Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Zawody: miecz,szpada-18-19.04.09
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Szermierka > Treningi, sparingi i seminaria szermiercze
Duelist.pl
Witam Serdecznie

Mam przyjemno¶æ zaprosiæ , wszystkich zainteresowanych na zawody Szermierki Klasycznej w Warszawie.

Zawody obejm± konkurencje w mieczu d³ugim i szpadzie dworskiej.

Termin zawodów to 18 i 19 Kwietnia 2009 a miejsce to szko³a podstawowa nr 84 przy ulicy Radzymiñskiej 227.


Plan Imprezy :

18.04.09

- 17.00 - pó³godzinna rozgrzewka przed zawodami

- 17.30 - Rozpoczêcie pierwszego dnia zawodów ( eliminacje szpady i miecza )

- 23.00* - zakoñczenie pierwszego dnia zawodów


*Zak³adamy ze zawody skoñcz± siê du¿o wcze¶niej ale dodajemy "margines" bezpieczeñstwa który zostanie u¿yty jako czas na wolne sparingi dla chetnych


19.04.09

- 11.00 - Rozgrzewka Przed rozpoczêciem fina³ów
- 11.30 - Fina³y
- 15.30* - Zakoñczenie Fina³ów i wrêczanie nagród

*Zak³adamy ze zawody skoñcz± siê du¿o wcze¶niej ale dodajemy "margines" bezpieczeñstwa który zostanie u¿yty jako czas na wolne sparingi dla chêtnych

Wstêp :

- 35 z³ dla osob bior±cych udzia³ w zawodach
- 20 z³ dla osób towarzysz±cych

Cena obejmuje :
-wy¿ywienie
-napoje
-obstawê lekarsk±
-w przypadku braku w³asnego sprzetu ( maska . broñ ) dodatkowa p³atno¶æ 5 z³ od sztuki

Gosciem specjalnym na naszych zawodach bêdzie Pan Zbigniew Skrudlik

by³y trener kadry narodowej florecistów, któr± poprowadzi³ do podwójnego mistrzostwa

olimpijskiego w Monachium 1972 (indywidualnie Witold Woyda i dru¿yna).


ponadto sklep www.goods.pl zaprezentuje nam w sobotê sw± ofertê broñi bia³ej


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA !

- P³atno¶æ po terminie 10.04.09 wzrasta o 20 z³ ( osoby walcz±ce )
- Lista zapisów jest zamykana na dwie godziny przed rozpoczeciem zawodów
- Osoby bior±ce udzia³ w turnieju walcza na wlasna odpowiedzialno¶æ
- Dopuszczone do turnieju zostan± tylko osoby pe³noletnie lub osoby niepe³noletnie z pisemn± zgod± opekuna
- istnieje mozliwo¶æ dodatkowego ubezpieczenia na czas trwania imprezy - chêtnych prosze o PW
- Osoby bior±ce udzial w zawodach prosimy o zabranie ze sob± obuwia sportowego/halowego/nie brudz±cego parkietu icon_wink.gif

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Regulaminy i wymogi sprzêtowe pojawi± sie jeszcze dzi¶ lub najpó¼niej jutro.


Zapraszamy.

Kontakt :
Szko³a Fechtunku Aramis-Warszawa
tel : 609 310 624
sfaszerm@gmail.com
Duelist.pl
Regulaminy :

1.) Wymagania sprzêtowe

- Maska szermiercza
- szpada dworska/pojedynkowa lub/i symulator miecza : shinai z jelcem
- dres szermierczy lub/i kurtka F3 w przypadku szpady
- dres szermierczy lub kurtka F3 lub ubranie charakterystyczne dla klubu w przypadku miecza
- rêkawiczki skórzane

Uwagi :

- Sêdzia ma prawo nie dopu¶ciæ zawodnika za niekompletny lub w z³ym stanie sprzêt
- walka bez ochraniaczy piersi / suspensora na wlasn± odpowiedzialno¶æ
- w przypadku braku stroju szermierczego lub kurtki F3 prosimy zglosiæ to wcze¶niej do organizatora , brak mo¿³iwo¶ci wyst±pnia w przerobionych kurtkach motocyklowo/przeciwdeszczowych

