Mam nadziejê, ¿e nie ma, w ka¿dym razie nie widzia³am.
Niedawny incydent na uczcie maj±cy pewnie ¼ród³o w upodobaniach panów do ogl±dania nagich po¶ladków (na ucztê 1380-1410 zaproszono tancerki tañca brzucha) kaza³ mi zastanowiæ siê, jak móg³by wygl±daæ bardziej poprawny odpowiednik takiej rozrywki. Wiemy, ¿e w XVw. burdelami by³y ³a¼nie i nie brak przedstawieñ nagich pañ w baliach i obok tych¿e balii. Prostytucja kwit³a, ale w miastach, za¶ panie lekkich obyczajów na codzieñie ubiera³y siê wcale bardziej sk±po czy wyzywaj±co ni¿ uczciwe kobiety.
Co wiêc siê dzia³o, gdy panowie zmêczeni po polowaniu gdzie¶ w zamku zechcieli wyprosiæ swoje damy z sali a sami zabawiali siê z nieswoimi ¿onami? Nie znalaz³am nic na ten temat prócz przedstawieñ Salome którym raczej nie nale¿y wierzyæ, ale rymcerze jako¶ musieli umilaæ sobie czas, przynajmniej niektórzy. Jakie¶ wspominki o mediewalnym striptizie? Mo¿e jakie¶ nieprzyzwoite tañce? Miss mokrego giez³a?
CYTAT(D±brówka @ 12:18 20.08.2008)
(...) Jakie¶ wspominki o mediewalnym striptizie? Mo¿e jakie¶ nieprzyzwoite tañce? Miss mokrego giez³a?
Ooo, je¶li w Marienburgu na Zamku Wysokim (klauzura!!!) fika³y nogami tanecznice ods³aniaj±ce kolana, to to ju¿ by³ wystarczaj±cy striptiz i rozpusta... a co siê potem dzia³o nock± to ju¿ mrok okrywa, ale domy¶liæ siê nietrudno.
Nie oczekiwa³bym natomiast jakiejkolwiek golizny stanowi±cej zachêtê seksualn± w mie¶cie czy ogólnie w przestrzeni publicznej. Przynajmniej w okresie rozkwitu ¶redniowiecza i w Europie. Co innego biczownicy obu p³ci z obna¿onymi torsami, wypêdzani z miast Katarzy albo czarownice palone na stosie lub rozcinane pi³±, wówczas golizna, dopuszczona oficjalnie nie w kontek¶cie erotycznym, by³a OK... Dziwne by³o postrzeganie ¶wiata przez naszych przodków, nieprawda¿...
Co dzia³o siê natomiast na dworze w³adcy absolutnego, zw³aszcza wschodniego, albo czego dopuszczano siê na wojnie, z dala od swojego domu-zamku-dworu (i ¿ony)? Ha!
A sytuacje "niedobrowolne"? Co musia³y robiæ nocami branki w obozie najemników, jak koñczy³y siê kozackie pijatyki w zdobytych lackich miastach, albo czym zabawiali siê ¿o³nierze podczas pacyfikacji innowierców czasu wojen religijnych w Europie rensansu? Pomiñmy to lepiej milczeniem. Ikonografiê i opisy znamy...
Sytuacje "dobrowolne" te¿ czêsto dryfuj± w stronê "niedobrowolnych". Sk±d siê wziê³o tzw. bdsm czyli "boundage-sado-maso"?
A to dlatego, ¿e mêski zachwyt dla kobiecej nieskromno¶ci idzie zazwyczaj w parze z równie g³êbok± dla tej nieskromnej kobiety pogard±. Tak by³o, i tak bêdzie. Czego, niestety, wiêkszo¶æ nie zauwa¿a albo nie chce zauwa¿aæ.
Tego kawa³ka ¶redniowiecza nie warto odtwarzaæ...
CYTAT(Viator @ 13:07 20.08.2008)
Co dzia³o siê natomiast na dworze w³adcy absolutnego, zw³aszcza wschodniego, albo czego dopuszczano siê na wojnie, z dala od swojego domu-zamku-dworu (i ¿ony)? Ha!
A sytuacje "niedobrowolne"? Co musia³y robiæ nocami branki w obozie najemników, jak koñczy³y siê kozackie pijatyki w zdobytych lackich miastach, albo czym zabawiali siê ¿o³nierze podczas pacyfikacji innowierców czasu wojen religijnych w Europie rensansu? Pomiñmy to lepiej milczeniem. Ikonografiê i opisy znamy...
