Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: I Turniej Rycerski o Kielich Przeora Klasztoru Marientron
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2008
Anariona
Koszaliñska Kompania Rycerska pragnie zaprosiæ Bractwa Rycerskie na ?Turniej Rycerski o Kielich Przeora Klasztoru Marientron?, który odbêdzie siê w dniach 06 ? 08.06.2008r na terenie Zespo³u Szkó³ im. Stanis³awa Staszica w ¦wi±tkach.
W ramach imprezy odbêdzie siê:
1. Turnieje ³ucznictwa
2. Turniej bojowy
3. Msza rycerska
4. Inscenizacja

Ramowy plan Turnieju:

Pi±tek

- Przyjazd Bractw Rycerskich
- Roz³o¿enie obozu rycerskiego

Sobota (pocz±tek ok. 11.00 do 18.00)

- Turniej ³ucznictwa tradycyjnego organizowany i prowadzony w ca³o¶ci przez Koszaliñsk± Kompaniê Rycersk±
- Turniej bojowy
- Uczta rycerska dla Bractw bior±cych udzia³ w turnieju

Niedziela

- Wymarsz rycerstwa z obozu na Górê Marientron.
- Uroczysta Msza ¦wiêta na Górze Marientron, koncelebrowana przez ksiê¿y (planujemy ok. godziny 10.00)
- Inscenizacja bitwy u podnó¿a Góry dla zgromadzonych widzów (planujemy ok. godz. 12.00)
- Podziêkowanie i zakoñczenie turnieju (ok. godziny 13.00).

Zapewniamy miejsce na rozbicie namiotów historycznych, dla wygodnych przewidziany nocleg w szkole, zaplecze sanitarne.

Regulamin turnieju:

1) OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA:
Uczestników obowi±zuje strój i sprzêt ³uczniczy dostosowane do odtwarzanego przez Bractwo okresu historycznego. Wskazany równie¿ jaki¶ kufelek, ewentualnie naczynia ?historyczne?. Ze wzglêdu na fakt, i¿ turniej bêdzie otwarty (w pewnym stopniu) dla publiczno¶ci, uprasza siê o:
- odpowiedni strój - proszê pamiêtaæ o nakryciach g³owy (do strzelania mo¿na zdejmowaæ);
- dyskretne palenie papierosów;
- odpowiednie zachowanie siê;

2) REGULAMIN TURNIEJU £UCZNICZEGO:
Aby przyst±piæ do turnieju uczestnik musi zarejestrowaæ swoje nazwisko na li¶cie startowej i zaprezentowaæ siê sêdziemu g³ównemu w pe³nym stroju wraz z w³asnym sprzêtem ³uczniczym. Zapisy trwaj± do momentu zakoñczenia pierwszej konkurencji.

WYPOSA¯ENIE £UCZNIKA:
- do zmagañ turniejowych dopuszcza siê wszelkie ³uki tradycyjne. Nie dopuszcza siê ³uków bloczkowych ani ³uków wyczynowych; niedozwolone s± jakiekolwiek celowniki na majdanie, dozwolone s± "pó³eczki";
- brzechwy strza³ mog± byæ wy³±cznie drewniane, a lotki z materia³ów naturalnych. Dopuszcza siê groty metalowe wszelkiego typu, równie¿ toczone (zalecane ze wzglêdu na tarcze turniejowe stosowane na turnieju), a ponadto z kamienia lub rogu;
- strza³y u¿ywane w konkurencjach turniejowych przez poszczególnych zawodników powinny siê odró¿niaæ indywidualnym oznaczeniem (kolorem lotek, podpisami lub kolorowymi opaskami na brzechwie, wzglêdnie barwami owijek lub innymi trwa³ymi znakami);
- strzelanie odbywa siê do tarczy piêciopolowej o ¶rednicy 80cm. Przewidywane s± równie¿ inne cele. Niejasno¶ci (np. trafienie w liniê) rozstrzygane jest na korzy¶æ zawodnika. Punktacja pól 1, 2, 3, 4, 5;
- wszystkie zasady zostan± jasno przedstawione przed rozpoczêciem ka¿dej konkurencji;
- nad przebiegiem turnieju czuwaæ bêdzie sêdzia g³ówny oraz wyznaczeni przez niego sêdziowie przydzieleni do ka¿dej z tarcz osobno; decyzje w zwi±zku z przebiegiem turnieju podejmuje sêdzia g³ówny. Jego decyzje s± ostateczne i niepodlegaj±ce dyskusji.
Rozgrywane konkurencje w trakcie przygotowania, podane zostan± wkrótce.

