Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: £ucznicza Parada Niepodleglosci w Gdansku 11.11.03
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2003
Ciwun
Witajcie

W imieniu Choragwi Kasztelanii Chmielenskiej zapraszam na lucznicz± Paradê Niepodleglo¶ci we wtorek 11.11.2003 r. o godz. 11.45 na fortach napoleonskich w Gdansku (nad dworcami PKP i PKS).
Impreza ma charakter rekreacyjny, otwarty i niedatowany. Obowiazuj± stroje historyczne i luki tradycyjne oraz drewniane strzaly.
Eliminacje zostan± rozegrane wedlug zasad zaworskich - na skracanych dystansach (32 i 25 m), a strzelanie finalowe na dystansie ponownie 32 m - oraz parada zwyciezcow na dystansach 40 i 50 m.
Liczymy na wysoki poziom umiejetnosci strzeleckich, gdyz swoj udzial zapowiedzieli miêdzy in. Jerzy Jackowski, Adam Swoboda i Robert Fall.
Zapraszamy na http://zawory.fm.interia.pl

Pozdrowienia
Padre Bibencio
Je¶li mnie pamiêæ nie myli, to turniej ³uczniczy "¯abi strza³" w Gdañsku na ¯abiance mia³ mieæ podobne zasady i wymagania sprzêtowe i ubiorowe. A co by³o na "¯abim strzale" : regulamin i wymagania nagle zniknê³y. Dopuszczono ludzi bez strojów, ³uk sportowy, no i jeszcze jaki¶ dresiarzy, których sam osobi¶cie wyekwipowa³e¶ w pelerynki rodem z "Xeny" czy z serialu "Nowe przygody Robin Hooda". Co do organizacji to pozostawiam ten aspekt bez komentarza.
Tak wiêc zastanawiam siê, czy ta parada to nie bêdzie powtórka z ¯abiego Strza³u.
Ciwun
Witam

Moja odpowiedz brzmi: TAK

Moze kiedys to zrozumiesz, a moze nie. Ja Tobie zycze, azeby udal sie Tobie pierwszy z tych wariantow.

Milego dnia.
Padre Bibencio
Co tu jest do rozumienia??!!

"¯abi strza³" od strony zasad i obowi±zuj±cych regulaminów, które by³y nagminnie ³amane, to niewypa³. Mam zrozumieæ, ¿e dobr± rzecz± jest dopuszczanie ³uków sportowych, kiedy regulamin mówi co¶ zupe³nie innego na ten temat !!!! Mam rozumieæ, ¿e dobr± rzecz± jest ekwipowanie dresów w jakie¶ pelerynki i dopuszczanie ich do turnieju??!!
No i najlepszy motyw z sêdziowaniem: szukanie kogo¶, kto by zechcia³ posêdziowaæ sobie w turnieju. Komu to proponowano??? M.in. jakiej¶ mrocznej metalówie.

Ciwun by³y te¿ i dobre strony "¯abiego strza³u" - czê¶æ zawodników, którzy naprawdê dobrze strzelali.
Ale reszta tego co siê tam dzia³o, to po prostu jaka¶ wielka mroczna pomy³ka!!!
Ciwun
Dzien dobry

Widze, ze pierwszy wariant sie nie udal. Mysle, ze jednak nie nalezy tracic nadziei.
Przeciez wszystko jest mozliwe na tym najlepszym ze swiatow. I teraz dylemat. Jak rozmawiac z osoba, ktora nie zechciala przeczytac niczego na temat pojecia luku tradycyjnego, a z tego co wiem, to byly nawet osoby, ktore pytaly, czy wolno "Fianie" poczytac "Pojecia Lucznictwa Tradycyjnego". Odpowiadam, jak i poprzednio. Wolno czytac "Fianie"... i innym tez.
Czy wolno komus wypowiadac sady, ktore sa wzajem sprzeczne, a ponadto sa sprzeczne z przyjmowanymi przez dyskutanta przeslankami i konstatacjami. No pewnie, ze wolno. W takim samym zakresie w jakim kazdemu wolno zachowywac sie niewlasciwie.
W logice mowi sie, ze z falszywej przeslanki wynika co sie tylko zechce. Jak rozmawiac z osoba, ktorej nie chce sie myslec, juz nie tylko, ze nie chce jej sie myslec poprawnie, lecz nie chce jej sie myslec wogole. Jak rozmawiac z osoba, ktora bez zenady potrafi wypowiadac sady ogolne, ktore sa nieprawdziwe? Jak rozmawiac z osoba, ktora uzywa jezyka, ktorego ja nie rozumiem. Naprawde. Jest to jezyk brzydki. Pozbawiony znaczenia. Jezyk przez, ktory wyrazany jest brak zyczliwosci i brak obiektywizmu.
Wykrzyczano pare sadow, z ktorym sie nie daje nawet dyskutowac, gdyz jezyk w jakim te sady sformulowano nie nadaje sie do dyskusji. Ja przypuszczam, ze sa takie subkultury, gdzie tak sie "rozmawia". Czy ja musze dyskutowac na takim poziomie?
I uprzejmie prosze o wytlumaczenie sie z zarzutu zlamania regulaminu.
Rowniez prosze sie wytlumaczyc z zarzutu, ze nie wolno przebierac sie w stroje historyczne. Oraz z zarzutow co do wyboru sedziego.
Prosze sie takze wytlumaczyc z okreslen: dresiarze, metal, mrok.
A przede wsystkim oczekiwalbym wytlumaczenia sie z braku zyczliwosci do ludzi i ich pracy.
To nie jest sprawa jednostkowa. Ja to widze na FREHA (i nie tylko na FREHA), jako standard zachowan. Zachowan zlych i niegodnych tolerowania. To jest problem ogolny, a nie tylko wypadku natrafienia na osobe zle wychowana, nic nie rozumiejaca i majaca braki w przyswajaniu logiki.

