Witam!
Dziêki za pomoc EwKa i Gwyn
Jednak ja mam nadal parê pytañ.
CYTAT(EwKa @ 00:04 17.11.2008)
Po pierwsze odtworzone suknie i ta z obrazu oraz na schematach to zupelnie inne typy konstrukcji. Rekonstrukcje maj± przymarszczany materia³ w pasie a suknia z obrazu oraz schematow nie. Odtwarzac bedziesz konstrukcje sukni bez przymarszczen?
Je¶li chodzi o przymarszczenia b±d¼ ich brak, to jestem zielony. Nie wiem jakie s± w³a¶ciwsze
Co do sukni z obrazu, to albo tak dziwnie kto¶ t± sukniê namalowa³, albo ja za du¿o pijê, bo widzê tam nie jedn± zak³adkê/przymarszczenie. Chocia¿ zak³adka a przymarszczenie to chyba co innego. Ale je¿eli widzisz Ewo ró¿nice to proszê wyt³u¶æ mi je. No i je¿eli chodzi o schemat (rysunek), to tylko schemat, dla zobrazowania pewnych kwestii. Wobec nurtuj±cego mnie problemu zak³adek, ma jeszcze jedno pytanko. Na niektórych rekonstrukcjach zak³adki s± z ty³u, a na niektórych jak na zdjêciu 3-im, (drapniêtym od Jazwie¿a), czerwona suknia jest marszczona na ca³ym obwodzie. I co z tym fantem? Co lepsze, praktyczniejsze, co siê lepiej uk³ada, oraz co bardziej histeryczne
CYTAT
Jesli tak to:
ad 1. Suknia odcinana jest w pasie tzn. tam gdzie kobieta ma wciecie w talii. Najczesciej jest to miejsce gdzie koncza sie zebra.
No i w³a¶nie o takie wytyczne mi chodzi³o
Gwyn nie zawsze da siê pewne rzeczy "wyczytaæ" organoleptycznie
Ale dziêki za porady
CYTAT
ad 2. Sznurowanie z przodu konczy sie w pachwinie. Tak jest najwygodniej wkladac i zdejmowac taka suknie.
ad 3. wykroj z zalacznika to uwspolczesniony wymysl. Mozna kroic rekaw ze szwem "spod pachy" ale ten z klinem i szwem biegnacym z tylu (taki jak w doublecie) jest moim zdaniem wygodniejszy.
Kurcze dziêki za kolejn± radê. Rozumiem, ¿e d³ugo¶æ trzeba dobraæ tak na "oko". Pytanie jednak moje jest takie: czy ten rêkawek jest doszywany jakby na szczycie ramienia, czy wchodzi g³êbiej na ramiê?
CYTAT