3) REGULAMIN TURNIEJU BOJOWEGO

OGÓLNE ZASADY:

1. Udzia³ w turniejach mog± braæ osoby pe³noletnie!
2. Stroje historyczne oraz uzbrojenie z okresu od 1340 do 1460 roku.
3. Poszczególne zmagania zawodników prowadzone bêdzie przez okres pó³torej (1,5) minuty.
4. Zachowanie zgodne z Regu³± Rycersk±! Sêdzia ma prawo przyznaæ ostrze¿enie za nieprzepisowe zachowanie lub za ³amanie zasad rycerskich. Przy drugim ostrze¿eniu nastêpuje dyskwalifikacja z turnieju!
5. Walki oceniane i punktowane bêd± przez trzech obiektywnych, niezale¿nych sêdziów, wybranych po jednym z uczestnicz±cych w turnieju bractw.
6. System przeprowadzenia turnieju bojowego uzale¿niony od liczby bior±cych w nim udzia³ i podany zostanie przed rozpoczêciem walk.
7. Ka¿de trafienie przeciwnika zaliczone przez sêdziów to jeden punkt. Sêdziowie zaliczaj± trefienie, je¿eli zosta³o ono zadane w pole trafienia, zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni.
8. Zwyciêzca wybrany zostanie wed³ug uzyskanej przewagi punktowej, na co sk³ada siê: ilo¶æ ciosów skutecznych, technika walki, efektywno¶æ ofensywy i defensywy. Sêdzia g³ówny ma prawo zakoñczyæ pojedynek przed czasem, je¿eli przewaga wskazuje na zdecydowan± wygran±.
9. W celu sprawnego przeprowadzenia ca³ego turnieju stosowana bêdzie zasada, i¿ od wywo³ania zawodnika do krêgu, ten ma 2 minuty czasu na stawienie siê inaczej jego walka zostanie poddana walkover?em.
10. Zawodnik zobowi±zany jest do posiadania w³asnego sprzêtu.


WYMAGANIA SPRZÊTOWE:

1. He³m z zas³on±. Zakaz u¿ywania he³mu typu barbuta. Je¶li sêdziowie uznaj± he³m za niebezpieczny dla bior±cego udzia³ w walkach, mog± zawodnika nie dopu¶ciæ do turnieju.
2. Ochrona korpusu: Przeszywanica + kolczuga lub p³aty lub kirys lub napier¶nik lub brygantyna.
3. Os³ony stawów (³okcie, kolana): elementy p³ytowe b±d¼ zbrojniki. Os³ona szyi: kaptur pikowany z kryz± b±d¼ wysoki ko³nierz przeszywanicy wraz z kapturem kolczym lub czepcem kolczym. Os³ona d³oni: rêkawice p³ytowe dowolnego typu zgodne z datowaniem.
4. Broñ: miecze jednorêczne, pó³torarêczne. Dopuszczone s± tasaki, kordy. Broñ nie mo¿e mieæ ¶ladów rdzy ani te¿ nie mo¿e posiadaæ zadziorów i ostrych krawêdzi. Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni. Przed turniejem sêdziowie oceni± ka¿d± broñ pod wzglêdem dostosowania do regu³ turnieju. Sêdziowie maj± prawo wykluczyæ broñ, która mo¿e stanowiæ zagro¿enie dla przeciwnika.
5. Tarcza - trójk±tna rycerska. Niedopuszczalne s±: pawê¿e, migda³y, metalowe okucia tarcz.
6. Przed rozpoczêciem turnieju ka¿dy bior±cy w nim udzia³ musi zaprezentowaæ siebie i swe opancerzenie i broñ przed sêdziami. Sêdziowie maj± prawo nie dopu¶ciæ zawodnika do turnieju, w przypadku naruszenia, choæ jednego z wymogów sprzêtowych.
7. Niedopuszczalne s± wariacje w uzbrojeniu typu pe³na p³yta i he³m garnczkowy!!!.
8. Obuwie historyczne!