Natomiast mam prosbe, azeby nie obciazac takimi watkami dzialu ogloszen o przygotowywanej paradzie luczniczej z okazji Dnia Niepodleglosci. na ktora zapraszam wszystkich lucznikow tradycyjnych. Nawet takich, ktorzy nie wiedza, czym jest, a czym nie jest lucznictwo tradycyjne.

Zas do interlokutora mam prosbe nastepujaca. Przeczytaj moja polemike na temat lucznictwa tradycyjnego z Andrzejem Abratowskim. Poczytaj w "Gospodzie £uczniczej", jakie sa poglady w tej materii poglady osob, ktore od dawna lucznictwem tradycyjnym sie paraja - i maja w tym nie bagatelne osiagniecia - przeczytaj na ten temat tu: na FREHA o osiagnieciach lucznictwa tradycyjnego. Pomysl... i przepros.

Zas na koniec powiem tak:
Nadal bede proponowal osobom z bractw uczestniczacym w naszych strzelaniach funkcje sedziowskie, jezeli zauwaze, ze akurat sa bez sprzetu albo nie maja woli osobistego strzelania.
Nadal bede naklanial osoby, ktore uczestnicza w naszych strzelaniach, azeby raczej nakladaly przygotowane dla nich stroje, anizeli azeby tego nie robily.
Nadal bede dopuszczal wszystkie luki tradycyjne, czyli wszelkie luki bez przyrzadow celowniczych i pozostalego wyposazenia, za wyjatkiem compounda.
Nadal bede czynil wyjatek dopuszczania do strzelania historycznego niedatowanego (w stroju stosownym do posiadanego sprzetu) osob wlasciwego stroju nie posiadajacego, gdyz wyjatek potwierdza regule. A na tej regule mi zalezy.

Bez entuzjazmu, lecz z nadzieja, ze jesli zechcesz przemyslec inny niz Twoj punkt widzenia, to przyznasz mi racje. Chetnie porozmawiam z Toba o tym na fortach napoleonskich w trakcie parady luczniczej, pod warunkiem, ze ktos z "Fiany" przyjmie funkcje sedziowania turnieju i stworzy nam tym samym taka szanse.

Milego dnia
Padre Bibencio
CYTAT
to byly nawet osoby, ktore pytaly, czy wolno "Fianie" poczytac "Pojecia Lucznictwa Tradycyjnego". Odpowiadam, jak i poprzednio. Wolno czytac "Fianie"... i innym tez.

Narzekasz na moje s³ownictwo itp. a sam co porabiasz???
Jak na razie to Ty nas obra¿asz, nas czyli Fianne. Naucz siê pisaæ poprawnie nazwê naszego bractwa. Nie ¿adna Fiana tylko Fianna. Istniejemy grubo ponad piêæ lat i jako¶ wszyscy siê nauczyli poprawnie wymawiaæ i pisaæ nazwe naszego bractwa, ale jakos widze, ¿e Ty nie mo¿esz.

¯yczê powodzenia i mi³ego dnia.
Orzel
he he....bylem tam i jedyne co moge powiedziec na ten temat : nigdy nawet nie slyszalem o tego typu imprezach.To totalnie nie mialo nic wspolnego z RR..nic a nic..nikt nie mial stroju (oczywiscie oprocz mojej druzyny i pana organizatora) no chyba jeszcze gryfy byly w strojach..a reszta?..takie byly zasady?? to tego wymaga sie od uczestnikow na turniejach??
Ciwun
Witam

Lucznicza parada w Gdansku w Dniu Niepodleglosci juz sie odbyla - co odnotowal juz wczesniejszy post. Byla jedna z bardziej udanych jakie zorganizowalem w przeciagu ostatnich pieciu lat. Fotoreportaz na http://zawory.fm.interia.pl

Mozna sobie jedynie zyczyc, azeby takie odbywaly sie jak najczesciej. Imponuje liczba osob, ktore w tego typu imprezach potrafia wystapic. Imponuje przyrost strojow i sprzetu. Nalezy podziwiac coraz wieksze umiejetnosci. Na razie nie po stronie mlodziutkich (to eufemizm) entuzjastow strzelania z luku, Lecz kiedys i na nich przyjdzie czas. Moze nawet cos zrozumieja. Ja nadziei nie trace. Dum spiro spero.

Pozdrowienia
Langus
Hejo!

Ciwunie dlaczego os±dzasz ca³± Fiannê na podstawie wypowiedzi tylko jednego cz³owieka od nich?
Dlaczego s±dzisz ¿e jak kto¶ nie przeczyta³ Twojego s³ownika to siê nie zna na ³ucznictwie?
A w³a¶ciwie co ma Twój s³ownik do tej dyskusji i wypowiedzi Bibencia?

A tak wogóle to:
1. zdjêcia z imprezy siê nie otwieraj± z powodu przkroczenia transferu...
2. zdjêcia Hetmana Wielkiego siê nie otwieraja wcale bo ich nie ma pod wskaanym adresem...

Znowu czytam Twoje wypowiedzi nie rozumiej±c z nich ani s³owa. Krêcisz strasznie? Czy Ty nie umiesz pisaæ przejrzy¶cie, prosto i na temat?

