Bracie Bule i Magnusie,
Najwiêcej informacji znajdziecie na
http://www.napolelon.gery.pl/ lub na
http://grenadier1812.narod.ru/PL.html
Przede wszystkim stawiamy na wyszkolenie ¿o³nierzy i taktykê,poniewa¿ opieramy siê na regulaminach z epoki.Nasze rekonstrukcje wymagaj± o Niebo wiêkszej ostro¿no¶ci ni¿ u Was,bo np.broñ bia³a w wiêkszo¶ci jest ostra,o bagnetach nie wspomnê,a przecie¿ my nie nosimy na sobie zbroji itp.¿elaztwa ochronnego.Znaczna wiêkszo¶æ z nas wyznaje zasadê "no plastic",krótko mówi±c ¿adnych wspó³czesno¶ci, w stylu:dresik do spania,¶piwory,dziwne wspó³czesne naczynia etc.Têpimy takie zjawiska
W kwestii uzbrojenia sytuacja znacznie siê poprawi w 2004,choæ wielu z nas ju¿ posiada.....to co trzeba.
Niektórzy z nas czasem maszeruj± na biwaki ponad 100km w pe³nym umundurowniu i oporzadzeniu,a na Zachodzie nawet zda¿aj± siê 300km marsze.U nas w Polsce te¿ ju¿ siê co¶ takiego planuje.Dziêki kilku prê¿nym osobom, w tym roku nasz ruch napoleoñski wszed³ w fazê rozwoju,mimo ¿e pierwsze oddzia³y powsta³y w latach 1997-98.Jak narazie w Polsce dzia³aj± 3 najprê¿niejsze o¶rodki,tj. Trójmiasto ,Warszawa i okolice oraz Sobótka ko³o Wroc³awia,ale w fazie rozwoju s± te¿ zal±¿ki formacji w okolicach £odzi,Poznania,Lublina,Zgorzelca i Koszalina. Do najwiêkszych oddzia³ów nale¿±: 2.pu³k piechoty Xiêstwa Warszawskiego, 1.pu³k piechoty Legii Nadwislañskiej i 1.pu³k strzelców konnych XW.
Oprócz tego jest kilka mniejszych formacji takich jak: Artyleria Piesza, 2.pu³k u³anów,Szwole¿erowie Gwardii, u³ani Legii Nadwi¶lanskiej itd.
Walka na imprezach ¶redniowiecznych bardziej polega na starciaach indywidualnych rycerzy,czy tez giermków,za¶ u nas liczy siê masa i zwarto¶æ szyku,walka przeciwnych sobie kolumn.U nas dosyæ istotne jest orientowanie siê w regulaminie piechoty,poniewa¿ bardzo wa¿ne jest szybkie wykonywanie manewrów,ktore to pozwala na zaskoczenie przeciwnika.Liczy sie rowny krok,zgranie kolumny i wyszkolenie.
Jakbyscie mieli jakie¶ bardziej szczegó³owe pytania,to z chêci± odpowiem
Dla rozja¶nienia tematu kilka zdjêæ.