noi masz po czê¶ci racje -szukam w ¼ród³ach. Ale nie do koñca chce uzasadniaæ w³asne teorie. W tym przypadku nie chodzi mi o to, ¿e siê uparlem, ¿e chce nosiæ pugina³ jak miecz i wystarczy mi byle niewyra¼ny obrazek by to czyniæ. Nie mam miecza i chyba mia³ dlugo nie bêdê. Puki co polubilem topór, mo¿e przekonam siê do buzdyganu. Jednak nie s± to bronie, ktore mo¿na nosiæ przy pasku. Ani to wygodne, ani specjalnie ma sens, ani nie jest "historyczne". Dlatego wla¶nie chcialem wiedzieæ, czy mogê owy miecz zast±piæ czym innym -pugina³em- do stroju cywilnego.
Nie chce na si³e uzasadniaæ swoich wyobra¿eñ. Je¶li kto¶ odnosi takie wra¿enie, to jest w b³êdzie. Poprostu jestem jeszcze zielonkawy i to, co dla wiêkszosci z was jest oczywiste, dla mnie jest jeszcze... nieoczywiste. Prawdopodobnie wiêkszo¶c moich w±tpliwo¶ci rozwialoby uczestnictwo w jakiej¶ konkretnej imprezie, ale có¿ -nie dane mi by³o. Daltego zasypuje frehe mas± pytañ i zagadnieñ -nie miejcie mi za z³e. Wszystko w³a¶nie dlatego, ¿e interesuje mnie ¶redniowiecze, a nie ethosowa rymcersko¶æ z bajek. W ciagu 5-6 miesiêcy, jakie spêdzilem na czytaniu i udzielaniu siê na freha z totalnego mroka -przypominam, ¿e w marcu chcialem ganiac z 2 jedynkami do bitwy, mialem tez mase innych, mrocznych pomys³ów- zrobilem siê szczerze zainteresowany kultur± ¶redniowiecza. Pewnie znajdzie siê kilku, ktorym taki "przeskok" zaj±³ spory kawa³ek czasu. Zapewne waln±³em niez³± kolekcje gaf i pomroczyzmów -za co przepraszam.