Pozdrowienia
jasmin
CYTAT(Ejuz vel Padre Bibencio)
Co tu jest do rozumienia??!!

Mam rozumieæ, ¿e dobr± rzecz± jest ekwipowanie dresów w jakie¶ pelerynki i dopuszczanie ich do turnieju??!!
No i najlepszy motyw z sêdziowaniem: szukanie kogo¶, kto by zechcia³ posêdziowaæ sobie w turnieju. Komu to proponowano??? M.in. jakiej¶ mrocznej metalówie.

!!!


Czesc!!!
(troche off topic, bo twa wypowiedz tyczyla zabiego strzalu, zatem tak samo do zabiego strzalu nawiaze)
Dresy? Tam byly DRESY? Paru moich przyjaciol w strojach i paru bez strojow ale zadnego dresa nie zauwazylem. Chyba ze choci ci np o chlopakow, ktorzy wyskoczyli na browara z pobliskiego targu? Fakt, ciebie nie znam i twoich kolegow, zatem to moze wy? Przyjechalem na ta impreze z odleglego dosyc miasta wraz z paroma innymi osobami i poczulismy lekkie zaklopotanie, ze "dresom" nie chcialo sie poubierac ubranek, bo sa tak rozleniwieni czestotliwoscia imprez Mirkowych ze ani im sie nie chce przychodzic postrzelac ani ubierac. Z jednej strony ponad 20 osob strzelajacych to sukces a z drugiej po trojmiescie liczylismy na duuuuzo wiecej ... ale, moze pogoda, moze posezonowe rozleniwienie ... w sumie drobiazg.

Nim zaczniesz oskarzac kogos o bycie mrocznym metalem sam popatrz na siebie - moze ludzie na miescu odebrali cie jako jasnego szkota (jasno, jako przeciwienstwo mrocznego)? albo turbonormana? ewentualnie jak sam napisales dresa? Zatem najpier sie dowiedz kim jest owa mroczna metalowa i co robi dla RR nim zaczniesz ja szowinistycznie traktowac.
Rozumiem twe rozgoryczenie tylko tym, ze poziom twego stroju czy tez umiejetnosci luczniczych byl zbyt niski aby pokazac to na miejscu. Czy bedziesz mial odwage i HONOR przyjsc i pokazac sie na kolejnym turnieju i powiedziec: TAK powinien wygladac lucznik i TAK powinien strzelac i bardzo chetnie posedziuje kolejny turniej, gdyz wiem NAJLEPIEJ jak sie to robi?
W krytykanctwo jest sie latwo bawic, ale zrobic prawdziwa krytyke, to juz sztuka. Swa obecna postawa w zaden sposob nie wplyniesz na Mirka czy innych organizatorow turniejow, gdyz bawisz sie w zwyczajne krytykanctwo.
Niektorzy sa na tej imprezie po raz kolejny i po raz kolejny w ten czy inny sposob sie dobrze bawia, ale bawia sie przedewszystkim lukami, bo to dla lucznikow spotkanie. Zasady spotkania zas ustala organizator a nie uczestnik. To sa stare prawa, no chyba, ze na turniejach robionych przez ciebie (powiedz mi, ze je robisz, no powiedz bo wtedy bedzie rozmowa na rownym poziomie doswiadczen ...) jest inaczej?

Z tego co sie orientuje, trojmiejskie srodowisko "RR" jest wielkie i jesli ktos lepiej zrobi bow party, moze wyjdzie mu duzo lepiej i zasada zdrowej konkurencji zmusi w ten sposob Mirka, do podniesienia/poprawienia poziomu imoprezy? Moze krytycy owych spotkan pokaza swa inicjatywe i zademonstruja klase? Nie jest to trudne. Znajac Mirka on chetnie powie, z kim porozmawiac i co zrobic, bu otrzymac stadion na takie spotkanie.

PZDR
Taclem
Ja mam takie pytanie: Dlaczego zamiast odpowiedziec jakos na zarzuty postawione imprezie, szanowny organizator ucieka w dydaktyke, zamiast skupic sie na problemie ?
Co do kolejnych imprez luczniczych, jesli maja wygladac tak samo, to raczej Fianna sie tam nie pojawi. Powod ? Nie jezdzimy na imprezy trzecioligowe.
pozdrawiam
Taclem
Milten
Ogólnie rzecz bior±c nie by³o ¼le.
Trochê przygnêbiaj±cy jest fakt, ¿e sporo ludzi by³o kompletnie bez strojów. anger.gif
Nawet osoby z naszego bractwa, które nie bra³y udzia³u w turnieju mia³y strój i wygl±da³y lepiej ni¿ wiêkszo¶æ uczestników... No i tylko my mieli¶my sztandar. Dziwne, ¿e nikt inny na to nie wpad³. cool.gif
Równie¿ o ile dobrze zauwa¿y³em to jedna osoba u¿ywa³a nie drewnianych (aluminiowych zdaje siê) strza³... A to chyba sprzeczne z regulaminem? crazy.gif
No i informacja moim zdaniem by³a s³aba.
Na stronie Nowej Gildii nawet ¿adnej wzmianki, tu te¿ gdzie¶ ten temat zakopany (tak ¿e znalaz³em go dopiero teraz dunno.gif ).
Ogólnie wiêkszo¶æ naszych ³uczników o turnieju dowiedzia³a siê w sobotê a szczegó³y pozna³a w niedziele wieczorem. I jak tu mo¿na dobrze wyst±piæ?? icon_sad.gif
Poza tym by³o bardzo fajnie i mam nadzieje, ¿e nied³ugo nastêpny turniej. smile.gif
ps. zdjêcia strasznie wolno siê ³±duj±...
Przesuñs³up
Ech... te zdjêcia... ano ³aduj± siê potwornie wolno, transfer tak¿e przekroczony bywa.
Czego siê spodziewaæ, skoro stronka le¿y na darmowym koncie interii. Staram siê o jaki¶
szybszy i co wa¿niejsze pojemniejszy serwer, ale to jeszcze potrwa. Na razie polecam
æwiczenie cierpliwo¶ci. devil.gif Postaram siê aby¶cie mogli wkrótce jeszcze szybciej "analizowaæ"
zdjêcia, które bêdê na zaworsk± stronê wrzuca³. bigsmile2.gif