O uprawianie najprzyjemniejszego ze sportów siê nie martwiê, ewolucja nie posz³a na tyle do przodu, by dzi¶ czyni³o siê to inaczej ni¿ wtedy. Za zamkniêtymi drzwiami, w krzakach, w ciemno¶ci, z ¿on± seniora, córk± pokonanego wroga czy siostr± s±siada lub ksiêdzem spowiednikiem albo paziem kuzyna... Rozumiem. Mia³am jednak nadziejê, ¿e istnieje sposób na doj¶cie do jakiego¶ odpowiednika tego, co dzi¶ ma miejsce w nocnych klubach - striptizu czy innych erotycznych szo³ów niekoniecznie koñcz±cych siê interkursem.
CYTAT(Viator @ 13:07 20.08.2008)
Tego kawa³ka ¶redniowiecza nie warto odtwarzaæ...
Pyta³am z ciekawo¶ci. Choæ szczerze mówi±c, gdyby okaza³o siê, ¿e szo³ taki opiera siê na pokazaniu ³ydki albo ramienia pewnie znalaz³yby siê hardkorowe dziewczyny pragn±ce w ten sposób uhistoryczniæ i uprzyjemniæ uczty. Cel mój jest taki - nigdy wiêcej tancerek brzucha. Je¶li znalaz³by siê jaki¶ substytut, który na dzisiejsze warunki nie by³by gorsz±cy...
Co do braku szacunku - jest to smutna prawda, a problem niestety tkwi w niektórych kobietach, które myl± ¶linotok po¿±dania z podziwem i szacunkiem.
http://www.szansaspotkania.net/index.php?page=2005Choroby weneryczne a rygoryzm seksualny Ko¶cio³a ¶redniowiecza ...
http://www.szansaspotkania.net/index.php?page=2003Akt seksualny a przyjemno¶æ w my¶li teologicznej ¶redniowiecza ...
Teraz wiadomo, kto robi rekonstrukcjê czego ha ha ha:)))
Jest trochê biografi w obu artyku³ach. Z dwa lata temu tak¿e ukaza³a siê ksi±¿ka o zyciu seksualnym w ¶redniowieczu - ciekawa, choæ ciê¿ko mi siê j± czyta³o.
z 2000 jest ksi±¿ka pana Brantome - ¯ywoty pañ swawolnych ;) co prawda wczesna XVI, alee...
W koncu jakis ludzki temat
Je¿eli chodzi o seksualne wybryki to bardzo interesuj±co przedstawia sie ¶redniowiecze odno¶nie wystêpowania parafilii. Jednym z interesuj±cych pi¶miennych dowodów na wystêpowanie owych jak¿e nieod³±cznych ludzkiej naturze schorzeñ jest akt skazania mê¿czyzny za "spó³kowanie z gêsiami"
My¶lê, ¿e do najciekawszych przedstawieñ dochodzi³o jednak w lochach...
CYTAT(Bjorn z Dregowii @ 08:29 21.08.2008)
My¶lê, ¿e do najciekawszych przedstawieñ dochodzi³o jednak w lochach...
Kole¿ance chodzi³o co prawda o, ¿e powtórzê, przestrzeñ publiczn±. Ale to siê da pogodziæ - mo¿emy Jej zaproponowaæ np. arenê
Amfiteatrum Flavium zwanego
Colloseum, w Rzymie w czasach Nerona...
¯arty ¿artami, a tak na serio to ja te¿ jestem ciekaw co mog³o byæ postrzegane w wiekach ¶rednich jako "widowisko erotyczne", a dzisiaj mog³oby byæ pokazywane b/o. Chyba da siê co¶ wygrzebaæ; wszak trudno by³oby znale¼æ bardziej zdeprawowanych, wyuzdanych i przesyconych seksem zboczeñców ni¿ my, ludzie prze³omu XX / XXI wieku, wiêc nas ju¿ niewiele zadziwi i podnieci...
Mo¿na poswtawic jak±s rozpustn± ³a¼niê i zrobiæ w niej biesiadê, jak na niemieckich przedstawieniach. Panie i panowie tylko w nakryciach g³owy oraz bi¿uterii.
Na razie jeste¶my na etapie poszukiwania odpowiedniej balii i namiotu ;)
No tak, je¶li namiot bêdzie szczelnie zasznurowany...