2.) Sêdziowanie

- Walkê sêdziuj± 3 osoby - jeden sêdzia g³ówny i dwóch pobocznych

- Sêdzia g³ówny :
rozstrzyga o przyznaniu punktu
czuwa nad przebiegiem walki
pilnuje by walka toczy³a sie zgodnie z przepisami ,
wstrzymuje i rozpoczyna walkê
rozs±dza kwestie sporne

-Sêdzia poboczny :
sygnalizuje trafienia przez podniesienie rêki

Pole Trafienia :

- W szpadzie polem trafienia jest ca³e cia³o

-W mieczu z wzglêdów bezpieczeñstwa polem trafienia jest ca³e cia³o od pasa w górê
chyba ze obaj zawodnicy zgodz± sie na walke gdzie polem trafienia jest ca³e cia³o

Punktacja

- W szpadzie jest uznawane ka¿de wyra¼ne ugiêcie klingi ktore powstalo w wyniku pchniêcia a nastêpnie osadzenia

- W mieczu jest uznawane ka¿de zauwa¿alne trafienie pchniêciem lub ciêciem

- Walka eliminacyjna sk³ada sie z 5 staræ do pierwszego trafienia ( z pojedyñczym przeciwnikiem )

- Za wygranie kazdej walki ( pojedyñczego starcia ) otrzymujemy 1 punkt

- Za przegranie ka¿dej walki otrzymujemy 0 punktów

- Za trafienie obupulne w t± sam± pozycjê obaj walcz±cy otrzymuj± 0 punktów

- Za dyskwalifikacjê ( decyzj± sedziego g³ownego walcz±cy otrzymuje -1 do ogólnej punktacji / lub zostaje wykluczony z zawodów.

- Mozliwe wyniki walki w przypadku zakonczenia walki przed up³yniêciem czasu : 5:0, 4:1, 3:2.

- Czas przeznaczony na walkê to 3 minuty po przekroczeniu tego czasu walka jest przerywana
a zawodnicy koñcz± z ilosci± punktów zdobytych podczas staræ

- Walki Pucharowe ( po eliminacjach ) odbywaj± sie do 5 trafieñ ( osoba ktora pierwsza zdobêdzie 5 trafieñ wygrywa i przechodzi dalej )

Utrata Punktu

-Przez utratê punktu: rozumiemy przyznanie punktu dla przeciwnika.

- na skutek niezgodnego z regulaminem zachowania decyzj± sêdziego g³ównego
- na skutek opuszczenia pola walki

Trafienia Obupólne

- Trafienie obopólne ma miejsce gdy walcz±cy trafiaj± siê równocze¶nie lub prawie równocze¶nie.

- trafienie obupulne uznajemy wtedy gdy przeciwnicy zaatakowali sie jednoczesnie lub natarcie powoduj±ce trafienie obupulne zostalo wyprowadzone przed trafieniem ( czyli gdy zostaniemy juz trafieni i po trafieniu nagle atakujemy - takie trafienie nie zostanie zaliczone )

- Uznajemy pierwszeñstwo G³owy i Tu³owia nad Koñczynami , jesli trafienie obupulne bêdzie wygl±da³o tak ¿e jeden z przeciwników trafia w koñczyne a drugi w g³owê lub korpus , punkt zostanie przyznany osobie trafiaj±cej w g³owe/korpus

- Uznajemy pierwszeñstwo ciosu z odpowiedzi przed ciosem ktory " spad³ z zas³ony " ( w przypadku miecza ) np : jesli wykonujemy atak na bok a przeciwnik broni siê pierwsz± ( skutecznie ) a nastêpnie odpowiada trafiaj±c nas w g³owe a my zostajemy na zaslonie przeciwnika dopychaj±c bron do jego ciala kiedy on odpowiada - punkt zostanie przyznany przeciwnikowi odpowiadaj±cemu ( ze wzglêdu na znikom± si³ê przepchniêcia zas³ony


Przebieg walki

Zawodnicy stawiaj± siê na pole walki w maskach szermierczych.


a) salut - zawodnicy wykonuj± pe³ny salut w³a¶ciwy dla swojej szko³y
b) postawa - zawodnicy przyjmuj± postawê szermiercz± w wyznaczonej odleg³o¶ci i g³o¶nym "gotów" informuj± sêdziego o gotowo¶ci do walki
c) walczyæ - walka siê rozpoczyna

Walka zostaje przerwana gdy
a) padnie komenda "stój" (mog± j± wydaæ sekundanci lub sêdzia)
b) jeden lub obaj zawodnicy przerw± walkê (wo³aj±c "stój")

Zawodnik ma prawo przerwaæ walkê w dowolnym momencie (w wypadku kontuzji, awarii sprzêtu itp.), jednak sêdziowie w razie nieuzasadnionego przerwania walki ukarz± go utrat± punktu.