WALKA:

1. Punktowane ciosy musz± byæ silne, widoczne i osadzone, zadawane powy¿ej kolan i ³okcia. Cios, który przebije siê przez blok i nadal zachowa impet, bêdzie liczony jako trafienie.
2. W przypadku mieczy d³ugich mo¿liwe uderzenia g³owic±.
3. W przypadku wytr±cenia broni walcz±cy decyduje czy przeciwnik, któremu zosta³a wytr±cona broñ mo¿e j± podnie¶æ i kontynuowaæ pojedynek. Jednak¿e wytr±cenie miecza nie przes±dza o wygranej, bo nie jest punktowane i nie nokautuje przeciwnika. Ten, co wytr±ci³ miecz i nie pozwoli przeciwnikowi go podnie¶æ sprawia, ¿e walka zostaje przerwana i wygrywa ten, który zdoby³ najwiêcej punktów.
4. Zakazane s± uderzenia kantem i rantem tarczy. Mo¿na uderzaæ jej ca³± powierzchni±. Jednak uderzanie tarcz± nie bêdzie punktowane.
5. Zabronione s±: wszelkiego rodzaju pchniêcia, sztychy ? w przypadku nie przestrzegania tej zasady zawodnik zostaje automatycznie usuniêty z turnieju. Niedozwolone s± równie¿ ciosy w kroczê, ci±g³e uderzenia w rêkawicê przeciwnika, które ma na celu wytraciæ mu broñ. Zabronione s± celowe podciêcia oraz stosowanie ?technik zapa¶niczych?, maj±cych na celu powalenie lub wypchniêcie przeciwnika z pola walki.
6. Walka na zasadach honorowych, to znaczy nie mo¿na atakowaæ przeciwnika stoj±c za jego plecami lub powalonego na ziemiê, b±d¼ zawodnika, który dobrowolnie poddaje walkê.
7. Tak zwane ?mi¶ki? trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 3 sekundy bêd± przerywane.
8. W momencie uszkodzenia sprzêtu ochronnego b±d¼ zaczepnego - zawodnik zobowi±zany jest do jego naprawy/wymiany. Czas w tym celu bêdzie okre¶lony przez organizatorów na miejscu, zale¿ny od rodzaju usterki i ca³ej sytuacji. Je¶li taka naprawa nie bêdzie mo¿liwa, zawodnik przegrywa przez walkover`em.
9. Kontuzja b±d¼ dobrowolne poddanie walki - zawodnik musi przyklêkn±æ na 1 kolano i opu¶ciæ miecz na ziemiê. Drugi zawodnik jest zobowi±zany do wstrzymania siê od dzia³añ zaczepnych pod gro¼b± wykluczenia z turnieju.

Kontakt:
Bart³omiej "Gandalf" Zielonka
tel. 509-816-943
Leszek "Haris" Jêczkowski
tel. 501-147-023
Anna "Anariona" Adamczyk-Karpiñska
tel. 502-489-740

kkr@kkr.nsc.pl
http://kkr.nsc.pl
Anariona
Poni¿ej prezentujemy nagrody do zdobycia w poszczególnych turniejach.


Turniej ³uczniczy indywidualny:
I miejsce – Kielich Przeora Klasztoru Marientron http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=4012z.jpg
II miejsce - http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=RTY932z.jpg
III miejsce - http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=62193z.jpg

Turniej ³uczniczy indywidualny kategoria kobiet:
I miejsce – http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=MET1z.jpg
II miejsce – http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=MET1Sz.jpg
III miejsce – http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=MET1Bz.jpg

Turniej bojowy:
I miejsce – Kielich Przeora Klasztoru Marientron http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=4012z.jpg
II miejsce – http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=RTY3577z.jpg
III miejsce – http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=RW168z.jpg