Przypomina mi siê rekonstrukcja wikiñskiego pochówku wed³ug
relacji arabskiej na której¶ z imprez w wykonaniu niemieckich
rekonstruktorów. Jak pamiêtamy, istotnym elementem by³o
"pochowanie" jednej z ¿on razem z mê¿em, poprzedzone jej
uduszeniem, co z kolei by³o poprzedzone spó³kowaniem z ni±
ca³ego szeregu krewnych zmar³ego. Wszystko zosta³o wiernie
"odtworzone", ale jedynie w warstwie akustycznej, gdy¿ "odby³o
siê" w namiocie, do którego wprowadzono dobrowoln± ofiarnicê,
widzom a raczej s³uchaczom pozosta³y tylko uszy (chyba mocno
czerwone). Z namiociku na stos wyniesiono ju¿ "uduszon±"
zastapion± przez s³omian± dublerkê i spalono. Mo¿na wiêc i w ten
sposób...
CYTAT(Rita @ 10:20 21.08.2008)
Mo¿na poswtawic jak±s rozpustn± ³a¼niê i zrobiæ w niej biesiadê, jak na niemieckich przedstawieniach. Panie i panowie tylko w nakryciach g³owy oraz bi¿uterii.
Na razie jeste¶my na etapie poszukiwania odpowiedniej balii i namiotu ;)
To mo¿e my siê zrzucimy? ;)
Sa juz panie co sie stowarzyszyly i odtworstwo laziebno-lupanarowe uskuteczniaja na potrzeby "Zywej historii". Zeby nie bylo-to sa amatorki
Wystarczy zaprosic.
http://www.dielanden.nl/groepen/primopensio/
Obejrza³em zdjêcia, dziêkujê. Pójdê wskoczyæ do przerembla.
Ja tam nie wiem, nagie mêskie cz³onki mnie jako¶ nie rajcuj±, przerêbla nie szukam.
A stowarzyszone amatorki to ubrane one s± i do tego straszne pasztety
...
R.
CYTAT(Viator @ 08:33 21.08.2008)
CYTAT(Bjorn z Dregowii @ 08:29 21.08.2008)
My¶lê, ¿e do najciekawszych przedstawieñ dochodzi³o jednak w lochach...
. Ale to siê da pogodziæ - mo¿emy Jej zaproponowaæ np. arenê
Amfiteatrum Flavium zwanego
Colloseum, w Rzymie w czasach Nerona...
Mialem przyjemnosc (?) zapoznania sie z dosc barwnymi opisami tego¿ "misterium" Najmocniej w m± kruch± i wypaczon± juz niestety psychike wry³o siê spó³kowanie kobiety z ³abêdziem...
To nie ³ab±d¼, a Zeus.
Nag³y cios. Trzepot wielki: jeszcze skrzyd³a oba
Nad dziewczyn±, co s³ania siê - ju¿ p³etwy ¶lisko
G³aszcz± uda - ju¿ kark jej schwyci³ w kleszcze dzioba.
Trzyma j±, pier¶ bezbronn± swoj± piersi± ¶ciska.
Jak¿e mog± odepchn±æ przera¿one palce
Pyszno¶æ pierzast± od ud rozlu¼nionych?
A cia³o, przyduszone gwa³tem w bia³ej walce,
Nic nie czuje prócz bicia serca z jego strony.
Ze drgania w lêd¼wiach zrodzi siê ¶ciana pêkniêta,
Dach p³on±cy i wie¿a, trup Agamemnona.
Tak schwytana, jej cia³o wydane na ³up,
Z krwi bestialskiej w powietrzu spad³y na ni± pêta.
Czy wziê³a jego wiedzê z moc± jego ³ona,
Nim j± z kleszczy wypu¶ci³ obojêtny dziób...
Wszelkich rozpustnikow zapraszam do ogledzin nowego kasztelu w Uniejowie od ¶rodka.
Woda 70 stopni lub mniej (wiec nikt nie powie, ze mu przez zimna wode ten, no, tego).
http://img178.imageshack.us/img178/1479/img2224hu7.jpg
CYTAT(Krzy¶ko @ 20:29 21.08.2008)
(...) Mialem przyjemnosc (?) zapoznania sie z dosc barwnymi opisami tego¿ "misterium" Najmocniej w m± kruch± i wypaczon± juz niestety psychike wry³o siê spó³kowanie kobiety z ³abêdziem...
Bracie! ¯eby¿ z ³abêdziem...
Chyba je¶li zacytujê powa¿nego historyka Normana Daviesa z oficjalnie wydanej ksiêgi
Europa to nie bêdzie faux-pas? Bo on pisze "
o rozkrzy¿owanych na arenie dziewczêtach wysmarowanych ¶luzem z krowiej pochwy i gwa³conych przez dzikie byki", b³e!