Niedozwolone jest


a) chwytanie broni przeciwnika
b) uderzenia, kopniêcia, d¼wignie, chwyty*
c) opuszczanie wyznaczonego pola walki
d) rzucanie broni±

* Je¶li obaj przeciwnicy wyra¿± zgodê na takie zachowanie mozna wykonywaæ uderzenia kopniecia dzwignie i chwyty

Dozwolone jest

a) skracanie dystansu, zmiana "stron", itp.

Zawodnicy musz± jednak pamiêtaæ, ¿e w przypadku wyj±tkowo brutalnego zachowania (taranowanie przeciwnika, celowe przewracanie go, sêdziowie mog± ukaraæ zawodnika czê¶ciow± lub ca³kowit± dyskwalifikacj±.

Uwagi koncowe :

- Zawodnikom podczas rozstrzygania trafienia nie moze odezwaæ sie nie pytany
- Zawodnik moze przerwaæ walkê i przyznaæ sie do trafienia ( zadanego na jego niekorzy¶æ )
jesli sêdziowie go nie zobaczyli
- walki eliminacyjne bed± odbywa³y sie w grupach 5 osobowych w systemie walki ka¿dy z ka¿dym


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ufff To chyba wszystko , mam nadziejê ze niczego nie pomyli³em smile.gif

Jeszcze dzi¶ zamieszczê przyk³ady walki i sêdziowania roznych sytuacji
Duelist.pl
Wyniki Mistrzostw Kosmosu :D

Szpada Dworska :
Startowa³o 25 szermierzy

1 Miejsce : Rafa³ Jarosz (Lorica)

2 Miejsce : Maciej Sp³awa-Neyman ( KSMeyer )

3 Miejsce : Marek Ogonowski ( KSMeyer )

Miecz D³ugi :
Startowa³o 27 szermierzy

1 Miejsce : Piotr Pop³awski ( KSMeyer )

2 Miejsce : Pawe³ Bia³asiewicz ( ARMA-Warszawa )

3 Miejsce : Tomasz Szkoda ( KSMeyer )


Zawody organizowane by³y po raz pierwszy,w zwi±zku z czym s³owem wstêpu z naszej strony sa przeprosiny za wszelkie niedoci±gniêcia-obiecujemy poprawê podczas kolejnej edycji naszych ma³ych zawodów,¿artobliwie nazwanych Mistrzostwami Kosmosu smile.gif.

Do zawodów przyst±pi³o ³±cznie 30 szermierzy,z czego szpada dworska pojedynkowa³o sie 25 osób,za¶ do walki mieczem d³ugim wysz³o 27 zawodników.Naszymi go¶æmi byli : ARMA Warszawa,Go-Now £ód¼,Vectir Gliwice,Lorica Warszawa,Gladius Warszawa.Specjalne podziêkowania dla sklepu z broni± bia³a : GOODS.PL dziêki któremu szpady miecze i inne zabawki smile.gif mogli¶my ogl±daæ z bliska.Panu £ukaszowi Majewskiemu dziêkujemy,za mistrzowskie sêdziowanie.
Rafa³owi Jaroszowi i Piotrowi Pop³awskiemu nie gratulujemy-wygrali,wiec s± najlepsi smile.gif.Przez swój niezwykle agresywny styl walki Arma warszawa ,oraz Vectir Gliwice pozostawili nam sporo siniaków i mnóstwo zniszczonego sprzêtu smile.gif, st±d ,tez zdobyli przydomki takie jak: "przecinak", "niszczyciel" i "berserker" smile.gif.

Podsumowujac:
Nasi go¶cie poch³onêli 150 kanapek , gorê ciasteczek i morze jab³ek i mamy nadzieje ,ze ca³kiem nie¼le sie bawili .

Po odsianiu przesz³o 3 tysiêcy zdjêæ i wybraniu najlepszych dodamy linki do galerii

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnej edycji smile.gif

Klub Szermierki Klasycznej im. Joachima Meyera.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.