Turniej ³uczniczy dru¿ynowy:
I miejsce – 2 Kielichy Przeora Klasztoru Marientron http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=4012z.jpg
II miejsce - 2 figurki http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=RTY932z.jpg
III miejsce – 2 figurki http://www.sklep.tryumf.com.pl/c.php?pict=62193z.jpg
Anariona
Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w turnieju do 25 maja 2008 mailem b±d¼ telefonicznie (numery telefonów w pierwszym po¶cie).
Proszê podaæ informacjê o:
- dacie przyjazdu
- liczbie osób
- liczbie osób bior±cych udzia³ w turnieju ³uczniczym oraz/lub bojowym
- liczbie namiotów (w celu rozplanowania obozowiska)
Gandalf
Relacja z I Turnieju Rycerskiego o Kielich Przeora Klasztoru Marientron

Turniej odbywa³ siê w dniach 6-8.06.2008r na terenie szko³y rolniczej w ¦wi±tkach ko³o Szczecinka w piekielnym upale. Organizatorem imprezy by³a Koszaliñska Kompania Rycerska, a w szczególno¶ci osoba, która przygotowa³a ca³± imprezê - Honorowy Komandor KKR na Ziemi Szczecineckiej - Cezary Sierzputowski. W¶ród sponsorów nale¿y wyró¿niæ: Wójt Gminy Szczecinek, Dyrektor Banku Spó³dzielczego w Dar³owie, Prezes Eko-Invest w Szczecinku, Dyrektor Banku PeKaO SA w Szczecinku. Terenu na którym rozegra³ siê turniej udostêpni³ Dyrektor Zespo³u Szkó³ im. Stanis³awa Staszica w ¦wi±tkach. Wszystkim za wsparcie serdecznie dziêkujemy.

We wspólnej zabawie i zmaganiach wziê³o udzia³ ponad 60 osób zrzeszonych w nastêpuj±cych bractwach:
  1. Piesza Dru¿yna Micha³a von Manteuffla z Po³czyna-Zdroju
  2. Bractwo Grodu Soko³a - Z³ocieniec
  3. Najemna Rota Strzelcza
  4. S³awieñska Dru¿yna Czarnej Ró¿y
  5. Dru¿yna Rycerska Bogus³awa V ze S³upska
  6. Swobodna Kompanija - Miêdzyzdroje
  7. Bracia Herbu Gryf z Bytowa
  8. Dru¿yna Grodu Chocimierza - Tuchomie
  9. Grupa Odtwórstwa Historycznego von Borcke
  10. Bractwo Rycerskie "Durandal"
  11. Konfraternia Lwów Puckich
  12. Kowale – Krajenka (Einar i Toke)
  13. Woj Bork z Dru¿yn± z Borkowa
  14. Pawe³ Kietrys – Stargard Szczeciñski
  15. Robert Joñski - Rosnowo
  16. Marcin Niebrzydowski z Dam± serca – Gdynia
  17. Artur Zakonnik Krzy¿acki – Stargard Szczeciñski
  18. Maciej Oleksy – Koszalin
  19. Maciej Morawiec – Gdañsk

Mam nadziejê, ¿e nikogo nie pomin±³em. W razie co krzyczeæ. :-)

Dnia pierwszego w pi±tek przygotowali¶my atrakcje dla tutejszych mieszkañców, gdzie zabawiali¶my ich ró¿nymi zabawami, atrakcjami, pokazami i rozmow±. Przedstawili¶my m. in. manewry ³ucznicze, pokazy walk, pokaz strzelania typu clout, bitwa na pacyny, koncert artyleryjski, pokazy tañca. Ogó³em du¿o dobrej zabawy.