CYTAT
Wszelkich rozpustnikow zapraszam do ogledzin nowego kasztelu w Uniejowie od ¶rodka.
Woda 70 stopni lub mniej (wiec nikt nie powie, ze mu przez zimna wode ten, no, tego).
Czujê siê zaproszona. Kiedy?
Postaram sie, zeby mroku nie by³o o jak±¶ wypa¶n± i zgodna z ikonografia bizuteriê, i stosowne nakrycie g³owy ;)
Ostatnio z malo wiarygodnego zrodla doszly mnie sluchy, ze ma byc jeszcze jeden, jesienny Uniejow.
Wprawdzie to informacje niepotwierdzone (potwierdze w weekend), ale gdzie wiatr nie wieje, tam drzewa nie szumia
Tylko potwierdzenie umie¶æ w nowym temacie w Kalendarium, a nie w temacie Rozpusta.
...No chyba, ¿e planujesz rzeczywi¶cie jaki¶ sex-aqua-bal w nowej, lepszej balii.
CYTAT(Viator @ 00:37 22.08.2008)
Chyba je¶li zacytujê powa¿nego historyka Normana Daviesa z oficjalnie wydanej ksiêgi
Europa to nie bêdzie faux-pas? Bo on pisze "
o rozkrzy¿owanych na arenie dziewczêtach wysmarowanych ¶luzem z krowiej pochwy i gwa³conych przez dzikie byki", b³e!
Wszytsko to prawda. Choidzlo tu o dos³owne odgrywanie scen z mitów greckich/rzymskich- wiec w co tylko zamieni³ siê bóg, czy to ³±bêd¼, byk, w±¿, pies... Wszytsko by przybli¿yæ rzymskiej gawiedzi odrobine obcej kultury...
No tak, Rzymianie starali siê w ten sposób "u(pseudo)naukowiæ" a mo¿e i "uprawomocniæ" swoje bezeceñstwa w obliczu bogów, nadaj±c im pozory "odtwórstwa mitologicznego" - ot, takie prekursorstwo obecnego ruchu odtwórczego, w którym te¿ niektórzy maj± ci±goty, ¿eby sobie, pod p³aszczykiem odtwarzanej postaci, pofolgowaæ i porobiæ co¶, na co w swoim ¶rodowisku nie mogliby sobie pozwoliæ.
W ³abêdziu chodzi³o o Zeusa i Ledê, w byku - podobnie jak w scenie z
Quo Vadis - o porwanie Europy.
Gdyby kto¶ mia³ ochotê sie zag³êbiæ w takowe opisy- polecam "Medycyna i seks" K. Imieliñskiego. Niezwykle kszta³c±ca i poszerzaj±ca horyzonty lektura
a mnie ciekawi inna rzecz
przyznam ¿e tancerki na owej uczcie bardzo mi siê podoba³y, gdyby je odrobine zmedievalizowaæ. No w³a¶nie :D uchowa³y siê mo¿e jakie¶ zapiski rycinki z wschodnich i daleko po³udniowych krain z takimi paniami? bo jakby nie patrzeæ to taniec brzucha siê ze staro¿ytnego Egpitu wywodzi
Problem w tym, ¿e patrzymy na ¶redniowiecze oczyma cz³owieka wyzwolonego, konsumpcyjnie zorientowanej bestii z XXI wieku. A tymczasem ¶redniowiecze mia³o:
- nago¶æ bez kontekstu seksualnego (biczownicy, obrazy ¶wiêtych mêczenników etc.)
- sztywne tabu seksualne, wynikaj±ce z opresji Ko¶cio³a (wystarczy tylko przypomnieæ Akwinatê i jego pogl±d na kobietê, ¿eby wyobraziæ sobie, jak uczono my¶leæ masy).
- zredukowan± do absolutnego minimum kategoriê indywidualno¶ci jednostki,
- totalnie inaczej warto¶ciowan± kwestiê powinno¶ci i wynikaj±c± z niej wolno¶æ,
Pewne kategorie s± nieprzek³adalne, oddalili¶my siê od mentalno¶ci wieków ¶rednich i ciê¿ko jest u¶wiadomiæ sobie, ¿e widok ³ydek praczki móg³ sprowokowaæ do gwa³tu. A b³ysk bia³ej skóry przedramienia, które gdzie¶ na chwilê uwolni³o siê z okowów sukien traktowaæ trzeba jak, z przeproszeniem, rozkraczon± tancerkê w nocnym klubie ze striptizem.