Gwoli informacji n/t rozwieszania og³oszeñ... hmm... to jest ma³y dylemat, bo z tego
co wiem, to notka o tym turnieju zosta³a przes³ana znacznie wcze¶niej... tylko siê
chyba nikt nie kwapi³, ¿eby j± wywiesiæ. angsad.gif

P.S. Jak koniecznie chcecie, mogê parê zdjêæ wrzuciæ tu jako za³±czniki.
Padre Bibencio
Próbowa³em rozmawiaæ z Panem, Panie Ciwunie, ale nie by³a to rozmowa. Z tego co przeczyta³em ma Pan wykszta³cenie prawnicze. Postawi³em konkretne fakty, które udokumentówa³em argumentami. Dalej czeka³em na to, aby siê Pan ustosunkowa³ do nich. Pan za¶ wola³ uprawiaæ dysputê o dyspucie. Ma Pan wykszta³cenie prawnicze, a ze tego co wiem prawnik bazuje na faktach nie za¶ toczy dysputy o dyspucie. To co przeczyta³em w tym temacie w Pana postach w wiêkszo¶ci tr±ci o pustos³owie. Gdzie s± konkretne kontrargumenty?
Naruszy³em Pana ¶wiat samouwilbienia dla swych dzia³añ i poczynañ, gdzie wszelka krytyka, nawet ta konstruktywna jest nie do przyjêcia. Za te naruszenie zosta³em zbesztany:
CYTAT
Padre zachowal sie paszkwilancko i oszczerczo. Klamal. Nie skorzystal z mojej
grzecznosci. Nie wycofal swoich klamstw.


Ten cytat pochodzi z rozmowy ktora siê dzis odbyla, 12.11. 2003 roku na GG pomiêdzy eRemit± a Panem Ciwunem.


Na ten cytat odpowiem tak:

1. Nie k³ama³em ani razu.
a) dopuszczono ³uk sportowy (s± na to ¶wiadkowie)
B) wyekwipowa³e¶ dwóch m³odych panów ubranych w dresy (szare) w pelerynki, a nastepnie pozwoli³e¶ im wzi±æ udzia³ w turnieju (na to te¿ mam ¶wiadków)
c) proponowa³e¶ sêdziowanie w turnieju pewnej pani w przefarbowanych czarnych w³osach, wysokich glanach i bojówkach bodaj¿e w bia³e moro z tego co pamiêtam (czyli tzw. mrocznej metalówie, jak to nazwa³em, co jest dla pana pewnie kolokwializmem, albo je¶li woli pan bardziej wyszukane okre¶lenie jest to sermo vulgaris ) (na to te¿ s± ¶wiadkowie)

Co siê tyczy wypowiedzi pana Ciwuna:
CYTAT
Widze, ze pierwszy wariant sie nie udal. Mysle, ze jednak nie nalezy tracic nadziei.
Przeciez wszystko jest mozliwe na tym najlepszym ze swiatow. I teraz dylemat. Jak rozmawiac z osoba, ktora nie zechciala przeczytac niczego na temat pojecia luku tradycyjnego, a z tego co wiem, to byly nawet osoby, ktore pytaly, czy wolno "Fianie" poczytac "Pojecia Lucznictwa Tradycyjnego". Odpowiadam, jak i poprzednio. Wolno czytac "Fianie"... i innym tez.


Przypominam, ¿e spór toczy siê nie miêdzy Fiann± a Tob± panie Ciwunie, toczy siê miêdzy mn± a Tob±, i nie mieszaj w to osób z Fianny. Czemu s±dzisz Fiannê na podstawie tylko moich wypowiedzi. Czy jedna jaskó³ka czyni wiosnê?

Napisa³e¶ panie Ciwunie takie s³owa:
CYTAT
Czy wolno komus wypowiadac sady, ktore sa wzajem sprzeczne, a ponadto sa sprzeczne z przyjmowanymi przez dyskutanta przeslankami i konstatacjami. No pewnie, ze wolno. W takim samym zakresie w jakim kazdemu wolno zachowywac sie niewlasciwie.

Tak wiêc sam ranisz siê w³asn± broni±, wysuwasz sprzeczne s±dy na podstawie zeznañ tylko jednej osoby tycz±ce siê ca³ej grupy, czy to nie sprzeczno¶æ?

A to Twoje kolejne s³owa:
CYTAT
W logice mowi sie, ze z falszywej przeslanki wynika co sie tylko zechce. Jak rozmawiac z osoba, ktorej nie chce sie myslec, juz nie tylko, ze nie chce jej sie myslec poprawnie, lecz nie chce jej sie myslec wogole. Jak rozmawiac z osoba, ktora bez zenady potrafi wypowiadac sady ogolne, ktore sa nieprawdziwe?


