wypada³o by aby pozosta³e plemiona by³y osadzone geograficznie zgodnie z realiami historycznymi aby nie dosz³o do kuriozum takiego ¿e Bizancjum bêdzie graniczy³o z Arabami i t³uk³o siê na pó³wyspie iberyjskim.
Proponujê korzystanie z map europy a nie tworzenie w³asnego ¶wiata je¶li ma to byæ gra oparta na historii.

Pozdrawiam Micha³
Znicz
CYTAT(Leszczu @ 19:18 29.07.2009) *
Zniczu chodzi mi o to ¿e je¿eli pozostaj± przy opcji Bizancjum jako jednego z plemion czy jak to tam jest przyjête to wypada³o by aby pozosta³e plemiona by³y osadzone geograficznie zgodnie z realiami historycznymi aby nie dosz³o do kuriozum takiego ¿e Bizancjum bêdzie graniczy³o z Arabami i t³uk³o siê na pó³wyspie iberyjskim.
Proponujê korzystanie z map europy a nie tworzenie w³asnego ¶wiata je¶li ma to byæ gra oparta na historii.
zgoda ...
Trzeba pamiêtaæ ¿e…
Czy Bizancjum i Germanie –Frankowie nie graniczyli ze sob± przypadkiem w Italii?
Czy Wikingowie nie s³u¿yli w Bizancjum?
Którzy koczownicy nie walczyli i z Bizancjum i S³owianami?
Wczesno¶redniowieczna Europa to ma³a wioska. Wszyscy sobie siedzieli na g³owie.
Nie wspominaj±c o s³owiañskich niewolnikach na targu w Bagdadzie.

Pozdrawiam Znicz




DzieciPeruna
no w³a¶nie z mapy europy choæ trochê podrasowanej mamy zamiar korzystaæ by oddzieliæ ro¿ne nacje od siebie... ale pozostawiæ je tam gdzie faktycznie geograficznie by³y....

pozdro
Lutobor ze Swarska
Ogólnie bardzo ciekawy projekt, podoba mi siê zw³aszcza to ¿e kto¶ w koñcu siê znalaz³ kto chce stworzyæ historyczn± grê. Bez mroku.

Proponujê zaczynaæ ¿ycie postaci w grze wcze¶niej, skoro jeste¶my w realiach s³owiañskich - od postrzy¿yn. Postaæ rodzi siê w¶ród niskiego ludu, elita spo³eczna procentowo stanowi³a wówczas minimum. Mo¿na stworzyæ ró¿ne profesje rzemie¶lnicze, których nauka trwa np. 4 lata ka¿dej. Przy rzemie¶lniku ograniczmy siê do 2 profesji, ¿eby nie robiæ wszystkiego naraz.

Mam sporo do powiedzenia w tym temacie, ale widzê ¿e projekt gry stoi na etapie ustalania realiów.
Ja bym podzieli³ S³owiañszczyznê na drobniejsze plemiona: Czesi, Wi¶lanie, Morawianie, S³owacy, Lêdzianie, Mazowszanie, Goplanie, Wieleci, Obodryci, etc... Gra by³aby ciekawsza moim zdaniem.

¯yczê powodzenia w realizacji tak zacnego projektu.
Znicz
CYTAT(Tiberius Antonius Macer @ 19:56 29.07.2009) *
Ja bym podzieli³ S³owiañszczyznê na drobniejsze plemiona: Czesi, Wi¶lanie, Morawianie, S³owacy,
Yeeahhh ....Wszyscy chc± byæ S³owakami
pzdr Znicz

DzieciPeruna
A rola kobiet w grze mo¿e kto¶ bêdzie chcia³ zagraæ kobiet± i co wtedy.... hem robimy just fun i kobiety maja te same prawa czy dajemy im jakie¶ klasy typowo kobiece czyli np. zielarka, czarownica, etc....
Znicz
Spoko – s± ¼ród³a, ¿e S³owianki walczy³y jak mê¿e – z broni± w rêku.
Pozdrawiam Znicz
DzieciPeruna