Grzech i lêk o zbawienie nie by³y kwestiami ¶wiatopogl±dowymi, jak teraz. Au contraire, by³y konstytuantami mentalno¶ci, potrzeba Boga i bo¿ej mi³o¶ci by³a jak potrzeba po¿ywienia. Dlatego tabu nie by³y ³amane. Poza tym, ¿e by³y tabu ;)
A parê dobrych opisów jest w Dekameronie - II po³. XIV wieku - ale to ju¿ renesans.
m.
jaka badacz domoros³y historii, a swoj± droga socjolog i jakby truszkê antropolog po przeczytaniu powy¿szego posta z deczka spad³em z zydla --
LECHOR !!!! na pomoc!!!!
To co? Stosujemy "manewr Mirandela"???
CYTAT
A tymczasem ¶redniowiecze mia³o:
- nago¶æ bez kontekstu seksualnego (biczownicy, obrazy ¶wiêtych mêczenników etc.)
- sztywne tabu seksualne, wynikaj±ce z opresji Ko¶cio³a (wystarczy tylko przypomnieæ Akwinatê i jego pogl±d na kobietê, ¿eby wyobraziæ sobie, jak uczono my¶leæ masy).
- zredukowan± do absolutnego minimum kategoriê indywidualno¶ci jednostki,
- totalnie inaczej warto¶ciowan± kwestiê powinno¶ci i wynikaj±c± z niej wolno¶æ,
Jutro wydrukujê i zawieszê te m±dro¶ci w Zak³adzie Historii ¦redniowiecznej IHUW, tak gwoli u¶wiadomienia tamtejszym pracownikom, czym siê zajmuj± i co musz± mieæ na wzglêdzie.
Patrz±c na zainteresowania autora powy¿szego cytatu (i.e. kognitywizm), spodziewam siê, ¿e mo¿e on byæ równie wdziêcznym dyskutasem, co Mirandel...
toæ to ju¿ plaga, jak siê
wezmê za mordowanie to w koñcu nie zwyk³y s±d a trybuna³ w Hadze siê mi do ty³ka zabierze
CYTAT(Anez @ 11:57 08.09.2008)
a mnie ciekawi inna rzecz
przyznam ¿e tancerki na owej uczcie bardzo mi siê podoba³y, gdyby je odrobine zmedievalizowaæ. No w³a¶nie :D uchowa³y siê mo¿e jakie¶ zapiski rycinki z wschodnich i daleko po³udniowych krain z takimi paniami? bo jakby nie patrzeæ to taniec brzucha siê ze staro¿ytnego Egpitu wywodzi
Witam
Mo¿na sobie poczytaæ:
Persian Dance by Nima KiannWspó³czesne, na wysokim artystycznym poziomie przetworzenie historii, tradycji i folkloru:
Silk Road Dance Company.
Mozna obejrzeæ filmy z wystêpów
The Kennedy Center -Silk Road Dance Company polecam z roku 2001
Wszystko to jest bardzo odleg³e od pó³nagich tancerek, ponêtnie krêcacych brzuchem dla widowni. Zreszt± tak jak pokazy sztucznych ogni i parê innych rozrywek na "mediewalnych" spotkaniach.
pozdrowienia Vislav
p.s. post #26 - moherkiem jakby pachnie
CYTAT(Anez @ 11:57 08.09.2008)
a mnie ciekawi inna rzecz
przyznam ¿e tancerki na owej uczcie bardzo mi siê podoba³y, gdyby je odrobine zmedievalizowaæ. No w³a¶nie :D uchowa³y siê mo¿e jakie¶ zapiski rycinki z wschodnich i daleko po³udniowych krain z takimi paniami? bo jakby nie patrzeæ to taniec brzucha siê ze staro¿ytnego Egpitu wywodzi
Nie tyle odrobinê, co mocno zmedievalizowaæ ... czyli zmieniæ ca³kowicie ich stroje. Taniec wschodni, zwany te¿ tañcem brzucha (sic!) mimo, ¿e wywodzi siê z tañca obrzêdowego ku czci Izydy zosta³ przyjêty przez islam i podlega³ do¶æ specyficznym wymogom.
Przede wszystkim by³ tañcem tañczonym przez kobiety dla kobiet. Tañczono go w haremie. Je¶li gospodarz chcia³ uraczyæ go¶ci widokiem tancerek to wynajmowa³ je z zewn±trz. Tancerki mia³y zas³oniête cia³a (zw³aszcza brzuchy!!). Równie¿ sam taniec wygl±da³ inaczej ni¿ to co my widzimy na filmach czy u tancerek.