Nie by³o ¿adnych s±dów ogólnych z mojej strony,tylko same fakty w przeciwieñstwie do Ciebie.

Kolejne Twoje s³owa Panie Ciwunie:
CYTAT
Jak rozmawiac z osoba, ktora uzywa jezyka, ktorego ja nie rozumiem. Naprawde. Jest to jezyk brzydki. Pozbawiony znaczenia. Jezyk przez, ktory wyrazany jest brak zyczliwosci i brak obiektywizmu. Wykrzyczano pare sadow, z ktorym sie nie daje nawet dyskutowac, gdyz jezyk w jakim te sady sformulowano nie nadaje sie do dyskusji. Ja przypuszczam, ze sa takie subkultury, gdzie tak sie "rozmawia". Czy ja musze dyskutowac na takim poziomie?


NIe chcia³bym nale¿eæ do Twojej subkultury panie Ciwunie, której jêzyk tu prezentujesz. Co z tego, ¿e zna pan jêzyk skoro nie ma pan w nim nic do powiedzenia.

Podsumowuj±c: bezpodstawnie zosta³em przez Pana, panie Ciwunie obra¿ony, oczerni³ mnie pan w oczach Frehowiczów, obrazi³ pan bezpodstawnie osoby z mego bractwa, mimo ,¿e te nie mia³y nic wspólnego z t± spraw±. Nie liczê na ¿adne przeprosiny z pana strony, gdy¿ w±tpie, ¿e zdo³a pan przejrzeæ na oczy.
Grzechotnik
Czytam ten spór i nasz³y mnie pewne refleksje wiêc wtr±ce swoje trzy grosze.
A za brzydkie s³owa jakie niew±tpliwie padna z góry przeproszê Szar± Rade.

Mierzi mnie to kiedy to czytam. Jeden zarzuca drugiemu rózne rzeczy, ale nie widzi belki we w³asnym oku a ¼db³o dostrzega w cudzym. Kolega z Fianny zarzuca komu¶ os±dzanie, a sam co robi? Klasyfikuje ludzi na podstawie tego co nosz± na sobie, raz kiedy wspomina o "dresach" wiemy o co chodzi, i jaki to s³owo ma wyd¼wiêk, choæ wiemy te¿, ¿e w tym stroju chodz± ludzie uprawiaj±cy czynnie sport, i drugi raz wspominaj±c pogardliwie o mrocznej Metalówie. Za przeproszeniem kim Ty jeste¶? sam sobie i bractwu wystawi³e¶ swiadectwo kultury i nietolerancji (mo¿e za bardzo siê wczu³e¶ w rolê i na grunt bractw przenosisz wspó³czesne wa¶nie irlandzkie?).
Osobi¶cie w swoim ¿yciu wiêcej Gnoi, Bydlaków i Z³ych ludzi spotka³em ubranych w garniturach ni¿ ubaranych w gumofilce, dresy czy jak to okre¶li³e¶ mrocznych metali w glanach.
Polecam koledze z Fianny przy ponownym pobycie nad morzem kilka pobytów w ramach terapi na pla¿y naturystów, szybko nauczy siê nie oceniaæ ludzi po stroju lub zbroii.
Po drugie wkurza mnie ta gadka o historyczno¶ci zarzuty o sportowy ³uk i o aluminiowe strza³y. Odpowiem na to tak, A ilu z was posiada HISTORYCZNY sprzet i osprzet? Jakim prawem i dlaczego ma byæ dopuszczany ³uk maj±cy w konstrukcji niehistoryczne w³ókno szklane jak Bisoki i Grozery, a jednocze¶nie nie mo¿e byæ u¿ywana aluminiowa strza³a, albo drewniana z naklejon± plastikowa nasadk± zamiast rogow±? Jak to brzmia³o "Z³ej baletnicy to i r±bek od spódnicy itd"
Odzielcie dla porz±dku jak na ¶wiecie ³ucznictwo historyczne i ³ucznictwo tradycyjne i jest ju¿ spokój i sprawa uporz±dkowana .
Wkurza mnie to dzielenie na lepszych i gorszych, te ci±g³e wojny, bitwy i zarzuty.
Nie mozna wzi±æ przyk³adu z innych nacji?, tak ciê¿ko przeczytaæ regulaminy dostêpne w formacie pdf o zawodach field point i zobaczyæ jak tam takie k³opoty rozwi±zano? Np strzelanie na ¶cie¿ce my¶liwskiej na dystansach nieoznaczonych chor±giewki wskazuj± pozycjê i t± sam± tarczê ³uki tradycyjne strzelaj± z 15-20 metrów, a compoundy i sportowe 20-25 metrów.
Tak ciê¿ko zauwa¿yæ, ¿e ³uczników w tym kraju jest marne kilka tysiêcy i ju¿ siê dziel±, podczas gdy na ¶wiecie s± miliony i siê ³acz±? We¼my takie USA na 280 mln ludno¶ci jest 15 mln ³uczników, a co by³o na paradzie niepodleg³o¶ci? Na milionowa prawie aglomeracjê Trójmiejsk± przyby³o mo¿e 40-50 ³uczników? W takich stanach w samej Trójmiejskiej aglomeracji ¿y³oby oko³o 50 tys ³uczników. Ale oczywi¶cie wielu by to chyba przeszkadza³o. Tak ciê¿ko zrobiæ imprezê dla wszystkich chêtnych a klasyfikacjê podzieliæ?