Z kolei sobota to ju¿ dzieñ przeznaczony dla rycerstwa wszelkiego. Turniej rozpoczêli¶my uroczy¶cie oko³o godziny 11.00 prezentacj± wszystkich Bractw i uczestników indywidualnych, po czym rozpoczê³y siê zmagania strzeleckie. Do Turnieju przyst±pi³o 31 zawodników. Rozegrali¶my 9 konkurencji. A wygl±da³y one nastêpuj±co:
  1. Strzelanie proste, 25m, 6 strza³, jedna odrzucana.
  2. Ka¿dy zawodnik oddaje po 2 strza³y z ka¿dej odleg³o¶ci 20m z klêku, 25m ty³em i z 30m stoj±c przodem.
  3. Strzelanie z wybranej przez zawodnika odleg³o¶ci i ilo¶ci strza³: 20 metrów - 5 strza³, 25m - 6 strza³, 30m - 7 strza³.
  4. Marszostrzelanie na czas, z 35m na odleg³o¶æ max 20m, czas 40 sekund, liczba strza³ nieograniczona, po ka¿dym strzale zawodnik wykonuje w kierunku tarczy jeden krok ³uczniczy.
  5. Strzelanie z klêku z 20m, 6 strza³, jedna odrzucana.
  6. Strzelanie ekonomiczne, strzelanie do trzech okrêgów o ¶rednicy 10, 15, 20 cm. Punktacja odpowiednio 15, 10, 5 pkt. Do dyspozycji 3 strza³y. Zawodnik wybiera dowolne cele, do których chce strzelaæ.
  7. Strzelanie proste, 45m, 7 strza³.
  8. Strzelanie na skupienie, trzema strza³ami. £ucznik otrzymuje 1,5 m sznurka. W ka¿dej serii otacza siê trafione strza³y i odcina siê t± d³ugo¶æ. £ucznik strzela do czasu gdy posiada jeszcze sznurek. Punkty zgodnie z trafieniem w tarczê.
  9. Eliminacje. Ka¿dy ³ucznik w kolejce puszcza jedn± strza³ê; po pierwszej kolejce odpadaj± osoby które trafi³y w pole niepunktowane, w drugiej – pola niepunktowane i „jedynki”, w trzeciej – pola niepunktowane, „jedynki” i „dwójki” itd. Odleg³o¶æ 20m. Punkty zliczane normalnie. Do punktów zaliczany jest równie¿ ostatni strza³, po którym zawodnik odpada. W przypadku trafienia w ostatniej kolejce w „pi±tkê” zawodnik strzela dalej cofaj±c siê za ka¿dym trafionym strza³em o 1m do ty³u.

A tak kszta³tuje siê klasyfikacja generalna turnieju ³uczniczego:
1. Bart³omiej "Gandalf" Zielonka (KKR) 157 pkt (22/12/14/23/19/0/4/46/17)
2. Pawe³ Krupa (SK) 139 pkt (14/22/19/13/21/10/11/15/14)
3. Tadeusz Krupa (SK) 137 pkt (16/20/18/14/17/5/20/7/20)
[..]

Pe³na lista wyników na stronie:
http://kkr.nsc.pl/forum/viewtopic.php?p=16811#p16811

W¶ród kobiet nagrodzone miejsca to:
1. Anna "Anariona" Adamczyk-Karpiñska (KKR) 77 pkt (15/14/17/5/4/0/0/19/3)
2. Katarzyna Szreder (DGCh) 75 pkt (11/6/9/4/16/0/4/20/5)
3. Izabela Gostkowska (BV) 55 pkt (3/12/8/2/14/10/1/3/2)

Tu musimy siê przyznaæ do b³êdu podczas og³aszania wyników, gdzie nagrodê za 3 miejsce przyznali¶my nies³usznie innej osobie. Ró¿a wraz z kryszta³em zostanie przekazana prawowitemu w³a¶cicielowi osobi¶cie, miejmy nadziejê w czasie s³upskiego turnieju, tj,: Izabeli Gostkowskiej. Serdecznie przepraszamy za ten b³±d. Sêdziowie zostali straceni.

Wszystkie wyniki zebrane równie¿ w zgrabnej tabelce: http://kkr.nsc.pl/turnieje/wynikiszczecinek2008.xls
oraz na stronie http://www.raw-webdesign.com/chomic-dir/szczecinek2008/ by ChomiC

Po ostatniej konkurencji sêdziowie udali siê w odosobnione miejsce aby policzyæ zdobyte punkty, a my rozpoczêli¶my turniej bojowy. W szranki stanêli wg kolejno¶ci zajêtego miejsca:
  1. Woli z Grupy Odtwórstwa Historycznego von Borcke
  2. £ukasz "Kermit" Michalski z Dru¿yny Rycerskiej Bogus³awa V
  3. Micha³ "JarJar" Klemba z Koszaliñskiej Kompanii Rycerskiej
  4. Artur "Brat Zakonny" Ignacik ze Stargardu Szczeciñskiego