Zamieszczam dwie ikony ukazuj±ce tancerki. Obie pochodz± z XII wieku.
Tak po przemy¶leniu stwierdzam, ¿e ten temat sam w sobie to jest w ogóle trochê prowokacja.
Oczywi¶cie ¿e nago¶æ pojawia³a siê tu i ówdzie w historii. By³y ró¿ne - mniej publiczne bo dla okre¶lonego grona - "striptizy", czyli ¶ci¶le tematyka tego w±tku. By³y rozmaite (z za³o¿enia publiczne!) egzekucje wymagaj±ce ca³kowitej nago¶ci, od antyku a¿ do XX wieku (np. przypiekanie na ruszcie, rozciêcie pi³± wzd³u¿, obdarcie ze skóry czy kara tysi±ca kawa³ków) niezale¿nie od stosowania nago¶ci przy innych egzekucjach bez potrzeby tylko jako dodatkowego poni¿enia. By³y wiêc sytuacje dobrowolne i przymusowe, by³y i przypadkowe, ale ja siê pytam: czy ktokolwiek chcia³by to odtwarzaæ? Ja wiem, ¿e mo¿e by siê chêtni ekshibicjoni¶ci znale¼li, ponoæ nawet przy naborze i krêceniu sceny w Quo Vadis niektóre ochotniczki by³y gotowe na wszystko i rozczarowane odstêpstwem od "historycznego stroju Ewy", na który symbolicznie pozwolono tylko dwóm. Ale, mimo wszystko, mimo historyczno¶ci takich sytuacji, uwa¿am ¿e omawianie ich tu to trochê nadu¿ycie -
- raz, ze wzglêdu na ogólny charakter naszego forum - to nie jest dyskusja o historii jako takiej, tylko pod k±tem odtwarzania, s± inne fora na ogólnohistoryczne tematy
- dwa, przynajmniej nie pozwalajmy sobie na g³upie dyskusje i ¿arty na zasadzie "dobre bo spro¶ne". Seks jest chwytliwy - zauwa¿yli¶cie, ¿e temat ze wzglêdu na liczbê wy¶wietleñ w stosunku do czasu jego trwania od daty pierwszego postu jest najbardziej "oblegany" w tym dziale?
A jeszcze co do "moherka" - có¿, nie do koñca prawda z tym tabu - wszelkie tabu zawsze bywa³y ³amane albo wymy¶lano preteksty ¿eby je obej¶æ. Ale w innych sprawach Maciej ma trochê racji.
Np. tak z drugiej strony patrz±c, a¿ tak oficjalnie i powszechnie tego ³amania tabu nie akceptowano - "wska¼nik" tego co dozwolone w naszym spo³eczeñstwie jest przesuniêty do¶æ mocno w stronê "totalnego luzu". Szczerze: która epoka przed nasz± dopuszcza³a ¿e kobieta mo¿e pokazaæ siê w normalnej przestrzeni publicznej w "ubraniu" (opalaczu) na który zu¿yto ³±cznie mo¿e 1 dm2 materia³u i trochê sznurka - latem na Wybrze¿u to nawet w ¶rodku miasta - i to jest OK ? No wiêc co¶ w tym jednak jest.
Z tego powodu zgodzi³bym siê te¿ ¿e widok ³ydki praczki móg³ powodowaæ wiêcej emocji ni¿ dzisiaj rozkraczona panienka. Z badañ opinii publicznej w szko³ach ¶rednich parê lat temu wynika³o ¿e m³odzie¿ widz±c nago¶æ wszêdzie po prostu siê na ni± uodparnia. Wywiady z uczniami - pytano np. o to, co s±dz± o modzie mini i jak reaguj± na kole¿anki w takich sukienkach i w byle czym albo i niczym pod spodem, siadaj±ce, powiedzmy, nieostro¿nie. Odpowiadali w przyt³aczaj±cej wiêkszo¶ci (nie wiem czy wszyscy szczerze) ze ¶miechem, ¿e ich to nie rajcuje, bo w pisemkach i internecie ogl±daj± du¿o lepsze laski. Uodpornili¶my siê...
Ale do¶æ ju¿ ja³owej gadki. Vislav jak zwykle przedstawi³ najsensowniejszy punkt widzenia trzymaj±c siê ¶ci¶le odtwórstwa, i my te¿ siê tego trzymajmy.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.