Niezad³ugo bo wprawdzie wiosn± bêdê oragnizowa³ takie strzelanie polowe. Bez podzia³ów na ³uki, bez nakazów co do stroi. Otawrte dla KA¯DEGO typu ³uku, ale zgodn± z zasadami Field Archery, gdzie ka¿dy zostanie uczciwie skalsyfikowany, gdzie wszyscy maj± siê przede wszytkim BAWIÆ a nie rywalizowaæ. Przewidywane konkurencje to:

1. Scie¿ka my¶liwska z dystansami oznaczonymi
2. Scie¿ka my¶liwska z dystansami nieoznaczonymi
W ¶cie¿kach albo tarcze okr±g³e zgodne z zasadami Filed Archery, albo sylwetki zwierz±t 2D, tam punktacja na celno¶æ ale miejsce jest nieoznaczone, wzór tarcz mo¿na obejrzeæ tu http://www.martinarchery.com/access/target/animal.html wiêc jak widaæ poczuj± siê wszyszcy ³owacami. Tarcze bêda w lesie i na ³ace w trudnym terenie pod róznymi k±tami i pod górê lub w dó³, pod i ze s³oncem jak w naturze.
Strzelanie na dono¶no¶æ
Strzelanie tarczowe na kilku dystansach
Golf ³uczniczy (to akurat kilka lub kilkana¶cie chor±giewek rozstawionych na polu w odleg³o¶ci od 100 do 400 metrów, mo¿na strzelaæ tylko w górê, wiêc krótkie dystnse u³±twi±j± sprawê posiadaczom ³uków s³abych a d³ugie niby u³atwiaja posiadaczom ³uków mocnych. Do³ek jest zaliczony gdy strza³a wbije siê w promieniu 10 metrów od choragiewki. Strza³y dowolne, ³uki dowolne. Wygrywa ten kto dojdzie do koncowego do³ka jak najmniejsz± ilo¶ci± strzelañ.
I pewnie co¶ jeszcze wymy¶limy.
Impreza ma byæ w zamierzeniu imprez± ca³o weckendow±, planowana na d³ugi majowy weckend.

I to Tyle.

Trójmiejskich ³uczników zapraszam na strzelanka terenowe i w golfa w ka¿dy weckend je¶li chc± :-).
[/list]
Fargo
Witam!

Do pana Ciwuna:

1. Proszê nie os±dzaæ ca³ego bractwa na podstawie wypowiedzi 1 cz³owieka angsad.gif . Nie pyta³ Pan o zdanie pozosta³ych cz³onków, nie wypowiadali¶my siê tu wszyscy ani nie by³o ¿adnego oficjalnego postu, zatem uto¿samianie jednego cz³owieka z ca³ym bractwem jest pañsk± interpretacj± (b³êdn±!).
Poza tym: sk±d Pan wie, ¿e nie by³o reakcji na wypowied¼ Padre? Nie by³o publicznej. Ale nie sprawdza Pan przecie¿ naszej prywatnej korespondencji! Zaspokojê pañsk± ciekawo¶æ: by³a reakcja, dotycz±ca formy postu, lecz nie jego tre¶ci. B³êdem Padre by³ zbyt emocjonalny ton wypowiedzi. Ale przecie¿ ka¿dy z nas pope³nia b³êdy, nieprawda¿, panie Ciwunie?

2. Szanujê Pana za to, ¿e organizuje Pan turnieje ³ucznicze. Nie ka¿dy ma tyle chêci i energii, ¿eby siê za to zabieraæ. Mo¿e jednak nale¿a³oby jeszcze nad nimi popracowaæ, a nie i¶æ w zaparte, ¿e wszystko jest super? Z tego co czyta³am wynika, ¿e jak na razie brakuje konsekwencji:
- co do wymaganych strojów: je¶li ma to byæ turniej historyczny, to nale¿y sie tej konwencji trzymaæ. Czyli: dopuszcaæ TYLKO osoby w strojach historycznych (i to na odpowiednim poziomie). Moim zdaniem niedopuszczalny jest w tym momencie udzia³ osób w tzw. strojach cywilnych! Chyba, ¿e z za³o¿enia robi siê turniej otwarty, a jak kto jest ubrany, to ma³o istotne- w dres, dublet czy strój indiañski bigsmile2.gif . Wa¿na jest konsekwencja i trzymanie siê obranych za³o¿eñ, bo inaczej turniej zostanie zlekcewa¿ony! (i moim zdaniem, s³usznie )
- to samo dotyczy ³uków. £uk sportowy na turnieju "historycznym"?! Absolutnie nie! Ale na turnieju otwartym- nie widze przeszkód, o ile bedzie podzia³ konkurencji dla ³uków drewnianych, tradycyjnych, sportowych, itd.
Podobny podzia³ by³ zdaje siê na tegorocznym turnieju w £êczycy: ³uki drewniane i ³uki "tradycyjne" (Bisoki itd.). Mnie sie taki podzia³ podoba smile.gif .
Ale jest to moje zdanie, ma Pan przecie¿ prawo sie ze mn± nie zgadzaæ.