Znicz - zapraszam do rozmowy przez mai lub gg (bo nie wiem czy dotar³a odpowied¼ na priv)
Keylan
Dzieci Peruna, a macie ju¿ jakie¶ do¶wiadczenie w tworzeniu gier? nie rzucajcie siê na szerok± wodê od razu, zacznijcie od czego¶ ma³ego, najlepiej wybraæ jakie¶ stanowisko archeologiczne dobrze przebadane np któr±¶ z osad i j± odwzorowaæ, najlepiej co¶ niedu¿ego kilka chat i zacz±æ od odwzorowania prostych rzeczy. Zastanówcie siê nad systemem walki, wiêkszo¶æ szarych graczy lubi co¶ w stylu wow, a ja i pewnie ludzie z freszki woleliby co¶ bardziej realnego i jak najwiêkszy wp³yw na ruchy cia³a i broni. Rozwój postaci ala RPG czy te¿ mo¿e bardziej realistyczne "dorastanie" bez zauwa¿alnych punktów. Religia, magia, potwory - daæ j± czy zachowaæ realizm i jedyne potwory to ludzie? pytañ i roboty przed wami na prawdê du¿o... smile.gif
Ja bra³em udzia³ w kilku projektach w tym jednym postapokaliptycznym MMORPG i wszystkie pad³y bo za du¿o na siebie brali¶my, wiec na prawdê na pocz±tek siê ograniczcie i zróbcie jak najmniejszy dzia³aj±cy system(ale otwarty na dodatki), potem dodawajcie kolejne rzeczy.
pozdrawiam
DzieciPeruna
Rzucamy siê na szerok± i g³êbok± wodê i to jak smile.gif

System walk - ca³y czas nad nim jak najbardziej pracujemy chocia¿ najwiêcej k³opotów mamy z ustaleniami czego¶ takiego jak formacje by wielki bitwy by³y jak najbardziej realistyczne a nie tylko walka PvP

Rozwój postaci - bêdzie dorastanie, przy czym bêdziemy wybierali tylko p³eæ oraz plemiê na pocz±tku (no i kolor w³osów i takie tam)... - przy czym wybór klasy postaci bêdzie mimowolny i przypadkowy i bêdzie zale¿a³ po prostu od losu, przypadku no je¿eli kto¶ siê uprze tak jak np w ¿yciu mo¿e zostaæ wojownikiem a nie przypadkowym ³ucznikiem (nie mówiê ¿e gorszym ale gra mo¿e losowo przyznaæ questy które umo¿liwi rozwój ³ucznika jak kto¶ siê uprze bêdzie móg³ je zlekcewa¿yæ i czekaæ na Q dla podwy¿szenia innych umiejêtno¶ci)

Nie tylko ludzie z "freszki" chcieli by jak najbardziej realistyczn± grê... ja te¿.
To bêdzie nasz najwiêkszy atut. icon_cool.gif ... dla tego tu napisali¶my (ja jetem cz³onkiem RR je¶li mo¿na tak powiedzieæ bo nie mam czasu a zadañ coraz wiêcej)

Na koniec zostawi³em najtrudniejsze pytanie - niektórzy z nas pracowali przy tworzeniu gier lub ich elementów, wiêkszo¶æ to jak zwykle zapaleñcy a w tym wypadku i wielcy mi³o¶nicy historii polski..
A ja np prowadzê studio graficzne...i tym zajmujê siê na co dzieñ (ulotki wizytówki bilbordy i takie tam)

Jest jeszcze co¶ co zauwa¿y³em w projektach amatorskich robienie by robiæ to nie do koñca wszystko...
My robimy z nadziej± ze grê sprzedamy.. w sensie gra siê sprzeda i bêdziemy na niej zarabiaæ
Przyznam szczerze ¿e ponad po³owa osób pracuj± przy projekcie (przynajmniej jak na razie - proporcje powinny siê w przysz³o¶ci zmieniæ) pracuje nad marketingiem. Mamy kilka ciekawych pomys³ów które mog± nam dostarczyæ pieni±¿ki na projekt, pensje etc... a na razie robimy go hobbystycznie...