Po turnieju bojowym rozegrali¶my kolejny turniej ³uczniczy tym razem dru¿ynowy. Turniej skromny w konkurencje, acz liczny w ³uki i jednako¿ ró¿norodny, je¶li chodzi o dru¿yny. I tak strzelano:
  1. Ka¿dy z zawodników oddaje 3 strza³y (6 na dru¿ynê). Odleg³o¶æ 25m. Strzelanie proste.
  2. Dru¿yna posiada do dyspozycji 5 strza³. Odleg³o¶æ 20m. Nale¿y trafiæ za ka¿dym razem inny kolor. Trafienie dwa razy tego samego koloru powoduje niezaliczenie konkurencji czyli 0 pkt. Strzelanie mo¿na przerwaæ w dowolnym momencie. Pola punktowane podwójnie. Zawodnicy w dru¿ynie strzelaj± na zmianê.
  3. Strzelanie do okr±g³ego celu wielko¶ci 30 cm. Ka¿da dru¿yna ma do dyspozycji 4 strza³y (2 na zawodnika). Nale¿y przynajmniej dwoma trafiæ w cel. Zaliczenie powoduje przej¶cie na kolejn± odleg³o¶æ i kolejne 4 strza³y. Niezaliczenie celu koñczy t± konkurencjê. Odleg³o¶ci z jakich oddawane jest strzelanie to 20m, 25m, 30m. Za ka¿de trafienie celu przyznawane jest 3 pkt z odleg³o¶ci 20m, 4 pkt z 25m oraz 5 pkt z 30m.


Wyniki turnieju dru¿ynowego:
1. Patryk Kober & Pawe³ Kietrys (Dry¿yna 2PK) 43 pkt (13/0/30)
2. Tadeusz Krupa & Pawe³ Krupa (Krupowie) 39 pkt (20/16/3)
3. Cezary Sierzputowski & Leszek "Haris" Jêczkowski 36 pkt (18/12/6)
[...]


Po rozdaniu nagród utrudzeni zasiedli¶my do uczty. A na uczcie pojawi³y siê dwa dziki, które Czarek upolowa³. Zabawa trwa³a do bia³ego rana. W nocy bodaj¿e w okolicach 2.00 rozegrany zosta³ równie¿ nocny turniej ³uczniczy, w którym wziê³o udzia³ kilka osób (w tym pisz±cy te s³owa) i kto¶ wygra³. Z tego co pamiêtam z tego turnieju to na podium stan±³ Maciej Oleksy. :-) Reszty nie pamiêtam, co mam nadziejê zrozumiane zostanie z uwagi na charakter procentowy turnieju i czas w jakim zosta³ rozegrany. :-) Je¶li kto¶ pamiêta to proszê o uzupe³nienie.

Na niedzielê przygotowali¶my mszê oraz inscenizacjê. Msza, która odby³a siê w po³udnie odby³a siê na wzgórzu Marientron, gdzie onegdaj sta³ klasztor augustianów eremitów. Mszê poprowadzi³ miejscowy proboszcz, który na zakoñczenie poprosi³ o wspólne zdjêcie z rycerzami i mieszkañcami. Klimat mszy zapad³ wszystkim w pamiêæ i nie pozwala nikomu o tym zapomnieæ...


Po mszy rozegrana zosta³a inscenizacja bitwy nad jeziorem, w której to kupca napadli zbóje jakowe¶ i córê mu porwali nieoczekiwanie dla wszystkich. :-) Z odsiecz± przyszli rycerze ze szczecineckiego grodu.


Tak oto zakoñczy³ siê I Turniej Rycerski o Kielich Przeora Klasztoru Marientron. Dziêkujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i wspania³± zabawê. Zapraszamy serdecznie za rok.

Wiêcej zdjêæ na stronach:
http://www.spacerki.pl/news.php?art=24 by Marcin Piepik
http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=LORDXANTH&sid=5 by LORDXANTH

Marcin Piepik przygotowa³ równie¿ filmik ze zdjêciami z rytm ballady rycerskiej. Dziêkujemy.
http://pl.youtube.com/watch?v=7xYd9h9BD60
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.