Do Grzechotnika:

1. Twoja wypowied¼ o dresiarzach i metalach sugeruje, ¿e jeste¶ idealny i nie oceniasz ludzi po wygl±dzie ani nie u¿ywasz stereotypów. Je¶li tak jest, to chcê Cie poznaæ, bo by³by¶ wyj±tkiem na skale ¶wiatow±! A my¶la³am, ¿e ka¿dy u¿ywa stereotypów. Padre, ja, inni. To naturalne jak oddychanie. Co nie znaczy, ¿e dobre.
Ja mam stereotypy. I czasem ich u¿ywam. Np. kiedy idê ciemn± ulic± i widze grupê nastolatków w dresach, to omijam ich z daleka (stereotyp: dresiarz= niebezpieczeñstwo= unikanie), a nie podchodzê do nich i nie pytam "Cze¶æ ch³opaki! Jak siê biega³o?!" (brak stereotypu dresiarza: dres= sportowiec= maja przerwê w treningu). Mog³oby sie to dla mnie nieciekawie skoñczyæ, nie s±dzisz? bum.gif
Ocenianie ludzi na podstawie ich wygl±du i u¿ywanie stereotypów jest powszechne. U³atwiaja ¿ycie (z za³o¿enia), ale podkre¶lê: potwornie je upraszczaj± i czêsto prowadz± do b³êdów, które potem trudno naprawiæ.
A poza tym chyba nie zauwa¿y³e¶, ¿e oceni³e¶ w³a¶nie Padre i ca³e moje bractwo na podstawie kilku wypowiedzi 1 osoby- czy to te¿ nie jest uproszczeniem i tworzeniem stereotypu na podstawie nik³ych przes³anek? Nie zastosowa³e¶ zasady o belce i ¼d¼ble do siebie... nie³adnie, nie³adnie....

2. Pomys³ na turniej ³uczniczy- super! Tylko drobna uwaga: nie ³±cz obra¿ania ludzi z powa¿nymi propozycjami. Ju¿ t³umaczê co mam na my¶li: po 2/3 Twojego postu by³am tak wkurzona anger.gif , ¿e tê z³o¶æ przenios³am na propozycjê turnieju ³uczniczego i z rozpêdu stwierdzi³am, ¿e moja noga tam nie postanie! Ciekawe, czy to by³a tylko moja reakcja? Najpierw siê wkurzasz na ludzi, obra¿asz ich, pouczasz, a potem- ni z gruszki, ni z pietruszki- przekonujesz do swojego pomys³u na turniej! icon_neutral.gif A naprawdê szkoda, bo propozycja (po oddzieleniu od tego anger.gif pocz±tku) brzmi ca³kiem nie¼le.
(i w³a¶nie sama po³±czy³am krytykê propozycj±! cool.gif devil.gif) Nobody's perfect... icon_redface.gif

Pozdrawiam smile.gif
eRemita
a ja jak zwykle od kilku tygodni, asertywnie przemilcze wypowiedzi Pana Ciwuna i wiekszosc postu Pana Grzechotnika, cieszac sie ze Fargo zabrala g³os; tylko nie wiem - czy moje milczenie a zatem milczaca zgoda i poparcie moich Krewnych i Znajomych nie zostanie odebrane jako k³amstwo i unikanie oczywistych prawd? podzial na kategorie w czasie turnieju ³uczniczego, jaki zaproponowa³a Fargo jest logiczny i sprawiedliwy , kategoria OPEN tez jest do przyjecia,mimo ¿e ma³o historyczna [trzeba by poszperaæ ale czarno to widze....smile.gif smile.gif smile.gif] pozdrawiam wszystkich pragnacych uleczenia tej chorej dysputy
k³aniam siê nisko
eRe
Wotawa
Nie da sie uzdrowiæ dyskusji zapocz±tkowanej przez pana Ciwuna, cz³owieka niepanuj±cego nad tym co mówi i nie wiedz±cego co robi.
Je¶li impreza jest reklamowana przez odsobbê nieodpowiedzialn±, to wogóle nie wiem czy jest siê ni± sens zajmowaæ.
Grzechotnik
Szanowna Fargo

Nigdzie nie oceni³em waszego bractwa, jestem bardzo daleki od tego by kogokolwiek oceniæ po kilku zdaniach. Przeczytaj mój tekst jeszcze raz, nic nie pad³o tam na temat waszego bractwa. Jedyne co napisa³em to to, ¿e wasz kolega swoim tekstem wystawi³ niechc±cy byæ mo¿e ale zawsze pewne ¶wiadectwo ca³emu bractwu. Ja tego do ca³ego bractwa ani do poszczególnych osób, ani nawet do niego nie odniosê, ale jak post±pi± inni, w wiêkszo¶ci podlegaj±cy stereotypom tego nie wiem.

Co do stereotypów, tak owszem staram siê unikaæ szufladkowania ludzi, choæ nie zawsze jeszcze mi siê to udaje. Szczególnie je¶li chodzi o przejawy faszyzmu, nacjonalizmu i fanatyzmu.
Co do ominiêcia przez Ciebie grupy "dresów" w ciemnej ulicy - to nie streotyp, tylko zdrowy rozs±dek. Nic innego jak sztuka obserwacji i przewidywania, kiedy ja np widze grupkê rozwydrzonych i zdradzaj±cych oznaki agresji ludzi, schodzê im z drogi, ot tak na wszelki wypadek. I nie ma dla mnie znaczenia czy akurat s± w dresach czy w garniturkach, czy sukmanach. Hehehe zreszt± jedyny agresywny atak na moj± osobê w wêdrówkach by³ w³asnie ze strony grupki w sukienkach.
Widzisz to kwestia tylko tego, ¿e moje wêdrowanie to g³ownie samotne w³óczêgi najcze¶ciej po bezdro¿ach z plecakiem albo piesze albo konne albo kajakowe, i si³± rzeczy obserwowanie, analizowanie, przewidywanie zachowañ i wyci±ganie wniosków to konieczno¶æ. I czy to idê czy to jadê konno, tak samo w miastach i osadach schodze z drogi i omijam podejrzanie zachowuj±ce siê psy, a w lasach szerokim ³ukiem omijam coraz czê¶ciej spotykane ju¿ ca³e ich watachy. I tak samo omijam pojedyñczych jak i grupy podobnie zachowuj±cych siê ludzi. Po prostu odzielam stereotypy na podstawie stroju, religi, wykszta³cenia itd, które s± pe³ne b³êdów od poprostu analizowania zachowañ.