A MO¯E CHCESZ ZACZ¡Æ WSPÓ£PRACE Z NAMI
GG:10087582

Pozdrawiam
Konrad
Ajcek
W sumie to nie napisali¶cie co w³a¶ciwie robicie: grê chodz±c± w przegl±darce czy "samodzielny" program? Grafika 2D czy 3D? Jaki¶ konkretny engine czy Wasz? Jaka platforma sprzêtowa?
Jak dla mnie to dosyæ enigmatycznie to wygl±da. ;P
DzieciPeruna
Jest to projekt gry MMO RPG oparty na grafice 3D

zamierzamy u¿yæ silnika Mo¿e Ogre 3D lub mo¿e Horde 3D

Co do wymagañ dla komputera gracza to uderzamy w ¶redniej klasy sprzêt Geforce z serii 6 nie powinny mieæ problemu z obs³ug± gry - chocia¿ w praniu mo¿e wyj¶æ zupe³nie inaczej smile.gif

Fajnie by³o by jak by gra by³± napisana w ¶rodowisku OpenGL, lecz kusi M$ udostêpnieniem za free swoich flagowych produktów w³±cznie z Win7
czyli mamy wybór albo DX czyli tylko PC z zainstalowanym Win albo OpenGL czyli i linux i Mac...

http://dzieciperuna.foreo.pl/ - tutaj gromadzimy wszystkie informacje i pomys³y o grze. mo¿e co¶ siê rozja¶ni

Za g³ówny cel gry postawili¶my sobie jak najlepsze odwzorowanie realiów wczesnego ¶redniowiecza. Dlatego w³a¶nie napisali¶my na freha.pl bo moze kto¶ zechce aktywnie uczestniczyæ w odtwarzaniu tamtego ¶wiata i przeniesieniu go do gry MMO RPG czyli grze w tej setki graczy na raz bêdzie mog³o uczestniczyæ itp...

w razie jaki¶ w±tpliwo¶ci proszê zadawaæ pytania z chêci± na nie odpowiemy.

lub przez gg:10087582


Wotawa
CYTAT
no w³a¶nie z mapy europy choæ trochê podrasowanej mamy zamiar korzystaæ by oddzieliæ ro¿ne nacje od siebie... ale pozostawiæ je tam gdzie faktycznie geograficznie by³y....


Nawet na przestrzeni VII-IXw. etniczo¶æ nale¿y okre¶laæ jako dynamiczn±. Nacje w VIIw??
Z ca³ym szacunkiem - powstaje pytanie czy przy tak objawionym zakresie niewiedzy o S³owianach warto mówiæ o jakiejkolwiek "historyczno¶ci"? (Co ma w ogóle Perun do zachodnich S³owian? - nie wspomnê o konfliktach z Rzymianami).

Mo¿e lepiej stworzyæ uniwersum oparte na syntezie mitologicznej, stworzyæ dobry technicznie napêd do gry i w nastêpnych edycjach zatrudniæ na jasnych warunkach kogo¶ kto ma przyzwoite pojêcie o historii (dla konsultacji)? Mo¿e by³oby to bezpieczniejsze?

Z opisów na razie wynika, ¿e powstaje potworek historyczny icon_wink.gif - warto nie zmarnowaæ uczciwego - jak mniemam - zapa³u i unikn±æ oczywistych kolizji z obecnym stanem wiedzy.


Powodzenia, dobrej zabawy, oraz dobrych lektur ¿yczê!
Od owych lektur bym nawet zacz±³....
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.