Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Dono¶no¶æ strza³u z waszego ³uku
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > £ucznictwo
Patryk Jaki¶tam
Jak daleko strzelaj± wasze ³uki robione w³asnorêcznie lub kupione w zale¿no¶ci od k±tu strza³u???

Mój ³uk (zrobi³em go sam) strzela na 50 metrów nachyleniu go o 45 stopni.

A jak daleko lec± strza³y miotane z ³uków ró¿nej rasy (ró¿nego drzewa)???

JESTEM TU NOWY WIÊC PROSZÊ O UPRZEJMO¦Æ...

...OKAY???
Turin
Piramidalny 155cm
naci±g: 28"
si³a: 18kg
Pod k±tem ok 45 stopni lekka strza³a (8mm, sosna, z ma³ym opierzeniem) leci na ok 95-100m.

Pozdrawiam.
Patryk Jaki¶tam
Wow chyba jestem najgorszym ³ucznikiem na freha.pl

A jak polepszyæ osi±gi ³uku albo strza³y np. ¿eby zmniejszyæ opór wiatru podczas lotu???
Cream
Opór powietrza.

Mniejsze lotki, mniejsza ¶rednica strza³y, wê¿szy grot...

Tak naprawdê odleg³o¶æ zale¿y od tego z jakiego ³uku strzelasz i jak± strza³±, nie ma co porównywaæ dwóch ró¿nych ³uków/strza³.
ate1990
Mój ³uk z robinii akacjowej (produkcja w³asna ;p):

naci±g: 28"
si³a: 17 kg
d³ugo¶æ: 180cm

Strza³y bukowe 8mm+grot kuty+¶rednie lotki, pod k±tem 40 stopni oko³o 100-120m.
Patryk Jaki¶tam
tzn. ja wczoraj zrobi³em tarczê, ale muszê zrobiæ now± strza³ê bo ta któr± mam jest nieprecyzyjna, krzywa i to na dodatek koñcówka od grotu mi odpad³a a mia³em j± jedyn± w rodzaju.
Patryk Jaki¶tam
A powiem jak t± tarczê zrobi³em...

... mia³em takie co¶ od pralki co j± kupili rodzice no i sobie t± matrycê wzi±³em, nastêpnie przybi³em gwo¼dziami dwie deseczki potem w³o¿y³em w ¶rodek styropian, z jednej strony przybi³em p³ytê pil¶niow±, a z drugiej ma³ymi gwo¼dzikami przybi³em karton a nastêpnie t± tarczê z ludkiem.
ate1990
CYTAT(Patryk Jaki¶tam @ 10:38 25.05.2008) *
muszê zrobiæ now± strza³ê bo ta któr± mam jest nieprecyzyjna, krzywa i to na dodatek koñcówka od grotu mi odpad³a a mia³em j± jedyn± w rodzaju.