Pozdrawiam

Grzechotnik
Taclem
Panie Grzechotnik,
Zanim kazesz Pan komus czytac jeszcze raz swoje wypowiedzi, to poczytaj na co odpisujesz. Pierwsza czesc listu Fargo (o naszym Bractwie itp.) wyraznie adresowana byla do imc Ciwuna smile.gif Tu wiec nie ma miedzy nami niezgody.
Jest natomiast w innej kwestii. Piszesz Wa¶æ o osadzaniu kogos po wygladzie. Owszem, w normalnym tzw. zyciu, to zly nawyk. Jednak nalezy sobie odpowiedziec na podstawowe pytanie : "Co my tak wlasciwie robimy ?" Lucznictwo historyczne to dosc szerokie zagadnienie, ale jesli ktos robi turniej, to chyba PODSTAWOWYM wymogiem dotyczacym uczestnictwa jest stroj, prawda ? Jesli organizator ma to gdzies, to nie powinien wedlug mnie byc organizatorem, do czasu kiedy nie zmieni swojego nastawienia. A naszym, jako uczestnikow podobnych imprez, obowiazkiem jest zwrocenie na to uwagi. Przypominam ze jest to Forum Rekreacji Historycznych, a nie klub wzajemnej adoracji.
Abrat
To i ja wrzucê swojego grosza bigsmile2.gif (bo wiêcej nie mam) do tego tematu.
Wydaje mi siê, ¿e nie wszyscy z wybieraj±cych siê na t± imprezê do³adnie przeczytali regulamin. Na stronie Zaworskiej Dru¿yny jest tekst pt. Regulamin turnieju ³ucznictwa tradycyjnego Konfraterni Smorgonskiej Akademii w Zaworach.
Prosi³ bym dyskutuj±ce osoby o przeczytanie regulaminu (cierpliwie do koñca), poniewa¿ w jego ¶wietle czê¶æ zarzutów jest nietrafnych (np. odno¶nie ³uków sportowych bez celowników, wg regulaminu dopuszczonych ). Dla u³atwienia regulamin w formacie msdoc w za³±czniku.
Ja osobi¶cie nie pojecha³ bym na zawody organizowane wg takiego regulaminu, nie podoba mi siê, ale to moja subiektywna opinia. Zapewne s± tacy, którym siê taki regulamin podoba, niech siê bawi± jak chc±.
Co innego gdy regulamin jest ³amany, nie wiem czy by³ ³amany czy nie, nie by³o mnie tam, a zdjêcia ³aduj± siê jak na mnie za d³ugo. Zreszt± na zdjêciach nie wszystko mo¿na oddaæ. Wydaje siê jednak, ¿e czê¶æ uczestników by³a zadowolona.

Dodam jeszcze na koniec, ¿e ze zdziwieniem przeczyta³em o jakiej¶ dyskusji pomiêdzy Andrzejem Abratowskim i panem Æwunem na temat pojêcia ³ucznictwa tradycyjnego. Ciekawym gdzie mo¿na o niej poczytaæ. Znam polemiczn± opiniê pana Æwuna zamieszczon± w jego "s³owniku" ale co innego zamieszczenie polemiki, a co innego dyskusja, tam nie by³o ¿adnej merytorycznej dyskusji bo nie mo¿na nazwaæ tak dwóch krótkich, jednolistowych monologów. Do tego w po¶cie widzê po¶redni± informacjê, ¿e mo¿na o niej poczytaæ? Gdzie i po co skoro nie ma tam nic ciekawego, a na moje pytania nie uzyska³em odpowiedzi?

Pozdrawiam
Fargo
Abrat, dziêki za podrzucenie tego regulaminu. Nie czyta³am go wcze¶niej. Faktycznie, mój zarzut o brak konsekwencji jest (czê¶ciowo) nietrafny. Turniej zosta³ przeprowadzony zgodnie z obranymi za³o¿eniami (dopuszczenie "go³ych" ³uków sportowych, wymagania co do strojów)- zatem przepraszam pana Ciwuna za ten konkretny zarzut.

Natomiast podtrzymujê wszystko, co poza tym napisa³am, i to ze zdwojon± si³±! Dlatego, ¿e ten regulamin z za³o¿enia dopuszcza rzeczy dla mnie nie do przyjêcia! Zatem to nie wypadek przy pracy, nie przeoczenie (a tak to wcze¶niej t³umaczy³am), ale ¶wiadome przyjmowanie, ¿e zrobi siê turniej tradycyjny (w domy¶le historyczny, bo zapraszane s± osoby w strojach i z bractw rycerskich), ale... tak nie do koñca. To tak, jakby kto¶ przyrzeka³ mówiæ prawdê i tylko prawdê, ale zastrzega³ sobie prawo do sk³amania kiedy tylko zechce. Tak to rozumiem. Dla mnie to wci±¿ brak konsekwencji- turniej historyczny powinien byæ turniejem historycznym, a nie quasi-historycznym.

Mam nadziejê, ¿e te posty zostan± odebrane jako pro¶ba i rada o ulepszanie turnieju i nie zostan± tylko g³osem wo³aj±cego na puszczy... icon_sad.gif
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.